معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “انجمن شاعران مرده” (Dead Poets Society)

یک فیلم احساسی و قابل درک برای همگان، احساساتی که والدین مان تجربه کرده اند و فرزندان مان هم یک روز تجربه خواهند کرد. این موضوع فیلم “انجمن شاعران مرده” را جذاب تر می کند و باعث می شود کودکان و بزرگسالان هدف خود را تعیین کرده و به سوی آن قدم بردارند. اگر این فیلم را تماشا نکرده اید حتما تماشا کنید. اگر تماشا کرده اید هم تماشای مجدد آن خالی از لطف نیست.

“آی من! آی زندگی پر از پرسش؛ آی زندگی پر از شهرهای پوچ با مردمان نادان، آی من، آی زندگی، فایده این ها چیست؟” پاسخ این شعر ویتمن این است: زندگی و هویت شما را به این دنیا می آورد؛ بازی زندگی یک شعر است. بازی زندگی یک شعر است. شعر تو چیست؟” “انجمن شاعران مرده” یک جواهر است و به همین دلیل در اینجا می خواهیم 10 فیلم مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. ری – Ray – 2004

اگر به آهنگ بلوز علاقه دارید به ری چارلز گوش دهید. اشعار او با مضمون زندگی قلب تان را به تپش وادار کرده و شادتان می کند. فیلم زندگی نامه او با حضور جیمی فاکس دیدنی است. اجرای او در این فیلم دیدنی بود و جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. روایت فیلم هم زیباست. موسیقی و فیلمبرداری از دلایل موفقیت فیلم هستند. با این حال کارگردان نتوانست واکنش مخاطبین را دریافت کرده و آن را در فیلم به کار ببرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم پدرخوانده (The Godfather) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. ستیغ هک سا – Hacksaw Ridge – 2016

در زندگی باورهایی وجود دارد که با شما همراه بوده و بر اعتمادتان تاثیر می گذارد. شکیبایی شما نیز بر این باورها تاثیرگذار است. دزموند داس، سرباز آمریکایی جنگ جهانی دوم چنین باوری داشت. باور او صلح گرایی بود. مافوق های او به دزموند می خندیدند، همراهانش رفتار بی خشونت او را مسخره می کردند و پدرش که صلح درونی خود را از دست داده بود او را از ملحق شدن به ارتش دور می کرد. دزموند که گویی باید در آتش پا بگذارد، با این باور به جنگ رفته، امید خود را از دست نداده، به باور خود ادامه داده و مدال افتخار کنگره را دریافت می کند. “هرگز نمی دانی چقدر قدرتمند هستی، مگر زمانی که تنها چاره ات قدرتمند بودن باشد.”

همچنین بخوانید: اگر فیلم آواتار (Avatar) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


8. ویپلش – Whiplash – 2014

درست زمانی که از مردم عادی فاصله می گیری یا یک نفر به تو تبریک می گوید و یا یک نفر آنقدر تو را به چالش می کشد تا نبوغ خود را اثبات نمایید. یک فیلم از دیمین شزل درباره روزمرگی های زندگی مدرن که به آن ها دچار شده ایم. شزل که نوازنده درام دبیرستان بود، با الهام از آن روزها و معلم سخت گیر خود داستان این فیلم را نوشته و معلم کالج، با اجرای جی کی سیمونز، یکی از بهترین ضدقهرمان های تاریخ می باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم برتر درباره مسابقات اتومبیل رانی خیابانی


7. راش – Rush – 2013

جیمز هانت و نیکی لودا باید در یک رقابت یکدیگر را شکست دهند و نمی دانند در آن مسابقه بهترین خود را به نمایش می گذارند. رقابت جیمز هانت و نیکی لودا یکی از دیدنی ترین رقابت های تاریخ جهان است. این فیلم نشان می دهد در زندگی چگونه رقابت کرد و چطور آنقدر تلاش کرد تا تمام اطرافیان به فرد حسادت کنند. این فیلم یکی از الهام بخش ترین داستان های موجود را دارد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم به‌ سوی طبیعت وحشی (Into the Wild) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


6. بازی تقلید – The Imitation Game – 2014

حل معما همیشه مشکل است اما گویا الن تورینگ که حدود 2 میلیون یهودی باید از او متشکر باشند، از حل هیچ معمایی نمی ترسد. اجرای بندیکت کامبربچ در نقش الن تورینگ کاملا حسی بوده و او را از نقش های دیگرش متمایز می کند. چهره سرد او بندیکت را در این نقش غرق کرده است. فیلمنامه صحنه های خیره کننده ای داشته و دیالوگ بیننده را با خود همراه می کند.

همچنین بخوانید: اگر نجات سرباز رایان را دوست دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


5. استیو جابز – Steve Jobs – 2015

شرکت اپل هم مانند همه شرکت ها یک شبه ساخته نشده است و برای رسیدن به خط پایان باید از موانع زیاد عبور کند. این سختی ها و دشواری ها پشت صحنه این شرکت بزرگ است. شاید استیو جابز محبوب ترین فرد نباشد، اما یکی از الگوهای موفقیت است. اگر قرار باشد زندگی او چیزی را به ما ثابت کند، آن تلاش برای موفقیت است، حتی اگر مجبور به قربانی دادن باشید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شیرشاه (The Lion King) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


4. راکی – Rocky – 1975

راکی بالبوا یک بوکسور ناشناخته است که فرصت مبارزه با قهرمان سنگین وزن، آپولو کرید، زندگی او را دگرگون خواهد کرد. او با تمام دشواری ها در پایان پیروز شناخته می شود. از داستان او نتیجه می گیریم که زندگی همیشه مهربان نیست و گاهی شما را زمین می زند. اما راکی در پایان جمله زیبایی می گوید: “پیروزی به ضربه پایان بستگی ندارد، به تلاش شما برای رسیدن به آن و حرکت کردن به سوی آن بستگی دارد. اینکه برای ادامه دادن به چه کارهایی دست بزنی. این پیروزی است!”

همچنین بخوانید: اگر فیلم عشقم برای همیشه (Forever My Girl) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


3. ویل هانتینگ خوب – Good Will Hunting – 1997

مت دمون داستان فیلم را نوشت و نقش ویل هانتیگ 20 ساله را ایفا کرد، یک کارگر بوستونی، نابغه ای که ابتدا برای زد و خورد به دپارتمان پلیس رفته، سپس یک درمانگر به او کمک کرده و با یک پروفسور MiT به مطالعه ریاضی پیشرفته مشغول می شود. او در طی این درمان ها رابطه با دوست قدیمی اش (بن افلک که به همراه مت دمون داستان را نوشت) را احیا کرده و زندگی گذشته اش را می پذیرد. رابین ویلیامز با بازی در نقش درمانگر دمون که زندگی او را دگرگون کرد، جایزه اسکار را به دست آورد. مونولوگ رابین یکی از زیباترین مونولوگ های نوشته شده در تاریخ سینماست.

همچنین بخوانید: اگر فیلم اکنون مرا میبینی را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


2. شبکه اجتماعی – The Social Network – 2010

یک فیلم عالی که از هر جهت الهام بخش شماست و داستان ظهور فیسبوک توسط مارک زاکربرگ در روزهای کالج را نشان می دهد. دیوید فینچر توانسته روزهای آغازین این میلیاردر جوان را نشان دهد. آرون سورکین، استاد فیلمنامه نویسی یک فیلمنامه جالب و جذاب پدید آورده است. صحنه های غیرخطی با تلاش فینچر و سورکین، یک اثر فراموش نشدنی را خلق کرده است. جس آیزنبرگ در نقش زاکربرگ می درخشد. موسیقی متن نوآر این اثر را برای مخاطبین و تماشاگران جذاب می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تایتانیک (Titanic) را دوست دارید این 6 فیلم را تماشا کنید


1. در جستجوی خوشبختی – The Pursuit Of Happyness – 2006

“هی. هرگز به کسی اجازه نده به تو بگوید نمی توانی از پس انجام کاری بربیایی. حتی به من. باشد؟ باید رویاپردازی کنی. باید از رویایت محافظت کنی. مردم که خودشان از پس انجام کاری برنمی آیند نمی خواهند توهم بتوانی آن را انجام دهی. اگر چیزی را می خواهی آن را به دست بیاور. تمام.” هیچ چیز بهتر از این دیالوگ کریس گاردنر (ویل اسمیت) به پسرش نمی تواند این فیلم را توصیف کند. داستانی براساس دوران فقر کریس گاردنر که یک سال بی خانمان بود. با وجود صحنه های غم انگیز این فیلم یک اثر الهام بخش است که لازمه تلاش، اراده و خوشبینی را نشان می دهد. این فیلم باعث می شود برای رسیدن به خواسته خود سخت تلاش کرده و مرزهای رسیدن به هدف را کنار بزنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم