بیوگرافی کامل کوبی اسمالدرز (Cobie Smulders) از کودکی تا به امروز

نام: کوبی اسمالدرز (جیکوبا فرانسیسکا ماریا کوبی اسمالدرز)

تاریخ تولد: 3 آوریل 1982 (14 فروردین 1361)

سن: 37 سال

محل تولد: ونکوور، کانادا

قد: 1.72 سانتی متر

شغل: بازیگر و مدل کانادایی

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی کوبی اسمالدرز

جیکوبا فرانسیسکا ماریا اسمالدرز زیبا یا همان کوبی اسمالدرز در آوریل 1982 در ونکوور کانhدا به دنیا آمد. او مدل مشهوری بود اما تصمیم گرفت بازیگری را به کارنامه خود اضافه کند. او در همه چیز موفق بود و پس از بازی در سریال “آشنایی با مادر” (How I Met Your Mother) شناخته شده تر شد. پروژه هایی مانند ” اسمالویل” (Smallville)، “ترو کالینگ” (Tru Calling)، “دنیای ال” (The L Word) و “انتقام جویان” (The Avengers) او را به یک ستاره هالیوودی تبدیل نمود.

کوبی اسمالدرز اجداد هلندی انگلیسی دارد. نام او را براساس نام مادربزرگ هلندی اش جیکوبا انتخاب کردند اما او نام مستعار کوبی را ترجیح می دهد. او با رسیدن به سن جوانی حرفه مدلینگ را آغاز کرد. سپس با یکی از آژانس های مدلینگ قرارداد بست و به کشورهای اروپایی و آسیایی سفر کرد. اما کوبی به خاطر موفقیت در مدلینگ خوشحال نبود. او دوست نداشت براساس ظاهر قضاوتش کنند. علاوه بر این او در کودکی می خواست دکتر یا محقق شود.

در نهایت کوبی تصمیم گرفت به حرفه بازیگری وارد شود. او در این زمینه تجربه هایی هم داشت. زیرا در نمایش های آماتور مدرسه حضور یافته بود.

فیلم های او

کارنامه سینمایی کوبی اسمالدرز در سال 2000 آغاز شد. اولین حضور او در سریال کانادایی “آندرومدا” (Andromeda) بود. با این حال مسیر رشد او سریع نبود. در ابتدای سال های 2000 در پروژه آمریکایی Special Unit 2 حضور یافت. سپس در درام Veritas: The Quest نقش مهم تری داشت. کوبی در این پروژه نقش یک فرد مسن تر از خودش را نشان می داد. طبق داستان او نقش ژولیت درویل 28 ساله رابرعهده داشت درحالی که خودش 19 ساله بود.

کوبی اسمالدرز در پناهگاه امن

این سریال موفق نبود و پس از قسمت سیزدهم لغو شد. کوبی ناامید شد زیرا تصور می کرد شروع درخشانی داشت. او متوجه شد هنوز در ابتدای مسیر است و تا پایان آن راه درازی در پیش دارد. این دختر با ناامیدی به زادگاهش ونکوور بازگشت. برای مدتی در کنار مادرش پیک بود. اما دوباره به لس آنجلس رفت و در تست ها شرکت کرد.

کوبی هر نقشی را می پذیرفت. او در قسمت هایی از سریال های معروف “اسمالویل” و “ترو کالینگ” حضور یافت. او به کلاس های بازیگری رفت و در تئاتر اجرا کرد.

کوبی اسمالدرز در آشنایی با مادر

به زودی نام این بازیگر رفته رفته شناخته تر شد و بازی در سریال محبوب “دنیای ال” به او پیشنهاد شد که پس از آن مشهورتر شد. در سال 2004 بازی در فیلم بلند “سربلند” (Walking Tall) از کوین بری به او پیشنهاد شد.

اما موفقیت حقیقی در سن 23 سالگی و با سریال “آشنایی با مادر” به او روی آورد. میلیون ها نفر عاشق شخصیت جذاب او شده بودند. او نقش رابین را ایفا کرد، دختری که عاشق ویسکی، سیگار، هاکی و اسلحه بود.

کوبی اسمالدرز در آشنایی با مادر

این سریال از سال 2005 آغاز شد و در هشت قسمت ادامه یافت. این پروژه هفت جایزه امی و جایزه منتخب مردم، جایزه منختب منتقدین تلویزیون و دو نامزدی در گلدن گلوب را به دست آورد. سپس موفقیت کوبی ادامه یافت و در پروژه های مانند کمدی سیاه The Slammin از کوین هفرنان، “سالمون” (Salmon) و غیره حضور یافت. تماشاگران در این فیلم مربوط به داستان های رستوران او در نقش یک پیشخدمت دیدند.

کوبی اسمالدرز در انتقام جویان

دومین سری موفقیت کوبی در سال 2012 و با حضور در فیلم اقتباسی “انتقام جویان” (The Avengers) از کتاب کامیک آغاز شد. ابرقهرمان های مختلف کامیک ها در یک فیلم به دور هم جمع شده بودند. بازیگر کانادایی نقش ماریا هیل قلب طرفداران را از آن خود نمود و طرفداران این بازیگر افزایش یافتند. او سپس در فیلم های دیگر برادران روسو، “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی” (Captain America: The Winter Soldier) و “انتقام جویان: عصر اولتران” (The Avengers: Age of Ultron) حضور یافت.

زندگی شخصی

این بازیگر در سن 23 سالگی با همسرش، تاران کیلمن آشنا شد. آن ها مدتی به مشکل دچار شدند و بعد از آن  در کنار هم ماندند. زندگی شخصی کوبی موفق است. آنها دو دختر دارند. دختر بزرگشان شایلین کادو در سال 2009 به دنیا آمد و دختر کوچک شان جانیتا مائه در ابتدای سال 2015 به دنیا آمد.

کوبی اسمالدرز و همسرش

اما بیماری بر سعادت زندگی او سایه افکند. در سال 2015 و حین بازی در فصل سوم سریال “آشنایی با مادر” مشخص شد که او به نوع مهلکی از سرطان تخمدان مبتلاست. او عمل های مختلف انجام داد و اخیرا اعلام کرد که سرانجام این بیماری را شکست داده است.

فیلم شناسی

  • Special Unit 2
  • Veritas: The Quest
  • اسمالویل – Smallville
  • ترو کالینگ – Tru Calling
  • دنیای ال – The L Word
  • آشنایی با مادر – How I Met Your Mother
  • Walking Tall
  • The Slammin’ Salmon
  • انتقام جویان – The Avengers
  • کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی – Captain America: The Winter Soldier
  • انتقام جویان: عصر اولتران – The Avengers: Age of Ultron

تصاویری از کوبی اسمالدرز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم