معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “بازی های گرسنگی” (Hunger Games)

بازی های گرسنگی یا عطش مبارزه نام مجموعه فیلمی است با بازی جنیفر لارنس که در سراسر جهان مشهور است. زیرا اجرای این بازیگر باعث محبوبیت این سه گانه شده نه داستان. لارنس با بازی در این فیلم جایزه اسکار را به دست آورد و این هم نکته مثبت دیگری بود. علاوه بر این فیلم، فیلم های آخرالزمانی دیگری هم تولید شدند که به اینگونه داستان ها می پردازند. در این فیلم ها انسان باید زندگی را از صفر آغاز کند و در رژیمی به سر می برد که شاید آنها را دوست نداشته باشد. در اینجا می خواهیم لیستی از فیلم های مشابه بازی های گرسنگی را به شما معرفی کنیم. بسیاری از آنها براساس یک مضمون ساخته می شوند. گرچه کاملا یکسان نیستند اما مضمون مشترک دارند. با پروشات همراه باشید.


12. من شماره چهار هستم –  I Am Number Four – 2011

یک تریلر علمی تخیلی با بازی الکس پتیفر، تیموتی الیفنت و ترزا پالمر، درباره داستان جان اسمیت (الکس پتیفر)، بیگانه ای از سیاره لورین که برای فرار از شر مهاجم هایی به نام ماگادورین ها که باید لورین ها را بکشند، به همراه هشت کودک دیگر و نگهبان هایشان بر روی زمین پنهان می شوند. هنری (تیموتی الیفنت) نگهبان جان باید به هر قیمتی شده از او محافظت کند. این کار گاهی اوقات مانع نوجوانی او می شود. جان در شهری که ماگادورین ها سه تن از کودکان را به قتل رسانده اند، با سارا هارت (دیانا آگرون) همکلاسی و عکاس آماتور آشنا می شود. جان به همراه او و یکی دیگر از اعضای لورین (ترزا پالمر) باید با ویلن هایی که می خواهند در کمال خونسردی او را به قتل برسانند همکاری کند. آیا موفق می شود؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم دیکتاتور (The Dictator) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


11. بازی اندر – Ender’s Game – 2013

اندر ویگین (آسا باترفیلد) یک کودک ساکت اما باهوش است که توسط رژیم ارتش بین الملل زمین جدید به کار گرفته می شود. پنجاه سال پیش، یک نژاد بیگانه به نام فورمیکس با یک حمله زمین را نابود کند. در حال حاضر ویگین و تمام کودکان مستعد در این رژیم قرار دارند. کودکان به دلیل مطیع بودن و سازگاری شان ارتش را رهبری می کنند. زیرا هم احمق و هم باهشوند. گویا اندر نابغه کودک است و طی تمرین ها به یک کودک بی احساس تبدیل می شود. با این حال هنگامی که متوجه شد در ماموریت خود باید یک نژاد کامل را از روی زمین پاک کند، ایمان اش از بین می رود. آیا می تواند تصمیم درستی بگیرد؟ یک فانتزی آخرالزمانی با یک نقطه اوج زیبا.

همچنین بخوانید: اگر فیلم انجمن شاعران مرده (Dead Poets Society) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


10. بخشنده – The Giver – 2014

یک فیلم درباره یک جامعه تخیلی استبدادی که نه احساسی وجود دارد نه آزادی و نه رنگ. ترسناک است مگر نه؟ یک جامعه بدون رنگ. انسان ها چگونه زندگی می کنند؟ پس رنگ نارنجی را چه می نامند؟ غیرنارنجی؟ بنابراین در یک دنیای آخرالزمانی، چند سال پس از نابودی جهان، الدر اعظم (مریل استریپ) و الدرهای دیگر باید یک سیستم حکومتی را ایجاد نمایند. یا اینکه اینطور به نظر می رسد. در این دنیا، نوجوانی به نام جوناس (برنتون توایتز) باید از طریق گیور (جف بریجز) به دانش جهان پیش از نابودی دست یابد. گیور با داشتن تمام اطلاعات قبل و بعد از نابودی و تزریق یک دارو به انسان ها، آن ها را در اختیار جوناس گذاشته و چشم او را به روی حقیقت باز می کند. او کتاب هایی را در اختیار جوناس گذاشته و موسیقی می گذارد تا گوش دهد تا بفهمد دنیای گذشته انسان چگونه بود. آیا او می تواند با آگاهی از این وقایع تاریخ را تغییر دهد و انسان ها را چنگال شیطان یا الدر اعظم نجات دهد؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم پدرخوانده (The Godfather) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. ریدیک – Riddick – 2013

سومین سری چندگانه علمی تخیلی ریدیک که ادامه زندگی یک مزدور کهکشانی به نام ریدیک، یک مجرم و قاتل که بر روی سرش یک نشان دارد. او در تمام سیاره ها باید مامورینی که به دنبال او هستند را به قتل برساند. پس از تبدیل شدن به فرمانروای نکرومانگر همراهش به او خیانت کرده و در یک سیاره داغ رها می شود تا بمیرد. اما ریدیک مبارز تسلیم نمی شود و راهی برای زنده ماندن در این سیاره پیدا می کند. با این حال پس از یافتن چراغ دیدبانی خودش از مامورین می خواهد برای دستگیری او بیایند. این اعتماد به نفس از کجا می آید؟ دسته های مختلف برای دستگیری او از راه می رسند. آیا او این بار دستگیر می شود؟ یا اینکه مثل همیشه تمام افرادی که به سراغ اش می آیند را یکی پس از دیگری از سر راه برمی دارد؟ حتما پاسخ این سوال را می دانید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم آواتار (Avatar) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


8. دونده مارپیچ – The Maze Runner – 2014

گروهی از پسران که در یک مارپیچ گیر افتاده اند می خواهید دلیل این اسارت را بدانند. آنها که نه چیزی به یاد دارند و نه از چیزی آگاه هستند، منتظر بالابری هستند که هر 30 روز یک پسر را به آنجا می آورد. آن ها نمی دانند چرا آنجا هستند، فقط می دانند که باید از آنجا رها شوند. هرروز شکل مارپیچ عوض می شود و باید در آن بدوند و راز آن را بدانند. روزی پسری به نام توماس (دیلن اوبرایان) و دختری به نام ترزا (کایا اسکودلاریو) از راه رسیده و دیگر کسی نمی آید. این مسائل جدید آنها را ترسانده و باید دلیل آن را بدانند. توماس که از چیزی خبر نداشته و چیزی به یاد ندارد باید چه کار کند؟ یک فیلم آخرالزمانی جذاب که مانند بازی های گرسنگی شما را به وجد می آورد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم به‌ سوی طبیعت وحشی (Into the Wild) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


7. تعادل – Equilibrium – 2002

به دنیای بدون احساس خوش آمدید. انسان ها متوجه شدند که احساسات پوچ و بی فایده ریشه تمام مشکلات شان هستند. بنابراین با یک قرص تمام احساسات خود را پاک می کنند. حکومت توانسته رنج و جنگ را از میان بردارد، اما گویا انسانیت نیز از میان برداشته شده است. در این میان جان پرستون مامور (کریستین بل) که مشغول حفظ قانون است، قرص خود را تمام کرده است. او متوجه می شود زندگی بدون احساس عملی نیست و تلاش می کند این رژیم پوچ را از بین ببرد. صحنه های اکشن و اجرای کریستین بل این اثر را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: اگر نجات سرباز رایان را دوست دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


6. سنت شکن – Divergent – 2014

اولین سری این فیلم در سال 2014 و با بازی تئو جیمز و شیلین وودلی آغاز شد. داستان براساس کتاب هایی به همین نام درباره یک قهرمان زن به نام تریس است که در جامعه مبتنی بر توانایی ها می خواهد جایگاه خود را داشته باشد. مشکل اینجاست که تریس توانایی های زیادی داشته و همین او را به یک یاغی تبدیل می کند که برای جامعه تهدیدکننده است. هنگامی که رهبر جامعه درباره تریس و سنت شکن های دیگر آگاه شده، همه شان را تهدید می کند. او به همراه یار دیگرش فور، به پایتخت فرار می کند تا به آرامش برسد. یک آغاز زیبا برای یک فیلم دیدنی.

همچنین بخوانید: اگر فیلم رما (Roma) را دوست دارید این 15 فیلم را از دست ندهید


5. مسافران – Passengers – 2016

طرفداران جنیفر لارنس با دیدن این فیلم هیجان زده می شوند زیرا بار دیگر استعدادهای او را مشاهده خواهند نمود. این فیلم اخلاقیات و باورهای شما را زیرسوال می برد. سفینه فضایی آوالون 5000 مسافر را در یک سفر 120 ساله به سیاره هوم استید 2 می برد. در این میان مشکلاتی باعث می شود جیم پرستون (کریس پرت) بیدار شود. پس از یک سال جیم می خواهد خودکشی کند اما به جای آن مسافر دیگری به نام آرورا لین (جینفر لارنس) را بیدار می کند. برای جلب اعتماد آرورا به او می گوید سیستم اش معیوب شده. آرورا پس از اگاهی از اینکه آن سیاره را دیگر نخواهد دید خاطرات خود را نوشته و عاشق جیم می شود. با این حال پس از اینکه متوجه می شود جیم چه کرده، از اینکه زندگی او را نابود کرده است از جیم متنفر می شود. رویارویی با مرگ باعث می شود به وضعیت خود بیندیشند. آرورا تصمیم می گیرد به جای خوابیدن در محفظه زمان باقی مانده را با جیم بگذراند. شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ زندگی با افرادی که نمی شناسید یا وقت گذرانی با تنها کسی که عاشق اش هستید؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم شجاع دل (Braveheart) را دوست دارید این 18 فیلم را تماشا کنید


4. فراموشی – Oblivion – 2013

آیا می خواهد نابودی و احیای دوباره جهان را ببینید؟ خب، خوش شانس هستید؟ سال 2077 است، شصت سال پس از جنگ با بیگانه ها که زمین را به یک سیاره رادیواکتیوی تبدیل نموده است. همه انسان ها زمین را ترک کرده اند، به جز دو نفر، جک (تام کروز) و ویکتوریا (آندره‌آ ریسبرو) که باید وجود منابع طبیعی مخصوصا آب را تشخیص دهند. با ورود دختری به نام جولیا (اولگا کوریلنکو) با دستگاه مخصوصش زندگی این زوج تغییر می کند. او همه چیز را درباره جک می داند و حتی چیزهایی می داند که نشان دهنده یک جاسوسی عظیم علیه بشریت است. آیا این مرد می تواند با این اتفاقات مبارزه کرده و بشریت را از این موضوع نجات دهد؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


3. مکس دیوانه: جاده خشم – Mad Max: Fury Road – 2015

آیا می خواهید انقلاب یک رژیم خشن و خودکامه را تماشا کنید؟ باید این فیلم را تماشا کنید. پس از نابودی زمین درنتیجه یک هولوکاست هسته ای، یک دیکتاتور به نام ایمورتان جو با وعده های دروغین بازماندگان را به برده خود تبدیل می کند. فرمانده اش  امپراتور فوریوسا، با بازی شارلیز ترون بااستعداد، شورش کرده و با پنج همسر ایمورتان جو که برای تولیدمثل آن ها را انتخاب کرده بود، می گریزد. جو که ترسیده ارتش بهترین مردان جنگی خود را به دنبال فوریوسا می فرستد. در این میان انسانی به نام مکس (تام هاردی) نیز توسط مردان جنگی دستگیر شده و به عنوان کیسه خون استفاده می شود. مکس پس از آزاد کردن خود و پاره ای از حوادث با فوریوسا همراه می شود. این فیلم دیوانه وار و ماجراهای مرگبار آن را تماشا کنید. این فیلم زیبا در ده قسمت نامزد اسکار شد و شش جایزه را از آن خود نمود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم ترمینال (Terminal) را دوست دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


2. عنصر پنجم – The Fifth Element – 1997

یک داستان تخیلی و زیبا از پدر سینمای اکشن فرانسه، لوک بسون که در آینده 200 ساله آینده رخ داده و داستان رهایی سیاره زمین از چنگال شرارت را نشان می دهد. عنصر پنجم (4 سنگ و یک انسان) با سرنوشت یک راننده تاکسی به بازی بروس ویلیس ادغام شده است. این اثر زیبا به مدد سبک کارگردانی بسون، فیلمبرداری و طراحی لباس ژان پل گوتیه زیباتر شده است. این اکشن ماجراجویانه می تواند هر بیننده ای را به خود مجذوب کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم کتاب سبز (Green Book) را دوست دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


1. وی برای وندتا – V For Vendetta – 2005

“به خاطر بسپار. پنجم نوامبر را به خاطر بسپار.” اگر به مقابله یک نفر با یک حکومت فاسد علاقه دارید، این فیلم را تماشا کنید. اجرای زیبای هوگو ویوینگ و ناتالی پورتمن برنده جایزه اسکار، این اثر را خیره کننده کرده است. داستان در سال 2027 رخ داده و زمانی را نشان می دهد که دنیا به آشوب کشیده شده است. ایالات متحده به آشوب و ناآرامی دچار شده. از سوی دیگر، بریتانیا توسط یک دولت فاشیست اداره می شود که همه مخالفین را اعدام می کند. در این میان یک فرد انقلابی به نام وی (هوگو ویوینگ) به همراهی دختر جوانی به نام اوری هموند (ناتالی پورتمن) پارلمان را نابود می کند تا توطئه باروت را اجرا کند. ناقوس آزادی در شهر به صدا درمی آید و همه افراد آگاه را بیدار می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم