بیوگرافی کامل سوفیا بوتلا (Sofia Boutella) از کودکی تا به امروز

نام: سوفیا بوتلا

تاریخ تولد: 3 آوریل 1982 (14 فروردین 1361)

سن: 37 سال

تاریخ تولد: باب وادی، الجزایر

قد: 1.65 سانتی متر

شغل: بازیگر، رقصنده، مدل

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی سوفیا بوتلا

گرچه او اخیرا و در سال 2012 اولین نقش اصلی خود را به دست آورده است، اما به دلیل حضور در فیلم هایی چون “مومیایی” (The Mummy)، “پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی” (Star Trek Into Darkness)، “بلوند اتمی” (Atomic Blonde) و غیره، مشهور شد.

کودکی و جوانی

متاسفانه بیوگرافی سوفیا بوتلا تا حدودی رازآلود است: او درباره سال های کودکی و جوانی به روزنامه ها چیزی نمی گوید. این بازیگر آینده در سوم آوریل 1982 در شهر آفتابی باب وادی کشور الجزایر متولد شد. سوفیای کوچک در یک محیط هنری و خلاقانه رشد کرد زیرا پدرش سیفی بوتلا موزیسین جاز و رقصنده شهرش بود. درباره مادرش اطلاعاتی وجود ندارد اما گفته می شود او معمار بود.

سوفیا در سن پنج سالگی به طراحی رقص مسلط بود. پدرش بر زندگی هنری او تاثیر گذاشت. سیفی استعداد موسیقی دخترش را رشد داد و او را در مسیر کشف استعدادهایش قرار داد. در خانه بوتلا همیشه موسیقی به گوش  می رسید. نه تنها موسیقی رقص بلکه موسیقی آرامش بخش محلی که هنوز با شنیدن آن به یاد آفریقا می افتد. در سال 1992 این دختر به همراه خانواده به فرانسه آمد و مطالعات اش در زمینه رقص را ادامه داد.

رقص و ورزش

در فرانسه سوفیا بوتلا در حرفه ژیمناستیک فعالیت کرد. او با نمایش انعطاف پذیری و چابکی خود به جایگاه دومین رقصنده فرانسه دست یافت. در هفده سالگی به رقص هیپ هاپ علاقه مند شد و آموزش دید. او به همراه دوستانش در خیابان ها و مراکز خرید شهر می رقصید. رهگذران معمولا کارهای خود را فراموش کرده و به تماشای رقص گروه می نشستند. آشنایی سوفیا با بلانکا لی، طراح رقص، نقطه عطف زندگی او بود. او بازی در فیلم “سوپر دی جی” (Super DJ) در سال 2002 را به او واگذار کرد.

این بازیگر تیره پوست در سال 2005 با بازی در تبلیغات کمپانی معروف نایک شهرت یافت. ورود او به تبلیغات این شرکت اتفاقی بود زیرا گرچه به این کار علاقه داشت اما نمی توانست تصور کند رویایش به حقیقت تبدیل شده است.

با این حال جیمی کینگ (ستاره MTV و طراح رقص) به استعداد سوفیا پی برد و با همکاری آن ها ویدیوی NikeWoman عرضه شد که این دختر انعطاف پذیر با صدای موسیقی می رقصید. تعجبی ندارد که خواننده های پاپ به این ستاره توجه کردند. او تاکنون به همراه مدونا، ریحانا، جاستین تیمبرلیک، بریتنی اسپیرز و غیره، به روی صحنه رفته است.

این بازیگر در مصاحبه ها اعلام کرد در زمان همکاری با مدونا (که برای او طراح رقص از آهنگساز مهم تر است) این خواننده معروف به آنها آزادی عمل داد، درنتیجه رقص طراحی شده نوعی داستان بود که گروه رقص با حرکات و رقص باید آن را نشان می دهد.

همچنین قرار بود در سال 2009 در گروه مایکل جکسون فعالیت کند اما به دلیل تور مدونا نتوانست در کنار سلطان پاپ حضور یابد. او در سال 2011 در ویدیوی Hollywood Tonight حضور یافت و آن را به سلطان پاپ تقدیم کرد.

فیلم های او

سوفیا پیش از آغاز فعالیت بازیگری دو سال به کلاس های بازیگری در پاریس می رفت. فیلم اول او، “سوپر دی جی” که نقش فرعی را برعهده داشت برای او موفقیتی به همراه نیاورد. در سال 2012 آنقدر خوش شانس بود که در فیلم ” رقص خیابانی 2″ (StreetDance 2) حضور یابد.

داستان فیلم کمی غیرعادی است: یک مرد جوان خوش تیپ به نام اش (فالک هنچل) می خواهد در مسابقات رقص خیابانی پیروز شود و به همین دلیل یک گروه بی رقیب تشکیل می دهد. او برای یافتن هم گروهی به قسمت های مختلف جهان می رود: بریتانیا، آلمان، ایتالیا، روسیه و فرانسه. اما با دیدن دختر رقصنده سالسا به نام اوا، عاشق او می شود. با این حال جلب توجه چنین دختری آسان نیست.

سوفیا بوتلا در فراتر از پیشتازان فضا

پس از این فیلم کارگردان های بیشتر و بزرگتری به او روی آوردند. بنابراین در سال 2014 تریلر “هیولاها: قاره تاریک” (Monsters: Dark Continent) اکران شد. در سال 2015 این بازیگر ریزجثه، با قد 165 سانتی متر و وزن 55 کیلوگرم، در فیلم گرانقیمت “کینگزمن: سرویس مخفی” (Kingsman: The Secret Service) حضور یافت. در سال 2016 مجددا موفق شد و در سیزدهمین فیلم استار ترک با نام ” فراتر از پیشتازان فضا” (Star Trek Beyond) حضور یافت.

سوفیا بوتلا و کریس پاین

سوفیا در این فیلم درباره خدمه یک سفینه فضایی نقش بیگانه ای به نام جیلا را ایفا کرد. جالب است بدانید در زمان ضبط این فیلم روزانه چهار ساعت پشت صندلی گریمور می نشست. کریس پاین، زاکری کوئینتو، سایمون پگ و ستاره های دیگر در این فیلم حضور داشتند.

سوفیا بوتلا در مومیایی

در سال 2017 الکس کورتزمن کارگردان با بازسازی فیلم “مومیایی” استیون سامرز، مخاطبین را خوشحال کرد. سوفیا بوتلا، تام کروز و راسل کرو، از بازیگران این فیلم بودند. فیلم داستان دختر ظالم فرعون آمون را نشان می دهد که در تابوت زنده به گور شد. پس از اینکه باستان شناسان مقبره او را پیدا می کنند، روح این شاهزاده خانم مصری به دنیا بازمی گردد. او با ایجاد کابوس و آشوب می خواهد انتقام بگیرد.

زندگی شخصی

این بازیگر زندگی شخصی خود را فاش نمی کند و در این باره حرف نمی زند. حداقل در مصاحبه سال 2012 اعتراف کرد که مجرد است. به همین دلیل طرفداران هنوز درباره روابط او گمانه زنی می کنند. با این حال او مارلون براندو را مرد جذاب ایده آل اش می داند.

سوفیا بوتلا و تام کروز

سوفیا زندگی سالمی دارد، سیگار نمی کشد و میوه و سبزی و غلات مصرف می کند (به ندرت گوشت می خورد). او از حضور در جلسات عکاسی ابایی ندارد. تصاویر او نه تنها در اینستاگرام، بلکه در مجله پلی بوی دیده می شود.

سوفیا بوتلا در امروز

در سال 2017 بوتلا در فیلم “بلوند اتمی” دیوید لیچ حضور یافت. او در این فیلم با بازیگرانی چون شارلیز ترون، جیمز مک آووی، جان گودمن و غیره، همبازی شد.

او همچنین برای بازی در فیلم اقتباسی از رمان “فارنهایت 451” نوشته ری بردبری آماده می شود.

فیلم شناسی

  • بلوند اتمی – Atomic Blonde – 2017
  • مومیایی – The Mummy – 2017
  • جت ترش – Jet Trash – 2016
  • فراتر از پیشتازان فضا – Star Trek Beyond – 2016
  • تایگر رید – Tiger Raid – 2016
  • کینگزمن: سرویس مخفی – Kingsman: Secret Service – 2015
  • هیولاها: قاره تاریک – Monsters: Dark Continent – 2014
  • رقص خیابانی 2 – StreetDance 2 – 2012
  • ازور و اسمر – Azur & Asmar – 2006
  • پرمیس دایمر – Permis D’Aimer – 2005
  • سوپر دی جی – Super DJ – 2002

تصاویری از سوفیا بوتلا

kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم