معرفی 14 سریال جذاب و دیدنی شبیه “100”

برای شروع باید بگوییم سریال 100 یک دنیای آخرالزمانی را نشان می دهد که 97 سال پس از جنگ هسته ای را نشان می دهد. در مدار زمین یک ایستگاه فضایی بزرگ به نام آرک وجود دارد که بیش از 2000 نجات یافته در آن زندگی می کنند. در این سفینه هر فرد بالای 18 سال که جرمی مرتکب شود اعدام خواهد شد. با افزایش جمعیت مردم این سفینه افراد زیر 18 سال به زمین فرستاده می شوند تا ببینند برای زندگی مناسب است یا نه. سریال به ماجراجویی این 100 نفر، چیزهایی که در زمین کشف می کنند و تجربه های خطرناک شان می پردازد. آن ها با آمدن به زمین متوجه می شوند این سیاره نه تنها برای حیات مناسب است بلکه نجات یافتگان در گروه های زمین داران، دروگران و مردان کوهستان تقسیم می شوند.

با پیشرفت داستان و 100 نفر نجات یافته روی زمین، ساکنان بیشتر ایستگاه به زمین می آیند تا بر روی این افراد آزمایش انجام دهند و متوجه می شوند نه تنها خون شان خالص بوده و تاثیرات ضد اشعه دارد، بلکه با وقایع هسته ای دیگر، زندگی مردمان روی زمین به خطر می افتد. این سریال آخرالزمانی به جنگ قدرت میان نجات یافتگان و تغییرات زمین پس از بازگشت آن ها می پردازد.

سریال های مشابه 100 نیز باید با یک داستان آخرالزمانی آغاز شده و نجات یافتگان و تلاش برای یافتن غذا و گروه هایی که دیگر منابع (مانند غذا، آب، دارو و غیره) را دارند و حتی تلاش نجات یافتگان برای یافتن هم را نشان دهد. در اینجا لیستی از سریال های مشابه 100 را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. ارمیا – Jeremiah – 2002-2004

یک سریال دو فصلی درباره گروهی از نجات یافتگان 20 ساله که در مکانی به نام والهالا به دنبال نجات یافتگان دیگر هستند. پانزده سال پس از حادثه ای که جمعیت بزرگسال زمین را از بین برد، ارمیا و کردی در کوهستان تندر و در میان فرقه ای به رهبری مارکوس الکساندر به دنبال نجات یافتگان هستند. والهالا بسیار محافظت شده است و علیه گروه مارکوس فعالیت می کند. این وقایع و وقایع و شخصیت های رازآلود دیگر داستان را پیش می برد.

همچنین بخوانید: اگر سریال تلویزیونی تابو (Taboo) را دوست دارید این 10 سریال را تماشا کنید


13. سرزمین زد – Z Nation – 2014-2017

سرزمین آمریکا براثر آخرالزمان زامبی ها فروپاشیده و سه سال بعد سرزمین زد شکل می گیرد. الوین مورفی، که پیش از آخرالزمان زامبی ها منبع آزمایش دانشمندان بود، اکنون تنها امید انسان هاست زیرا در برابر ویروس زامبی مقاوم است. او انسان مانده و می تواند تمایلات زامبی گونه خود را کنترل کند. یک گروه بازمانده باید او را از نیویورک به کالیفرنیا ببرد، کاری که مشکل است. با این که به اندازه سریال “مردگان متحرک” (The Walking Dead) ترسناک نیست اما تفاوت زامبی و انسان را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: اگر سریال دختر جدید (New Girl) را دوست دارید این 18 سریال را تماشا کنید


12. انقلاب – Revolution – 2012-2014

یک روایت عجیب اما دیدنی درباره فاجعه ای که در سال 2012 که براثر برق پیش آمده و تمام لوازم برقی ناگهان قطع می شوند. در طی سال ها مردم شیوه زندگی بدون وسایل برقی را یاد می گیرند و با آن کنار می آیند. تا سال 2027 گروهی از مردم کشورهای کوچکی را شکل داده و یکی از آنها جمهوری مونرو است که داستان انقلاب در آن شکل می گیرد. انقلابی ها تلاش می کنند دلیل آن اتفاق را جویا شوند. صحنه های اکشن و داستان های کلیشه بخشی از دنیای این داستان هستند.

همچنین بخوانید: اگر سریال تاج (The Crown) را دوست دارید این 12 سریال را تماشا کنید


11. دامینیون – Dominion – 2014-2015

یک داستان فانتزی درباره جنگ میان بهشت و زمین که فرشته گابریل ارتش فرشتگاه مغضوب را که انسان را منبع شرارت می دانند، به جنگ با انسان ها می فرستد. میکائیل به عنوان ناجی انسان ها با او مبارزه می کند. الکس، سربازی از انسان ها امید همگان است و چشم انسان ها به اوست. داستان که در شهر وگا (که قبلا لاس وگاس بود) رخ می دهد سیاست، جامعه، ایمان و مسائل مختلف را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


10. دیفاینس – Defiance – 2013-2015

در سال 2046 به جای بازگشت انسان ها به زمین، بیگانه ها به سراغ انسان ها می آیند. این سریال که عناصر فیلم و سریال های علمی تخیلی را داراست، مذاکره بیگانه ها و حکومت را نشان می دهد و با شکست انسان ها، گویی بیگانه ها توانسته اند زمین را به نابودی نزدیک کنند. در این سریال انسان ها در کمپ های بازماندگان زندگی کرده و باید با بیگانه ها مبارزه کنند.

همچنین بخوانید: اگر سریال پانیشر (The Punisher) را دوست دارید این 11 سریال را تماشا کنید


9. از مردگان متحرک بترسید – Fear the Walking Dead – 2015-2017

داستان پیش از وقایع “مردگان متحرک” که دنیای آخرالزمانی را نشان داده و فصل چهارم آن مشغول ساخت است. مدیسون کلارک، یک مشاور و تراویس، یک معلم، باید به همراه خانواده هایشان در میان آشوب دنیای آخرالزمانی که نیمی از کشور را نابود کرده، زنده بمانند. گرچه این سریال به اندازه “مردگان متحرک” ترسناک نیست اما همان احساسات و واکنش ها را برمی انگیزد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور اندرو لینکلن (Andrew Lincoln)


8. سقوط آسمان‌ها – Falling Skies – 2011-2015

یک سریال زیبا به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ که شش ماه پس از حمله بیگانه ها به زمین را نشان می دهد که 90% جمعبت زمین را از بین برد و اغلب شهرهای کوچک و بزرگ را از بین برد. بیگانه ها با کمک جت ها، دستگاه ها و گروه هایی به نام اسفنی منابع، انرژی و انسان های بازمانده روی زمین را تحت کنترل درمی آورند. به نخاع کودکان و نوجوانان 8 تا 18 ساله دستگاه های مخصوص متصل کرده و آن ها را به یک جت تبدیل می کنند. منابع ماه را برای مبارزه با گونه های بیگانه دیگر به کار می گرند. در ادامه داستان گروه هایی از انسان های بازمانده به رهبری کهنه سربازان ارتش با بیگانه ها مبارزه می کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور متیو مک کانهی (Matthew McConaughey)


7. کلنی – Colony – 2016-2017

داستانی در آینده نزدیک لس انجلس درباره خانواده بومن و شهر پوشیده از دیوار که توسط بیگانه های که مدتی پیش آمده اند، احاطه شده است. ویل بومن، برای نجات پسرش از کار کردن برای بیگانه ها، به گروه “کلاه سرخ ها” ملحق می شود، گروه متشکل از انسان ها و پلیس ها که توسط میزبان ها کنترل می شود. همسر ویل، کیتی عضو گروه مقاومت بوده و با کمک جایگاه ویل در گروه کلاه سرخ ها فعالیت های آنان را کنترل می کند. یک روایت زیبا، جلوه های رایانه ای دیدنی و بازیگران جذاب.

همچنین بخوانید: 10 فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


6. ترانووا – Terra Nova – 2011

سریالی به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ که سال 2149 را نشان می دهد، زمانی که تمام منابع زمین به اتمام رسیده است. پروژه ترانووا به مسافران اجازه می دهد تا با کمک کوانتوم فضا-زمان یا کرم چاله به دوره کرتاسه بروند، 85 سال پیش. جیم شانون، یک کارآگاه پلیس به دلیل داشتن یک فرزند اضافی به همراه خانواده به دوره کرتاسه تبعید می شود. با گذشت زمان این سفرها تکمیل شده و می توانند از منابع آن دوره محافظت کنند. یک سریال جذاب و خیره کننده.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر جان کرازینسکی (John Krasinski)


5. آخرین مرد بر روی زمین – The Last Man on Earth – 2015-2017

اگر به دنبال تماشای یک سریال لذت بخش و دیدنی هستید و از دیدن فضاهای آخرالزمانی هم لذت می برید، این سریال را تماشا کنید. یک کمدی زیبا در سال های 2020 درباره ویروسی که انسان ها را از بین برده و تنها یک مرد در مقابل آن ایمن است. او پیش از خودکشی با نجات یافته دیگری به نام کارول آشنا می شود. سفر فیل و کارول در تنهایی و ماجراجویی شان برای یافتن انسان های دیگر داستان سریال را شکل می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


4. دوازده میمون – Twelve Monkeys– 2015-2017

سریالی درباره فیلم “دوازده میمون” با وجود تفاوت های ناچیز و شخصیت ها و اتفاقات افزوده شده. در سال 2043 یک انتقام جو به نام جیمز کول باید به سال 2015 برود تا درباره ویروس مرگباری که توسط گروه “ارتش 12 میمون” عرضه شده تا جهان را نجات دهد. در این میان کول باید در این میان با دانشمندان دیوانه مبارزه کرده تا بشر را نابود کند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال های درام کره ای که در سال 2019 پخش خواهند شد


3. گمشدگان – Lost – 2004-2010

شاید سریال آخرالزمانی نباشد، با این حال محیط خشن داستان آن را به یک دنیای آخرالزمانی تبدیل می کند. یک هواپیما سقوط کرده و بازماندگان در یک جزیره دورافتاده گیر می افتند و در این جزیره اتفاقات عجیبی رخ می دهد. با این حال به زودی متوجه می شوند در این جزیره موجوداتی به نام “دیگران” وجود دارند، در آنجا آزمایشاتی رخ می دهد و باید با کشمکش آنها با خیانت، امید و ناامیدی رو به رو می شویم. این سریال پش از 6 فصل و واکنش های مثبت به اتمام رسید.

همچنین بخوانید: اگه به سریال گمشدگان (Lost) علاقه دارید این 13 سریال را از دست ندهید


2. مردگان متحرک – The Walking Dead – 2010-2017

تاکنون 8 فصل از این سریال پخش شده است و پس از گذشت هفت سال هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است. یک داستان آخرالزمانی درباره زامبی ها که جمعیت زمین را نابود کرده اند. ریک گریمز کلانتری است که یک روز در بیمارستان از کما بیدار شده و به این حادثه پی می برد. ریک به دنبال بازماندگان، همسر و پسرش است و در این میان با روش های نجات دادن خود از شر زامبی ها آشنا می شود. جلوه های بصری و شیوه روایت این سریال را دیدنی تر می کند. پس حتما آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


1. سفینهٔ جنگی گالاکتیکا – Battlestar Galactica – 2004-2009

در نهایت شبیه ترین سریال به سریال 100 این سریال است که به نابود شدن دوزاده قبیله کوبول می پردازد. لورا و ویلیام به همراه آخرین گروه انسان های بازمانده در سفینه جنگی گالاکتیکا به دنبال سیزده قبیله زمین هستند. بیگانه ها بر روی زمین سکنی گزیده اند و انسان ها باید با آنها مبارزه کنند. این سریال درباره آینده تخیلی بوده و تکامل انسان بر روی زمین را نشان دهد. احتمالا این سریال جذاب ترین سریال فضایی موجود است.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم برتر درباره مسابقات اتومبیل رانی خیابانی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (28)

بستن فرم

  1. حمید

    آبان 24, 1400

    5 بار تماشا کردم سریال صد رو . معتادش شدم من عاشقشم عشق فقط ریون 💓

    پاسخ

  2. امیرحسین

    مهر 12, 1400

    کسی سریالی شبیه سریال ورود به سرزمینهای بد یاهمون بدلنس رو سراغ نداره؟؟

    پاسخ

  3. Abolfazl

    شهریور 18, 1400

    سلام
    لطفا کدومشکن اندازه سریال ۱۰۰قشنگه تاببینیم

    پاسخ

    • امیرحسین پورمهدی در پاسخ به Abolfazl

      آذر 22, 1400

      از نظر من مردگان متحرک رو تماشا کن.
      اگر هم دیدی ۳ هیچ جلویی اگه هم ندیدی نصف عمرت ب فناست.

      پاسخ

  4. Shigarjoon Hoseyni

    شهریور 12, 1400

    بهترین و سرگرم کننده ترین سریالی که تو کل عمرم دیدم من در ب در دارم میگردم که سریالی مشابه صد پیدا کنم ولی متأسفانه هنوز پیدا نکردم ب همه ی دنیا پیشنهاد میدم که برن ببینند این سریال از هر لحاظ و نظری عالیه و دیدنی و دوست داشتنی

    پاسخ

  5. Alireza

    تیر 25, 1400

    خوبی فیلم این بود که قابل پیش‌بینی نبود
    کی فکرشو می کرد بلامی بمیره و کلارک جاودانه نشه

    پاسخ

  6. حدیثه

    بهمن 1, 1399

    نظرم دیگه سریالی به فوق العادگیه 100نمیتونم ببینم واقعا باهاش زندگی کردم عالی بود فقط کاش بلامی نمیمرد واقعا حیف شد مرگش بی دلیل بود

    پاسخ

    • Sogand در پاسخ به حدیثه

      فروردین 29, 1400

      مرگش خیلی مسخره بود

      پاسخ

    • Aboolfazel در پاسخ به حدیثه

      اردیبهشت 7, 1400

      به نظرم من بلامی نباید یک پیرو میشد این یکم به فیلم لتمه زد ولی باز هم عالیه

      پاسخ

    • Aila در پاسخ به حدیثه

      اردیبهشت 14, 1400

      دقیقا👌🏻

      پاسخ

    • هونیم در پاسخ به حدیثه

      اردیبهشت 29, 1400

      بهتریین سریال بود منم باهاش زندگی کردم و وقتی تموم شد میلی ب دیدن سریال های دیگه نداشم اصلا دوست نداشتم تموم بشه

      پاسخ

    • helen در پاسخ به حدیثه

      خرداد 17, 1400

      دقیقا گاهی خودم رو کنار اونا احساس می کنم 😐😅 بلامی ام بیخودی مرد

      پاسخ

      • kamran در پاسخ به helen

        تیر 10, 1401

        چرا توم عین منی🤣🤣

        پاسخ

  7. جواد

    آبان 22, 1399

    باور کنید هیچ سریالی به گرد پای the 100 هم نمیرسه

    پاسخ

    • نگین در پاسخ به جواد

      آذر 8, 1399

      اسپویل
      وقتی لینکن مرد منم مردم
      اخه کارگردان چرا لینکن کشت

      پاسخ

      • Abolfazel در پاسخ به نگین

        اردیبهشت 7, 1400

        لینکن خیلی خوب بود من وقتی مرد حس خیلی بدی داشتم
        در واقع لینکن قرار نبود در فصل 3 بمیرد و چون با کارگردان فیلم مشاجرات کرد از فیلم حذف شد

        پاسخ

      • helen در پاسخ به نگین

        خرداد 17, 1400

        کدومشون رو پیشنهاد میدین به بینم ؟ دومینیون رو دارم میبینم کدوم به ۱۰۰ نزدیک تره ؟ یا زامبی ام دوس

        پاسخ

  8. احسان

    اردیبهشت 8, 1398

    ممنون از سایت عالی تون
    من 100 رو دیدم و واقعا عالیه معرفی سریال در این سبک فوقولاده بود ممنون

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به احسان

      اردیبهشت 8, 1398

      سلام احسان جان،
      ممنون لطف داری 🙂

      پاسخ

      • moslem در پاسخ به عباس

        دی 4, 1398

        سلام لطفا راهنمایی کنید از کدوم سایت دان کنیم بهتره؟؟ هیچکدوم این فیلم ها دوبله نداره؟

        پاسخ

        • عباس در پاسخ به moslem

          دی 4, 1398

          سلام مسلم جان،
          اخیرا به یه سری از سایت های دانلود فیلم مجوز کار دادن منتها تا جاییکه شنیدیم پیش شرطشون این بوده که همه فیلم و سریال ها سانسور بشه،
          اگر میخوای نسخه کامل فیلم‌هارو دانلود کنی باید از تورنت استفاده کنی یا یه سری کانال های تلگرامی خارجی که همه فیلم هارو تو کانالشون آپلود میکنن،
          در مورد دوبله هم خب سریال ها خیلی کمتر از فیلم ها دوبله میشن، فقط سریال های معروف این لیست دوبله شدن، مثل مردگان متحرک یا گمشدگان

          پاسخ

    • Somayeh در پاسخ به احسان

      شهریور 25, 1399

      اره منم دیدم خیلی قشنگه ولی اخرشو اصلا نمیفهمم فقط بلامی مرد و فهمیدم اون یکیا چی شدن؟

      پاسخ

      • Arina در پاسخ به Somayeh

        دی 19, 1399

        همه بجز کلارک متعالی شدن چون کلارک تو ازمون یه نفرو کشت نتونست به مرحله ی والاتر بره پس تنها انسان رو زمین موند اما وقتی دوستاش فهمیدن کلارک تنها رو زمینه تصمیم گرفتن اونام بیان پیشش باوجود اینه تو دنیای متعالی هیچوقت نمیمیرن و ازبین نمیرن و دردی رو حس نمیکنن اما تصمیم گرفتن کلارکو تنها نزارن ایموری مورفی ریون میلر گایا و …. بقیه دوستاش اومدن پیشش باوجود همه ی سختی های بقا چون ورود به عالم والاتر اختیاریه پس بازگشتشم اختیاری واس همین تونستن برگردن

        پاسخ

        • ارش در پاسخ به Arina

          شهریور 11, 1401

          واقعا افرین ک سریال رو ب خوبی درک کردی و فهمیدی واقعا منم با این سریال لحظه هارو خیلی خیلی جراب تر و بهتر پشت سر گذاشتم. خوبه ک ادم هایی مثل خودم هستن ک با سریال صد زندگی کردن و درکشون کردن

          پاسخ

          • امیر در پاسخ به ارش

            شهریور 27, 1401

            من به شدت با سریال 100 زندگی کردم انقد که تو خواب هام فک میکنم جای بلامی یا کلارکم منظورم جایگاه رهبریشون نه جنسیتشون خودم 22 سالمه ولی تا بحال همچین سریالی ندیدم

            پاسخ