بیوگرافی کامل کلویی مورتز (Chloë Moretz) از کودکی تا به امروز

نام: کلویی مورتز (کلویی گریس مورتز)

تاریخ تولد: 10 فوریه 1997 (22 بهمن 1375)

سن: 22 سال

محل تولد: آتلانتا، ایالات متحده آمریکا

قد: 1.63 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی کلویی مورتز

کلویی مورتز یک بازیگر جوان و مدل آمریکایی و سخنگویی برند Aéropostale و MaxMara است. کلویی گریس مورتز در 10 فوریه 1997 در آتلانتا به دنیا آمد. خانواده اش تقریبا ثروتمند بودند؛ پدر خانواده جراح پلاستیک و مادر پرستار بود. کلویی چهار برادر دارد.

در سال 2002 کلویی، مادر و برادر بزرگرش به نیویورک نقل مکان کردند زیرا ترور در مدرسه تئاتر پذیرفته شد. این دختر هم به بازیگری علاقه داشت و مونولوگ های برادرش را تکرار می کرد. با این که عجیب بود یک دختر پنج ساله دیالوگ های “اتوبوسی به نام هوس” از تنسی ویلیامز را تکرار کند اما او این کار را می کرد. اما او مطمئن بود که می خواهد بازیگر شود.

فیلم های او

این ستاره هالیوودی برای اولین بار در دو قسمت سریال “گاردین” (The Guardian) حضور یافت. همچنین در فیلم سینمایی “قلب شاهد” (Heart of the Beholder) درباره خانواده ای که در خانه خود فیلم ویدیویی اجاره میدهدند، نقش آفرینی کرد. او سپس در فیلم “وحشت در آمیتی ویل” (The Amityville Horror) بازسازی فیلم معروف سال های 1970 در نقش چلسی بازی کرد و نامزد ستاره جوان شد. سپس در فیلم “امروز خواهی مرد” (Today You Die) و سریال “زنان خانه دار افسرده” (Desperate Housewives) بازی کرد.

کلویی مورتز در وحشت در آمیتی ویل

سال 2010 برای او سال سرنوشت سازی بود زیرا بازی در فیلم “کیک-اس” (Kick-Ass) باعث درخشش او شد، گرچه خود فیلم موفق نبود و تنها یک ستاره دریافت کرد. کلویی ترفندهای بازیگری را آموخته بود. او در سال 2011 دو جایزه بهترین ستاره و بزرگ ترین تاره نقش منفی را دریافت کرد. در همان سال با دو استاد سینما همکاری کرد: مارتین اسکورسیزی (هوگو – Hugo) و تیم برتون (سایه های سیاه – Dark Shadows). او در فیلم “بگذار وارد شوم” (Let Me In) بازسازی یک فیلم ترسناک سوئدی بازی کرد. در سال 2011 نیز در تراژدی کمدی “هیک” (Hick) حضور یافت.

در سال 2013 در فیلم “کیک-اس 2” بازی کرد. سپس در فیلم “کری” (Carrie) براساس رمان استیون کینگ نقش کری وایت را ایفا کرد. در سال بعد جایزه ساترن بهترین بازیگر زن را به دست آورد. سال 2014 برای او سال موفقی بود زیرا در نقش های مختلف حضور یافت. در آغاز سال در درام “لاگیز” (Laggies) درباره مشکلات ازدواج، حضور یافت. در فیلم اکشن “ایکوالایزر” (The Equalizer) نقش الینا را ایفا کرد.

کلویی مروتز در کری

نقش آفرینی او در درام “اگر بمانم” (If I Stay) چشمگیر بود. داستان زن جوانی که روح اش باید تصمیم بگیرد می خواهد در روی زمین بماند یا می خواهد جهان را ترک کند. در همان سال در درام “ابرهای سیلس ماریا” (Clouds of Sils Maria) درباره زندگی دو بازیگر میانسال، رقابت ها و مشکلات شان، نقش جو-آنی الیس جوان و دردسرساز را ایفا کرد. در کمدی خانوادگی “ماپت‌ها: تحت تعقیب” (Muppets Most Wanted) نقش دختر روزنامه چی را بازی کرد.

در ژانویه 2016 در تریلر علمی تخیلی “موج پنجم” (The 5th Wave) درباره حمله فرازمینی ها به سیاره زمین حضور یافت. در زمان فیلم سه بار به زمین حمله شده، زمین نابود شده و بیماری های همه گیر سرایت کرده است. بیگانه ها پنهانی به زمین آمده اند. کلویی نقش کیسی سالیوان را ایفا می کند که می خواهد زمین را نجات داده و برادرش را پیدا کند. او در سال 2016 در کمدی “همسایه‌ها ۲: انجمن خواهری برمی‌خیزد” (Neighbors 2: Sorority Rising) درباره داستان های یک زوج و اطرافیان، حضور یافت.

کلویی مورتز در همسایه ها

در ماه سپتامبر به عنوان قهرمان درام “مغز در آتش” (Brain on Fire) حضور یافت. در این داستان سوزانا کاهالان در یک بیمارستان روانی بیدار شده و یادش نیست چگونه به آنجا آمده است و تشخیص پزشکان نیز تایید نشده است.

زندگی شخصی

کلویی مورتز بازیگری را از کودکی آغاز کرد و توجه بسیاری را جلب نمود. او به دلیل سن کم اش در نقش های حساس حضور نداشت. این کودک به تدریج به یک نوجوان و زن جوان تبدیل شد. با این حال عکس برهنه ای از او منتشر نشد. کلویی هرگز در صحنه های برهنه حضور نمی یافت. او در کیک-اس 2 در لباس زیر ظاهر شد که برای اولین بار تماشاگران بدن زنانه او را دیدند. همچنین در فیلم “کری” هم کمی برهنه بود.

او عاشق مد است و مجلات معروف عکس او را بر جلد مجله چاپ می کنند. با اینکه قد او 163 سانتی متر و وزن اش 48 کیلوگرم است اما در عرصه مدلینگ هم فعالیت می کند. او با مجلات Flaunt, Jalouse, Love Magazine, Crash Magazine, InStyle و مجلات تخصصی Vogue, Teen Vogue, Marie Claire, Interview و Elle همکاری کرده است.

خانواده برای او بسیار مهم است. دو برادر او همجنسگرا هستند و افرادی را که مخالف همجنسگرایی هستند یا به آنها توهین می کنند را در لیست سیاه خود قرار می دهد. او حساب اینستاگرام تایید شده دارد و تصاویر سیاه و سفید و خاکستری را ترجیح می دهد. تصاویر غیرمتعارف هم در صفحه او دیده شده و همانند گالری هنری است. بیش از 15 میلیون نفر او را دنبال می کنند.

او زندگی شخصی و هنری را جدا می کند و درباره روابط شخصی خود صحبت نمی کند. او در ابتدای کار نگران صحبت های روزنامه نگاران و شایعات بود. هربار که درباره این شایعات از روزنامه نگاران سوال میکرد می گفتند از اقوام و آشنایان جزئیات را دریافت می کنند. او هربار شایعات مختلف درباره خود می شنوید و تلاش می کرد منبع آنها را پیدا کند. بنابراین متوجه شد خانواده تنها حلقه قابل اعتماد اوست.

کلویی مورتز و برادرش

او تا مدت زمان طولانی درباره روابط خود صحبت نمی کرد. با این حال در مه 2016 در برنامه The Late Late Show با جیمز کوردن اعتراف کرد با بروکلین بکهام پسر دیوید بکهام معروف و ویکتوریا بکهام خواننده، رابطه داشت.

امروز

در سال 2017 در “مجرمین نوامبر” (November Criminals) درباره دانش آموزان دبیرستانی که درباره مرگ همکلاسی خود تحقیق می کنند نقش فیبی را بازی کرد. در همان سال شایعاتی درباره او شنیده شد. او در انیمیشن “کفش قرمزی و هفت کوتوله” (Red Shoes and the Seven Dwarfs) صداپیشگی کرد. در این انیمیشن پرنسس چاق و کفش قرمزی شاهزاده را از دست یک زن جوان نجات می دهند و درنتیجه لاغر می شود. این نقش بر وجهه او تاثیر گذاشت. در حقیقت مشکل اصلی این بود که برای نشان دادن زشتی آن پرنسس او را چاق نشان داده بودند و این موضوع طرفداران و کلویی را خشمگین کرد. عوامل فیلم هم دراین باره عذرخواهی کردند.

در همان سال در تریلر فانتزی “سوسپیریا” (Suspiria) درباره مدرسه باله جادوگرها حضور یافت. همچنین در درام ” آموزش اشتباه کامرون پست ” (The Miseducation of Cameron Post) بازی کرد. او همچین در انیمیشن “خانواده ادمز” (The Addams) صداپیشگی کرد.

فیلم شناسی

  • وحشت در آمیتی ویل – The Amityville Horror
  • بگذار وارد شوم – Let Me In
  • کیک-اس – Kick-Ass
  • هوگو – Hugo
  • سایه‌های سیاه – Dark Shadows
  • کری – Carrie
  • ایکوالایزر – The Equalizer
  • ابرهای سیلس ماریا – Clouds of Sils Maria
  • اگر بمانم – If I Stay
  • موج پنجم – The 5th Wave
  • لاگیز – Laggies
  • همسایه ها 2 – Neighbors 2: Sorority Rising
  • مجرمین نوامبر – November Criminals
  • مغز در آتش – Brain on Fire

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ÀMÏŔ.HاƏĮÑ

    بهمن 19, 1399

    بهترین بازیگر دنیا 😍 هیچی کم ندارع نه صدا نه قیافه نه هیکل 😘از همه نظر بهترینه 😂 و کراش نصف ملت 😋تمام فیلماشو دیدم این بشر فرشته اسمونیه

    پاسخ

  2. hadis

    تیر 26, 1399

    من سینمایی موج پنجم رو دیدم فیلم بسیار جذاب و باحالی هستش ومن توهمین فیلم بسیار ازبازی کلویی خوشم اومد

    پاسخ