معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه “تاج” (The Crown)

سریال جذاب و دیدنی تاج از سال 2016 از شبکه نتفلیکس به روی آنتن رفت. در گذشته درباره زندگی و وظایف ملکه الیزابت دوم، با طولانی ترین مدت زمان سلطنت، فیلم های مختلفی ساخته شد. با این حال فرق سریال تاج این است که ملکه را با تمام نقطه ضعف هایی نشان می دهد که پشت درهای بسته پنهان مانده اند. درباره خانواده سلطنتی همیشه شایعاتی شنیده می شد. یکی از شایعات به روابط نامشروع پرنس فیلیپ، همسر ملکه مربوط می باشد.

این سریال شایعات را از نگاه ملکه نشان می دهد که به عنوان ملکه باید به مسائل زندگی خود نیز بیندیشد. سریال افکار و خواسته های درونی او را نشان می دهد که برای حفظ جایگاه رهبری کشور باید آن ها را نادیده بگیرد. نباید اجرای ای کلر فوی را نادیده بگیریم که بر جذابیت این سریال افزود. به همین دلیل است که جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن سال 2017 و جایزه امی سال 2018 را از آن خود کرد. ونسا کیربی در نقش پرنسس مارگارت نیز اجرای زیبایی داشت. نمایش مسائل و مشکلات زندگی خواهرش به خوبی مشکلات زندگی خانواده سلطنتی را نشان خواهد داد.

فصل سوم این سریال در سال 2019 نمایش داده می شود. طبق گفته نتفلیکس الیویا کالمن و توبیاس منزیس در فصل جدید در نقش ملکه و پرنس فیلیپ حضور می یابند. متاسفانه تاریخ پخش فصل جدید هنوز قطعی نشده است. اگر شما هم دلتان برای این سریال تنگ شده و نمی توانید بیش از این منتظر سری جدید باشید، در اینجا می خواهیم 12 سریال مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. تئودورها – The Tudors – 2007-2010

یک سریال درام درباره زندگی خاندان ویندوز، هنری هشتم، پادشاه انگلستان. داستان سلطنت این پادشاه به عنوان دومین حاکم خاندان تئودور در قرن 16 و شش ازدواج او را نشان می دهد، که دو مورد از آن ها به گردن زدن زنانش منجر شد. جاناتان ریس میرز بازیگر ایرلندی از فیلم “مثل بکهام شوت بزن” (Bend it Like Beckham) در این سریال حضور یافت. اگر طرفدار سریال های تاریخی جذاب و دیدنی هستید باید این اثر را تماشا کنید. گرچه بسیاری از منتقدین و مخاطبین معتقدند این سریال صحت تاریخی ندارد، اما اجرای زیبای میرز آن را دیدنی کرده است. این سریال به مدت چهار فصل ادامه یافت و میرز در سال های 2008 و 2009 نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب شد. می توانید این سریال را در نتفلیکس تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر برایان کرانستون


2. ملکه سفید – The White Queen – 2013

اگر از نمایش صحنه های نبرد در “تئودورها” راضی نبوده اید پس این سریال را تماشا کنید. این سریال جنگ گل های خاندان نئودورها از سال 1455 تا 1487 را نشان می دهد.  این سریال 10 قسمتی سه زن به نام های الیزابت وودویل، مارگارت بیفورت و آن نویل از خاندان لنکستر و یورک را نشان می دهد که چشم همه به سلطنت بود. سریال از رمان فیلیپ گریگوری به همین نام اقتباس شده و ملکه یورک شخصیت اصلی است. ربکا فرگوسن، بازیگر سوئدی، نقش اصلی وودویل را ایفا کرده و اجرای زیبای او باعث شد در سال 2014 نامزد گلدن گلوب شود. این مینی سریال هم نامزد چهار جایزه امی و سه جایزه گلدن گلوب شد. اگر گره های داستان “تاج” شما را به تاریخ بریتانیا علاقه مند کرده، باید این سریال زیبا درباره سلطنت 117 ساله تئودورها را تماشا کنید. این سریال در آمازون و با اشتراک قابل تماشا است.

همچنین بخوانید: اگر سریال پانیشر (The Punisher) را دوست دارید این 11 سریال را تماشا کنید


3. سلطنتی ها – The Royals – 2015-2018

اگر یک خانواده سلطنتی پرحاشیه توجهتان را جلب می کند، این سریال را تماشا کنید. سریالی از ای نتورک و براساس خانواده سلطنتی تخیلی هنستریج. الیزابت هرلی نقش قهرمان داستان ملکه هلنا را ایفا می کند و داستان در لندن مدرن رخ می دهد. این سریال با وجود لحظه های خنده دار، احساسی، پیچیدگی و شایعات، عطش شما برای این سریال ها را سیراب می کند. این سریال از سال 2015 تا 2018 در چهار فصل نمایش داده شد و از آمازون پخش می شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور اندرو لینکلن (Andrew Lincoln)


4. دانتون ابی – Downtown Abbey – 2010-2015

بدون این سریال از جولیان فیلوز هیچ لیستی از سریال های سلطنتی نمی تواند کامل باشد. یک سریال جنگی، حماسی عاشقانه، شایعاتی، تراژدی و هرآنچه که بخواهید. این سریال سال های 1912 تا 1926 را نشان داده و درباره داستان خانواده سلطنتی تخیلی کراولی در بریتانیاست که بر دانتون ابی در یورک شایر سلطنت می کردند. جنگ جهانی اول، استقلال ایرلند و حتی کشتار جلیان‌والا باغ از مسائلی بودند که در این سریال نمایش داده شده و بر زندگی کراولی ها تاثیر گذاشتند. این سریال بازیگرن مطرحی دارند، از جمله مگی اسمیت از فیلم “هری پاتر” (Harry Potter) که نقش ویولت کراولی را ایفا کرد. این سریال دوران اشرافیت بریتانیا و خروج اشرافیت از بریتانیا را نشان می دهد. این سریال علاوه بر دریافت جایزه امی و گلدن گلوب بهترین سریال ها، به عنوان برترین سریال منتخب منتقدین در سال 2011 در کتاب کرودهای گینس ثبت شد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور متیو مک کانهی (Matthew McConaughey)


5. حکومت – Reign – 2013-2017

در زمان تئودورها افراد بسیاری گردن زده شدند، از جمله دو ملکه، آن بولین و کاترین هاوارد، که همسر دوم و پنجم هنری هشتم بودند. از میان اینها تنها یک مورد توسط تنها دختر بولین یعنی ملکه الیزابت اول دستور داده شد و آن هم قتل دختر عمویش ماری، ملکه اسکاتلند بود. ماری نقش اصلی این سریال است و با این حال سریال براساس واقعیت تاریخی ساخته نشده است. گرچه ماری شخصیت اصلی داستان است اما تخیلی بودن سریال آن را جذاب می کند. عناصر رازآلودگونه، حسادت، رازهای مخفی و جنگ داستان را جذاب نموده و شما را تا پایان با خود همراه می کند. آدلاید کین از سریال “تین ولف” (Teen Wolf) نقش ماری را ایفا کرده و سریال از نتفلیکس پخش شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


6. باروت – Gunpowder – 2017

این سریال زیبا توجه طرفداران سریال “بازی تاج و تخت” را جذب می کند. چرا؟ زیرا کیت هرینگتون نقش یکی از اجدادش رابرت کیتسبی را ایفا می کند. درست خوانده اید. نقشه باروت در سال 1605 توسط رابرت کیتسبی و گای فاوکز و برای برانداختن شاه جیمز ششم و تنها فرزند ماری، ملکه اسکاتلند، موضوع اصلی این سریال سه قسمتی است. این دو به همراه کاتولیک های انگلیسی می خواهند این خاندان را شکست دهند زیرا آن ها دشمنان کاتولیک ها بودند. گرچه یک درام سلطنتی نیست اما وقایع مهم تاریخ بریتانیا را نشان می دهد. این سریال در سال 2017 اکران شد و می توانید آن را از شبکه HBO تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم و سریال برتر جان کرازینسکی (John Krasinski)


7. غریبه – Outlander – 2014 تا به امروز

اگر می خواهید بدانید توبیاس منزیس چگونه در فصل سوم سریال تاج نقش پرنس فیلیپ را ایفا می کند، این سریال برنده جایزه را تماشا کنید. یک درام سفر در زمان درباره کتاب هایی به همین نام نوشته دایانا گابالدون درباره زندگی یک پرستار در جنگ جهانی دوم به نام کلر رندل که به سال های 1845 و 1743 می رود تا عضو گروه یقوب گرایان اسکاتلند باشد. این سریال آمیزه تاریخ و ماورا محسوب شده و باعث می شود تاریخچه بریتانیا را بهتر بشناسید. کیتریونا بالف نقش رندل را ایفا کرده و به خاطر آن چهار بار نامزد جایزه بهترین بازیگر زن گلدن گلوب شد. این سریال در سال 2014 آغاز شد و اکنون در فصل چهارم به سر می برد. با تماشای این سریال دوست دارید ادامه آن را هم تماشا کنید. می توانید آن را در نتفلیکس تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر سریال دوستان (Friends) را دوست دارید این 25 سریال را از دست ندهید


8. ملکه مجرد – The Virgin Queen – 2005

اگر زندگی ملکه الیزابت دوم شما را به وجد آورده پس باید زندگی ملکه الیزابت اول را تماشا کنید. او که به دلیل نداشتن روابط زناشویی ملکه مجرد نام دارد، 45 سال بر بریتانیا سلطنت کرد و این دوره در این سریال نمایش داده می شود. از روزهای نخست به عنوان یک شاهزاده جوان تا رابطه اش با خواهرش مری اول و داستان عاشقانه اش با رابرت دادلی، در این سریال نمایش داده می شود. آنا-ماری داف در این سریال نقش الیزابت اول را برعهده داشته و تام هاردی هم نقش دادلی را ایفا می کند. این سریال در سال 2007 نامزد بفتا شد و می توانید آن را در آمازون تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر مجموعه تاپ گیر (تخت‌گاز) را دوست دارید، این 12 برنامه را از دست ندهید


9. خاندان سلطنتی ویندزور – The Royal House of Windsor – 2017 تا به امروز

اگر این اقتباس ها به نظرتان تکراری شده اند، می توانید این مستند از دوره 100 ساله سلطنت از زمان خلع شاه ادوارد هشتم (عموی ملکه الیزابت) تا مرگ ناگهانی پرنسس دایانا را تماشا کنید. این مستند مانند سریال “تاج” که بر شخصیت پرنس فیلیپ تمرکز کرد، تلاش او برای کلیشه کردن خانواده سلطنتی در بین مردم را نشان می دهد. درام، تنش های سیاسی و رازها سال هاست گریبان گیر خاندان سلطنتی هستند. می توانید این مستند را در نتفلیکس تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 7 انیمه‌ی سریالی برتر سال 2018 به انتخاب پروشات


10. ویکتوریا – Victoria – 2016 تا به امروز

لازم به ذکر نیست که ملکه ویکتوریا یکی از مهم ترین سلاطین بریتانیا و ایرلند بود. او مانند نوه اش ملکه الیزابت دوم در سن پایین سلطنت را برعهده گرفت. این سریال یکی از مهم ترین ملکه های بریتانیا و تلاش او برای تغییر جامعه بریتانیا و رابطه اش با پرنس آلبرت را نشان می دهد. این داستان ما را به یاد ملکه الیزابت می اندازد زیرا هردو پس از مرگ عمو و پدر سلطنت را برعهده گرفتند. یک سریال زیبا درباره سلطنت 63 ساله او که به دوران ویکتوریا معروف است. این سریال که در سال 2016 آغاز شد اکنون سومین فصل را نمایش داد. جنا کولمن ستاره “دکتر هو” (Doctor Who) نقش ملکه ویکتوریا و تام هیوز نقش پرنس آلبرت را ایفا می کند. می توانید آن را در PBS تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 16 سریال خارجی برتر که از سال 2010 به بعد ساخته شده اند


11. ولف هال – Wolf Hall – 2015

یک سریال دیگر درباره هنری هشتم و خونریزی های دوران سلطنت او که به جای نمایش از نگاه پادشاه و یکی از همسرانش، از نگاه نخست وزیر او توماس کرامول که وکیل هم بود، ساخته شد. او به پادشاه کمک کرد تا آن بولین را طلاق دداه و همسر سوم هم گردن زده شود. او با پادشاه رابطه نزدیکی داشت و در بسیاری از تصمیم گیری های داخلی و خارجی قصر نقش داشت. مارک ریلانس ستاره “دانکرک” (Dunkirk) نقش کرامول را بازی می کند. این مینی سریال در سال 2015 نمایش داده شد و شش قسمت دارد. این سریال جایزه بهترین سریال گلدن گلوب 2016 را دریافت کرد و ریلانس هم نامزد بهترین بازیگر مرد شد.از آنجاییکه کلر فوی نقش آن بولین را ایفا می کند می تواند جذابیت این سریال برای طرفداران “تاج” را افزایش دهد. می توانید آن را در نتفلیکس تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال های کره ای در سال 2018


12. ورسای – Versailles – 2015- 2018

این سریال شما را با داستان ها و شایعات سلطنت فرانسه آشنا می کند و تصمیم پادشاه لوئی چهاردهم جوان را نشان می دهد که کاح سلطنتی را از پاریس به ورسای تغییر می دهد که خشم نجیبان و مشکلات سیاسی را به بار می آورد. آمیختن عناصر عاشقانه، قدرت، فریب و جنگ، مانند “تاج” این سریال را جذاب می کند. جرج بلاگدن نقش شاه لوئی را نشان می دهد. این سریال در سال 2017 جایزه ساترن را دریافت کرد و در سال 2017 و 2018 در جوایز فیلم برتر کانادا نامزد شد. این سریال در سال 2015 به روی آنتن رفت و تا سال 2018 سه فصل آن پخش شد. می توانید آن را در نتفلیکس تماشا کنید.

همچنین بخوانید: 12 سریال جذاب شبیه سوپرنچرال (Supernatural) که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم