معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “کسب و کار ایتالیایی” (The Italian Job)

این فیلم براساس کتابی به همان نام داستان گروهی است که به دلیل خیانت یکی از اعضا از هم می پاشند. یک سارق گاوصندوق برای سرقت از طلاهای میلیون دلاری از یک بانک ونیزی یک گروه تشکیل می دهد. اما یک نفوذی به آنها خیانت کرده و پس از شلیک به سارق و دیگران آنها را ترک می کند. سال ها بعد دوست قابل اعتماد سارق گاو صندوق گروه را مجددا گرد هم آورده و به همراه دختر سارق می خواهد از مردی که به آنها خیانت کرد انتقام بگیرد.

این فیلم برای بیننده جذابیت های بی شماری دارد. صحنه های اکشن، سرقت های برنامه ریزی شده، دستگیری افراد، صحنه های طنز، همه و همه فیلم را جذاب می کند. اگر این فیلم را دوست داشتید پس از فیلم های سرقتی لذت خواهید برد. به همین دلیل در اینجا فیلم های مشابه را به شما معرفی می کنیم با پروشات همراه باشید.


15. تاندربولت و لایت‌فوت – Thunderbolt and Lightfoot – 1974

لایت فوت هنوز نتوانسته یک سارق موفق باشد و به سرقت های کوچک دست می زند. یک روز به مردی برمی خورد که گویا آن مرد قرار بود تاندربولت، یک سارق معروف را به قتل برساند. لایت فوت با نجات زندگی او اعتمادش را جلب کرده و داستان او را می شنود. سال ها پیش تاندربولت به همراه افرادش یک سرقت انجام می دهد و همه براثر یک اشتباه تصور می کنند تاندربولت به آنها خیانت کرده است. همان ها برای کشتن او یک نفر را فرستاده اند. لایت فوت به او کمک می کند تا اعتماد افرادش را جلب کرده و دوباره متحد شوند. لایت فوت با این فرصت به دست آمده می خواهد خودش نقشه سرقت از بانک طراحی کند.

همچنین بخوانید: اگر پیچ اشتباهی (Wrong Turn) را دوست دارید این 16 فیلم را تماشا کنید


14. کلاهبرداران – The Grifters – 1990

کلاهبرداری به استعداد خاصی نیاز دارد و هرچقدر هم در آن مهارت داشته باشید بازهم معایبی دارد.یکی از این معایب زیر سوال بردن اخلاقیات و اولویت های دیگران است. لیلی دیلون با کلاهبرداری دیگران روزگار می گذراند. پسرش هم در یک شهر همین کار را می کند. سال های بعد که به دیدن پسرش می رود او را در شرایط نامناسب و با یک دختر نه چندان خوب میبیند. زمانی که لیلی بین پسر و دوست دختر او قرار می گیرد همه چیز خراب می شود. شاید این داستان برای او پایان خوشی نداشته باشد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم مزایای گوشه گیر بودن (The Perks of Being Wall Flower) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


13. رانندگی – Drive – 2011

در این فیلم رایان گاسلینگ نقش یک مرد بی نام را بازی می کند که روزها بدلکار هالیوود و شب ها راننده است. او با زن همسایه، ایرن و پسرش رابطه خوبی دارد. اما با بازگشت همسر ایرن از زندان خود را به دردسر می اندازد. او به افرادی پول بدهکار است و آنها او را تهدید می کنند که در صورت پرداخت نکردن پول ایرن و پسرش را به قتل می رسانند. راننده با آگاهی از این موضوع در یک سرقت به همسر ایرن کمک می کند. اما نمی داند که کسی از نقشه آنها خبر دارد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم بازی های گرسنگی (Hunger Games) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


12. بیبی راننده – Baby Driver – 2017

برای سرقت از بانک باید به جزئیات توجه کرد و دقیقه به دقیقه باید برنامه ریزی شود. مهم تر از هرچیز نقشه فرار است. می توانید گروگان بگیرید، می توانید پول بردارید، اما اگر یک راننده خوب نتواند شما را فراری دهد همه چیز را از دست می دهید. انسل الگورت نقش بیبی را ایفا می کند. مرد جوانی که عاشق موسیقی است و سارقان را به مقصد می رساند. هیچکس مانند او رانندگی نمی کند، زیرا می تواند به راحتی از چنگال ترافیک و پلیس فرار کند. به همین دلیل است که رئیس دارودسته سارقین بیبی را رها نمی کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم دیکتاتور (The Dictator) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


11. دزد – Thief – 1981

فرانک به عنوان سارق جواهرات شهرت خوبی داشت. او تمام مبالغ به دست آمده از این سرقت ها را در تجارت سرمایه گذاری می کند. در این بین عاشق دستیارش است و دائم به فکر اوست. با این حال در سرقت آخر مشکلی رخ دداه و به دام یک گانسگتر می افتد که برای یک سرقت بزرگ از او کمک می گیرد. اما دنیای گانگستری دنیای بزرگ و خطرناکی است. گانگستر به استعدادهای فرانک پی برده و می خواهد او را استخدام کند. آیا فرانک می تواند از این تله قرار کند؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم انجمن شاعران مرده (Dead Poets Society) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


10. استندر – Stander – 2003

فیلمی براساس داستان واقعی یک کاپیتان پلیس که دیدگاهش را تغییر داده و سارق بانک می شود. اندره استندر او به عنوان جوان ترین کاپیتان اداره شهرت دارد، به تازگی ازدواج کرده و زندگی اش کامل است. یک حادثه ذهن او را مشغول کرده و به سیستم فاسد پلیس پی می برد. یک روز از بانک سرقت کرده و با فرار موفقش به این داستان علاقه مند می شود. او به سرقت های زنجیره ای دست می زند تا اینکه همکارانش او را شناخته و دستگیر می کنند. اما این پایان او نیست زیرا در زندان سرقت های بزرگ تر را برنامه ریزی می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم پدرخوانده (The Godfather) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. توپ قاپی – Topkapi – 1964

الیزابت لیپ ابتدا هرچیزی را که میبیند و می خرد و پس از مدتی آن را می فروشد. در سفر استانبول توپ قاپی، خنجر زیبای سلطان محمود اول، چشم او را می گیرد. خوشبختانه معشوقه پیشین او سارق است. آن دو چند نفر دیگر، یک مکانیک، یک آکروبات و یک ورزشکار، را گرد خود آورده و یک تیم تشکیل می دهند. با این حال یک تیم هرچقدر متخصص باشد بازهم باید از یک فرد محلی کمک بگیرید. بنابراین از یک کلاهبردار محلی هم کمک می گیرند. اما همه چیز را به او نمی گویند و با ورود پلیس اوضاع پیچیده می شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم آواتار (Avatar) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


8. حیوانات آمریکایی – American Animals – 2018

داستان این فیلم براساس حوادث واقعی رخ داده در کنتیکت ساخته می شود. در سال 2004 گروهی از دانشجویان کتاب های باارزش دانشگاه ترنسیلوانیا را سرقت کردند. این فیلم با استفاده از فیلم ها و مصاحبه های حقیقی داستان را خلق می کند. اسپنسر به دنبال یافتن هدف زندگی و وارن هم به دنبال هیجان است. آنها برای رسیدن به این خواسته ها و به کمک عده ای دیگر از کتابخانه دانشگاه سرقت می کنند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم به‌ سوی طبیعت وحشی (Into the Wild) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


7. بعد از ظهر سگی – Dog Day Afternoon – 1975

مردم به دلایل مختلف به سرقت دست می زنند. اما دلیل سانی ورتزیک متفاوت است. او نقشه سرقت را طراحی کرده و به موفقیت آن را آغاز کند. اما زمانی که همدست اش کنترل خود را از دست می دهد همه چیز به هم میریزد. با این حال اوضاع تحت کنترل است. زمان بندی سرقت خوب نبوده، زیرا نقل و انتقالات بانکی باعث شده در بانک پول نباشد. در این بین پلیس هم سر رسیده و سانی و همدست اش جز گروگان گیری و راهی برای فرار از دستگیری چاره ای ندارند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم رما (Roma) را دوست دارید این 15 فیلم را از دست ندهید


6. چگونه یک‌ میلیون بدزدیم – How to Steal a Million – 1966

برای فریب دیگران راه های مختلفی وجود دارد و چارلز بونت به یکی از آنها مسلط است. او به هنر علاقه داشته و خودش هم در هنر دست دارد. او آثار شاهکار را کپی کرده و با فروش آن ها به عنوان تابلوی اصل ثروتمند می شود. شهرت او به عنوان کلکسیون دار سرش را شلوغ و شلوغ تر می کند. اما زمانی که یکی از آثارش به موزه می رود، به مشکل دچار می شود. اگر یکی از متخصصین تقلبی بودن تابلو را تشخیص دهد، حرفه بونت به پایان می رسد. دخترش برای نجات او یک سارق استخدام می کند تا تابلو را سرقت کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم ترمینال (Terminal) را دوست دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


5. مخمصه – Heat – 1995

این فیلم رابرت دنیرو و آل پاچینو را به عنوان یک مجرم و یک کلانتر دپارتمان پلیس در کنار هم قرار می دهد. نیل مک کالی (دنیر) با شکست خوردن یکی از سرقت هایش باید تا حد امکان از شرایط نفع ببرد. با این حال قضیه بدتر شده و به زور فرار می کند. در عین حال باید با مردی که به او نامردی کرد رو به رو شود. در این بین وینسنت هانا از دایره جنایی باید درباره این سرقت تحقیق کند. هانا برای دستگیری مک کالی هرکاری می کند و مک کالی هم تا گرفتن انتقام نمی تواند صبر کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم کتاب سبز (Green Book) را دوست دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


4. کشتن – The Killing – 1956

یک فیلم به کارگردانی استنلی کوبریک درباره مردی که پیش از بازنشستگی و زندگی با معشوقش می خواهد آخرین سرقت خود را اجرا کند. او با کمک یک پلیس فاسد، یک تیرانداز، مراقب و کشتی گیر می خواهد از اتاق نگهداری پول مسابقه ان را سرقت کند. هرچه افراد کمتری از این جریان باخبر باشند، احتمال موفقیت آن بیشتر می شود. ظاهرا مراقب این موضوع را نمی داند و به همسرش می گوید تا با گفتن میزان پول او را تحت تاثیر قرار دهد. این کار او تمام سارقین این نقشه را به مشکل دچار می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تایتانیک (Titanic) را دوست دارید این 6 فیلم را تماشا کنید


3. سری فیلم های ماموریت غیرممکن – Mission Impossible Series – از سال 1996

تمام فیلم های ماموریت غیرممکن به سرقت می پردازند. مامورین خبره با داشتن آخرین تکنولوژی ها به کار خود رسیدگی می کنند نه با داشتن لوازم دستی. هدف، نقشه، فریب، خط و صحنه های اکشن (که در هر سری بهتر شد) این اثر را جذاب می کند. ایتان هاوک، شخصیت اصلی، تیمی دارد که می تواند به آنها تکیه کند اما همیشه اتفاقی می افتد که یا او به دیگران بی اعتماد می شود یا دیگران به او. بنابراین همیشه گره ای وجود دارد. اگر تصور می کنید این سری فیلم ها با “کسب و کار ایتالیایی” شباهت ندارد پس دیگر حرفی برای گفتن نداریم.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


2. مظنونین همیشگی – The Usual Suspects – 1995

نقشه سرقت یک چیز است، اجرای آن یک چیز دیگر و سروکار داشتن با نقشه شکست خورده یک چیز دیگر. با انفجار یک کشتی تنها دو نفر زنده می مانند و یکی از آنها باید به حقیقت پی ببرد. این شخصیت با وجود فلش بک ها و جزئیات گفته شده داستان را پیچیده تر می کند. بدون شک این فیلم یکی از فیلم هایی است که باید تماشا کرد. فیلمنامه و اجرای درخشان بازیگران، از جمله کوین اسپیسی (که جایزه اسکار را به دست آورد)، بنسیو دل تورو و کوین پولاک، باعث جذابیت این فیلم شد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


1. سگ های انباری – Reservoir Dogs – 1992

کوئنتین تارانتینو با داستان شش مرد که در یک سرقت شرکت می کنند فیلم خود را آغاز نمود. مسئله اینجاست که هیچ کدام از هویت هم خبر ندارند. هنگامی که سرقت خوب پیش نمی رود و همه چیز به هم میریزد، هیچ کدام نمی دانند به چه کسی اعتماد کنند. هرکدام تصور می کنند یک پلیس در بین آنهاست اما نمی دانند انگشت اتهام را به سوی چه کسی نشانه بگیرند. این داستان که با سبک تارانتینو روایت شده، از جمله بهترین فیلم های کلاسیک و اکشن است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جنون سرعت (Need For Speed) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. akila

    اردیبهشت 7, 1398

    سلام ممنون از سایت خوب شما و زحمات بسیار شما
    اگر بتوانید سریال های مشابه سریال زیبای Car Masters Rust to Riches را معرفی کنید.
    ممنون

    پاسخ