معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه “اداره” (The Office)

سریال “اداره” یکی از مهم ترین سریال های موجود است که استیو کارل بزرگ ترین دلیل موفقیت آن محسوب می شد. تغییرات و لحظات شرم آور او با همکاران در داندر میفلین برای بیش از یک دهه ما را سرگرم کرد. این سریال از لحاظ سبک و شیوه طنز از سایر سریال ها متفاوت است.

همانطور که رین ویلسون اشاره کرد: “ریکی جرویز با درک شیوه کمدی به کار رفته و شکل گرفته در سریال اداره توانست به درک جدیدی برسد. رفتار شخصیت ها و واکنش های شکل گرفته به آن رفتارها دلیل این موفقیت است.” سکوت های ایجاد شده و رفتار شخصیت ها این سریال را دیدنی کرده است. از آن زمان سریال های بسیاری از آن الهام گرفته و عناصر خود را به این کمدی افزوده اند. در اینجا می خواهیم سریال های مشابه “اداره” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. دو مرد و نصفی – Two and a Half Men

گرچه در سینمای امروز بارها رخ می دهد که بازیگران یک سریال عوض شوند و دیگران جای آن ها را بگیرند، اما تا به حال ترک هیچ بازیگری، به اندازه جدایی استیو کارل از “اداره” تاثیرگذار نبوده است. دلیل موفقیت این سریال این بود که در هشت فصل اول چارلی شین در آن حضور داشت و جدایی او بر موفقیت سریال سایه انداخت. این سریال در هشت فصل اول نه تنها موفق بلکه یکی از محبوب ترین سریال های موجود بود. اجرای دیدنی، جذاب و موفق شین در نقش چارلی هارپر بر موفقیت این سریال تاثیر گذاشت. بنابراین می توانید هشت فصل اول این سریال را تماشا کنید و از حضور چارلی شین در آن لذت برید.

همچنین بخوانید: اگر به سریال فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) علاقه دارید این 12 سریال را تماشا کنید


14. دختر جدید – New Girl

یک کمدی زیبا، دیدنی و جالب که باید هراز چندگاهی آن را تماشا کنید تا حال تان بهتر شود. داستان درباره جس است که پس از جدایی به یک آپارتمان جدید می رود که سه مرد مجرد در آن زندگی می کنند. زویی دشانل در نقش قهرمان اصلی آنقدر درخشان ظاهر می شود که تصور می کنید این نقش برای او ساخته شد. بازیگران دیگر، جیک جانسون، مکس گرینفیلد و لامورن موریس در نقش های خود می درخشند.

همچنین بخوانید: اگر سریال تین ولف (Teen Wolf) را دوست دارید این 15 سریال را تماشا کنید


13. پارک ها و تفریحات – Parks and Recreation

با تماشای این سریال متوجه می شوید چرا آن را با سریال “اداره” مقایسه می کنند. ساختار روایت و سبک مستندگونه آن با سریال “اداره” یکی بوده و فضای اداره با پارک عوض می شود. این سریال یکی از معدود سریال هایی بود که با دریافت واکنش منتقدین و مردم رفته رفته پیشرفت کرد، مخصوصا در تغییر شخصیت لسلی ناپ که در فصل دوم تغییر کرد. امی پار در نقش لسلی ناپ درخشیده و اجرای نیک آفرمن، عزیز انصاری و کریس پرت نقش آفرینی او را تکمیل کرده اند. این سریال تولید موفقی داشت و به خوبی به پایان رسید. طرفداران این سریال نمی توانند منتظر نتیجه بهتری باشند.

همچنین بخوانید: اگر سریال 100 را دوست دارید این 14 سریال را تماشا کنید


12. خانواده مدرن – Modern Family – 2009

این سریال با پخش شدن از همان فصل اول شک و تردید منتقدین را کنار زد و به یکی از محبوب ترین سریال های امروزی تبدیل شد. ستارگان آن محبوب شده و در فیلم ها حضور یافته اند. داستان درباره سه خانواده است که هر کدام شان از دیگری متفاوت است. تماشای آن مانند تماشای نسخه اقتباسی Sims live در تلویزیون است. اجرای بازیگران و عناصر طنز باعث موفقیت این سریال شده است. حرکات دوربین توانسته زندگی واقعی را نشان داده و آن را به خوبی به تصویر بکشد.

همچنین بخوانید: اگر سریال تلویزیونی تابو (Taboo) را دوست دارید این 10 سریال را تماشا کنید


11. پروژه میندی – The Mindy Project – 2012

کلی کاپور آنقدر از قرار گرفتن در حاشیه خسته و ناراحت است که تصمیم می گیرد برنامه خود را بسازد و در این کار موفق شد. میندی لاهیری یک متخصص زنان و زایمان بی خیال است که در یک مرکز پزشکی کوچک خود را با افراد حرفه ای (که به معنای واقعی حرفه ای نیستند) سرگرم می کند. هرروز بین او و اطرافیانش ماجرای جدیدی رخ می دهد. در حقیقت این سریال براساس مادر میندی ساخته شده و همین کار را انجام می دهد. البته مسلما این سریال نسخه اغراق شده است. اجرای کالینگ در نقش اصلی دیدنی و لذتبخش است.

همچنین بخوانید: اگر سریال دختر جدید (New Girl) را دوست دارید این 18 سریال را تماشا کنید


10. مردمی که کاری نمی کنند – People Just Do Nothing – 2014

بریتانیا همیشه مهد خلق افراد حرفه ای و مستعد بوده و ریکی جرویز و استیون گرانت دو تن از آنها هستند. یک اثر طنز با نگاهی به یک ایستگاه رادیویی در غرب لندن که افراد مختلف و با رویاهای بزرگ به آنجا می شتابند. داستان طنز این برنامه می تواند لبخند را بر لب تان بنشاند. داستان پر از کنایه های مختلف و نمادهای جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم. اجرای بازیگران، نویسندگی ماهارنه و تولید درخشان، از جمله دلایل موفقیت این اثر بوده است.

همچنین بخوانید: اگر سریال تاج (The Crown) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


9. اکسترا – Extras – 2005-2007

یک اثر درخشان و پیچیده از ذهن ریکی جرویز که پس از موفقیت در اداره، او و مرچنت دوباره در یک اثر کمدی در کنار هم قرار گرفتند. همانطور که از نام برنامه پیداست به زندگی و داستان های افرادی که انتظارش را نداریم پرداخته می شود. اندی میلمن ما را به زندگی افراد حرفه ای و تجربه های آنها می برد. نویسندگی و اجرا این برنامه را به “اداره” تشبیه نموده و به یک اثر بامعنا و کمدی تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: اگر سریال پانیشر (The Punisher) را دوست دارید این 11 سریال را تماشا کنید


8. پادشاه تپه – King of the Hill

گرگ دنیلز، خالق نسخه آمریکایی “اداره” و مایک جاج خالق “سیلیکون ولی” (Silicon Valley) در کنار هم قرار گرفته اند و این سریال را خلق نمودند. داستان این انیمه در تگزاس رخ داده و درباره فروشنده ای به نام هان هیل است که به همراه همسرش پگی، یک معلم جایگزین، پسر کمدینش بابی و خواهرزاده اش لوئان، زندگی می کند. دیدگاه های هانک نسبت به جهان و خدا تکراری است اما نسبت به جهان دید ساده انگارانه دارد. هرروز او را بیشتر شناخته و به آرزوها و رویاهایش دسترسی پیدا می کنیم. با برداشته شدن پوسته داستان زندگی روزانه مردم و کنار رفتن مذهب و رویای آمریکایی را شاهد هستیم.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


7. مردم زمین – People of Earth – 2016

گرگ دنیلز بازهم در این لیست قرار گرفته و تاثیر خود در کمدی آمریکا را ثابت می کند. این سریال به زندگی فراتر از زمین اشاره کرده و از گروهی استفاده می کند که همه شان دیدار با فرازمینی ها را تجربه کرده اند. اوزی گراهام یک روزنامه نگار کنجکاو است که با این گروه وقت گذرانی کرده و می خواهد شایعات را بخواباند. رفته رفته شک و تردید او از بین رفته و دوست دارد این داستان ها را با جهان به اشتراک بگذارد. اجراها، نویسندگی خلاق و تولید این فیلم از دلایل برتری آن است.

همچنین بخوانید: 15 سریال شبیه برکینگ بد (Breaking Bad) که نباید از دست بدهید


6. بروکلین نه-نه – Brooklyn Nine-Nine – 2013

یکی از سریال هایی که به دلیل محبوبیت در نظر عامه معروف شد نه به دلیل امتیازات بالا. دپارتمان پلیس نیویورک با وجود این کارآگاه ها و کاپیتان ریموند جیکوب “ری” هالت، هرگز از این درخشان تر نبوده است. این گروه طی روزمرگی های خود مانند یک خانواده کوچک در مشکلات در کنار هم هستند. اندی سمبرگ در نقش جیک درخشیده و جذابیت اش شخصیت های دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد. فیلمبرداری خاص و صحنه های دیدنی یک داستان تخیلی، زیبا و روزمره خلق می کند.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


5. پارک ها و تفریحات – Parks and Recreation – 2009- 2015

این فرد ران سوانسون است. یکی از جالب ترین و خنده دارترین شخصیت های مرد تاریخ تلویزیون. او مسئول دپارتمان پارک ها و تفریحات شهر پاونی است که لسلی ناپ تنها کارمند حقیقی و مسئول انجاست. نفرت سوانسون از دموکراسی، کندی تام هاورفورد، بی تفاوتی آوریل و کمبود شخصیت های دیگر، باعث می شود لسلی برای موفقیت این مکان هرکاری کند. مضمون کار-خانواده و کمدی بودن آن را به “اداره” نزدیک می کند. اجرای بازیگران و نویسندگی باعث برتری این سریال شده است.

همچنین بخوانید: اگه به سریال گمشدگان (Lost) علاقه دارید این 13 سریال را از دست ندهید


4. پرورش شکست‌خورده – Arrested Development – 2003

این سریال به راحتی می تواند جایزه بهترین نویسندگی را از آن خود کند و ران هاوارد با استعداد و همه جا حاضر نیز راوی آن است. داستان درباره خانواده بلوث است، یک خانواده ثروتمند و از هم پاشیده. این سریال از فیلمبرداری مداوم و راوی افزوده و تصاویر و فیلم های تاریخی استفاده می کند. هر کدام از شخصیت های خانواده برای شخصیت پردازی زمان و فرصت کافی دارند. بسیاری از شوخی ها و طنز این سریال به بخشی از فرهنگ عامه تبدیل شده اند.

همچنین بخوانید: اگه به سریال فرار از زندان (Prison Break) علاقه دارید این 15 سریال را از دست ندهید


3. 30 راک – Rock – 2013-2016

تینا فی هدیه ای از بهشت است. کمدی خاص و بی همتای او سالهاست که در “پخش زنده شنبه شب” (Saturday Night Live) سرگرم مان کرده و در 30 راک به او خود رسیده است. یک نویسنده تلویزیونی بااستعداد به نام لیز توسط افراد دیوانه احاطه شده است. یکی از آنها رئیس بی شرم اوست که تهدیدهایش بر عملکرد روزانه لیز تاثیر گذاشته است. بنابراین لیز باید برای مدیریت زندگی خود تلاش کند.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال خارجی شبیه خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries)


2. ویپ – Veep – 2012

این سریال در تمام جوایز تلویزیونی حضور دارد. گویی سریال های دیگر در رقابت شرکت نکرده اند و با راحتی جایزه را به این سریال واگذار می کنند. این سریال از نسخه بریتانیایی The Thick of It اقتباس شده و ماجراهای اداره سلینا میرز با بازی جولیا لوئیز دریفوس را نشان می دهد که گویی تیم او در تاریخ سیاست آمریکا میراث خود را به وجود آورده اند. این سریال با وجود بازی های روانی و وحشی گری انسان این سوال را به وجود می آورد؟ تا کجا توقف می کنید؟ این سریال بلندپروازی های انسانی را با قدرت آمیخته و دموکراسی و ظلم و ستد را به سخره می گیرد. پیش از ترک جهان باید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 12 سریال خارجی شبیه آینه سیاه (Black Mirror) که باید ببینید


1. زیاد ذوق‌زده نشو   – Curb Your Enthusiasm – 2000

سریالی از لری دیوید، خالق سریال “ساینفیلد” (Seinfeld) به همراه جری ساینفیلد، که نقش خودش را برعهده دارد. داستان درباره زندگی لری به عنوان نویسنده و تهیه کنندگی تلویزیونی لس آنجلس و سپس نیویورک است. این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی برترین اثر لری دیوید است. بسیاری از ستاره ها در این فیلم مهمان شده و نقش خود را ایفا می کنند. حتما این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 11 سریال کره ای عاشقانه و درام که نباید از دست بدهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم