آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 16)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. تلقین -2010- Inception

ژانر: علمی – تخیلی، ماجراجویی

کارگردان: “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan)

بازیگران: “لئوناردو دی کاپریو”، “تام هاردی”، “کیلین مورفی”، “ماریون کوتیار”، “جوزف گوردون لویت”

تریلر فیلم

دنیای رویاهای ما دنیای بزرگ، عجیب و زیبا ای است. چنان شبیه به دنیای واقعی که رویا دیدن را گاهی از واقعیت شیرین تر می کند و چنان غریب و ناشناخته که برای همه ی ما اسرار آمیز است. فیلم “تلقین” با گروه بی نظیر بازیگرانش و کارگردانی ماهرانه ی “کریستوفر نولان”، ما را به سفری هیجان انگیز، زیبا و جذابی در قلمرو رویا ها می برد. تماشای این فیلم برای طرفداران “کیلن مورفی”، “لئوناردو دی کاپریو”، “تام هاردی”، “ماریون کوتیار” و همه کسانی که به روایت های پیچیده و هیجان انگیز علافه دارند، تجربه ای فوق العاده لذت بخش خواهد بود.


2. دوازده سال بردگی -2013- 12Years a Slave

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: “استیو مک کوئین” (Steve McQueen)

بازیگران: “چیویتل اجیوفور”، “مایکل فاسبندر”، “لوپیتا نیونگو”، “برد پیت”، “بندیکت کامبربچ”

تریلر فیلم

این فیلم داستان مردی سیاهپوست را روایت می کند که در دوران برده داری در آمریکا زندگی می کند و با اینکه از نظر اقتصادی فرد ثروتمندی محسوب می شود، گرفتار نظام برده داری شده و به عنوان یک برده فروخته می شود. “دوازده سال بردگی” که از طرف آکادمی اسکار در سال 2014 به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد، زندگی سخت و مشقت بار بردگان سیاهپوست را خیلی خوب به تصویر می کشد. شخصیت پردازی این فیلم بسیار عمیق است به طوری که باعث همراهی مخاطب با درد و رنج شخصیت های فیلم می شود. “برد پیت” و “بندیکت کامبربچ” دو بازیگر مشهوری هستند که نقش کوتاه اما تاثیر گذاری در این فیلم دارند.


3. مکس دیوانه: جاده خشم -2015- Mad Max: Fury Road

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی – تخیلی

کارگردان: “جرج میلر” (George Miller)

بازیگران: “تام هاردی”، “شارلیز ترون”، “زو کراویتز”

تریلر فیلم

اگر به دنبال فیلمی می گردید که از شدت هیجان و ترس میخکوبتان کند، “مکس دیوانه” بهترین انتخاب است. میتوان بارها این فیلم را تماشا کرد و از ضرب آهنگ تند و داستان ترسناک اش خسته نشد. داستان ترسناکی که در آینده می گذرد و جنگ نابرابر و زشت انسان ها بر سر قدرت و منابع آب را نشان می دهد، زمین خشکیده و انسان ها در ظاهر و باطن، از انسانیت فاصله گرفته اند. اما در این میان روزنه ی امیدی برای گروهی از انسان های آزاده برای شروع زندگی دوباره ای قرار دارد. علاوه بر داستان مهیج و تدوین پویا، بازی تحسین برانگیز “شارلیز ترون” و “تام هاردی” به هرچه زیباتر شدن فیلم کمک کرده است.


4. خرمن -2013- The Harvest

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: “جان مک ناتن” (John McNaughton)

بازیگران: “سامانتا مورتون”، “مایکل شنون”

تریلر فیلم

فیلم “خرمن” داستان پدر و مادری است که پسر بیمار خود را به منطقه ای آرام و خلوت می آورند تا بتوانند در آرامش از او مراقبت کنند اما اوضاع طبق خواسته ی آنها پیش نمی رود و آنها بعد از مدت کوتاهی متوجه ی تغییرات ترسناک و عجیب و غریبی در محل زندگی جدیدشان می شوند که مقدمه ای برای اتفاقات وحشتناک بعدی است. فیلمبرداری و فضاسازی این فیلم مناسب و درخور داستان آن است که به ترسناک بودن آن کمک می کند. “خرمن” دارای امتیاز 6.1 در سایت معتبر IMDB می باشد.


5. قتل عام -2011- Carnage

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: “رومن پولانسکی” (Roman Polanski)

بازیگران: “کریستوف والتس”، “کیت وینسلت”، “جودی فاستر”، “جان سی ریلی”

تریلر فیلم

انسان های بالغ همیشه خود را از کودکان و نوجوانان عاقل تر و متفاوت تر در نظر می گیرند، مخصوصا اگر نقش والدین را بر عهده داشته باشند. “کریستوف والتس”، “کیت وینسلت”، “جودی فاستر” و “جان سی ریلی” در این فیلم نقش والدین دو پسر به نام های “زاخاری” و “ایتان” را بازی می کنند که در یک دعوای بچه گانه به یکدیگر آسیب رسانده اند و حالا این والدین سعی دارند تا تصمیم درستی در این باره بگیرند.

تمام داستان فیلم در یک خانه جریان دارد و داستان فیلم به طرز شگفت انگیز و جالبی تنها در چهار لوکیشن مختلف اتفاق می افتد؛ اما این امر نه تنها باعث کسالت بار بودن فیلم نمی شود، بلکه هنر کارگردان و بازی تماشایی هر یک از بازیگران، این ویژگی را به امری جذاب تبدیل کرده است. “قتل عام” این نکته را به ما یادآور می شود که اتفاقات به ظاهر ساده و کوچک زندگی می توانند تاثیر عمیقی بر شخصیت و نگاه ما به زندگی داشته باشند.


6. خرچنگ -2015- The Lobster

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: “یورگوس لانتی موس” (Yorgos Lanthimos)

بازیگران: “کالین فارل”، “ریچل وایس”، “الیویا کلمن”، “لئا سیدو”

تریلر فیلم

برخی فیلسوفان معتقد اند اگر بعضی آدم ها چیزی از عشق نمی شنیدند، هرگز عاشق نمی شدند. واقعا اگر ما هیچ گاه در سینما و ادبیات نام عشق را نمی شنیدیم اینگونه در جستجویش بودیم؟ فیلم “خرچنگ” ما را با سوال هایی از این دست مواجه می کند و نقش جامعه و انسان های دیگر را در مورد روابط عاطفی بررسی می کند. فیلم “خرچنگ” در دنیای عجیبی با قوانینی عجیب تر می گذرد و تماشایش ما را شوکه می کند، می ترساند و راجع به پیروی از قوانین جامعه خودمان به فکر فرو می برد.


7. درمانی برای سلامتی -2016- A Cure for Wellness

ژانر: درام، فانتزی، معمایی

کارگردان: “گور وربینسکی” (Gore Verbinski)

بازیگران: “دین دی هان”، “میا گاث”، “جیسون آیزکس”

تریلر فیلم

این فیلم درباره ی پسر جوان و جاه طلبی به نام “لاک هارت” است که در یک شرکت بزرگ مالی در نیویورک، پس از مرگ یکی از مسئولین رده بالای شرکت پست مهم او را از آن خود می‌کند و پس از آن برای مذاکره با رئیس شرکت دیگری، به درمانگاهی در سوئیس می رود، جایی که رئیس آن شرکت در آن بستری است، او در آن مکان در سانحه ی تصادف آسیب می بیند و در همان درمانگاه بستری می شود. اما پس از مدتی متوجه رفتار های مشکوک عوامل درمانگاه شده و متوجه می شود آن مکان جایی برای آزمایش های غیر انسانی است.

این فیلم دارای امتیاز 6.4 در سایت معتبر IMDB است. موسیقی متن مناسب و فضاسازی فیلم از نقاط قوت “درمانی برای سلامتی” هستند.


8. خاکستر خالص ترین سفید است -2018- Ash Is Purest White

ژانر: درام، جنایی، عاشقانه

کارگردان: “جیا ژانکو” (Jia Zhangke)

بازیگران: “ژائو تائو”، “لیائو فان”

تریلر فیلم

“خاکستر خالص ترین سفید است” فیلمی است برای طرفداران فیلم های جنایی و عاشقانه، فیلمی که داستان عشقی خشونت بار را در بازه زمانی 2001 تا 2017 برایمان روایت می کند. و سرشار از احساسات مختلف است. امتیاز این فیلم در سایت معتبر IMDB 7.1 ثبت شده است.


9. مدرسه هندی -2017- Hindi Medium

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: “ساکت چادهاری” (Saket Chaudhary)

بازیگران: “عرفان خان”، “صبا قمر”، “دیپاک دوبریال”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی زن و شوهری ثروتمند و هندی به نام های “راج” و “میتا” است. با وجود اینکه “راج” ثروتمند است اما چون در مدارس خصوصی درس نخوانده است سواد انگلیسی ندارد و “میتا” که نمی‌خواهد دخترشان “پیا” هم مثل پدرش شود دنبال این است که فرزندش را در یک مدرسه خوب ثبت نام کند اما ثبت نام در مدارس خصوصی شرایط سختی دارد برای همین آن ها تصمیم می گیرند تا به یک محله فقیر نشین بروند و با ایفای نقش یک خانواده ی فقیر، بتوانند با استفاده از سهمیه فقرا در مدرسه ثبت نام کنند.

علاوه بر طنز خوب و مناسبی که در این به کار رفته است، درگیری شخصیت ها برای تصمیمات زندگی شان به خوبی به نمایش درآمده است و در پایان، پیام فیلم در بهترین حالت ممکن به بیننده منتقل می شود.


10. شاهزاده مونونوکه -1997- Princess Mononoke

ژانر: درام، فانتزی، ماجراجویی

کارگردان: “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki)

صداپیشگان: “یوجی ماتسودا”، “یوریکو ایشیدا”، “یوکو تاناکا”

تریلر فیلم

این انیمه که ساخته ی کارگردان معروف و محبوب ژاپنی ” هایائو میازاکی” است داستان نبرد میان خدایان جنگل و انسان ها را روایت میکند.”شاهزاده آشیتاکا” که در مبارزه با یک گراز شیطانی زخمی شده است، به دنبال یافتن پاد زهر به شرق سفر می کند و هنگامی که به مقصد می رسد متوجه می شود جنگی بین انسان ها و ساکنان جنگل بر سر غارت زمین ها در گرفته است.جنگل در میان دهکده ای است که مردمانش برای یافتن سنگ آهن در حال نابودی و تخریب آن هستند.

” پرنسس مونونوکه” دختری است که توسط گرگها بزرگ شده و برای دفاع از جنگل به دهکده حمله میکند ولی با دخالت ” شاهزاده آشتیاکا” موفق به کشتن رهبر دهکده نمی شود.در جریان این درگیری ” شاهزاده آشتیاکا” زخمی می شود و ” پرنسس مونونوکه” او را به جنگل می برد تا توسط خدای مرگ و زندگی درمان شود.

انیمه ی ” پرنسس مونونوکه ” سرشار از تخیلات قوی و رها و صحنه هایی است که گاهی بسیار لطیف و زیبا و گاهی بسیار خشن اند. موسیقی فیلم بسیار مناسب با فضای ان است و در لذت بخش بودن فیلم تاثیر زیادی دارد.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم