معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “آواتار” (Avatar)

آواتار فیلمی است که شما را از این دنیای سرد و خالی از احساسات به یک دنیای تخیلی و جادویی می برد و در مقابل آن تسلیم می شوید. جیمز کامرون با خلق یک دنیای جدید، یک زبان جدید، سیاره جدید و گونه های جدید، معجزه کرده است. اگر بگوییم آواتار صنعت فیلمسازی جهان را دگرگون کرد، حق مطلب را ادا نکرده ایم. کامرون با ساخت این فیلم در دسامبر 2009 جایزه کریسمس را در اختیارمان قرار داد. اکنون ما هم می خواهیم لیست برترین فیلم های مشابه آواتار را به شما هدیه دهیم.

از آنجایی که سری جدید آواتار قرار است در سال 2020 عرضه شود، دیدن فیلم های مشابه آن خالی از لطف نیست. پس در بررسی این لیست در کنار ما باشید. با پروشات همراه باشید.


15. نبرد ناو – Battleship – 2012

استون هاپر (الکساندر اسکارسگارد) فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده است. برادر بی مسئولیتش الکس هاپر (تیلور کیچ) هم در کنار اوست. اما طبق معمول به جای تمرکز بر دشمن بر زندگی خود و دختر جذاب دریاسالار تمرکز می کرد. پس از حمله دشمنان و کشته شدن استون هاپر بار مسئولیت بر دوش الکس افتاده و باید ریاست را برعهده بگیرد. آیا او می تواند برای یک بار و همیشه ثابت کند که یک مرد بی مسئولیت نیست؟ یا اینکه شکست می خورد؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم به‌ سوی طبیعت وحشی (Into the Wild) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


14. برخورد تایتان ها – Clash of Titans – 2010

از آغاز تاریخ انسان به خدایان تکیه کرده است. همیشه نیاز داریم بدانیم خدایی به ما توجه داشته و از ما مراقبت می کند. اما اگر خدایان مانند انسان ها باشند چه؟ گروهی از افراد قدرتمند، خشمگین و لجباز که هرکدام می خواهند دیگری را شکست دهند. این مضمون اصلی اساطیر یونان است و در برخورد تایتان ها که براساس این اساطیر ساخته شده نیز دیده می شود. زئوس، ارباب المپوس انسان ها را مامور کرده یا او را بپرستند یا اینکه عذاب ببینند. او برای اجبار هادس و هیولای دست آموزش کراکن را نزد مردم می فرستند. با این حال در شهر آرگوس، پرسئوس (سم ورثینگتون) پسر زئوس علیه بی عدالتی او شورش کرده و با سر بریده مدوسا بازمی گردد تا به انسان ها انگیزه دهد. و زئوس هم سرانجام متوجه می شود که چه کسی علیه او قیام کرده است.

همچنین بخوانید: اگر نجات سرباز رایان را دوست دارید، این 12 فیلم را از دست ندهید


13. پرومته – Prometheus – 2012

ادامه سری فیلم های محبوب “بیگانه” (Alien) و نتیجه نبوغ ریدلی اسکات که مانند آواتار شما را به یک دنیای جدید می برد. در سال 2089 باستان شناسی به نام الیزابت شاو و تیم او در سفینه فضایی پرومته بوده و به دنبال نشانه های به جا مانده از سفینه های فضایی انسان های هزاران سال پیش هستند. الیزابت دوست دارد آنها را مهندس بنامد. در جستجوی انسان با یک دروغ فراموش شده رودررو می شوند که ممکن است زمین را نابود کند. این افراد با گونه ای رو به رو می شود که نژاد انسان را تهدید می کند. اما یک چیز آشکار است. سرانجام همه به نوعی با خالق خود دیدار می کنند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شیرشاه (The Lion King) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


12. پس فردا – The Day After Tomorrow – 2004

به دنیای بیگانه روی زمین خوش آمدید. پس از پیشبینی یک طوفان مهیب در آمریکای شمالی، توسط جک هال روان شناس (دنیس کواید) حوادث دیگری رخ داده و داستان را کامل می کند. روز موعود سرانجام سر می رسد. با آب شدن یخچال ها در نتیجه گرمای کره زمین، سطح آب بالا آمده و طوفان بزرگ رخ می دهد. طوفان مهیب به سمت نیمکره شمالی پیش رفته و نیویورک در خطر قرار دارد. دما به سرعت کاهش یافته و یادآور یک عصر یخبندان جدید است، درحالی که مردم در خانه هایشان گیر افتاده اند. زمانی که جک متوجه می شود پسرش سم (جیک جینهال) با دوستانش در نیویورک گیر افتاده، تصمیم می گیرد او را نجات دهد. آیا آنها و نیمی از جمعیت کره زمین از این واقعه نجات پیدا می کنند؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم رما (Roma) را دوست دارید این 15 فیلم را از دست ندهید


11. عنصر پنجم – The Fifth Element – 1997

در سال 2263 به سر می بریم و شیطان بزرگ به زمین رسیده است. سال ها پیش یک نژاد بیگانه به نام مانداشاوانز چهار سنگ را در اختیار انسان گذاشته است. آن ها به همراه عنصر پنجم توانستند شیطان بزرگ را شکست دهند. اکنون با نزدیک شدن شیطان بزرگ به زمین به شکل آتش، انسان ها در جستجوی راهی برای محافظت از خانه هایشان هستند. با این حال شیطان می خواهد سفینه حاوی این سنگ ها را نابود کند. از بقایای سفینه زن انسان مانندی به نام لیلو خلق می شود که به دلایلی کلید یافتن عنصر پنجم است. اجبارهای اعمال شده برای نابودی زمین، او را در کنار کوربن دالاس (بروس ویلیس) راننده تاکسی قرار می دهد. از آنجا ماجراجویی او برای رستگاری آغاز می شود. آیا کوربن و لیلو، که با نجات زمین هیچ چیز عایدشان نمی شود، می توانند ناجی آن باشند؟ و عنصر پنجم کجا پنهان شده؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم ترمینال (Terminal) را دوست دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


10. مسافران – Passengers – 2016

اگر در عمق فضا تنها رها شوید چه رخ می دهد؟ آیا برای نجات زندگی خود زندگی دیگری را نابود می کنید؟ جیم پرستون (کریس پرت) با سفینه 5000 نفری آوالون، به سیاره ای می رود تا حیات جدیدی را آغاز کنند. مشکلاتی باعث می شود جیم پیش از پایان سفر 120 ساله شان بیدارشده و در سفینه تنها شود. در این روزهای تنهایی فقط می تواند با یک اندروید انسانی صحبت کند و کنار او باشد. آرورا لین (جنیفر لارنس) تنها همراه او در فضاست که او هم به خواب رفته است. او که از تنهایی خسته شده محفظه او را باز می کند. با این حال جز قلب شکسته و چند اخم چیزی عایدش نمی شود. این دو مسافر تنها در سفر خود به مرگ چه کار می کنند؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم کتاب سبز (Green Book) را دوست دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


9. پارک ژوراسیک – Jurassic Park – 1993

حتما دلیلی دارد که انسان ها و دایناسورها از میلیون ها سال پیش از هم جدا شده بودند. زیرا باوجود آن موجودات انسان نمی توانست زنده بماند. با این حال گویی برخی از دانشمندان متوجه این موضوع نمی شوند. آنها با این سوال دست و پنجه نرم می کنند که آیا باید سرنوشت آن ها را خود به دست بگیرند یا به دست طبیعت بسپارند؟ در یک جزیره در کاستا ریکا، جان هموند و تیم او می توانند DNA یک دایناسور را از فسیل او استخراج کنند. آن ها می توانند این هیولا را خلق نموده و کلنی کنند. آن ها آنقدر مشغول این کار هستند که عاقبت آن را در نظر نمی گیرند. این دانشمندان سعی می کنند با اهلی کردن آن ها یک پارک سرگرمی بسازند. با این حال با آزاد شدن این موجودات و خطرات آن ها رویای شان به هم میریزد. شاهکاری از استیون اسپیلبرگ، که به یکی از فیلم های افسانه ای تاریخ تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


8. ورود – Arrival – 2016

آیا زبان می تواند راز سفر در زمان را کشف کند؟ چگونه می توانیم با گونه هایی که سخن نمی گویند ارتباط برقرار کنیم؟ این فیلم با حضور جرمی رنر و امی ادمز با این سوالات ذهن و قلب تان را تحت تاثیر قرار می دهد. ورود با نمایش ورود موجودات عجیب به زمین، داستان یک زبان شناس به نام دکتر لوئیس بنکز (امی ادمز) را روایت می کند. او در کشف انگیزه بیگانه ها که راهی برای ارتباط با آن ها وجود ندارد، به دولت آمریکا کمک می کند. با این حال رفته رفته صحبت کردن و حتی فکر کردن با آن زبان را می آموزد. او متوجه می شود که این موضوع ممکن است کلید یافتن سوالات ناشناخته علمی باشد. او برای کمک به سیاره زمین باید نه تنها چیزهایی را که نمی فهمد کشف کرده بلکه به نهاد گونه انسان پی ببرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شجاع دل (Braveheart) را دوست دارید این 18 فیلم را تماشا کنید


7. مریخی – The Martian – 2015

شاید دیده باشید برخی از افراد در دره های گرند کنیان گیر کرده و از بی آبی تلف شوند. یا غواصانی که در عمق اقیانوس و در کنار نهنگ و کوسه ها گم شده و نمی توانند با دنیای خارجی ارتباط برقرار کنند. مت دمون چنین نقشی را ایفا کرده و خود را به عنوان یک فضانورد گم شده در سیاره سرخ نشان می دهد. بله درست خوانده اید. مارک واتنی (مت دمون) یک فضانورد و گیاهشناس است که پس از نابودی سفینه فضایی اش در مریخ گیر می کند. زمانی که هیچ راهی برای فرار وجود ندارد و نزدیک ترین سفینه نجات دو سال بعد می رسد، مارک مجبور است در سیاره ای که با انسان نامهربان است خودش به تنهایی زندگی کند. برتر از همه چیز باید خونسرد باشد و دیوانه نشود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


6. تایتانیک – Titanic – 1997

اگر تا به حال این فیلم را تماشا نکرده اید، نمی دانم به شما چه بگویم. یک اثر حماسی عاشقانه، افسانه ای در تاریخ فیلم سازی، با اجرای زیبای لئوناردو دی کاپیو و کیت وینسلت، که باعث شهرت این دو بازیگر و جیمز کامرون شد. اگر طرفدار آثار جیمز کامرون هستید باید این فیلم را تماشا کنید. جک داوسن (لئوناردو) یک آواره است که نمی داند قرار است شب بعد در کجا باشد. او یک هنرمند فقیر است که در قمار بلیت تایتانیک را به دست می آورد. از سوی دیگر رز (کیت وینسلت) وارث یک خانواده ثروتمند است که به اجبار مادرش و به دلیل مشکلات مالی با یک تاجر ثروتمند ازدواج کرده است. رز که از این شرایط راضی نیست می خواهد از لبه کشتی خودکشی کند و قهرمان ما او را نجات می دهد. تفاوت زندگی این دو آنها را به هم علاقه مند می کند. با برخورد کشتی به کوه یخ عشق این دو به آزمایش گذاشته می شود. اجرای این دو بازیگر کم تجربه و کارگردانی درخشان کامرون، یک اثر زیبا و دیدنی را خلق می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تایتانیک (Titanic) را دوست دارید این 6 فیلم را تماشا کنید


5. میان ستاره ای – Interstellar – 2014

در آواتار یک سیاره و گونه های جدید را خواهید دید. داستان میان ستاره ای مشابه است، به جز اینکه در اینجا انسان ها به دنبال یافتن یک سیاره جدید هستند. با گرمای زمین و افزایش گرد و خاک نژاد انسان رو به نابودی است و دانشمندان ناسا درجستجوی یافتن سیاره ای برای ادامه نسل بشر هستند. آن ها برای یافتن این سیاره چند فضانورد و شهروند را به سفر می فرستند. خلبان کوپر (متیو مک کانهی) فضانورد اسبق ناسا و املیای دانشمند (آن هتوی) در بین آن ها هستند. آن ها در این مسیر از بسیاری از نظریه های علمی پرده برداشته و به سیاره جدیدی می رسند. اما این پایان ماجرا نیست. قول یک پدر به دخترش باعث می شود که برای بازگشت به خانه هرکاری انجام دهد. داستان ادغام احساسات انسانی و علم که یک اثر دیدنی می باشد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم عشقم برای همیشه (Forever My Girl) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


4. بازگشته – The Revenant – 2015

آیا نفرت می تواند آنقدر قدرتمند باشد که کل ذهن و روح انسان را درگیر کند؟ شاید. داستان انتقام که ذهن انسان را کنکاش کرده و گرچه تاریک است اما نمی توانید از تماشای آن صرفنظر کنید. یک شاهکار زیبا و کلاسیک ساخته الخاندرو گونسالس اینیاریتوی کارگردان که تا به حال دو بار جایزه اسکار دریافت کرده است. هیو گلس (لئوناردو دی کاپریو) مرزبانی است که در داکوتای جنوبی سال 1823 در قلمروی خود جستجو می کند. پس از حمله یک خرس همراهانش به تصور مرگ او را رها می کنند. جان فیتزجرالد (تام هاردی) یکی از آنهاست که نه تنها هیو گلس را رها کرده بلکه پسر او را نیز می کشد. گلس ناتوان که نمی تواند کاری کند سوگند می خورد که از او انتقام بگیرد. او پس از سه تا چهار بار تهدید شدن زنده مانده و فیتزجرالد را می یابد. او مانند بازگشته ای از مرگ به بدوی ترین شکل ممکن انتقام می گیرد. این فیلمی بود که باعث شد لئو پس از چهار بار نامزد شدن جایزه بگیرد. مطمئنا این فیلم را از دست نمی دهید. سخنرانی لئو پس از دریافت جایزه هم دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جنون سرعت (Need For Speed) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


3. پرستیژ – The Prestige – 2006

جادو چیست؟ تلاش متمادی یک شعبده باز برای یافتن یک حقه که به ناپدید شدن یک پرنده منجر می شود؟ آیا این شعبده است؟ که با تشویق طرفداران یا لبخند یک کودک نه ساله همراه است؟ این فیلم زیبا از کریستوفر نولان یکی از برترین آثار کارنامه اوست. داستان به راهی که افراد برای رسیدن به شهرت انجام داده و به محدودیت هایی که آن ها را کنار می زنند، می پردازد. رابرت انگیر (هیو جکمن) یک شعبده باز مشهور است. رقیب او آلفرد بوردن (کریستین بل) هم شعبده بازی است که به دلیل حقه ناپدید کردن انسان شهرت دارد. کسی جز انگیر از حقه او آگاه نیست. انگیر برای تقلید از اجرای آلفرد، به کمک نیکولا تسلا یک ماشین می سازذ که مرز علم و شعبده را باریک می کند. آیا یک انسان حاضر است برای اثبات قدرت خود هر روز مرده و زنده شود؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


2. تلقین – Inception – 2010

یک فیلم دیگر از لئوناردو دی کاپریو که مغزتان را به جنون می رساند. ایده اصلی این فیلم از مفهوم فریب در خواب نشات گرفته و به این موضوع می پردازد که می توان در خواب به رویای فرد راه یافت و یک ایده را به شکلی درون مغزش قرار داد که گویی خود آن را انجام داده است. کاب (لئوناردو) در این خواب متخصص است اما به جرم قتل همسرش باید در خارج از کشور بماند. با این حال زمانی که باید در مغز فیشر، وارث یک امپراتوری، یک ایده بکارد با گروهی از بهترین ها بازمی گردد. کاب با وجود موانع مختلف در خوابش، مانند همسر متوفی اش، سرانجام با موفقیت این خواب را می کارد. اما سوال اصلی این نیست که او زنده می ماند یا می میرد؟ این است که آیا او در رویاست یا بیدار است؟ این سوال ذهن بسیاری را مشغول کرده است. شاید شما بتوانید به سوالات این فیلم پاسخ دهید. در قسمت نظرات پاسخ خود را با ما درمیان بگذارید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم اکنون مرا میبینی را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


1. شوالیه تاریکی – The Dark Knight – 2008

زمانی که یک بازیگر توقف ناپذیر با یک کارگردان توانا رو به رو می شود، نتیجه اش این اثر است. قدرت کریستوفر نولان، کریستین بل و هیث لجر، این اثر را به یک اثر دیدنی تبدیل کرده است. یکی از بهترین فیلم های لایو اکشن درباره شخصیت های بتمن و جوکر که شما را میخکوب می کند. اگر طرفدار فیلم های ابرقهرمانی و تریلر هستید این اثر را تماشا کنید. هرکس این فیلم را ببیند عمق احساسات انسانی نمایش داده شده در این فیلم، توسط شخصیت منفی و مثبت را تحسین می کند. زیبایی این فیلم در باریک شدن مرز میان این دو شخصیت است. نجات انسان ها توسط بتمن و غم او از مرگ والدین دیدنی است. از سوی دیگر منطق جوکر در برخورد با جامعه نیز غیرقابل انکار است. راهی ندارید جز اینکه با تمام باورهای او موافقت نمایید. شاید این فیلم بدترین کابوس شما باشد اما سرگرم تان خواهد کرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم سریع و خشن را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم