بیوگرافی کامل ونتورث میلر (Wentworth Miller) از کودکی تا به امروز

نام: ونتورث میلر (ونتورث ارل میلر سوم)

محل تولد: چاپینگ نورتون، بریتانیا

قد: 1.85 سانتی متر

شغل: بازیگر، فیلمنامه نویس

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی ونتورث میلر

ونتورث میلر یک بازیگر و فیلمنامه نویس آمریکایی است که به دلیل بازی در نقش مایکل اسکافیلد در سریال جنایی “فرار از زندان” (Prison Break) محبوب شد. او در 2 ژوئن 1972 (12 خرداد 1351) در شهر انگلیسی چاپینگ نورتون در خانواده ونتورث ارل میلر دوم و همسرش روکسان که معلم مدرسه بود، به دنیا آمد. از آنجاییکه هردو والدین اش آمریکایی بودند، میلر ملیت دوگانه دارد. با این حال اجداد او از کشورهای مختلف هستند. پدرش اجداد آفریقایی و هندی و مادرش اجداد روسی، سوریه ای و فرانسوی دارد.

ونتورث میلر در کودکی

این خانواده مدت زمان طولانی در بریتانیا نماندند، زیرا پدرش برای مدتی در دانشگاه آکسفورد تحصیل می کرد. آن ها به زودی به ایالات متحده بازگشتند و در پارک اسلوپ بروکلین ساکن شدند. او در مدرسه با توهین های نژادپرستی رو به رو شد، زیرا زمانی که همکلاسی ها متوجه شدند او اجداد آفریقایی امریکایی دارد، او را اذیت می کردند. به همین دلیل والدین از او خواستند در دانشگاه پرینستون اجداد خود را پنهان نکرده و عکس اقوام اش را به دیوارها نصب کند تا به توضیحات اضافه نیاز نباشد. او یک گام فراتر نهاد و کارتون تبعض نژادی ساخت. اما از آنجاییکه خودش سفیدپوست بود، سوتفاهم ایجاد شده و بین معلم ها سابقه بدی پیدا کرد.

این شرایط زمانی بدتر شد که با گروه پرینستون تایگرتونز دیده می شد و در کلاس ها حاضر نمی شد. با این حال از تز “جین ایر” و “دریای عریض سارگاسو” با موفقیت دفاع کرد و کارشناسی ادبیات انگلیسی را دریافت نمود. اما پس از فارغ التحصیلی تصمیم گرفت بازیگر شود. او به لس آنجلس رفت و در دپارتان پارامونت پیکچرز شغلی به دست آورد و در تست ها شرکت کرد.

فیلم های او

اما مسیر بازیگری او آسان نبود. طی چهار سال کارگردان ها از پذیرفتن او خودداری کرده و در نقش کوتاه فیلم رازآلود “بافی قاتل خون آشام ها” (Buffy the Vampire Slayer) حضور یافت. سپس در ملودرام “زمان زندگی تو” (Time of Your Life) و سریال پزشکی “ای آر” (ER) حضور یافت. در سال 2002 در سریال فانتزی “دینتوپیا” (Dinotopia) نقش اصلی دیوید اسکات حساس را ایفا کرد. این سریال جایزه امی را دریافت کرد اما بر حرفه ونتورث میلر تاثیر نداشت.

ونتورث میلر در ننگ بشری

با فیلم بعدی “ننگ بشری” (The Human Stain) توجه مردم به این بازیگر غیرمعمول جلب شد. او باید به کارگردان ثابت می کرد که چند رگه است و بنابراین آلبوم خانوادگی اش را به استودیو آورد. قهرمان این درام کولمن سیلک برای سال ها اجداد آفریقایی آمریکایی خود را پنهان نمود. آنتونی هاپکینز نقش نسخه بزرگسال او را ایفا کرد. منتقدین دراین باره که هاپکینز بریتانیایی بتواند نقش یک آفریقایی آمریکایی را ایفا کند، تردید داشتند اما این موضوع بر موفقیت فیلم تاثیر نگذاشت.

سپس در تریلر “دنیای زیر زمین” (Underworld) حضور یافت. داستان درباره دنیای خون آشام ها و گرگینه هاست، جنگ میان دو قبیله باستانی. کیت بکینسل و مایکل شین نقش دو شخصیت اصلی را ایفا می کنند. ونتورث میلر نقش دکتر ادم را ایفا می کند. سپس در فیلم اکشن ماجراجویانه “نهان” (Stealth) و دراک کوتاه “اعتراف” (The Confession) نقش اصلی را ایفا کرد.

ونتورث میلر در دنیای زیر زمین

ونتورث میلر در سریال تلویزیونی “جوان آرکادیا” (Joan of Arcadia) نقش رایان هانتر، یک جوان میلیونر را ایفا کرد. داستان درباره زن جوان آمریکایی به نام جوان (امبر تمبلین) است که می تواند مستقیما با خدا حرف بزند. شخصیت میلر هم می تواند با نیروهای پنهان حرف بزند، اما این اطلاعات را برای اهداف خود به کار می برد.

در سال 2005 ونتورث یک سوپراستار شد. سریال “فرار از زندان” نقطه عطف زندگی او بود که در نقش مایکل اسکافیلد حضور یافت که می خواست برادر بزرگترش لینکلن باروز (دامینیک پرسل) را پیش از اعدام برای جرم مرتکب نشده از زندان آزاد کند. میلر برای این نقش نامزد گلدن گلوب شد.

ونتورث میلر در فرار از زندان

این بازیگر سپس به همراه میلا یوویچ در فیلم ترسناک “رزیدنت اویل: زندگی پس از مرگ” (Resident Evil: Afterlife) و در تریلر “لافت” (The Loft)  در کنار کارل اربن حضور یافت. لازم به ذکر است که میلر با نام مستعار تد فالک فیلمنامه هم می نویسد. برای مثال، او فیلمنامه تریلر روان شناسانه “سوخت رسان” (Stoker) با بازی میا واشیکوفسکا و نیکول کیدمن را نوشته است.

ونتورث میلر در فلش

این بازیگر در سال 2014 در سریال تلویزیونی ابرقهرمانی “فلش” (The Flash) در نقش کاپیتان کلد، رهبر تیم ویلن ها که مقابل فلش (گرنت گاستین) است، را ایفا کرد. فصل اول سریال در شبکه CW نمایش داده شد. این سریال توجه مخاطبین را ایفا کرد و امتیاز بالا داشت، سپس سه فصل دیگر آن ساخته شد. در سال 2016 سریال “افسانه های فردا” (Legends of Tomorrow) ادامه سریال فلش ساخته شد و بازهم نقش کاپیتان کلد را ایفا کرد. دامینیک پریسل، همبازی او در فرار از زندان نیز در این سریال حضور داشت.

زندگی شخصی

تا مدت ها زندگی شخصی ونتورث میلر پنهان بود. او همیشه می گفت به دنبال یک رابطه قوی و تشکیل خانواده است. در اوت 2013 بود که تصمیم گرفت همجنسگرا بودن خود را فاش کند. او از فاش نمودن گرایش جنسی خود می ترسید زیرا نمی خواست بر حرفه اش تاثیر بگذارد.

او پیش از رد کردن دعوت فستیوال بین المللی فیلم سن پترزبورگ همجنسگرا بودن خود را فاش کرد. او علیه تبعیض شهروندان همجنسگرای روسیه و تصویب قانون منع همجنسگرایان اعتراض کرد. براساس گفته میلر، در نوجوانی حتی تصمیم داشت به خاطر وضعیت خود و پنهان کاری خودکشی کند. او هنوز هم درباره روابطش حرف نمیزند، اما طبق گفته روزنامه نگاران، با بازیگر کانادایی لوک مک فارلین، همکار آمریکایی اش کریستوفر کازیک و مارک لیدل عکاس، رابطه داشت.

ونتورث میلر در امروز

در دو سال گذشته پروژه اصلی ونتورث میلر بازهم سریال “فرار از زندان” بود. در سال 2017 ادامه این سریال در شبکه فاکس پخش شد. تهیه کنندگان تصمیم گرفتند بازیگران اصلی را تغییر ندهند. در فصل پنجم مایکل اسکافیلد از انفجار نجات یافته و در یمن زندانی بود. دوست دختر و برادرش به فرار او کمک کردند. برخلاف محبوبیت سری های گذشته، طرفداران از این سری استقبال نکردند و امتیاز بالایی به دست نیاورد.

با این حال در سال 2019 دامینیک پرسل در اینستاگرام خود گزارش کرد که شبکه نمی خواهد سریال را تمام کند و فصل ششم مشغول ساخت است. گفته می شود ونتورث میلر، دامینیگ پرسل، سارا وین کالیز نقش های اصلی را برعهده بگیرند. امروزه شبکه یک برنامه کاری خلق می کنند که برای تمام بازیگران راحت باشد.

فیلم شناسی

  • بافی قاتل خون آشام ها – Buffy the Vampire Slayer – 1998
  • زمان زندگی تو – Buffy the Vampire Slayer – 1999-2000
  • ای آر – ER – 2000
  • دینیتوپیا – Dinotopia – 2002
  • ننگ بشری – The Human Stain – 2003
  • دنیای زیرزمین – Underworld – 2003
  • نهان – Stealth – 2005
  • جوان آرکادیا – Joan of Arcadia – 2005
  • فرار از زندان – Prison Break – 2005-2017
  • رزیدنت اویل: دنیای پس از مرگ – Resident Evil: Afterlife – 2010
  • لافت – The Loft – 2014
  • فلش – The Flash – 2014-2017
  • افسانه های فردا – Legends of Tomorrow – 2016

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. Beniamin

    دی 16, 1402

    وینترث میلر عاشقتم طرفدارتم بهترین بازیگر

    پاسخ

  2. میلاد

    شهریور 7, 1401

    بازیگر بدون عقل

    پاسخ

    • در پاسخ به میلاد

      تیر 24, 1402

      بهترین بازیگره …
      حرف چرت نزن

      پاسخ

  3. محمد

    مرداد 24, 1400

    بهترین بازیگر

    پاسخ