لیست بهترین فیلم‌های سال 2019 + تریلر و خلاصه داستان

بهترین فیلم های 2019 تا الان – امسال حجم اینترنت زیادی را برای دانلود بهترین فیلم های خارجی کنار بگذارید زیرا سال 2019 پر از اتفاقات خوب و فیلم های عالی برای سینما دوستان است. امسال بیش از هر سال دیگری شاهد حضور کارگردان های مطرح جهان و همچنین شاهد اکران بهترین فیلم‌های هالیوودی از ژانرهای مختلف هستیم و با وجود بلاک باسترهای پرفروشی همچون انتقامجویان: آخر بازی، کاپیتان مارول، شزم، آلیتا، پسر جهنمی و … در میان فیلم های 2019، احتمالا از نظر میزان فروش نیز یکی از موفق ترین سال های هالیوود را پشت سر خواهیم گذاشت. اگر طرفدار فیلم های ابرقهرمانی، فیلم های کمدی، فیلم های عاشقانه، و هر ژانر محبوب دیگری هستید امسال سال مورد علاقه تان خواهد بود! در این لیست می‌خواهیم مهم ترین فیلم‌هایی که تا به اینجا در سال 2019 اکران شده اند را معرفی کنیم. فیلم های لیست بر اساس تاریخ اکران مرتب شده اند. در ادامه با پروشات همراه باشید.


شیشه – Glass

تاریخ اکران: 18 ژانویه 2019 (28 دی ۱۳۹۷)

کارگردان: ام. نایت شیامالان (M. Night Shyamalan)

تریلر فیلم Glass

“ام. نایت شیامالان” (M. Night Shyamalan)، فیلم “شیشه” را به عنوان قسمت سوم سه گانه فیلم های “نشکن” (Unbreakable) در سال 2000 و “شکافته” (Split) در سال 2017، معرفی کرد. “بروس ویلیس”، “ساموئل ال جکسون”، “جیمز مک آووی”، “آنیا تیلور-جوی” و “سارا پلسون” همانند دو قسمت قبلی، در فیلم “شیشه” هم به ایفای نقش پرداختند. داستان فیلم “شیشه” راجع به یک نگهبان به نام “دیوید دان” است که از قدرت فرا طبیعی خود برای به دام انداختن بیماری به نام “کوین ویندل کرام” استفاده می کند که به دلیل بیماری روانی بیست و چهار شخصیت متفاوت دارد. “شیامالان” فیلم شیشه را جدالی میان “ظن و باور” دانسته و می گوید، “حتی زمانی که کارهای خارق العاده انجام می دهیم، آیا خودمان در حین انجام آن کار این برداشت را داریم؟ یا اینکه حقیقتا برخی افراد خاص هستند؟”

“شیشه” در زمان اکرانش برای دو هفته ی متوالی، صدر نشین باکی آفیس شد و در نهایت موفق شد به فروشی 247 میلیون دلاری دست پیدا کند.

همچنین بخوانید: لیست زننده ترین و زجرآورترین فیلم های تاریخ سینما به همراه خلاصه داستان


آرامش – Serenity

تاریخ اکران: ۲۵ ژانویه 2019 (۵ بهمن ۱۳۹۷)

کارگردان: استیون نایت (Steven Knight)

تریلر فیلم Serenity

فیلم “آرامش” با “بازی متیو مک‌کانهی” و “آن هتوی” یکی از سورپرایز های سال 2019 برای طرفداران ژانر درام و نئو-نوآر بود. این فیلم به کارگردانی “استیون نایت” (کارگردان آثاری همچون لاک، قول های شرقی، متحد، تابو و Peaky Blinders) فیلم “آرامش” ماجرای یک ماهیگیر با گذشته ای مرموز است که وقتی همسر سابق اش از او کمک می خواهد، وارد ماجرا هایی می شود که زندگی اش را برای همیشه تغییر می دهد.

اما جوری که انتظار می رفت از این فیلم استقبال نشد و “آرامش” به طرز وحشتناکی در گیشه شکست خورد. این فیلم در حالی که با بودجه ای 25 میلیون دلاری ساخته شده بود، تنها به 11 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد. سایت راتن تومیتوز هم تنها 19 امتیاز را به این فیلم اختصاص داد.


فیلم لگو ۲: بخش دوم – The Lego Movie 2: The Second Part

تاریخ اکران: 8 فوریه 2019 (19 بهمن ۱۳۹۷)

کارگردان: مایک میچل (Mike Mitchell)

تریلر انیمیشن The Lego Movie 2

این فیلم به کارگردانی “مایک میچل” (Mike Mitchell) و با بودجه ای ۹۹ میلیون دلاری ساخته شد و به عنوان دنباله ی انیمیشن “فیلم لگو” (The Lego Movie)، محصول سال ۲۰۱۴، در نظر گرفته شده است. قسمت اول این فیلم به کارگردانی “فیل لورد” (Phil Lord ) و کریستوفر میلر” (Christopher Miller) ساخته شد که در مجموع موفق شد ۴۶۹ میلیون دلار فروش در گیشه داشته باشد.

در این فیلم به تفاوت های جنسیتی در نوع بازی پسران و دختران اشاره می شود و از لگوهای دوپلو، که در پایان فیلم اول توسط خواهر فین معرفی شد، استفاده شده است. “کریس پرت”، “الیزابت بنکس”، “چنینگ تیتوم” و “جیسون موموآ” از جمله صداپیشگان قسمت دوم انیمیشن “فیلم لگو ۲: بخش دوم” هستند.

این انیمیشن در هفته ی اول اکرانش صدر نشین جدول فروش هفتگی شد و در مجموع به فروشی 189 میلیون دلاری دست پیدا کرد که در مقایسه با رقم فروش قسمت قبلی یک شکست محسوب می شود!


همه می‌دانند – Everybody Knows

تاریخ اکران: ۸ فوریه 2019 (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

کارگردان: اصغر فرهادی

تریلر فیلم Everybody Knows

خوشبختانه در لیست بهترین فیلم های امسال، شاهد فیلمی از یک کارگردان ایرانی نیز بودیم. فیلم “همه می دانند”، به کارگردانی “اصغر فرهادی” و بازیگران نام آشنایی چون “خاویر باردم” و “پنه لوپه کروز” نیز یکی از بهترین فیلم های سال 2019 بود که اکران خود را در سال 2018 و در کشور فرانسه آغاز نمود و سپس در ماه فوریه 2019 در برخی سینما های ایالت متحد آمریکا هم اکران شد. “همه می دانند” در اسپانیا فیلم برداری شده است و خانواده ای ساکن آرژانتین را نشان می دهد که برای مراسمی به اسپانیا آمده اند و دچار اتفاقاتی می شوند که داستان فیلم را رقم می زند.

“همه می دانند” در مجموع فیلم موفقی به حساب می آید چرا که از طرف سایت راتن تومیتوز 78 امتیاز کسب کرد و در گیشه هم به 18 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.


پرندگان عبور – Birds of Passage

تاریخ اکران: ۱۳ فوریه 2019 (۲۴ بهمن ۱۳۹۷)

کارگردان: کریستینا گالگو، کایرو گوئرا (Cristina Gallego, Ciro Guerra)

تریلر فیلم Birds of Passage

“پرندگان عبور” از آن دسته فیلم های غیر هالیوودی است که قطعا ارزش تماشا کردن را دارد. این فیلم کارگردان یا بازیگر چندان شناخته شده ای ندارد اما موفق شده است که امتیازی بالای 85 را از منتقدان دریافت کند که امتیاز فوق العاده ای برای یک فیلم غیر هالیوودی محسوب میشود. داستان جذاب این فیلم نیز ما را بیشتر ترغیب می کند که آن را در لیست بهترین فیلم های 2019 قرار دهیم. داستان “پرندگان عبور” درباره قاچاق مواد مخدر و ماریجوانا در کلمبیا است که درگیری خونین و در نهایت نابودی قبایل بومی بر سر امتیاز تجارت مواد را نشان می دهد. این فیلم قطعا ارزش تماشا کردن را خواهد داشت.


آلیتا: فرشته جنگ – Alita: Battle Angel

تاریخ اکران: 14 فوریه 2019 (۲۵ بهمن ۱۳۹۷)

کارگردان: رابرت رودریگز

تریلر فیلم Alita: Battle Angel

فیلم‌نامه این فیلم، اقتباسی از مانگای علمی–تخیلی «آلیتا – فرشته جنگ» نوشته “یوکیتو کیشیرو” نویسنده ژاپنی است که “رابرت رودریگز” به کمک “جیمز کامرون” تصمیم گرفته از آن یک فیلم موفق بسازد. این فیلم داستان امید، عشق و قدرت است.

در چند قرن آینده آلیتای تنها (رزا سلزار) توسط یک پزشک سایبری به نام ایدو (کریستف والتز) در شهر آهن پیدا شده و به کلینیک او برده می‌شود. زمانی که آلیتا بیدار می‌شود نمی‌داند کیست و در کجاست. همه‌چیز برای او غریبه و ناآشناست. او رفته‌رفته وارد شهر می‌شود و “ایدو” به او کمک می‌کند تا از گذشته‌اش دور بماند اما هوگو (کئآنجانسون) می‌خواهد به او کمک کند تا خاطرات گذشته را به یاد آورد. این دو به هم علاقه‌مند می‌شوند اما نیروهای خطرناکی به دنبال “آلیتا” هستند و جان او و رابطه آن دو را تهدید می‌کنند. آلیتا متوجه می‌شود نیروهای دفاعی قدرتمندی دارد که برای نجات دوستان و عزیزان اش می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. او برای یافتن حقیقت زندگی گذشته خود ماجراجویی را آغاز می‌کند که دنیای تاریک و فاسد را به او بیشتر نشان می‌دهد و دراین‌ بین می‌بینیم که یک زن جوان چگونه می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد.

“آلیتا: فرشته جنگ” در سومین روز اکرانش موفق شد با 41 میلیون دلار فروش، جایگاه نخست باکس آفیس را از آن خود کند و در ادامه تا چهار هفته جزء پنج فیلم پر فروش آمریکا بود. این فیلم که با بودجه ای 170 میلیون دلاری ساخته شد در نهایت موفق شد به 404 میلیون دلار فروش دست پیدا کند.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


مبارزه با خانواده‌ام – Fighting with My Family

تاریخ اکران: 14 فوریه 2019 (۲۵ بهمن ۱۳۹۷)

کارگردان‌ها: استیون مرچنت (Stephen Merchant)

تریلر فیلم Fighting with My Family

فیلم “مبارزه با خانواده‌ام” فیلمی در ژانر کمدی-درام است که بر اساس مستند “The Wrestlers: Fighting with My Family” که در سال 2012 منتشر شد ساخته شده است. کارگردانی این فیلم بر عهده “استیون مرچنت” و تهیه کنندگی آن نیز بر عهده “دواین جانسون” (Dwayne Johnson) (با نام حرفه ای “راک”) بوده است. “جانسون” علاوه بر تهیه کنندگی، از بازیگران نقش اول فیلم نیز است.

این فیلم امتیاز قابل توجه 93 را از سایت راتن تومیتوز به دست آورد، در مجموع مورد استقبال مخاطبان بسیاری هم قرار گرفت و در حالی که با 11 میلیون دلار بودجه ساخته شده بود، به فروشی 38 میلیون دلاری دست پیدا کرد.


چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان – How to Train Your Dragon: The Hidden World

تاریخ اکران: 22 فوریه 2019 (۳ اسفند ۱۳۹۷)

کارگردان: دین دبلویس (Dean DeBlois)

تریلر انیمیشن How to Train Your Dragon: The Hidden World

انیمیشن “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان” بی شک یکی از بهترین و موفق ترین انیمیشن هایی است تا اینجا در سال 2019 اکران شده است. این فیلم ماجرای جالبی دارد: در این انیمیشن قرار است بار دیگر شاهد ماجراجویی جدیدی از هیکاپ باشیم که به رویای خود برای ایجاد یک آرمانشهر برای بی‌دندان و تمام اژدهایان جهان دست یافته است. حال خطر دیگری خانه و روستای هیکاپ را تهدید می‌کند و حاکمیت او به‌عنوان رئیس آن، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. هیکاپ و بی‌دندان برای نجات خود باید تصمیم سخت و غیر ممکنی را بگیرند. این انیمیشن به نویسندگی و کارگردانی “دین دبلوا” (Dean DeBlois) و با بودجه ای ۱۲۹ میلیون دلاری ساخته شد و برای پنج هفته ی متوالی، جزء پنج فیلم پر فروش جدول باکس آفیس هفتگی آمریکا بود. در مجموع موفق شد به فروشی 515 میلیون دلاری دست پیدا کند.

“جی باروشل”، “کیت بلانشت”، “جرارد باتلر” و “کیت هرینگتون” از جمله بازیگرانی هستند که صدا پیشگی شخصیت های مختلف انیمیشن “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان” را بر عهده دارند.

همچنین بخوانید: معرفی 22 فیلم برتر درباره سفر در زمان که باید ببینید


کاپیتان مارول – Captain Marvel

تاریخ اکران: 8 مارس 2019 (17 اسفند ۱۳۹۷)

کارگردان‌ها: آنا بودن، رایان فلک (Anna Boden, Ryan Fleck)

تریلر فیلم Captain Marvel

همانطور که انتظار هم می رفت اولین فیلم ابرقهرمانی زنانه مارول در سال 2019 با موفقیت چشمگیری رو به رو شد. بری لارسون، برنده جایزه اسکار، در این فیلم نقش “کارلو دنورز” را ایفا کرده است و رئیس استودیو مارول، کوین فایگی، درباره ی نقش او اینطور گفته است: “او به اندازه تمام شخصیت های ابرقهرمان فیلم های مارول قدرتمند است.”

این فیلم که با بودجه ای 152 میلیون ساخته شده است، در افتتاحیه ی اکرانش با فروشی 152 میلیون دلاری رو به رو شد و خیلی زود در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت. بعد از گذشت تقریبا یک ماه، فروش جهانی “کاپیتان مارول” از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد و به این ترتیب این فیلم به هفتمین فیلم پر فروش دنیای سینمایی مارول تبدیل شد. این فیلم امتیاز 78 را از طرف سایت راتن تومیتوز دریافت کرد.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام اعضای انتقامجویان، از قویترین تا ضعیف ترین


پارک شگفت انگیز – Wonder Park

تاریخ اکران: 15 مارس 2019 (24 اسفند ۱۳۹۷)

کارگردان: دیلان سی. براون (Dylan C. Brown)

تریلر فیلم Wonder Park

این انیمیشن که توسط کمپانی پارامونت پیکچرز و به کارگردانی “دیوید فییس” (David Feiss) ساخته شده است یکی از انیمیشن های مدعی و البته موفق سال 2019 بوده است. داستان این انیمیشن درباره ی دختری است که با استفاده از قدرت تخیل قوی خودش در زمان کودکی، در دنیایی به نام پارک شگفت انگیز، با حیوانات حرف زده و بازی می کند. اما با گذشت زمان او این قدرت تخیل را از دست می دهد. بعد از مدتی حوادثی رخ می دهد که باعث بازگشت او به این دنیای خیالی می شود.

“متیو برودریک”، “جنیفر گارنر” و “کن جیونگ” از جمله بازیگرانی هستند که وظیفه ی صداپیشگی شخصیت های انیمیشن “پارک شگفت انگیز” را بر عهده داشته اند.

این انیمیشن دو هفته ی متوالی در جمع پنج فیلم پر فروش باکس آفیس قرار گرفت و در مجموع به 93 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمیشن های سال 2019-2020 که حتما باید تماشا کنید


پیامد – The Aftermath

تاریخ اکران: ۱۵ مارس 2019 (۲۴ اسفند ۱۳۹۷)

کارگردان: جیمز کنت (James Kent)

تریلر فیلم The Aftermath

ظاهرا کارگردان ها هیچگاه درام های جنگی را کنار نخواهند گذاشت و هر ساله فیلم های شاخصی با این موضوع را شاهد خواهیم بود. از فیلم به یاد ماندنی همچون بیمار انگلیسی (The English Patient) در سال 1996 تا متفقین (Allied) در سال 2016 و دانکرک در سال 2017، همواره درام های جنگی موفقی را شاهد بوده ایم. در سال 2019 نیز فیلمی با بازی “کیرا نایتلی” با موضوع جنگ جهانی دوم که داستان آن در فضای بعد از جنگ رخ می دهد را شاهد بودیم. “پیامد” از روی رمانی به همین نام اقتباس شده است که در سال 2013 با قلم “ریدیان بروک” روانه بازار شد.


ما – Us

تاریخ اکران: ۲۲ مارس ۲۰۱۹ (۲ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان: “جوردن پیل” (Jordan Peele)

تریلر فیلم Us

فیلم ترسناک “ما” دومین تجربه ی فیلم سازی “جوردن پیل” (Jordan Peele) می باشد که فیلم مشهور “برو بیرون” (Get Out) را نیز نویسندگی و کارگردانی کرده است. “ما” فیلمی بود که بعد از گذشت دو روز موفق شد به فروشی ۷۰ میلیون دلاری دست پیدا کند و در صدر جدول باکس آفیس قرار گیرد؛ علاوه بر این، فیلم “ما” به عنوان سومین فیلم ترسناک پر فروش، بعد از فیلم های “آن” (It) و “هالووین” (Halloween)، شناخته می شود. فروش کل این فیلم در نهایت به مبلغ 246 میلیون دلار رسید در حالی که این فیلم تنها با 20 میلیون دلار بودجه ساخته شده بود!

داستان فیلم “ما” درباره ی پدر و مادری است که با دو فرزند خود برای تفریح به خانه ای ساحلی می روند تا چند روزی را با دوستان خود سپری کنند. اما اوضاع طبق خواسته ی آنها پیش نمی رود چرا که عده ای غریبه به طور سر زده وارد خانه ی آنها می شوند و آرامش این خانواده را به ترس و وحشت تبدیل می کنند.

“وینستون دوک” (Winston Duke)، “لوپیتا نیونگو” (Lupita Nyong’o) و “الیزابت ماس” (Elisabeth Moss) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.


 ولگرد ساحل – The Beach Bum

تاریخ اکران: ۲۲ مارس ۲۰۱۹ (۲ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان: “هارمونی کورین” (Harmony Korine)

تریلر فیلم The Beach Bum

اگر به فیلم های موزیکال و کمدی علاقه داشته باشید احتمالا فیلم “spring breakers” از “هارمونی کورین” را دیده اید. کارگردان این فیلم محبوب در سال 2019 با یک کمدی دیگر به سینماها بازگشت. در این فیلم شاهد حضور بازیگران بزرگ زیادی بودیم که از این میان می توان به “متیو مک‌کانهی”، “زک افرون” و “جونا هیل” اشاره کرد. همچنین حضور “اسنوپ داگ”، خواننده رپ نیز در این فیلم جالب توجه است.

این فیلم که با 5 میلیون دلار بودجه ساخته شده بود، از نظر میزان فروش چندان موفق نبود و تنها به 4 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد. امتیاز این فیلم در سایت راتن تومیتوز 53 ثبت شده است.


دامبو – Dumbo

تاریخ اکران: ۲۹ مارس ۲۰۱۹ (۹ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان: “تیم برتون” (Tim Burton)

تریلر فیلم Dumbo

دیزنی تا به حال انیمیشن های کلاسیک موفقی را بازسازی کرده است، اما قطعا یکی از بهترین آن ها دامبوی تیم برتون بود که “کالین فارل” نقش یک اجراکننده سابق سیرک به نام “هالت” را در آن ایفا می کند، که پس از بازگشت از جنگ، زندگی اش دگرگون شده است. “هالت” به همراه صاحب سیرک، “مکس مدیچی” (دنی دویتو)، از یک فیل تازه به دنیا آمده نگهداری می کنند که گوش های بزرگ اش او را به یک وسیله خنده و تفریح تبدیل کرده است.با این حال سرنوشت دامبلو و هالت به زودی تغییر می کند زیرا مشخص می شود که این فیل می تواند پرواز کند، بنابراین تاجری به نام وی. ای. واندور (مایکل کیتون) و شریکش کولت مرچانت (اوا گرین) سعی می کنند این فیل را به ستاره سیرک تبدیل نمایند.

“دامبو” شروع موفقی در زمان اکرانش داشت و در همان روز های آغازین، 45 میلیون دلار در گیشه فروش کرد و یک هفته صدر نشین جدول باکس آفیس بود. این فیلم که با 170 میلیون دلار بودجه ساخته شده بود، در مجموع موفق شد به فروشی 309 میلیون دلاری دست پیدا کند.


قبرستان حیوانات خانگی – Pet Sematary

تاریخ اکران:  ۴ آپریل ۲۰۱۹ (۱۵ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان: کوین کولچ (Kevin Kolsch)، “دنیس ویدمایر” (Dennis Widmyer)

تریلر فیلم Pet Sematary

سال 2019 برای فیلم های ترسناک و “استفان کینگ” یک سال موفق بوده است. امسال علاوه بر فیلم “آن: بخش 2” (It: chapter 2)، فیلم “قبرستان حیوانات خانگی”، بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است و درباره ی خانواده ای است که بعد از نقل مکان به خانه ای در دل جنگل و با پیدا کردن اشیای مرموزی که در زمین دفن شده اند، با مسائل و مشکلات ترسناکی رو به رو می شوند.

“جیسون کلارک” (Jason Clarke)، “جان لیسگو” (John Lithgow) و “ایمی سایمتز” (Amy Seimetz) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم که با بودجه ای 21 میلیون دلاری ساخته شده است، به مدت دو هفته جزء پنج فیلم پر فروش جدول فروش هفتگی بود و در مجموع به فروشی 96 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

همچنین بخوانید: لیست 40 تایی بهترین شخصیت های منفی در تاریخ سینما


شزم – Shazam

تاریخ اکران: 5 آوریل 2019 (۱۶ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان: دیوید سندبرگ (David Sandberg)

تریلر فیلم Shazam

فیلم کمدی و ماجراجویی “شزم” که به کارگردانی “دیوید اف. سندبرگ” (david f. sandberg) و بر اساس کمیکی با همین نام از کمپانی دی سی کامیک ساخته شده است. داستان این فیلم درباره ی پسر دردسر ساز چهارده ساله ای به نام “بیلی” است که به طور اتفاقی با یک جادوگر باستانی ملاقات می کند و او با استفاده از سحر و جادو، قابلیت تبدیل شدن به یک ابر قهرمان بزرگسال و خوش قیافه را به “بیلی” می دهد و این اتفاق زندگی و سرنوشت “بیلی” را به کلی تغییر می دهد. “زکری لی وای”، “اشر آنجل” و “مارک استرانگ” از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلم “شزم” در افتتاحیه ی اکرانش بسیار موفق ظاهر شد و در دومین روز اکرانشف با 56 میلیون دلار فروش، صدر نشین باکس آفیس شد. این صدر نشینی تا دو هفته ادامه پیدا کرد و این فیلم در مجموع به فروشی 325 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

همچنین بخوانید: 8 فیلم ابرقهرمانی که در سال 2019 منتظر اکران شان هستیم


پسر جهنمی – Hellboy

تاریخ اکران: 12 آوریل 2019 (23 فروردین 1398)

کارگردان: نیل مارشال (Neil Marshall)

تریلر فیلم Hellboy

این فیلم به عنوان سومین قسمت از مجموعه فیلم های “پسر جهنمی” در نظر گرفته شده است؛ قسمت اول این مجموعه فیلم ها با همین عنوان، در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و قسمت دوم آن نیز با عنوان “پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی” (Hellboy II: The Golden Army) در سال ۲۰۰۸ بر روی پرده ی سینما رفت.“دیوید هاربر” (David Harbour)، “میلا یوویچ” (Milla Jovovich) و “ساشا لین” (Sasha Lane) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

“پسر جهنمی” تا به اینجا نا موفق ترین فیلم سال 2019 بوده است. با اینکه انتظار می رفت این فیلم در هفته ی اول اکرانش جایگاه اول جدول فروش هفتگی را به دست بیاورد، اما “پسر جهنمی” رسما در گیشه شکست خورد و در افتتاحیه ی اکرانش تنها 12 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم که با بودجه ای 50 میلیون دلاری ساخته شده است، در مجموع تنها به 39 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد. سایت راتن تومیتوز هم تنها 14 امتیاز به این فیلم داده است.


 لینک گمشده – Missing Link

تاریخ اکران: ۱۲ آپریل ۲۰۱۹ (۲۳ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان: “کریس بولتر” (Chris Butler)

تریلر انیمیشن Mising Link

انیمیشن”لینک گمشده” داستان مردی به نام “لینک” است که به خدمت مردی به نام “سر لیونل فراست” در می آید تا اجدادش را در سرزمین افسانه ای “شری لانگا” پیدا کند. کاوشگر دیگری به نام “ادلینا فورت نایت” هم به آن ها می پیوندد و این گروه سه نفره با هم برای کمک به “لینک” دست به کار می شوند.

این انیمیشن به نویسندگی و کارگردانی “کریس بولتر” (Chris Butler) ساخته شده است. انیمیشن های “پارانورمن” (ParaNorman) و “کوبو و دو تار” (Kubo and the Two Strings) دو اثر قبلی این کارگردان ۴۵ ساله ی بریتانیایی هستند. “هیو جکمن”، “زویی سالدانا”، “زک گالیفیناکیس” و “اما تامپسون” از جمله صداپیشگان شخصیت های این انیمیشن هستند.

این انیمیشن امتیاز مطلوب 89 را از سایت راتن تومیتوز دریافت کرد و به فروشی 18.6 میلیون دلاری دست پیدا کرد.


کوچک – Little

تاریخ اکران:  ۱۲ آپریل ۲۰۱۹ (۲۳ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان:  “تینا گرودن” (Tina Gordon)

تریلر فیلم Little

فیلم “کوچک” یکی از فیلم های کمدی موفق در سال 2019 بود. این فیلم برای دو هفته ی منوالی جزء پنج فیلم پر فروش باکس آفیس ویکند بود و در مجموع به 36.4 میلیون دلار فروش رسید.

داستان این فیلم درباره ی زنی است که بعد از اینکه فشار های زندگی برایش غیر قابل تحمل می شوند، تصمیم می گیرد با ایجاد تغییراتی در ظاهر و رفتارش، به دوران نوجوانی خود بازگردد!


راه گشایی – Breakthrough

تاریخ اکران: ۱۵ آپریل ۲۰۱۹ (۲۶ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان: “روکسان داوسن” (Roxann Dawson)

تریلر فیلم Breakthrough

“راه گشایی” یکی از فیلم های موفق در ژانر درام بود که در سال 2019 اکران شد. این فیلم داستان مادری را روایت می کند که بعد از غرق شدن پسر 14 ساله اش در دریا، برای رهایی پسرش از مرگ، شروع به دعا کردن می کند.

این فیلم در دومین هفته ی اکرانش در جمع پنچ فیلم پر فروش هفتگی آمریکا قرار گرفت و در مجموع به 24.5 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.


 نفرین لیورونا – The Curse of La Llorona

تاریخ اکران: ۱۹ آپریل ۲۰۱۹ (۳۰ فروردین ۱۳۹۸)

کارگردان: “مایکل چاوز” (Michael Chaves)

تریلر فیلم The Curse of La Llorona

فیلم “نفرین لیورونا” یکی دیگر از فیلم های ترسناکی است که تا اینجا با استقبال خوبی مواجه شده است. این فیلم به عنوان پیش درآمدی از مجموعه فیلم های “احضار” (The Conjuring) در نظر گرفته شده است. “لیندا کاردلیانی”، “پاتریشیا ولاسکوئز” و “سین پاتریک توماس” از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلم “نفرین لیورونا” در روز های آغازین اکرانش موفق شد صدر جدول باکس آفیس ویکند را از آن خود کند و به 60 میلیون دلار فروش دست پیدا کرده است.


انتقام جویان: آخر بازی – Avengers: Endgame

تاریخ اکران: ۲۶ آپریل ۲۰۱۹ (۶ اردیبهشت ۱۳۹۸)

کارگردان: “آنتونی روسو” (Anthony Russo)، “جو روسو” (Joe Russo)

تریلر فیلم Avengers: Endgame

فیلم “انتقام جویان: آخر بازی”، که مهم ترین فیلم ابر قهرمانی تاریخ سینما به حساب می آید، در اولین روز های اکرانش موفق شد به فروشی ۳۵۰ میلیون دلاری در داخل آمریکا دست پیدا کند. فروش جهانی این فیلم هم به مبلغ ۸۵۹ میلیون دلار رسیده است و به این ترتیب، فروش کل فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” تنها بعد از گذشت سه روز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است.جالب است بدانید که فیلم “انتقام جویان: جنگ ابدیت” (Avengers: Infinity War) بعد از گذشت یازده روز به یک میلیارد دلار فروش رسید!

به طور کلی فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” رکورد دار پر فروش ترین فیلم تاریخ سینما در روز های آغازین اکرانش است؛ این عنوان پیش از این مربوط به فیلم های “انتقام جویان: جنگ ابدیت” (با ۲۵۷ میلیون دلار فروش)، “جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد” (با ۲۴۸ میلیون دلار فروش) و “دنیای ژوراسیک” (با ۲۰۸ میلیون دلار فروش) بوده است.

این فیلم، ادامه ی اتفاقات و حوادث فیلم “انتقام جویان: جنگ ابدیت” را روایت خواهد کرد و پایانی برای سه فاز اول دنیای سینمایی مارول است. “رابرت داونی جونیور” (Robert Downey, Jr)، “کریس ایوانز” (Chris Evans)، “کریس همسورث” (Chris Hemsworth)،“اسکارلت جوهانسون”  (Scarlett Johansson) و “بری لارسون” (Brie Larson) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به نقش آفرینی می پردازند.


متجاوز – The Intruder

تاریخ اکران: ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸)

کارگردان: “دئون تیلور” (Deon Taylor)

تریلر فیلم The Intruder

فیلم ترسناک و رازآلود “متجاوز”، به کارگردانی “دئون تیلور” (Deon Taylor)، یکی دیگر از فیلم های موفق در ژانر ترسناک است که در سال 2019 اکران شده است. این فیلم که با بودجه ای 8 میلیون دلاری ساخته شده است، موفق شد در اولین هفته ی اکرانش، به فروشی 11 میلیون دلاری دست پیدا کند و در جایگاه دوم جدول 5 فیلم پرفروش هفتگی سینمای آمریکا بگیرد.

داستان این فیلم درباره ی زوج جوانی است که خانه ی بسیار بزرگی را می خرند اما متوجه می شوند که صاحب خانه که خانه را به آنها فروخته حاظر به واگذاری خانه به آن ها نیست و باعث بروز مشکلات و حوادثی برای آنها می شود.


 لانگ شات – Long Shot

تاریخ اکران: ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸)

کارگردان: “جاناتان لوین” (Jonathan Levine)

تریلر فیلم Long Shot

این فیلم به کارگردانی “جاناتان لوین” (Jonathan Levine) ساخته شده است. فیلم هایی مثل “بدن های گرم” (Warm Bodies)، “شب قبل” (The Night Before) و “ربوده شده” (Snatched) از جمله آثاری هستند که توسط این کارگردان ۴۲ ساله ی آمریکایی ساخته شده اند.

داستان فیلم “لانگ شات” راجع به مردی به نام “فرد فراسکی” است که روزنامه نگاری بیکار است و سبک زندگی بدی دارد. او ناگهان با پرستار دوران کودکی اش “شارلوت فیلد” ملاقات می کند و عاشق اش می شود. “شارلوت” زنی قوی و بانفوذ است و برای کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود و تصمیم می گیرد که در تیم کارکنانش شغلی به “فرد فراسکی” بدهد.“شارلیز ترون”، “الکساندر اسکارشگرد”، “ست روگن” و “جون دایان ری فیل” از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلم کمدی “لانگ شات” در روزهای آغازین اکرانش در جمع پنج فیلم پرفروش هفتگی آمریکا قرار گرفت. این فیلم به طور کلی موفق ظاهر شد و امتیاز 83 را از سایت راتن تومیتوز کسب کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های شارلیز ترون به انتخاب مخاطبین


عروسک های زشت – Ugly Dolls

تاریخ اکران: ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸)

کارگردان: “کلی اشبری” (Kelly Asbury)

تریلر انیمیشن Ugly Dolls

داستان انیمیشن “عروسک های زشت” راجع به شخصیتی به نام “ماکسی” و گروهی از عروسک های زشت است که بعد از سفری طولانی از سرزمین عروسک های زشت به شهری به نام “پرفکشن” می رسند؛ همه ی اعضای این شهر آدم های عالی و کاملی هستند و هیچ نقصی ندارند. عروسک های زشت با کسی به نام “لو” آشنا می شوند که برای آموزش عالی بودن دنبال شاگرد می گردد و تحت آموزش های او قرار می گیرند. در نهایت عروسک های زشت یاد می گیرند که باید خودشان باشند و این مهم تر از کامل بودن است.

کارگردان این انیمیشن “کلی اشبری” (Kelly Asbury) است که کارگردانی انیمیشن هایی مثل “شرک ۲” (Shrek ۲)، “اسمورف ها: دهکده گمشده” (Smurfs: The Lost Village) و “نومئو و ژولیت” (Gnomeo & Juliet) را درکارنامه ی خود دارد.

این انیمیشن بعد از گذشت سه روز از اکرانش، با 8 میلیون دلار فروش، در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی آمریکا قرار گرفت. اما سایت راتن تومیتوز به این انیمیشن امتیاز 32 را داده است که چندان قابل توجه نمی باشد. این انیمیشن دارای امتیاز 4.6 در سایت IMDB است.


 پوکمون: کاراگاه پیکاچو – Pokémon: Detective Pikachu

تاریخ اکران: ۱۰ می ۲۰۱۹ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸)

کارگردان: “راب لترمن” (Rob Letterman)

تریلر فیلم Pokémon: Detective Pikachu

کارگردانی این فیلم را “راب لترمن” (Rob Letterman) بر عهده داشته که فیلم هایی مثل “مور مور” (Goosebumps)، “هیولاها علیه بیگانگان” (Monsters vs. Aliens) و “داستان کوسه” (Shark Tale) را کارگردانی کرده است.

“رایان رینولدز” (Ryan Reynolds) صداپیشگی شخصیت “کاراگاه پیکاچو” را بر عهده دارد و بازیگرانی مثل “جاستیس اسمیت” (Justice Smith)، “کاترین نیوتون” (Kathryn Newton) و “کن واتانابه” (Ken Watanabe) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

داستان این فیلم در دنیایی می گذرد که مردم در مبارزه ای با یکدیگر  به جمع کردن و نگهداری پوکمون ها می پردازند. اما پسرکی با یک پیکاچو باهوش سخنگو برخورد می کند که می خواهد یک کاراگاه شود.

فیلم “پوکمون: کاراگاه پیکاچو”، در افتتاحیه ی اکرانش موفق شد به 58 میلیون دلار فروش دست پیدا کند و در هفته ی اول، در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گیرد. این فیلم در سایت IMDB امتیاز 7.1 را دارد و از سوی سایت راتن تامیتوز نیز 66 امتیاز دریافت کرده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمدی سال 2019 که باید تماشا کنید و فقط لذت ببرید


شلوغی – The Hustle

تاریخ اکران: ۱۰ می ۲۰۱۹ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸)

کارگردان: “کریس آدیسون” (Chris Addison)

تریلر فیلم The Hustle

فیلم کمدی “شلوغی”، دومین فیلم با حضور “آن هتوی” است که در سال 2019 شاهد اکران آن بودیم. این فیلم بازسازی فیلم “لات های کثیف فاسد” (Dirty Rotten Scoundrels) است که در دهه هشتاد میلادی به کارگردانی “فرانک اوز” (Frank Oz) ساخته شده بود. داستان این فیلم راجع به دو هنرمند خلافکار و فقیر است که درگیر ماجرا ها و رقابت های نفس گیر و خطرناکی می شوند.

فیلم “شلوغی” به کارگردانی “کریس آدیسون” (Chris Addison)، کارگردان و کمدین ۴۷ ساله ی بریتانیایی، ساخته شده است؛ “ربل ویلسون” (Rebel Wilson) و “الکس شارپ” (Alex Sharp) از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم در افتتاحیه ی اکرانش موفق ظاهر شد و توانست با 13 میلیون دلار فروش، جایگاه سوم جدول باکس آفیس هفتگی را به دست بیاورد. اما امتیازات این فیلم چندان قابل توجه نیست، “شلوغی” در سایت IMDB امتیاز 5 و در سایت راتن تامیتوز تنها 15 امتیاز را به خود اختصاص داده است.


جان ویک ۳: پارابلوم – John Wick ۳: Parabellum

تاریخ اکران: 17 می 2019 (27 اردیبهشت ۱۳۹۸)

کارگردان: چاد استاهلسکی (Chad Stahelski)

تریلر فیلم John Wick ۳: Parabellum

فیلم “جان ویک ۳: پارابلوم” که دنباله ی فیلم “جان ویک ۲” است، فیلمی اکشن و مهیج به کارگردانی “چاد استاهلسکی” (Chad Stahelski) و نویسندگی “دریک کولستاد” (Derek Kolstad) است.“کیانو ریوز”، “هلی بری”، “مارک داکاسیوس” و “ایان مک شین” از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

شخصیت “جان ویک”، با بازی “کیانو ریوز” (Keanu Reeves)،  در این داستان یک آدم کش حرفه ای است که اکنون تحت تعقیب است و جایزه ای ۱۴ میلیون دلاری برای کشتن او در نظر گرفته شده است.

این فیلم در تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۹ (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) در سینما های ایالت متحد آمریکا اکران شد. با اکران قسمت سوم فیلم “جان ویک”، فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” هم بعد از سه هفته به جایگاه دوم راه پیدا کرد. فیلم “جان ویک ۳: پارابلوم” در افتتاحیه ی اکرانش موفق شد به فروشی ۵۷ میلیون دلاری دست پیدا کند و در جایگاه نخست جدول باکس آفیس قرار گیرد. قسمت قبلی این فیلم که در سال ۲۰۱۷ اکران شد، در افتتاحیه ی اکرانش به ۳۰ میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جان ویک (John Wick) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


علاءالدین – Aladdin

تاریخ اکران: ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “گای ریچی” (Guy Ritchie)

تریلر فیلم Aladdin

این فیلم به عنوان لایو اکشن انیمیشن “علاءالدین” در نظر گرفته شده که  به کارگردانی “ران کلمنتس” (Ron Clements) و “جان ماسکر” (John Musker) در سال ۱۹۹۲ میلادی (۱۳۷۱) و با بودجه ای ۲۸ میلیون دلاری ساخته شد و در مجموع موفق شد به فروشی ۵۰۴ میلیون دلاری دست پیدا کند.

لایو اکشن “علاءالدین” بعد از گذشت سه روز، با رسیدن به 86 میلیون دلار فروش، صدرنشین جدول باکس آفیس این هفته شد. این فیلم علاوه بر این، 100 میلیون دلار فروش جهانی را در گیشه تجربه کرد.  “ویل اسمیت”، “مینا مسعود”، “مروان کنزاری” و “نسیم پدراد” از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.


 گودزیلا: سلطان هیولاها – Godzilla: King of the Monsters

تاریخ اکران: ۳۱ می ۲۰۱۹ (۱۰ خرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “مایکل دووگرتی” (Michael Dougherty)

تریلر فیلم Godzilla: King of the Monsters

فیلم “گودزیلا: سلطان هیولاها”، بر خلاف پیش بینی ها، تنها به ۴۹ میلیون دلار فروش در افتتاحیه ی اکرانش دست پیدا کرد و با این حال صدر نشین جدول باکس آفیس شد. قسمت اول این مجموعه فیلم که در سال ۲۰۱۴ و با عنوان “گودزیلا” (Godzilla) اکران شد، در افتتاحیه ی اکرانش فروشی ۹۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد. همچنین فیلم “کونگ: جزیره جمجمه” (Kong: Skull Island) در سال ۲۰۱۷ فروشی ۶۱ میلیون دلاری را در روز های آغازین اکرانش در گیشه تجربه کرد. بااین حساب فیلم “گودزیلا: سلطان هیولاها” شروع نا امید کننده ای را در هفته ی اول اکرانش پشت سر گذاشت.

این فیلم بعد از گذشت سه روز از اکرانش، در سایت imdb امتیاز 6.9 را به خود اختصاص داد. همچنین سایت راتن تومیتوز تنها 39 امتیاز به این فیلم داد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ که نباید از دست بدهید


راکت من – Rocketman

تاریخ اکران: ۳۱ می ۲۰۱۹ (۱۰ خرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “دکستر فلچر” (Dexter Fletcher)

تریلر فیلم Rocketman

این فیلم که داستان زندگی یکی از خواننده‌های محبوب یعنی “التون جان” (Elton John) را روایت می کند، نظر مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد و در هفته ی اول اکرانش هم بسیار موفق ظاهر شد. این فیلم که با بودجه ای 40 میلیون دلاری ساخته شده است بعد از سه روز موفق شد به فروشی 25 میلیون دلاری دست پیدا کند و در جمع پنج فیلم پر فروش هفتگی سینما های آمریکا قرار گیرد.

“راکت من” در سایت imdb امتیاز 7.7 را دارد و سایت راتن تامیتوز امتیاز 91 را به این فیلم اختصاص داده است.


 مادر – Ma

تاریخ اکران: ۳۱ می ۲۰۱۹ (۱۰ خرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “تیت تیلور” (Tate Taylor)

تریلر فیلم Ma

فیلم “مادر” نیز یکی دیگر فیلم های موفقی بود که موفق شد در هفته ی اول اکرانش در جمع پنج فیلم پر فروش هفتگی سینمای آمریکا قرار گیرد. این فیلم که با بودجه ای 5 میلیون دلاری ساخته شده است، در گیشه 18 میلیون دلار فروش را تجربه کرد.

داستان این فیلم درباره ی زنی تنهاست که به عده ای نوجوان اجازه می دهد در خانه اش مهمانی بگیرند اما قصد او از این کار آن چنان که به نظر می رسد ساده و خیر خواهانه نیست!

این فیلم در سایت imdb امتیار 6.1 را دارد و از طرف سایت راتن تومیتوز هم 60 امتیاز دریافت کرده است.


 ققنوس سیاه – Dark Phoenix

تاریخ اکران: ۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۷ خرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “سیمون کینبرگ” (Simon Kinberg)

تریلر فیلم Dark Phoenix

فیلم “ققنوس سیاه”، به نویسندگی و کارگردانی “سیمون کینبرگ” (Simon Kinberg)، شروع نا امید کننده و ضعیفی را در روز های آغازین اکرانش پشت سر گذاشت و بعد از گذشت سه روز تنها به ۳۳ میلیون دلار فروش دست پیدا کرد و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این در حالی است که برخی وبسایت های معتبر فروشی ۳۵ میلیون دلاری را برای اولین روز اکران این فیلم پیش بینی کرده بودند.

سایت راتن تامیتوز نیز تنها 22 امتیاز را به فیلم “ققنوس سیاه” اختصاص داد و این فیلم در سایت imdb امتیاز 6.1 را بدست آورد.

این فیلم بر اساس شخصیت های کمیکی “مردان ایکس” کمپانی مارول ساخته شده که به عنوان سیزدهمین قسمت از مجموعه فیلم های “مردان ایکس” (X-Men) در نظر گرفته شده است. “جیمز مک آووی” (James McAvoy)، “سوفی ترنر” (Sophie Turner)، “جنیفر لارنس” (Jennifer Lawrence) و“مایکل فاسبندر” (Michael Fassbender) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.


زندگی پنهانی حیوانات خانگی ۲ – The Secret Life of Pets ۲

تاریخ اکران: ۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۷ خرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “کریس رنارد” (Chris Renaud)

تریلر انیمیشن The Secret Life of Pets ۲

این انیمیشن که به کارگردانی “کریس رنارد” (Chris Renaud) ساخته شده است، داستان یک سگ خانگی به نام “مکس” را روایت می کند که نسبت به دیگر حیوانات زندگی راحتی دارد اما بعد از آشنایی اش با یک سگ خیابانی و قرار گرفتن در موقعیت های خطرناک شیوه ی زندگی اش تغییر می کند. “کوین هارت”، ”ریک استون استریت”، “هریسون فورد” و “جنی سلیت” از جمله بازیگرانی هستند که صدا پیشگی شخصیت های مختلف انیمیشن “زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲” را بر عهده دارند.

“زندگی حیوانات خانگی 2” یکی دیگر از انیمیشن های موفقی است که در سال 2019 شاهد اکران آن بودیم. این انیمیشن در افتتاحیه ی اکرانش به 47 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد و در جمع پنج فیلم پرفروش جدول فروش هفتگی سینما های آمریکا قرار گرفت.


 مردان سیاه پوش بین المللی – Men in Black: International

تاریخ اکران: ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۴ خرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “اف. گری گری” (F. Gary Gray)

تریلر فیلم Men in Black: International

فیلم اکشن و کمدی “مردان سیاه پوش بین المللی”، در افتتاحیه ی اکرانش چندان موفق ظاهر نشد و در حالی که پیش بینی می شد این فیلم در اولین روز های اکرانش به بیش از 50 میلیون دلار فروش دست پیدا کند، تنها 28 میلیون دلار فروش در گیشه تجربه کرد.

با توجه به اینکه این فیلم با بودجه ای ۱۱۰ میلیون دلاری ساخته شده است، این رقم برای فروش در افتتاحیه ی اکران چندان قابل توجه نیست و فیلم “مردان سیاه پوش بین المللی” نتوانسته است انتظارات طرفداران و منتقدان را برآورده سازد.

“آرت مارکوم” (Art Marcum) و “مت هالووی” (Matt Holloway)، نویسندگان فیلم ابر قهمانی “مرد آهنی” (Iron Man)، وظیفه ی نوشتن فیلمنامه ی فیلم جدید “مردان سیاه پوش بین المللی” را بر عهده داشته اند.

“کریس همسورث” (Chris Hemsworth)، “تسا تامپسون” (Tessa Thompson)، “ربکا فرگوسن” (Rebecca Ferguson) و “لیام نیسون” (Liam Neeson) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کریس همسورث که باید تماشا کنید


داستان اسباب بازی ۴ – Toy Story ۴

تاریخ اکران: ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ (۳۱ خرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “جاش کولی” (Josh Cooley)

تریلر انیمیشن Toy Story ۴

چهارمین قسمت از مجموعه انیمیشن “داستان اسباب بازی” بهترین عملکرد را در افتتاحیه ی اکرانش پشت سر گذاشت و بعد از گذشت تنها سه روز، به 118 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد و به راحتی جایگاه نخست جدول باکس آفیس را در زمان اکرانش از آن خود کرد. این انیمیشن بعد از گذشت نه سال به پرده ی سینما ها بازگشت.

“اندرو استنتون” (Andrew Stanton) وظیفه ی نویسندگی این انیمیشن را بر عهده داشته و ستارگانی مثل “تام هنکس”، “تیم آلن”، “جوردن پیل”، “کیانو ریوز” و “جون کیوسک” از جمله صداپیشگان قسمت جدید انیمیشن محبوب “داستان اسباب بازی ۴” هستند.

این انیمیشن در سایت imdb امتیاز 8.5/10 را به دست آورد و سایت راتن تومیتوز نیز امتیاز 98/100 را به آن اختصاص داد.


 بازی کودکان – Child’s Play

تاریخ اکران: ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ (۳۱ خرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “لارس کلوبرگ” (Lars Klevberg)

تریلر فیلم Child’s Play

“بازی کودکان” یکی دیگر از فیلم های ژانر ترسناک بود که در سال 2019 موفق ظاهر شد و توانست در همان هفته ی اول اکرانش در جمع پنج فیلم پر فروش قرار بگیرد. این فیلم که با بودجه ای 10 میلیون دلاری ساخته شده است، در افتتاحیه ی اکرانش به 14 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.

داستان این فیلم درباره ی زندگی پسری نوجوان به نام “اندرو” است که به همراه خانواده اش به شهر جدیدی نقل مکان می کنند؛ مادر “اندرو” عروسکی را به عنوان هدیه به او می دهد. اما بعد از مدتی این عروسک به موجودی جان دار تبدیل می شود و “اندرو” به غیر عادی بودن آن پی می برد.


آنابل به خانه می آید – Annabelle Comes Home

تاریخ اکران: ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹ (۵ تیر ۱۳۹۸)

“گری دابرمن” (Gary Dauberman)

تریلر فیلم Annabelle Comes Home

فیلم “آنابل به خانه می آید” یکی دیگر از فیلم های ژانر ترسناک بود که انتظار می رفت عملکرد خوبی را در افتتاحیه ی اکرانش پشت سر بگذارد. اما این فیلم با 20 میلیون دلار فروش در روز های اولیه ی اکرانش، ضعیف ترین افتتاحیه ی اکران را در مجموعه ی خود را تجربه کرد.

این فیلم در سابت imdb امتیاز 6.5/10 را به دست آورد و سایت راتن تامیتوز به این فیلم 69 امتیاز اختصاص داده است.


 دیروز – Yesterday

تاریخ اکران: ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ تیر ۱۳۹۸)

کارگردان: “دنی بویل” (Danny Boyle)

تریلر فیلم Yesterday

“دیروز” فیلمی با ژانر درام، فانتزی و موزیکال است که بسیار موفق ظاهر شد و توانست در اولین هفته ی اکرانش در رتبه ی سوم جدول فروش هفتگی قرار بگیرد. این فیلم در سایت imdb امتیاز 7.1/10 را به دست آورد و سایت راتن تومیتوز نیز به این فیلم 60 امتیاز اختصاص داده است.


مرد عنکبوتی: دور از خانه – Spider-Man: Far From Home

تاریخ اکران: ۲ جولای ۲۰۱۹ (۱۱ تیر ۱۳۹۸)

کارگردان: “جان واتس” (Jon Watts)

تریلر فیلم Spider-Man: Far From Home

فیلم “مرد عنکبوتی: دور از خانه”، که بعد از فیلم های “کاپیتان مارول” و “انتقام جویان آخر بازی” یکی از مورد انتظار ترین فیلم های ابر فهرمانی سال 2019 بود، در افتتاحیه ی اکرانش شروعی فراتر از انتظار را تجربه کرد و بعد از گذشت پنج روز به فروشی ۱۸۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد و صدرنشین باکس آفیس شد.

جالب است بدانید فیلم “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) در سال ۲۰۱۷ فروشی ۱۱۷ میلیون دلاری را در افتتاحیه ی اکرانش تجربه کرده بود. با این حساب فیلم جدید “مرد عنکبوتی: دور از خانه” تاکنون بهنرین عملکرد را در مجموعه ی خود پشت سر گذاشته است.

داستان فیلم ابر قهرمانی “مرد عنکبوتی: دور از خانه”، بعد از اتفاقات فیلم “انتقام جویان: آخر بازی” (Avengers: Endgame) در جریان است. زمانی که “پیتر پارکر” برای تعطیلات تابستانی همراه با دوستانش به اروپا سفر می کند و در همین حین، با یکی از دشمنانش به نام “میستریو” (Mysterio) برای شرکت در یک نبرد همکاری می کند. “تام هالند”، “جیک جیلنهال”، “ساموئل ال. جکسون” و “زندیا کلمن” از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

همچنین بخوانید: مقایسه ابرقهرمان های سینما: مرد آهنی در برابر مرد عنکبوتی. کدام یک قویتر است؟


خزیدن – Crawl

تاریخ اکران: ۱۲ جولای ۲۰۱۹ (۲۱ تیر ۱۳۹۸)

کارگردان: “الکساندر آجا” (Alexandre Aja)

تریلر فیلم Crawl

این فیلم که با ژانر هیجان انگیز و ماجراجویی ساخته شده است، درباره ی دختر جوانی است که تلاش می کند پدرش را از دل یک طوفان نجات دهد اما با حوادثی که رخ می دهد، در یک خانه ی شناور روی آب گیر می افتد و باید برای نجات زندگی اش با کروکدیل ها مبارزه کند. “خزیدن” در هفته ی اول اکرانش موفق شد با 12 میلیون دلار فروش، جایگاه سوم جدول باکس آفیس را از آن خود کند. این فیلم با بودجه ای 17 میلیون دلاری ساخته شده و از طرف سایت راتن تومیتوز امتیاز 89 را کسب کرده است. همچنین این فیلم در سایت imdb امتیاز 6.9/10 را به خود اختصاص داده است.


 استابر – Stuber

تاریخ اکران: ۱۲ جولای ۲۰۱۹ (۲۱ تیر ۱۳۹۸)

کارگردان: “مایکل داوز” (Michael Dowse)

تریلر فیلم Stuber

“استابر” فیلمی اکشن وکمدی است و داستان راننده ای را روایت می کند که به طور اتفاقی و با سوار کردن یک کاراگاه، وارد اتفاقات و حوادث پیچیده ای می شود. “کمیل نانجیانی” (Kumail Nanjiani) و “دیو باتیستا” (Dave Bautista) ازجمله بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم هم در اولین هفته ی اکران خود موفق ظاهر شد و با فروشی 8 میلیون دلاری، در جمع پنج فیلم پرفروش هفتگی سینما های آمریکا قرار گرفت. “استابر” در سایت imdb امتیاز 6/10 و در سایت راتن تامیتوز امتیاز 45 را به خود اختصاص داده است.


شیر شاه – The Lion King

تاریخ اکران: ۱۹ جولای ۲۰۱۹ (۲۸ تیر ۱۳۹۸)

کارگردان: “جان فاورو” (Jon Favreau)

تریلر فیلم The Lion King

لایو اکشن “شیر شاه” در زمان اکرانش بعد از گذشت سه روز موفق شد به فروشی ۱۸۵ میلیون دلاری دست پیدا کند و در جایگاه نخست جدول باکس آفیس هفتگی قرار گیرد. این لایو اکشن همچنین در سظح جهانی موفق ظاهر شده و در همان روز های آغازین اکرانش ۵۳۱ میلیون دلار فروش در گیشه داشت.

بعد از فیلم های “دامبو” (Dumbo) و “علاءالدین” (Aladdin) که از اولین بازسازی های محصولات کمپانی دیزنی بودند و در سال ۲۰۱۹ اکران موفقی را پشت سر گذاشتند، اکنون “شیر شاه” به عنوان سومین لایو اکشن این کمپانی با اکران در ۴۷۲۵ سینما، رکورد فیلم “انتفام جویان: آخر بازی” (Avengers: Endgame) با ۴۶۶۲ سینما را شکست و به بزرگترین اکران تاریخ سینما تبدیل شد!


روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time In Hollywood

تاریخ اکران: ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino)

تریلر فیلم Once Upon a Time In Hollywood

فیلم “روزی روزگاری در هالیوود”، نهمین اثر “کوئنتین تارانتینو”، یکی از مهم ترین فیلم هایی بود که از ابتدای سال 2019 منتظر اکرانش بودیم. این فیلم در روز های اولیه ی اکرانش موفق ظاهر شد و با 40.3 میلیون دلار فروش، رکورد افتتاحیه ی آثار “تارانتینو” را شکست.

آخرین فیلم این کارگردان که موفق شد فروشی قابل توجه در گیشه داشته باشد، “حرامزاده های لعنتی” (Inglourious Basterds) بود که در سال ۲۰۰۹ اکران شد و در افتتاحیه ی اکرانش به ۳۸,۱ میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.

“روزی روزگاری در هالیوود” که در هفتاد و دومین جشنواره ی فیلم کن نیز حضور داشت، مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت و نمره ی 3 از 4 را از طرف هیئت داوران دریافت کرد. امتیازات این فیلم در سایت راتن تومیتوز 85/100 و در سایت imdb از مجموع آرای 28 هزار نفر 8.7/10 ثبت شده است.


 سریع و خشمگین ارائه می کند: هابز و شاو – Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

تاریخ اکران: ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “دیوید لیچ” (David Leitch)

تریلر فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

این فیلم به عنوان اولین اسپین آف مجموعه فیلم های “سریع و خشمگین” در نظر گرفته شده است و “دیوید لیچ” (David Leitch)، کارگردان فیلم های مشهوری مثل “ددپول ۲” (Deadpool ۲)، “جان ویک” (John Wick) و “بلوند اتمی” (Atomic Blonde)، کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

فیلم “سریع و خشمگین ارائه می کند: هابز و شاو” موفق شد در افتتاحیه ی اکرانش به 60 میلیون دلار فروش دست پیدا کند و در همان هفته ی اول اکرانش صدرنشین جدول باکس آفیس شود.

“دواین جانسون” (Dwayne Johnson)، “جیسون استاتهام” (Jason Statham)، “ادریس البا” (Idris Elba) و “ونسا کربی” (Vanessa Kirby)  از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.


داستان های ترسناک برای گفتن در تاریکی – Scary Stories to Tell in the Dark

تاریخ اکران: ۹ آگوست ۲۰۱۹ (۱۸ مرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “آندره اووردال” (André Øvredal)

تریلر فیلم Scary Stories to Tell in the Dark

این فیلم در اولین هفته ی اکرانش با استقبال خوبی مواجه شد و با ۲۰ میلیون دلار فروش در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. داستان این فیلم درباره ی مردم دهکده ای دورافتاده است که با اتفاقات مرموز و ترسناکی روبه رو می شوند و سعی داردند علت این اتفاقات را کشف کنند. فروش کل این فیلم در ادامه به 40 میلیون دلار رسید و این امر باعث شد تا این فیلم برای دو هفته ی متوالی در جمع پنج فیلم پرفروش هفتگی باقی بماند.


 فیلم پرندگان خشمگین ۲ – The Angry Birds Movie ۲

تاریخ اکران: ۱۴ آگوست ۲۰۱۹ (۲۳ مرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “توروپ ون اورمان” (Thurop Van Orman)

تریلر انیمیشن The Angry Birds Movie ۲

قسمت اول این انیمیشن در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی “کلی کایتیس” (Clay Kaytis) و “فرگال ریلی” (Fergal Reilly) با بودجه ای ۷۳ میلیون دلاری ساخته شد و در مجموع موفق شد به فروشی ۳۵۲ میلیون دلاری دست پیدا کند.

اکنون بعد از گذشت سه سال از پخش انیمیشن “پرندگان خشمگین”، قسمت دوم این انیمیشن با عنوان “پرندگان خشمگین ۲” به کارگردانی “توروپ ون اورمان” (Thurop Van Orman) و به عنوان دنباله ی قسمت قبلی این انیمیشن ساخته شده است.

“جیسون سودیکیس”، “جش گد”، “دنی مک براید” و “لزلی جونز” از جمله ستارگانی هستند که صدا پیشگی شخصیت های انیمیشن “پرندگان خشمگین ۲” را بر عهده دارند.

اما قسمت جدید این انیمیشن چندان در گیشه موفق نبود و در افتتاحیه ی اکرانش تنها به 10 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد. فروش کل این انیمیشن تا پایان دومین هفته ی اکرانش به 40 میلیون دلار رسید.


پسران خوب – Good Boys

تاریخ اکران: ۱۶ آگوست ۲۰۱۹ (۲۵ مرداد ۱۳۹۸)

کارگردان: “جین استاپنیستسکی” (Gene Stupnitsky)

تریلر فیلم Good Boys

فیلم کمدی “پسران خوب”، در افتتاحیه ی اکرانش به ۲۱ میلیون دلار فروش دست پیدا کرد و صدرنشین باکس آفیس هفته ی اکرانش شد. این فیلم بعد از فیلم کمدی “مراسم ختمی به سبک خانواده ی مادئا” (A Madea Family Funeral)، دومین فیلم کمدی سال ۲۰۱۹ است که در روز های آغازین اکرانش صدرنشین جدول باکس آفیس شده است.

داستان فیلم “پسران خوب” درباره ی سه دوست دوازده ساله است که با زندگی جدید خود در دوران بلوغشان دست و پنجه نرم می کنند. امتیاز این فیلم در سایت راتن تومیتوز 79/100 امتیاز دارد و نمره ی 6.9/10 را در سایت imdb دریافت کرده است.


فرشته سقوط کرده است – Angel Has Fallen

تاریخ اکران: 23 آگوست 2019 (1 شهریور 1398)

کارگردان: “ریک رومن وو” (Ric Roman Waugh)

تریلر فیلم Angel Has Fallen

فیلم “فرشته سقوط کرده است” در افتتاحیه ی اکرانش، با 21 میلیون دلار فروش جایگاه نخست جدول فروش هفتگی سینما های آمریکا را از آن خود کرد. این فیلم دنباله ی فیلم های “المپیوس سقوط کرده است” (Olympus Has Fallen) و “لندن سقوط کرده است” (London Has Fallen)، که به ترتیب در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ اکران شدند، می باشد. این فیلم اکشن که با بودجه ای 80 میلیون دلاری ساخته شده است، تا پایان هفته ی سوم اکرانش به 54 میلیون دلار فروش در مرز های داخلی آمریکا دست پیدا کرد. این فیلم در سایت imdb امتیاز 6.7/10 را به خود اختصاص داده است.

“جرارد بالتر” (Gerard Butler) و “مورگان فریمن” (Morgan Freeman) از ستارگان اصلی این مجموعه فیلم هستند.


آن: بخش دوم – It: Chapter Two

تاریخ اکران: ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ۱۳۹۸)

کارگردان: اندی موشیاتی (Andrés Muschietti)

تریلر فیلم It: Chapter Two

با اینکه قسمت دوم فیلم “آن” با ۹۱ میلیون دلار فروش در افتتاحیه ی اکرانش، صدرنشین جدول باکس آفیس شد، اما عملکرد این فیلم نسبت به قسمت اولش ضعیف تر بود. قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۷ و در اولین هفته ی اکرانش به فروشی ۱۲۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد. با این حال، فیلم “آن: بخش دوم” در گیشه ی جهانی موفق تر ظاهر شد و تا کنون به ۱۸۵ میلیون دلار فروش دست پیدا کرده است.

این فیلم به کارگردانی “اندی موشیاتی” (Andrés Muschietti) ساخته شده است و داستان آن، ۲۷ سال بعد از اتفاقات و حوادثی که در قسمت اول آن رخ داد در جریان است. “جیمز مک آووی”(James McAvoy)، “جسیکا چستین” (Jessica Chastain)، “بیل هیدر” (Bill Hader)، “جی رایان” (Jay Ryan) و “بیل اسکارشگورد” (Bill Skarsgård) از جمله بازیگرانی اند که در قسمت دوم و دنباله ی  فیلم ترسناک “آن” به ایفای نقش پرداخته اند.

سایت راتن تومیتوز به این فیلم امتیاز 63/100 را اختصاص داده و در سایت imdb هم نمره ی 7/10 برای این فیلم به ثبت رسیده است.


به سوی ستارگان – Ad Astra

تاریخ اکران:۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۹ شهریور ۱۳۹۸)

کارگردان: “جیمز گری” (James Gray)

تریلر فیلم Ad Astra

داستان این فیلم درباره ی سفری به منظومه ی شمسی است. شخصیت اصلی داستان، “روی مک براید” (با بازی “برد پیت”)، برای یافتن پدرش که سالها پیش برای پیدا کردن حیات موجودات بیگانه به سیاره ی نپتون سفر کرده بود، راهی سفری پرخطر می شود تا دلیل شکست پدرش را پیدا کند. این فیلم که با بودجه ای 80 میلیون دلاری ساخته شده است در افتتاحیه ی اکرانش فروش چندانی در گیشه نداشت و تنها به 19 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.

سایت راتن تومیتوز به این فیلم امتیاز 83/100 را اختصاص داده و در سایت imdb هم نمره ی 7.1/10 برای این فیلم به ثبت رسیده است.


دانتون ابی – Downton Abbey

تاریخ اکران:۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۹ شهریور ۱۳۹۸)

کارگردان: مایکل انگلر (Michael Engler)

تریلر فیلم Downton Abbey

فیلم درام و تاریخی “دانتون ابی”، به کارگردانی “مایکل انگلر” (Michael Engler)، با ۳۱ میلیون دلار فروش در افتتاحیه ی اکرانش، صدرنشین جدول باکس آفیس شد. این فیلم دنباله ی سریالی به همین نام است که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۰ از شبکه ی آی تی وی منتشر شده است. “دانتون ابی” با بودجه ای 20 میلیون دلاری ساخته شده و در زمان اکرانش عملکرد بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.


 نفرت انگیز – Abominable

تاریخ اکران: ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۵ مهر ۱۳۹۸)

کارگردان: “جیل کالتون” (Jill Culton)

تریلر انیمیشن Abominable

انیمیشن جدید کمپانی یونیورسال پیکچرز به نام “نفرت انگیز”، به کارگردانی “جیل کالتون” (Jill Culton)، با بیش از ۲۰ میلیون دلار فروش در افتتاحیه ی اکرانش صدرنشین جدول باکس آفیس در اولین هفته اکرانش شد.

“نفرت انگیز” داستان گروهی از مردم  است که تصمیم می گیرند بلندترین کوه جهان را اندازه بگیرند و با چیزی مواجه می شوند که تنها در داستان ها شنیده بودند. “کلویی بنت” صداپیشگی شخصیت “یی” را برعهده دارد، دختری که در میان عده ای شرور گیر کرده است. آن ها ماجراجویی خود را از شانگهای آغاز کرده و به کوه های هیمالیا می رسند. در بین راه با یک یتی رو به رو می شوند که در بین کوه ها گم شده است. بنابراین این انسان ها باید یتی را به خانه اش برسانند.


جوکر – Joker

تاریخ اکران: ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ۱۳۹۸)

کارگردان: “تاد فیلیپس” (Todd Phillips)

تریلر فیلم Joker

فیلم “جوکر” ساخته “تاد فیلیپس” (Todd Phillips) با ۹۳,۵ میلیون دلار فروش، علاوه بر کسب جایگاه نخست جدول باکس آفیس هفتگی، رکورد افتتاحیه ماه اکتبر که متعلق به فیلم “ونوم” با ۸۶ میلیون دلار بود را شکست. این فیلم که ماه گذشته در جشنواره فیلم ونیز به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد، در گیشه جهانی هم موفق بود و در همان روزهای آغازیناکرانش به ۱۴۰ میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.

جالب است بدانید بسیاری از منتقدان بعد از اکران رسمی این فیلم خشونت به کار رفته شده در آن را بیش از اندازه دانستند و “جوکر” را فیلمی خطرناک نامیدند! گفته می شود برخی از منتقدان سینما نیز سعی دارند با دادن امتیاز پایین به این فیلم، مخاطبان را از تماشای آن منصرف کنند. اما با توجه به موفقیت فیلم “جوکر” در روزهای ابتدایی اکرانش، به نظر نمی رسد که چیزی از محبوبیت آن نزد سینما دوستان کم شده باشد.

فیلم “جوکر” با اینکه اقتباسی از کمیک های دی سی است، اما داستانی کاملا متفاوت دارد و به طور اختصاصی به روایت زندگی شخصیت “آرتور فلک”، کسی که رویای کمدین شدن را در سر دارد و در این راه ناکام مانده است، می پردازد. این شخصیت در تاریکی وجودش غرق شده و به فروپاشی روانی می رسد؛ تا جایی که به یک قاتل خطرناک تبدیل می شود.  “واکین فینیکس”، “رابرت دنیرو”  و “زازی بیتز” از جمله بازیگران این فیلم می باشند.


 خانواده آدامز – The addams family

تاریخ اکران: ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۹ مهر ۱۳۹۸)

کارگردان: “کانراد ورنن”، “گرگ تیرنان” (Conrad Vernon, Greg Tiernan)

تریلر انیمیشن The addams family

داستان انیمیشن “خانواده آدامز” درباره اجرای یک مسابقه تلویزیونی است و صداپیشگان آن عبارت اند از اسکار آیزاک بازیگر ” جنگ ستارگان: اپیزود ۸” در نقش گومز آدامز وطن پرست خانواده، شارلیز ترون در نقش همسرش مورتیشیا، “کلوئه گریس” در نقش دخترشان وندزدی، “فین ولفهارد”، بازیگر سریال “چیزهای عجیب”، در نقش برادرش پاگزلی و “نیک کرول” در نقش عمو فستر. الیسون جنی هم قرار است نقش مارگو نیدلر دشمن خانواده و بت میدلر هم نقش مادربزرگ را ایفا کند.

با اینکه این انیمیشن امتیازات پایینی را از سوی سایت راتن تومیتوز (42/100) و آی ام دی بی (5.8/10) دریافت کرد، اما در اولین هفته اکرانش شروع موفقی را در گیشه پشت سر گذاشت و با 30 میلیون دلار فروش، در جایگاه دوم قرار گرفت.


مرد ماه جوزا – Gemini Man

تاریخ اکران: ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۹ مهر ۱۳۹۸)

کارگردان: “انگ لی” (Ang Lee)

تریلر فیلم Gemini Man

طرفداران ویل اسمیت بعد از فیلم علاءالدین منتظر یک اثر دیگر هم بودند. او در فیلم “مرد ماه جوزا” اثر “انگ لی” (Ang Lee) نقش یک مزدور میانسال را ایفا می کند که تلاش کرده از این حرفه کناره گیری نماید اما مجبور است در مقابل کلنی خود بماند، کسی که از او ۲۵ سال جوان تر بوده و در اوج مهارت هایش است.

این فیلم در اولین هفته اکرانش 20 میلیون دلار فروش در گیشه داشت که با توجه به اینکه این فیلم با بودجه ای ۱۳۸ میلیون دلاری ساخته شده و ستاره ای مانند “ویل اسمیت” در آن حضور دارد، میتوان گفت که شروع ناامید کننده ای را پشت سر گذاشت.


 مالیفیسنت: معشوقه‌ی شیطان – Maleficent: Mistress of Evil

تاریخ اکران: ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸)

کارگردان: “رابرت اشترمبرگ” (Robert Stromberg)

تریلر فیلم Maleficent: Mistress of Evil

این فیلم به عنوان دنباله ی فیلم “مالیفیسنت” (Maleficent) در نظر گرفته شده است که در سال ۲۰۱۴ و با بودجه ای ۱۸۰ میلیون دلاری ساخته شد که در مجموع موفق شد به فروشی ۷۵۸ میلیون دلاری دست پیدا کند.

اتفاقات فیلم “مالیفیسنت: معشوقه ی شیطان” چند سال پس از حوادث فیلم “مالیفیسنت” آغاز خواهد شد که این فیلم همچنان به‌ بررسی رابطه پیچیده بین پری شاخدار و ملکه جدید خواهد پرداخت که اکنون نیاز به‌ اتحاد جدیدی برای مواجهه و مبارزه با دشمنان جدید و محافظت از گیاهان و موجودات جادویی که در آن ساکن هستند، دارند. ستارگانی مثل“آنجلینا جولی” (Angelina Jolie)، “ال فنینگ” (Elle Fanning)، “میشل فایفر” (Michelle Pfeiffer) و “اد اسکرین” (Ed Skrein) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلم “مالیفیسنت: معشوقه ی شیطان”، به کارگردانی “رابرت اشترمبرگ” (Robert Stromberg)، در اولین روزهای اکرانش به ۳۶ میلیون دلار فروش داخلی دست پیدا کرد. با اینکه این رقم فروش خوبی برای افتتاحیه داخلی یک فیلم محسوب می شود، اما با توجه به اینکه این فیلم محصول کمپانی دیزنی بود و با بودجه‌ای ۱۸۵ میلیون دلاری هم ساخته شده، نمی‌توان آن را شروعی موفق برای فیلم “مالیفیسنت: معشوقه ی شیطان” در نظر گرفت. عملکرد این فیلم در ادامه هم چندان موفق نبود و انتظارات را برطرف نکرد.


خرگوش جوجو – Jojo Rabbit

تاریخ اکران: ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸)

کارگردان: “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi)

تریلر فیلم Jojo Rabbit

فیلم “خرگوش جوجو” داستان یک کودک آلمانی به‌ نام “جوجو” در دوران جنگ جهانی دوم را دنبال می‌کند که در حال زندگی تنها با مادرش است و آدولف هیتلر دوست خیالی او است. جوجو در طول تابستان به کمپ جوانان آلمان نازی می‌پیوندد که ظاهرا تجربه چندان موفقی نیست و یک دختر یهودی نیز در خانه آن‌ها پنهان شده است. این فیلم به کارگردانی “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) ساخته شده و ستارگانی مثل “اسکارلت جوهانسون” و “سم رکویل” در ان به ایفای نقش میپردازند.

این فیلم در سایت imdb امتیاز 7.8/10 و در سایت راتن تومیتوز هم امتیاز 79/100 را به خود اختصاص داده است.


سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی – Zombieland: Double Tap

تاریخ اکران: ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸)

کارگردان: “روبن فلیشر” (Ruben Fleischer)

تریلر فیلم Zombieland: Double Tap

این فیلم که به عنوان دنباله فیلم “سرزمین زامبی ها”، محصول سال ۲۰۰۹، در نظر گرفته شده است، ادامه ی ماجراجویی ها و تلاش های شخصیت های آن برای فرار از شهر و زامبی ها خواهد بود.

“وودی هارلسون” (Woody Harrelson)، “اما استون” (Emma Stone)، “جسی آیزنبرگ” (Jesse Eisenberg) و “ابیگل برسلین” (Abigail Breslin) از جمله بازیگرانی هستندکه همانند قسمت قبلی، در فیلم جدید “سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی” به نقش آفرینی می‌پردازند. این فیلم به کارگردانی “روبن فلیشر” (Ruben Fleischer) ساخته شده و درمجموع عملکرد خوبی را در گیشه داشت و تا پایان هفته سوم اکرانش به 87 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد.


 فانوس دریایی – The Lighthouse

تاریخ اکران: ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۱۳۹۸)

کارگردان: “رابرت اگرز” (Robert Eggers)

تریلر فیلم The Lighthouse

این فیلم داستان دو نگهبان فانوس دریایی را در سال ۱۸۹۰ در نوا اسکوشیا دنبال می‌کند که در یک جزیره دور افتاده و اسرارآمیز نیو انگلند گرفتار شده‌اند و هیچ انسان دیگری به جز آن‌ها در این جزیره حضور ندارد. حال این دو باید با بدترین ترس‌های خود و همچنین تنهایی مواجه شوند.

فیلم “فانوس دریایی” به کارگردانی، “رابرت اگرز” (Robert Eggers) و بازی “رابرت پتینسون” و “ویلم دفو” یکی از مدعیان اسکار ۲۰۲۰ است که بسیاری از منتقدان ایفای نقش “پتینسون”در این فیلم را لایق جایزه اسکار می دانند.

امتیازات این فیلم هم قابل قبول بوده به‌طوری که در سایت imdb امتیاز 8.3/10 و در سایت راتن تومیتوز هم 92/100 ثبت شده است.


 نابودگر: سرنوشت تاریک – Terminator: Dark Fate

تاریخ اکران: ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۱۳۹۸)

کارگردان: “تیم میلر” (Tim Miller)

تریلر فیلم Terminator: Dark Fate

فیلم “نابودگر: سرنوشت تاریک”، به کارگردانی “تیم میلر” (Tim Miller)، در افتتاحیه اکرانش تنها به ۲۹ میلیون دلار فروش دست پیدا کرد که با توجه به حضور ستارگانی چون “آرنولد شوارتزنگر” (Arnold Schwarzenegger) و “لیندا همیلتون” (Linda Hamilton) و همچنین محبوبیت مجموعه “نابودگر” طی سی سال اخیر، شروعی ضعیف محسوب می‌شود.

این فیلم در گیشه جهانی کمی موفق‌تر بوده و با اکران در کشورهایی مثل چین، فرانسه، بریتانیا، روسیه و کره‌ی جنوبی در مجموع به ۱۰۱ میلیون دلار فروش دست پیدا کرده است. اما این مبلغ با توجه به بودجه‌ ۲۰۰ میلیونی این فیلم رقم پایینی محسوب می‌شود.

فیلم جدید “نابودگر: سرنوشت تاریک”، دنباله ای مستقیم بر دو قسمت اول این مجموعه فیلم ها، یعنی “نابودگر” (The Terminator) و “نابودگر ۲: روز داوری” (Terminator ۲: Judgment Day) است که به ترتیب، در سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۱ به کارگردانی “جیمز کامرون” (James Cameron) ساخته شده اند.


 میدوی – Midway

تاریخ اکران: ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ۱۳۹۸)

کارگردان: رولاند امریش (Roland Emmerich)

تریلر فیلم Midway

این فیلم که با ژانر جنگی ساخته شده است داستان گروهی از نظامیان آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم را به تصویر کشیده است. فیلم “میدوی” در اولین هفته اکرانش موفق شد جایگاه نخست جدول باکس آفیس هفتگی را از آن خود کند. این فیلم تا پایان هفته سوم اکرانش به 43 میلیون دلار فروش داخلی دست پیدا کرد. سایت راتن تومیتوز امتیاز 42 و سایت imdb امتیاز 6.9 را به این فیلم اختصاص داده‌اند.


دکتر اسلیپ – Doctor Sleep

تاریخ اکران: ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ۱۳۹۸)

کارگردان: مایک فلناگان (Mike Flanagan)

تریلر فیلم Doctor Sleep

داستان فیلم “دکتر اسلیپ” درباره ی زندگی “دنی تورنس”، پسر “جک تورنس” است که اکنون نزدیک به ۴۰ سال سن دارد و هنوز تحت تاثیر اتفاقات رخ داده در دوران کودکی اش، در هتلی که اتفاقات فیلم “درخشش” در آن جریان داشت، است. فشار روحی و روانی زیاد باعث اعتیاد “دنی” به الکل شده است؛ اما در نهایت او الکل را ترک می‌کند و قدرت‌های دوران کودکی خود را به دست می‌آورد.

این فیلم که یکی از مهم‌ترین فیلم‌های ژانر ترسناک در سال 2019 محسوب می‌شود، عملکرد خوبی در گیشه داشت و تا پایان هفته سوم اکرانش به 62 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد. “دکتر اسلیپ” امتیازات خوب و قابل قبولی هم از سایت‌های معتبر دریافت کرد. این فیلم از طرف سایت راتن تومیتوز امتیاز 76/100 و در سایت imdb نیز امتیاز 7.6/10 را به خود اختصاص داده است.


فورد در برابر فراری – Ford v. Ferrari

تاریخ اکران: ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان ۱۳۹۸)

کارگردان: جیمز منگولد (James Mangold)

تریلر فیلم Ford v. Ferrari

این فیلم که نظر مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد و امتیازات بالایی هم دریافت نمود، عملکرد خوبی هم در گیشه داشت و در همان هفته‌های ابتدایی اکرانش جزو پنچ فیلم پرفروش هفتگی قرار گرفت. فروش کل این فیلم تا پایان هفته دوم اکرانش به مبلغ 58 میلیون دلار به ثبت رسید.

اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۶۶ میلادی و در جریان مسابقات اتومبیل رانی شهر لومان فرانسه دنبال می شود که داستان گروهی از مهندسان آمریکایی را روایت می کند که وظیفه ی طراحی اتومبیلی را دارند که در مسابقه موفق به شکست اتومبیل شرکت فراری شود. “مت دیمون” (Matt Damon)، “کریستین بیل” (Christian Bale)، “کترینا بلف” (Caitriona Balfe) و “جان برنثال” (Jon Bernthal) از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم “فورد در برابر فراری” به نقش آفرینی پرداخته اند.


 منجمد ۲ – Frozen ۲

تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ۱۳۹۸)

کارگردان: جنیفر لی، کریس باک (Jennifer Lee, Chris Buck)

تریلر انیمیشن Frozen ۲

انیمیشن محبوب “منجمد ۲” عملکرد بهتری نسبت به قسمت قبلی خود داشت و موفق شد در روزهای آغازین اکرانش به ۱۲۷ میلیون دلار فروش در گیشه دست پیدا کند. قسمت اول این انیمیشن که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، در افتتاحیه اکرانش ۹۶ میلیون دلار فروش داشت و الیته در ادامه با رسیدن به ۱ میلیارد و ۲۷ میلیون دلار فروش جهانی، به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان تبدیل شد.

“منجمد ۲” علاوه بر موفقیت در داخل مرزهای آمریکا، در گیشه جهانی هم موفق ظاهر شد و در همان هفته اول اکرانش به ۲۲۳ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرد. درمجموع فروش این انیمیشن تنها در چهار روز ابتدایی اکرانش به مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار رسید.


یک روز زیبا در محله – A Beautiful Day in the Neighborhood

تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ۱۳۹۸)

کارگردان:“ماریل هلر” (Marielle Heller)

تریلر فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood

این فیلم داستان زندگی “فرد راجرز” (Fred Rogers)، مجری معروف برنامه های تلوزیونی، و نویسنده ای به نام “تام جوناد” (Tom Junod) است که طبق ماموریتی که به او داده می شود، مجبور است مدتی با “راجرز” زندگی کند و مقاله ای درباره ی زندگی او بنویسد. بعد از مدتی دوستی عمیقی بین این دو نفر ایجاد شده و  زندگی و شخصیت “جوناد” تحت تاثیر شیوه ی زندگی “راجرز” قرار گرفته و دستخوش تغییرات مثبتی می شود. تام هنکس (Tom Hanks) نقش “فرد راجرز” و “متیو ریس” (Matthew Rhys) در نقش “تام جوناد” در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

“یک روز زیبا در محله” نیز امتیازات بالایی از سوی منتقدان کسب کرد. امتیاز این فیلم در سایت راتن تومیتوز 96/100 و در سایت imdb هم 7.8/10 به ثبت رسیده است. این فیلم در هفته اول اکرانش 13 میلیون فروش در گیشه داشت و در جمع پنج فیلم پرفروش هفته قرار گرفت.


چاقوکشی – Knives Out

تاریخ اکران: ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۶ آذر ۱۳۹۸)

کارگردان: ریان جانسون (Rian Johnson)

تریلر فیلم Knives Out

این فیلم داستانی جنایی را دنبال می‌کند که در آن اعضای یک خانواده بعد از کشته شدن شخصی در مهمانی، به‌دنبال یاقتن قاتل‌اند. “دنیل کریگ”، “کریس ایوانز”، “کاترین لانگفورد” و “تونی کولت” از جمله بازیگرانی اند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. فیلم “چاقوکشی” تا پایان هفته چهارم اکرانش در جمع پنج فیلم پرفروش هفتگی سینماهای آمریکا قرار داشت و درمجموع به 89 میلیون دلار فروش داخلی دست پیدا کرد.


کویین و اسلیم – Queen & Slim

تاریخ اکران: ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۶ آذر ۱۳۹۸)

کارگردان: ملینا ماتسوکاس (Melina Matsoukas)

تریلر فیلم Queen and Slim

“دنیل کالویا” به خاطر حضور در فیلم “برو بیرون” از “جردن پیل” با نقدهای مثبت و نامزدی اسکار مواجه شد. از آن زمان در فیلم‌هایی مانند “پلنگ سیاه” و “بیوه‌ها” (Widows) و سپس تریلر رمانتیک “کوئین و اسلیم” از “ملینا ماتسوکاس” حضور یافت. او در کنار “جودی ترنر-اسمیت” حضور یافت که به خاطر بازی در فیلم‌هایی چون “شیطان نئونی” (The Neon Demon) شهرت دارد. ماتسوکاس با سریال‌هایی مانند “نا امن” (Insecure) و “ارباب هیچ” (Master of None) هنر کارگردانی خود را ثابت کرده بود. او در این فیلم داستان زوجی را نشان می‌دهد که خود را در شرایط بدی می‌بینند.

کوئین (ترنر-اسمیت) و اسلیم (کالویا) به اولین قرار خود می‌روند که برای هردویشان خوب پیش می‌رود. زمانی که پلیس خودرویشان را می‌برد همه چیز به هم می‌ریزد. اتفاقات یکی پس از دیگری رخ داده و پلیس می‌میرد. گرچه این اتفاق در ابتدا بی اهمیت بود، اما اینطور نیست، بنابراین تصمیم می‌گیرند فرار کنند. این فرار و تقابل آنها با افراد آفریقایی-آمریکایی سرنوشتتان را مشخص می‌کند. این فیلم نقدی بر مسائل اجتماعی بوده که در جامعه دیده شده و بر زندگی افرادی که از آن رنج می‌برند، تأثیر می‌گذارد.


جومانجی: مرحله بعد – Jumanji: The Next Level

تاریخ اکران: ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸)

کارگردان: جیک کاسدان (Jake Kasdan)

تریلر فیلم Jumanji: The Next Level

این فیلم در افتتاحیه اکرانش نسبت به قسمت قبلی خود موفق‌تر ظاهر شد و 60 میلیون دلار فروش دست پیدا کرد. فروش کل داخلی این فیلم نیز در هفته دوم اکرانش از 100 میلیون دلار عبور کرد.

قسمت قبلی این فیلم یعنی “جومانجی: به جنگل خوش آمدید” (Jumanji: Welcome to the Jungle) در سال ۲۰۱۷ با ۳۶ میلیون دلار فروش، افتتاحیه اکرانش را پشت سرگذاشت و در ادامه به ۹۶۲ میلیون دلار فروش جهانی دست یافت. با توجه به شروع موفق‌تری که “جومانجی: مرحله بعد” در گیشه پشت یرگذاشته است، انتظارها برای فروش بالای این فیلم نیز افزایش یافته است.

“دواین جانسون” (Dwayne Johnson)، “کوین هارت” (Kevin Hart)، “کارن گیلان” (Karen Gillan) و “جک بلک” (Jack Black) از جمله بازیگرانی اند که در فیلم “جومانجی: مرحله بعد” به ایفای نقش می پردازند.


 فیلم شان گوسفند: فارماگدون – Shaun the Sheep Movie: Farmageddon

تاریخ اکران: ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸)

کارگردان: “ویل بکر” (Will Becher) و “ریچارد استارزاک” (Richard Starzak)

تریلر انیمیشن Shaun the Sheep Movie: Farmageddon

داستان انیمیشن “فیلم شان گوسفند: فارماگدون” درباره ی شخصیت جدیدی به نام LU-LA است که دارای قدرت های جادویی و فرازمینی است و توسط سفینه ای فضایی به زمین می آید؛ “شان” و دیگر گوسفندان مزرعه برای بازگرداندن LU-LA به خانه اش درگیر اتفاقات و ماجراجویی های جذابی می شوند. “جاستین فلچر” (Justin Fletcher)، “جان اسپارکز” (John Sparkes) و “کیت هاربر” (Kate Harbour) از جمله صداپیشگان انیمیشن جدید “فیلم شان گوسفند: فارماگدون” هستند. این انیمیشن امتیازهای بالایی هم دریافت کرد؛ در سایت آی ام دی بی با امتیاز 7/10 و در سایت راتن تومیتوز هم با امتیاز 97/100 ثبت شده است.


جنگ ستارگان: قیام اسکای واکر – Star Wars: The Rise of Skywalker

تاریخ اکران: ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸)

کارگردان: جی. جی. آبرامز (J.J. Abrams)

تریلر فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

“جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر”، به کارگردانی “جی. جی. آبرامز” (J.J. Abrams)، در سه روز اول اکرانش به ۱۷۶ میلیون دلار فروش داخلی و ۱۹۸ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرد. با این حساب این فیلم در افتتاحیه اکرانش درمجموع به ۳۷۴ میلیون دلار فروش رسیده است و بعد از فیلم “انتقام جویان: پایان بازی” و لایو اکشن “شیرشاه” سومین فیلمی است که در سال ۲۰۱۹ به چنین فروش بالایی در روزهای آغازین اکرانش دست یافته است.

البته عملکرد فیلم “جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر” نسبت به دو قسمت قبلی خود کمی ضعیف‌تر بوده است. فیلم “جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد” (Star Wars: The Force Awakens) در سال ۲۰۱۵ در افتتاحیه اکرانش ۲۴۸ میلیون دلار فروش داشت و در ادامه به ۲ میلیارد دلار فروش جهانی دست پیدا کرد. همچنین فیلم “جنگ ستارگان: آخرین جدای” (Star Wars: The Last Jedi) در سال ۲۰۱۷ فروش ۲۲۰ میلیون دلاری را در افتتاحیه اکرانش تجربه کرد و به ۱ میلیارد دلار فروش جهانی رسید.


نظر شما راجع به فیلم های 2019 چیست؟ علاقمند به دیدن کدام فیلم هستید؟ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. شایان

    اردیبهشت 14, 1398

    دیروز انتقامجویان ۲۰۱۹ رو سینما و سه بعدی دیدم.. فیلمنانه مزخرفی داشت و حتی اون تیکه های طنزش و بازیگران بیشمارش منو ارضا نکرد. دیگه چیزی برای ارائه ندارن و خلاقیت داره میمیره و سیاسی کاری هم میکنن و تبر ثور هم دست کاپیتان آمریکاست! هالیوود کلا سگ سیاستهای آمریکاست.

    پاسخ

    • b.h.r در پاسخ به شایان

      اردیبهشت 29, 1398

      داداچ بخدا اون پتکش بود که کاپیتان امریکا بلندش کرد
      با مزخرف بودنش هم کاملا موافقم

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به b.h.r

        اردیبهشت 29, 1398

        به نظرم به جز فیلمنامه ی یه کم قابل پیش بینی و شخصیت پردازی ضعیف کاپیتان مارول هیچ ایرادی نداشت

        پاسخ

        • عباس در پاسخ به آریو

          اردیبهشت 29, 1398

          منم موافقم باهات،
          البته یه ایرادایی توی داستان و بعضی حالت های شخصیت ها هم وجود داشت که به نظرم میشه ازشون چشم پوشی کرد
          من به شخصه راضی بودم از جمع بندی سه فاز اول

          پاسخ

          • پرسپولیس در پاسخ به عباس

            خرداد 21, 1398

            شما اصلا نمی فهمید که این فیلم یعنی چی قدرت درک فیلم رو ندارید

            پاسخ

            • آریو در پاسخ به پرسپولیس

              خرداد 22, 1398

              نکشیمون منتقد ! مطمئنم تو از همونایی هستی که میگی فیلمش خوب نبود واسه اینکه ثور چاق و ضعیف شده بود و کاپیتان مارول قویتر از ثور بود !

              پاسخ

            • ممد در پاسخ به پرسپولیس

              مرداد 10, 1398

              ماشالاه با حرف موافقم

              پاسخ