12 فیلم سینمایی که آینده را پیش‌بینی نمودند

سینمای هالیوود در پیش‌بینی آینده چندان موفق عمل‌نکرده است. ما هنوز هواناو یا کفش‌های خودکار نداریم (بازگشت به آینده 2)، یک کامپیوتر بزرگ که شروع‌کننده یک جنگ بزرگ باشد نداریم (ترمیناتور)، نمی‌توانیم در زمان سفر کنیم (پلیس زمان)، تاکوبل یک رستوران 5 ستاره نیست (مرد خرابکار)، و سفینه فضایی مسافری نداریم (سفینه فضایی: 2001). اما گاهی اوقات سینما درباره پیش‌بینی رفتارهای مردم در آینده درست عمل می‌کند که البته به دلیل تحقیق و بررسی و یا صرفاً از روی قوه تخیل است. بنابراین بیایید به فیلم‌هایی که دراین‌باره درست عمل کردند نگاهی بیندازیم.

  1. از سال 2005 تاکنون بیش از 36 عمل تغییر چهره انجام‌شده است که ایده آن به فیلم “تغییر چهره” سال 1997 بازمی‌گردد که در آن یک مأمور اف. بی.ای (جان تراولتا) و یک تروریست (نیکلاس کیج) تغییر چهره می‌دهند.
  2. تبلیغات بیلیبوردی که عابران را شناسایی نموده و تبلیغات مخصوص آن‌ها را نشان می‌دهد اولین بار در سال 2002 و در فیلم ” گزارش جزئی” نشان داده شد.

  3. “یادآوری کامل” فیلمی بود که در زمینه استفاده از ماشین خودکار، از زمان خود جلو بود. امروزه شرکت‌های گوگل، Uber و تسلا، همین کار را انجام می‌دهند با این تفاوت که در آن فیلم یک ربات به نام جانی تاکسی ران، رانندگی را به عهده داشت.

  4. “سفینه فضایی: 2001” یک فیلم از استنلی کوبریک بود که تکنولوژی تماس ویدیویی و توریسم فضایی را به کار برد.

  5. در فیلم “شبکه” محصول 1995، ساندرا بولاک که یک تحلیلگر سیستم است با از دست دادن هویت خود، دنیایش را وارونه می‌کند. درک این مفهوم در آن زمان واقعاً دشوار بود. سفارش آنلاین پیتزا هم یکی از چیزهای غیرقابل‌باور بود.

  6. در فیلم “پسر کابلی” زمانی که درباره آینده صحبت می‌شود گفته می‌شود که ” آینده آکندن است. به‌زودی در خانه هر آمریکایی یک تلویزیون، تلفن و کامپیوتر خواهد بود. می‌توانید در یک کانال موزه لوور را ببینید و در کانال دیگر کشتی زنان را. می‌توانید از خانه خرید کنید و یا با فردی که در ویتنام نشسته بازی کنید.” اما بقیه تصور می‌کردند پسر کابلی یک دیوانه است.

  7. فیلم “هواپیمای 2” محصول سال 1982 اسکن بدن و مسائل امنیتی فرودگاه‌ها را نشان داد. البته تصاویر اسکن در سال 2017 به آن اندازه واضح و شفاف نیست.

  8. شرکت‌های نیسان و تویوتا مبل‌های چرخ داری ساخته‌اند که با آن‌ها می‌توانید کل خانه را بگردید بدون اینکه از جای خود بلند شوید. این مبل‌ها به مبل‌های چرخ‌دار انیمیشن “Wall-E” شبیه هستند.

  9. فیلم “بازگشت به آینده” نکته‌های مهمی از آینده دارد که به آن‌ها اشاره کردیم، اما یکی دیگر از این نکات عینک‌هایی است که بچه‌ها از طریق آن تماس تلفنی برقرار می‌کردند و تلویزیون تماشا می‌کردند.

  10. فیلم “نمایش ترومن” ساخته سال 1998، درباره شخصیتی به نام ترومن است که ناخواسته سوژه یک نمایش شده و مردم زندگی او را دنبال می‌کنند. درست همانند سریال‌هایی مانند “بازماندگان”، “کارآموز” یا “کارداشیان ها”.

  11. فیلم “ترمیناتور” ساخته سال 1984 ایده هواپیماهای بدون سرنشین را معرفی می‌کند. در آن زمان ایده هواپیماهای بدون سرنشین تیرانداز کمی ابلهانه بود.

  12. بیشتر صحنه‌های فیلم “گریملین 2: دار و دسته جدید” در آسمان‌خراش‌ها و برج‌های بلندی رخ داد که پر از تکنولوژی بود و به خانه‌های هوشمند جدید شباهت داشت. و همانند تکنولوژی خانه هوشمند به‌تدریج از بین رفت.
                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ایوب

    بهمن 5, 1397

    دنبال اسم فیلمی میگردم ک طرف نویسندس ک نمیتونه کتابشو تموم کنه برادر زن ثابش یک قرص بهش میده ک مغزش فعال میشه و اگر اینو نخورهخوردی افسردگی شدید از اخر هم میمیره
    لطفا اسمشو بهم بگین

    پاسخ

    • م.م در پاسخ به ایوب

      فروردین 26, 1398

      limitless

      پاسخ