استفاده از فرصت های کوتاه: 5 کار که می‌توانید در 5 دقیقه اضافی انجام دهید

یک‌بار درجایی شنیدم که مردم زمانی که منتظر اتوبوس هستند، مشغول خرید هستند و یا کارهای دیگری انجام می‌دهند، فرصت‌هایی را از دست می‌دهند. اما در این دقایق می‌توانید کارهای مهمی انجام دهید. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که در 5 دقیقه می‌توانید چه‌کارهای مهمی انجام دهید و چگونه از فرصت‌های کوتاه استفاده کنید.

1. به دوست یا اقوام خود زنگ بزنید

آیا اتوبوستان تأخیر داشته؟ آیا خیلی وقت است که از مادربزرگ خود بی‌خبر بوده‌اید؟ می‌توانید به او زنگ‌زده و صحبت کنید.

2. عکس بگیرید

آیا اتوبوستان تأخیر داشته؟ می‌توانید از این موقعیت استفاده کرده و از خیابان، ماشین‌ها و فروشگاه‌های اطراف خود عکس بگیرید. آیا در اطراف خود هیچ‌چیز زیبایی نمی‌بینید؟ کمی دقت کنید و خلاقیت به خرج دهید.

3. چشم‌هایتان را نرمش دهید

صفحه‌های دیجیتال چشم‌های ما را خسته می‌کنند. پس برای اینکه خستگی چشمانتان را رفع کنید بهتر است چشمان خود را نرمش دهید: به بالا و پایین نگاه کنید، به چپ و راست نگاه کنید، با حرکت پلک‌هایتان یک دایره رسم کنید و سپس به دوردست‌ها نگاه کنید. تا حد امکان این کار را تکرار کنید.

4. ورزش کنید!

در این وقت کم بهترین ورزش، ورزش تاباتا است. یک ورزش 4 دقیقه‌ای که از ورزش‌های 20 ثانیه‌ای و استراحت 10 ثانیه‌ای تشکیل می‌شود. عضلات خود را منقبض کنید، پرش انجام دهید، زانوهای خود را بالا و پایین کنید، اسکات انجام دهید! در عین این کار می‌توانید به موسیقی موردعلاقه خود گوش دهید و یا هم‌زمان با آن برقصید.

5. با خودتان یک مکالمه کوتاه داشته باشید

ما معمولاً با افراد دیگر صحبت می‌کنیم، نظرشان را جویا می‌شویم و یا حرف‌های معمولی ردوبدل می‌کنیم. بنابراین به‌راحتی خود و احساسات خود را نادیده می‌گیریم. دفعه دیگر که یک فرصت 5 دقیقه‌ای در اختیارتان قرار گرفت، با خودتان صحبت کرده و از احساسات خود آگاه شوید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم