رابطه از راه دور: آیا یک رابطه عاطفی از راه دور ماندگار است یا خیر؟

یکی از انواع روابط عاطفی رابطه از راه دور است. اگر می خواهید ببینید از پس این نوع رابطه برمیایید این مقاله را بخوانید تا ازچالش های پیش رو باخبر باشید.  آیا می‌خواهید بدانید یک رابطه از راه دور ماندگار است یا خیر؟ در آمریکا حدود 14 میلیون نفر رابطه از راه دور دارند. حتی 3.75 میلیون زوج در ازدواج دور از هم به سر می‌برند. اعداد زیادی هستند، مگر نه؟ آیا این روابط ماندگار خواهند بود؟

روابط عاطفی از راه دور قطعاً مشکلاتی دارند

قبل از اینکه یک رابطه از راه دور را آغاز کنید باید بدانید که چالش‌های این نوع رابطه از روابط عادی بیشتر است. بزرگ بودن این ارقام نشانه راحت بودن این نوع رابطه نیست. در حقیقت بیشتر این افراد اعتقاد دارند که اگر قرار بود از ابتدا شروع کنند هرگز وارد این نوع رابطه نمی‌شدند.

البته این اتفاق برای شما نمی‌افتد. اما قبل از شروع این نوع رابطه باید از خود بپرسید که آیا توانایی این چالش‌ها را دارید یا خیر.

مشکل اما ممکن

با در نظر گرفتن چالش‌ها و مشکلات روابط این‌چنینی می‌توانید به این نتیجه برسید که آیا این نوع رابطه برای شما مناسب است یا خیر. یک رابطه تا چه اندازه می‌تواند در برابر چالش‌های ناشی از فاصله مقاومت کند؟

اما صادقانه بگوییم اگر در مورد رابطه خود جدی هستید می‌توانید در برابر این چالش‌ها مقاومت کرده و رابطه خوبی داشته باشید. باور نمی‌کنید؟ بسیاری از مردم این روش را دنبال کرده و موفق شده‌اند. شاید از خودتان بپرسید که چرا یک رابطه نزدیک و بودن فاصله را شروع نکنم. زیرا اگر همین وقت و انرژی را برای فردی که در نزدیکی شما قرار دارد، اختصاص دهید به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت. اما اگر در انتخاب خود جدی هستید می‌توانید با تلاش و کوشش رابطه خوبی به وجود آورده و سپس با ازدواج، به هم نزدیک شده و از کنار هم بودن لذت ببرید.

غلبه بر مشکلات

اگر دراین‌باره جدی هستید در اینجا چالش‌های رابطه از راه دور را بخوانید تا ببینید می‌توانید از پس آن‌ها بربیایید یا خیر.

رشد کردن دور از هم

در این رابطه شما هفته‌ها و ماه‌ها از هم دور هستید و مجبورید از راه تلفن و چت رابطه‌تان را ادامه دهید. زندگی‌تان می‌گذرد بدون اینکه کنارهم باشید و یا باهم وقت بگذرانید. هردویتان رشد کرده و زندگی خود را ادامه می‌دهید.

چگونه می‌توان در کنار رشد کردن رابطه را حفظ نمود؟ باید ارتباط با یکدیگر را حفظ کنید. اگر بودجه‌تان اجازه می‌دهد سعی کنید زودبه‌زود یکدیگر را ببینید. در این صورت از تغییرات رخ‌داده تعجب نمی‌کنید. با یکدیگر صادق باشید و در جریان تغییرات یکدیگر قرار بگیرید.

احساس حسادت

هردویتان پخته و باتجربه هستید پس به استقلال هم احترام بگذارید. اما به‌هرحال گاهی اوقات حسادت پیش می‌آید. گاهی اوقات به این فکر می‌کنید که طرف مقابلتان با چه کسی وقت می‌گذراند، درحالی‌که طبیعتاً این وقت را باید به شما اختصاص دهد.

اجازه ندهید که حسادت بر رابطه‌تان تأثیر بگذارد. اگر احساس می‌کنید به فرد دیگری متمایل شده از او سؤال کنید، نه اینکه متهمش کنید. اگر حسادت از احساس ناامنی‌تان سرچشمه می‌گیرد سعی کنید درکنارهم با آن کنار بیایید. اشکالی ندارد که هرازگاهی اطمینان حاصل کنید، رابطه به همین دلیل به وجود می‌آید. اما مراقب باشید که هرچه زودتر با حسادت خود رودررو شوید و کنترلش کنید تا رابطه‌تان را خراب نکند.

سو تفاهم

رابطه از راه دور بیشتر به مکالمه‌های گفتاری و شنیداری متکی است. نمی‌توانید مکالمه رودررو داشته باشید و از احساسات هم به‌خوبی مطلع شوید. به همین دلیل به‌راحتی دچار سو تفاهم شده و با یکدیگر به بحث می‌پردازید.

برای پیشگیری از این مشکلات بهتر است که واضح با یکدیگر صحبت کنید. تصور نکنید طرف مقابل می‌داند چه می‌گویید و نیازی نیست واضح صحبت کنید. اگر نمی‌توانید گفته‌های او را درک کنید بهتر است از او سؤال کنید تا واضح توضیح دهد. پیش از فهمیدن همه‌چیز واکنش نشان ندهید.

سخن آخر

بدون شک رابطه از راه دور سختی و مشکات خودش را دارد. اما اگر می‌خواهید وارد این نوع رابطه شوید، تلاش کنید، صبور باشید، و طرف مقابل را درک کنید، در آن صورت یک رابطه رضایت‌بخش و عاشقانه خواهید داشت.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم