15 شهر اروپایی کشور آمریکا

در کشور آمریکا شهرهایی وجود دارند که همانند شهرهای تاریخی اروپا هستند. در این مقاله نمونه‌ای از این شهرها را خواهیم دید.

لیون ورث، واشنگتن

این شهر که در دوساعتی سیاتل قرار دارد، گویی از آلمان به درون کوه‌های واشنگتن افتاده است. این شهر از یک روستای بایرنی الهام گرفته و در تعطیلات بسیار زیبا و رویایی است.

سولوانگ، کالیفرنیا

این شهر که به‌عنوان پایتخت دانمارکی آمریکا شناخته می‌شود پر از فروشگاه است. معنای نام این شهر به دانمارکی یعنی زمین‌های آفتابی که برای آب‌وهوای گرم کالیفرنیا مناسب است.

کانزاس سی تی، میسوری

این شهر از شهر سویل در اسپانیا الهام گرفته است. برج‌ها و ساختمان‌های این شهر زیبا شما را به یاد معماری اسپانیا می‌اندازد.

فرانکنماث، میشیگان

این شهر در سال 1845 به‌عنوان کلنی ساخته شد و امروزه بایرن کوچک میشیگان شناخته می‌شود. این شهر به برپایی جشن‌های کریسمس معروف است و بزرگ‌ترین بازار کریسمس جهان را دارد.

نیواورلئان، لوئیزیانا

این شهر به‌عنوان کلنی فرانسوی‌ها ساخته شد و سپس به اسپانیایی‌ها اهدا شد، به همین دلیل ترکیبی از دو فرهنگ را نشان می‌دهد. بااین‌حال بالکن‌ها و معماری کاملاً فرانسوی است.

وایل، کلرادو

این شهر که برای اسکی‌بازان بسیار شناخته‌شده است، از شهر زرمیت، سوئیس که بر دامنه کوه‌های آلپ ساخته‌شده، الهام گرفته است. به همین دلیل معماری این شهر همانند سوئیس و با بالکن‌های زیباست.

تورپون اسپرینگ، فلوریدا

این شهر خلیجی زیبا همانند یک جزیره مدیترانه‌ای است. در اوایل قرن بیستم تعداد زیادی از یونانی‌ها به اینجا مهاجرت کردند و بزرگ‌ترین جمعیت یونانی تبار آمریکا را به وجود آوردند.

ونیز، کالیفرنیا

واقعاً نمی‌توان شباهت میان این شهر کالیفرنیایی و همتای ایتالیایی آن را نادیده گرفت. هردوی این شهرها پر از کانال‌های آبی و پل هستند، البته با این تفاوت که در این شهر آمریکایی تمام این کانال‌ها مصنوعی هستند.

پلا، لووا

معماری دانمارکی و وجود این آسیاب زیبا در وسط شهر باعث می‌شود که احساس کنید در یک شهر دانمارکی به سر می‌برید. اگر در ماه مه به این شهر بروید از فستیوال‌های زیبای آن لذت خواهید برد.

هرمان، میسوری

این شهر کوچک توسط آلمانی‌های مهاجر ساخته شد، زیرا به رودخانه میسوری نزدیک بود و آن‌ها را به یاد رودخانه راین می‌انداخت. آب‌وهوای این شهر هم برای درست کردن شراب مناسب است و بهترین شراب‌فروشی‌های کشور در این شهر قرار دارند.

سن‌آگوستین، فلوریدا

این شهر که در سال 1565 توسط اسپانیایی‌های مهاجر ساخته شد پر از معماری اسپانیایی است. همچنین این شهر قدیمی‌ترین شهر کشور آمریکا است.

شارلستون، کارولینای جنوبی

اگرچه این شهر یک شهر جنوبی به شمار می‌رود اما ساختمان‌ها، کلیسا، خیابان‌ها و معماری آن به شهرهای اروپایی شباهت دارد. لازم به ذکر است که نام این شهر که پادشاه انگلستان، چارلز دوم، الهام گرفته است.

هلن، جورجیا

این شهر فقط 90 دقیقه با آتلانتا فاصله دارد. این شهر که در نزدیکی کوه‌های بلوریج قرار دارد، در سال 1960 به سبک آلمانی در آمد تا گردشگران بیشتری جذب شوند.

هلند، میشیگان

همان‌گونه که از نامش پیداست این شهر در سال 1847 توسط هلندی‌های مهاجر ساخته شد. آسیاب دیزان تنها آسیاب هلندی رد آمریکا است که هنوز هم کار می‌کند.

فردریکسبرگ، تگزاس

این شهر در سال 1846 توسط آلمانی‌های مهاجر ساخته شد، به همین دلیل هنوز هم‌رنگ و بوی فرهنگ آلمان در این شهر تگزاسی دیده می‌شود. در این شهر فروشگاه و مغازه‌های زیادی می‌بینید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم