معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “مزایای گوشه گیر بودن” (The Perks of Being Wall Flower)

فیلم مزایای گوشه گیر بودن یکی از فیلم های نوجوانانه محبوب است که نوجوانان و بزرگسالان از آن استقبال کرده و برایشان لحظات درخشانی را خلق می کند. تا حدی که آن را بهترین فیلم نوجوانانه تاریخ سینما می دانند. اگر این فیلم را ندیده اید حتما به تماشای آن بنشینید. اگر هم این فیلم را دیده اید در اینجا می خواهیم فهرستی از فیلم های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. 10 چیز در تو که ازش متنفرم – 10 Things I Hate About You – 1999

یک داستان عاشقانه زیبا با بازی هیث لجر برنده جایزه اسکار، درباره عشق نوجوانان و ربودن قلب دختری که دوستش دارید. کامرون (جوزف گوردون لویت) پسر جدید مدرسه است که عاشق محبوب ترین دختر مدرسه، بیانکا، شده بود. او برای رسیدن به بیانکا باید برای خواهر بزرگ تر و گستاخ او کیت (جولیا استیلس) کسی را پیدا کند. او پاتریک ورونا (هیث لجر) را انتخاب می کند. پسر تنهایی که درباره او شایعات و داستان های ترسناکی شنیده می شود. یک داستان عاشقانه زیبا و تاثیرگذار درباره افرادی که از یکدیگر متفاوت هستند. این فیلم مسیر متفاوتی از حرفه لجر را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم انجمن شاعران مرده (Dead Poets Society) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


13. دخترانگی – Girlhood – 2014

مریام می خواهد از خانواده زورگویش جدا شود و با دیدن سه دختر جالب زندگی جدیدی را آغاز می کند. او نام، سبک لباس پوشیدن و همه چیز را تغییر می دهد، مدرسه را رها می کند تا در این گروه پذیرفته شود و این ها را به مثابه آزادی می داند. این فیلم فرانسوی به کارگردانی سلین سیاما فیلمنامه و اجرای خوبی دارد. کاریجا توره در نقش این دختر که به دنبال زندگی جدیدی است، می درخشد. گرچه این فیلم از لحاظ هنری چندان خاص نیست اما مضامین و زن محور بودن آن فیلم را جذاب می کند. شاید همه از این نوع فیلم ها خوششان نیاید اما قطعا دیدنی خواهد بود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم به‌ سوی طبیعت وحشی (Into the Wild) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


12. هذرها – Heathers – 1988

این کلاسیک دهه 80 تقریبا مشابه فیلم “دختران بدجنس” (Mean Girls) است و گره های تیره تری در آن دیده می شود. وینونا رایدر نقش دختری به نام ورونیکا را ایفا می کند که در دبیرستان با سه دختر محبوب (هذرها) دیده می شود. با دیدن جی دی (کریستین اسلاتر) به حلقه نفرت، قتل و انتقام وارد خواهد شد. این فیلم به دلیل کاریزمای رایدر و اسلاتر در نقش های منفی و فضای فیلم به اثر کلاسیک تبدیل شده است. یک کمدی سیاه که زندگی دبیرستانی را به شیوه جالبی نشان می دهد. با این حال پیچیدگی های آن باعث می شود به تماشای آن بنشینید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم رما (Roma) را دوست دارید این 15 فیلم را از دست ندهید


11. از خود بیخود شده – Flipped – 2010

جولی در کلاس دوم عاشق بریس چشم عسلی می شود. او عشق خود را با درخت چنار و پرندگان موردعلاقه اش درمیان می گذارد. از سوی دیگر بریس، به جولی علاقه نداشته و او را یک دختر عجیب می داند که با پرندگان و درخت ها سرگرم است. در کلاس هشتم همه چیز عوض می شود و اکنون بریس جولی را یک دختر مغرور و با اعتماد به نفس می داند. جولی هم بریس را یک پسر خودخواه می بیند. در زندگی این نوجوانان از خود بیخود شده چه رخ داده و چگونه می تواند بر عشق شان تاثیر بگذارد؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم ترمینال (Terminal) را دوست دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


10. قلمرو طلوع ماه – Moonrise Kingdom – 2012

واقعا درست می گویند که عشق سن و سال نمی شناسد و می تواند هر فرد در هر سن را عاشق خود کند. سام 12 ساله و دوستش سوزی رفته رفته عاشق هم می شوند. آنقدر که تصمیم می گیرند زادگاه خود را ترک کرده و باهم فرار کنند. آنها با یک پتوی مسافرتی، وسایل کمپ و کتاب های موردعلاقه شان به پناهگاهی رسیده و آن را قلمرو طلوع ماه می نامند. گرچه عشق ساده است اما والدین سوزی و مقامات کمپ و سایرین باید به این عشق بی شرمانه پایان دهند. آیا این دو کنار هم می مانند یا جامعه عشق شان را از بین می برد؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم کتاب سبز (Green Book) را دوست دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


9. هنر چیره شدن – The Art of Getting By – 2011

معمولا در داستان های عاشقانه همیشه یکی از طرفین درونگرا هستند، شاید به این دلیل که افراد درون گرا از اعماق قلب عاشق می شوند نه از روی ظاهر. جرج نقاش تنهایی است که مدرسه را دوست ندارد و تکالیف او را عصبی می کند. زمانی که عاشق سالی درونگرا می شود، نیمه گمشده خود را یافته و آن دو عاشق هم می شوند. اما پسر دیگری به زندگی سالی وارد شده و جرج کنار می رود. آیا جرج به راحتی عشق خود را از دست می دهد یا برای حفظ او تلاش می کند؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم تایتانیک (Titanic) را دوست دارید این 6 فیلم را تماشا کنید


8. شهرهای کاغذی – Paper Towns

شهر کاغذی یک رمان متفاوت است که به یک داستان نوجوانانه و دیدنی تبدیل شده است. یک داستان جالب و رازآلود درباره تبدیل شدن یک پسر نوجوان به یک مرد که کوئنتین (نات ولف) عاشق دختر همسایه اش مارو اسپیگلمن (کارا دلوین) می شود. مارگو ستاره مدرسه در ماجراجویی هایی شرکت می کند که او را به دردسر می اندازد. زمانی که مارگو گم می شود نشانه هایی از خود به جا می گذارد که کوئنیتن را به جستجوی خود فرا می خواند.  کوئنتین که نمی تواند از عشق او رها شود، یک ماجراجویی را آغاز می کند تا تنها دختری که قلبش را ربوده، را به دست آورد. آیا کوئنتین می تواند مارگو، ملکه رویاهایش را پیدا کند؟

شاید در لحظات اول این فیلم تصور کنید یکی از نسخه های تکراری فیلم “مزایای گوشه گیر بودن” را تماشا می کنید. اما به زودی متوجه می شوید یک اثر متفاوت است. یک داستان ماجراجویانه و تاثیرگذار که شاید به نظر شما رفته رفته از فیلم “مزایای گوشه گیر بودن” فاصله بگیرد اما لحظات دیدنی را در اختیارتان قرار می دهد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم بازی های گرسنگی (Hunger Games) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


7. من و ارل و دختر در حال مرگ – Me and Earl and the Dying Girl

در چند دقیقه ابتدایی این فیلم متوجه می شوید که هرگز چنین فیلمی را تماشا نکرده اید. این اثر از نحوه ساخت گرفته تا موسیقی متن، جذاب است. یک فیلم نوجوانانه متفاوت که به شما شانس تماشای یک اثر دیدنی و زیبا را خواهد داد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم پدرخوانده (The Godfather) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


6. بخت پریشان – The Fault in Our Stars – 2014

داستان دو جوان بیمار که عاشق هم می شوند می تواند یک اثر ضعیف از آب دربیاید اما اجرای زیبای شیلین وودلی و داستان فیلمنامه نویسان آن را به یک اثر موفق بدل می کند. به ندرت پیش می آید یک فیلم تا به این اندازه جذاب باشد. با دیدن این فیلم به سختی مانع اشک ریختن خود می شوید.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم بخت پریشان (The Fault In Our Stars) علاقه دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


5. هرگز رهایم مکن – Never Let Me Go – 2010

در یک دنیای آخرالزمانی که کودکان تنها برای مصرف شدن اندام هایشان برای گسترش حیات انسان، به صورت کلنی به دنیا آمده و بزرگ می شوند. در این مسان سه کودک در این ناآگاهی بزرگ می شوند و عشق به دنیای آنها راه می یابد. سه دوست به نام های تامی، راث و کتی با وجود تفاوت ها به هم نزدیک می شوند. در دنیایی که نبود عشق به معنای مرگ است، این سه نفر چگونه به زندگی خود ادامه می دهند؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم آواتار (Avatar) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


4. هرچی خواستی بگو – Say Anything – 1989

یک فیلم درباره یک دانش آموز دبیرستانی به نام لیولد دابلر که فقط دوست دارد در کنار دایان کورت زیبا و باهوش باشد. او می خواهد پیش از رفتن دایان به انگلستان برای بورسیه و با وجود پدر سخت گیرش، علاقه او را به خود جلب کند. یک فیلم جالب و تاثیرگذار که در بین تماشاگران دهه 80 میلادی مشهور بود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شجاع دل (Braveheart) را دوست دارید این 18 فیلم را تماشا کنید


3. آستانه هفده سالگی – The Edge of Seventeen

در ژانری که پر از کلیشه است، این فیلم توانسته شخصیت های انسانی و خوش ساخت را نشان دهد. اجرای زیبای هالی استاینفیلد این فیلم را دیدنی می کند. یکی از بهترین سریال های نوجوانانه که با فیلم های “مزایای گوشه گیر بودن” و “اکنون شگفت انگیز” قابل قیاس است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


2. اکنون شگفت انگیز – The Spectacular Now – 2013

ساتر (مایلز تلر) یک دانش آموز دبیرستانی است که هرآنچه یک دانش آموز آرزو دارد را داراست. او همیشه مست است و در کنار دوست دختر جذابش دیده می شود، به همین دلیل او را با حال ترین پسر مدرسه می دانند. اما دوست دخترش به او خیانت کرده و او به سمت ایمی می رود. ایمی (شیلین وودلی) نقطه مقابل دوست دختر ساتر است، یک دختر ساکت، درسخوان و آینده نگر. آیا ساتر بی خیال عاشق سادگی و منطق ایمی می شود؟

شاید داستان عشق یک دختر معصوم و یک پسر زرنگ تکراری باشد اما شیوه روایت این فیلم آن را جذاب می کند. این داستان عاشقانه واقعیت نوجوانان را نشان می دهد که در نوجوانی می خواهیم بزرگ شویم و در بزرگسالی دلمان برای نوجوانی مان تنگ می شود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم عشقم برای همیشه (Forever My Girl) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


1. مهتاب – Moonlight – 2016

یک فیلم درباره مردسالاری آفریقایی-آمریکایی که با قدرت موضوع خود را عیان می کند. این فیلم در سه بخش “کوچک”، “شیرون” و “سیاه” داستان مردی را از کودکی تا به امروز در جامعه آمریکا نشان می دهد. یک درام زیبا با سبک و حس متفاوت.

همچنین بخوانید: اگر فیلم دفترچه خاطرات(The Notebook) را دوست دارید این فیلم ها را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم