معرفی 16 فیلم برتر درباره مسابقات اتومبیل رانی خیابانی

تعداد فیلم های مسابقات اتومبیل رانی خیابانی آنقدر زیاد است که شاید تعدادشان را ندانیم، اما چرا تعداد این فیلم ها آنقدر زیاد است و چه چیزی را عرضه می کنند؟ یکی از دلایل دوست داشتن فیلم های مسابقه ای دیدن اتومبیل های اسپرت در تعداد زیاد است. دلیل دیگر دوست داشتن این فیلم ها این است که فرد دیگری رانندگی را برعهده داشته و شما تنها از تماشای آن لذت می برید.

مسابقات اتومبیل رانی، تعقیب و گریز ماشین ها و خودروهای زیبا از جمله مضامین مشترک این فیلم هاست، اما حتی علاقه شما به این مضامین هم می تواند به نوع داستان موردنظر بستگی داشته باشد. برخی ممکن است به درام این فیلم های سریع علاقه مند باشند و برخی از ماجراهای عاشقانه رخ داده در این مسابقات خوششان می آید، درحالی که برخی دیگر نیز بر خود خودروها و مسابقات میان آن ها تمرکز می کنند.

این لیست تنها بر فیلم های مرتبط با مسابقات خیابانی تمرکز می کند نه بر مسابقات حرفه ای فرمول یک. در این لیست انتظار دیدن فیلم هایی چون “شتاب” (Rush) و “گرند پریکس” (Grand Prix) را نداشته باشید. حتی فیلم هایی مانند “رانندگی” (Drive) یا “بیبی راننده” (Baby Driver) هم در این لیست وجود ندارند. این فیلم ها به دلیل عدم وجود صحنه های مسابقات اتومبیل رانی در این لیست قرار نگرفته اند. با این حال اگر هنوز با ما همراه هستید و می خواهید صحنه های اتومبیل رانی خیابانی را تماشا کنید، این فیلم برای شما مناسب است. در اینجا برترین فیلم های از این دست را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


16. مسابقه سرعت – Speed Racer – 2008

نسل دهه 90 سریال انیمیشنی Go Speedracer Go که بر شبکه کارتون تمرکز داشت، را به یاد دارند. داستان فیلم درباره راننده ای است که می خواهد در مسابقات قهرمانی پیروز شده و تجارت خانوادگی اش را نجات دهد. با این حال او برای پیروزی در این مسابقات باید رقبا و متقلبینی که ممکن است او را شکست دهند را از میدان به در کند. با این حال فضای رنگارنگ آن عنصر انیمیشن را به آن اضافه کرده و نتیجه کار جالب شده است. امیل هرش از فیلم “به ‌سوی طبیعت وحشی” (Into the Wild) نقش اصلی را برعهده داشته و جذابیت این شخصیت را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم به‌ سوی طبیعت وحشی (Into the Wild) را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


15. مسابقه مرگ – Death Race – 2008

زندانیان برای آزادی فرصت دیگری به دست می آورند اما این کار بهایی دارد. آنها باید در یک مسابقه مرگبار شرکت کرده و در این صورت آزاد می شوند. جیسون استاتهام نقش اصلی یکی از زندانیان را برعهده دارد. این فیلم مانند رویارویی “مکس دیوانه” (Mad Max) با “رستگاری در شاوشنک” (The Shawshank Redemption) بوده و صحنه های اکشن و احساسی را ادغام می کند.

همچنین بخوانید: اگر سریال پانیشر (The Punisher) را دوست دارید این 11 سریال را تماشا کنید


14. ماشین ها – Cars – 2006

یک فیلم انیمیشن درباره یک ماشین مسابقه به نام لایتینگ مک کوئین که بسیاری از دارایی های رادیاتور اسپرینگز را نابود کرده و باید به دلیل آسیب های ایجاد شده بهایی بپردازد. او پیش از مسابقه باید تمام این آسیب ها را جبران نماید. این فیلم یکی از بهترین فیلم های انیمیشنی موجود است که حتما عاشق مک کوئین می شوید. اگر این فیلم را در زمان اکران دیده اید، حتما باید آن را یک بار دیگر ببینید تا خاطرات کودکی تان یادآور شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره خودکشی و مرگ


13. ماشین های 3 – Cars 3 – 2017

پیکسار پس از سال ها انیمیشن خودروها را بازسازی می کند. در این فیلم جدید لایتنینگ مک کوئین افسانه ای بهترین و سریع ترین خودروی مسابقه ای است. با این حال با ورود نسل جدید خودروها و سریع تر بودن آن ها نسبت به او جایگاهش به خطر می افتد. اکنون مک کوئین باید ارزش خویش را ثابت کرده و با شکست این خودروها به کمک کروز رامیرز ارزش خود را اثبات نماید. این فیلم رنگارنگ می تواند کودکان و بزرگسالان را خوشحال کند. اگر در دو فیلم اول ماجراجویی کوئین را دنبال کرده اید، این فیلم می تواند خوشحال تان کند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم انیمیشن پیکسار که تأثیر روان‌شناسانه عمیق داشتند


12. جنون سرعت – Need For Speed – 2014

یک فیلم اقتباسی از بازی های جنون سرعت با بازی آرون پل، درباره یک مجرم آزاد شده که توسط یک تاجر به زندان انداخته شد و اکنون به قصد انتقام در این مسابقات شرکت می کند. با این حال رقیب از آزادی او آگاه شده و او هم برای گرفتن اتقام نقشه می کشد. این فیلم ممکن است احمقانه و قابل پیشبینی به نظر برسد، اما به دلیل داشتن صحنه های جالب جذاب و دیدنی است. اگر طرفدار فیلم های مسابقه ای هستید، این فیلم همه چیز را داراست: خودروهای سریع، صحنه اکشن، داستان جالب و انفجار. دیگر چه چیز می خواهید؟

همچنین بخوانید: اگر فیلم جنون سرعت (Need For Speed) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


11. سریع و خشن – The Fast and the Furious – 2001

فیلمی که همه چیز از آن شروع شد و به تولید فیلم های افسانه ای شناخته شده در سراسر جهان منجر شد. در اولین سریع این فیلم ها برایان (پل واکر) با نیت جستجو درباره سرقت های بانک در لس آنجلس با دامینیک تورتو دوست می شود. دامینیک (وین دیزل) اولین کسی است که برایان به او شک می کند، اما به زودی بین گروه جای خود را باز کرده و عاشق خواهر دامینیک می شود. اکنون باید بین انجام وظیفه و وفادار ماندن به این مجرمین یکی را انتخاب کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم سریع و خشن را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


10. سریع و خشن 5- Fast Five – 2011

سری پنجم سریع و خشن با اضافه شدن دواین جانسون به این تیم که از کشوری به کشور دیگر می روند تا دولت های آن را از کار بیندازند. اینجاست که قضیه جالب شده و ارتباط فیلم با فیلم های دیگر مشخص می شود. علاوه بر این افزوده شدن دواین جانسون به بازیگران جذابیت آن را افزایش داده است. بدلکاران توانا، بازیگران خبره و داستان جالب فیلم را متفاوت می کند.

همچنین بخوانید: لیست 20 تایی خشن ترین فیلم های تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


9. شلیک گلولهٔ توپ – The Cannonball Run – 1981

یک فیلم مسابقه ای قدیمی درباره مسابقات کشوری با شرکت های سراسر جهان که هر کدام از دیگری متفاوت اند. رقبای این مسابقه غیرقانونی برای پیروزی هرکاری می کنند، حتی اگر به قیمت آزار دیگران باشد. خودروهای سریع، تصادف و انفجار، از مضامین اصلی این فیلم هستند، نه کمتر نه بیشتر. علاوه بر این، جکی چان نقش یک کاراته کار را ایفا می کند، بنابراین حتما باید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر مجموعه تاپ گیر (تخت‌گاز) را دوست دارید، این 12 برنامه را از دست ندهید


8. سریع و خشمگین: توکیو دریفت – The Fast and the Furious: Tokyo Drift – 2006

این قسمت سریع و خشن از سری های دیگر متفاوت است، حالا به دلیل تولید در قسمت دیگری از جهان یا به دلیل استفاده از بازیگران متفاوت که اثر را جذاب نموده است. فضای ژاپنی و لایه کشی خودروها به جای مسابقه دادن شان، این فیلم را جذاب نموده است. رفته رفته به ارتباط این فیلم با سری های دیگر پی برده و همین موضوع فیلم را جذاب تر می کند. با این حال حتی بدون دیدن سری های پیشین نیز می توانید آن را تماشا کنید. شاید اجراها چندان موفق نباشد اما هان اثر را نجات داده و علاوه بر این موسیقی متن نیز موفق است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


7. توربو – Turbo – 2013

حلزونی به نام توربو پس از یک تصادف به سرعت بالایی دست یافته و اکنون سرعت اش از تمام حلزون ها بیشتر است. این حلزون معمولی اکنون می خواهد به بزرگ ترین آرزوهای خود دست یافته و در مسابقات 500 متر پیروز شود. او به همراه گروهی از حلزون های دیگر که حامی اش هستند سخت تلاش می کند تا به آرزوی خود برسد. این فیلم از استودیوی دیریم ورک انیمیشن، برای انیمیشن های تکراری و خسته کننده، یک درس خواهد بود. این فیلم پیام های شجاعت و تسلیم نشدن را یاد داده و به کودکان و بزرگسالان درس می دهد.

همچنین بخوانید: اگر به انیمیشن بالا (UP) علاقه دارید این 10 انیمیشن را از دست ندهید


6. تشنهٔ سرعت – Born to Race – 2011

 

یک نوجوان دردسرساز به نام دنی کروگر راننده مسابقه های خیابانی است که در نهایت به دردسر می افتد. او همیشه در بدترین زمان در بدترین مکان قرار دارد و بنابراین در یک مسابقه خیابانی غیرقانونی تصادف می کند. به عنوان تنبیه به نزد پدرش فرستاده می شود که او هم یک راننده بازنشسته نسکار است که البته هرگز در دنیای مسابقه به جایی نرسیده. دنی از مسابفات دبیرستانی آگاه می شود اما برای شرکت در آن باید توسط پدرش تعلیم ببیند. اگر طرفدار خودرو هستید پس باید این فیلم را تماشا کرده و صحنه های مسابقه ای آن را آنالیز کنید. این فیلم صحنه های بدلکاری بسیاری دارد و شخصیت های آن بسیار دوست داشتنی هستند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم اکنون مرا میبینی را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


5.  مسابقه مرگ ۳: دوزخ – Death Race 3: Inferno – 2013

سومین سری از فیلم های “مسابقه مرگ” به اندازه اولی خوب نیست اما هنوز قابل تحمل و سرگرم کننده است. در این فیلم یک راننده افسانه ای به نام کارل لوکاس تقریبا به آزادی نزدیک است زیرا تنها یک مسابقه مانده تا پیروز شود، با این حال پاره ای از حوادث او را مسابقه ظالمانه تر و مرگبارتری وارد می کند که در آن راه برگشت وجود ندارد. با وجود مشکلات عجیب و نیروهای تاریک اطرافش که او را به باخت نزدیک می کنند، اراده و حمایت گروه او را پیروز مسابقه خواهد کرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


4. ۲ سریع و ۲ خشمگین – 2 Fast 2 Furious – 2003

سری دیگری از چندگانه سریع و خشن درباره تیم شدن برایان اوکانر با دوست و مجرم پیشین رومن پیرس، که می خواهند درباره فعالیت های یک کارتل آرژانتینی به نام کارتر ورون جاسوسی کنند. صحنه های اکشن تیرز گیبسون ضعف های داستان را می پوشاند. حتی تلاش می کند از صحنه خودروها خارج شده و به دنیای جرایم راه پیدا کند. “۲ سریع و ۲ خشمگین” را می توان یک اکشن خوب دانست که باید حداقل یک بار آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم ترمینال (Terminal) را دوست دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


3. سرقت در ۶۰ ثانیه – Gone in 60 Seconds –  2000

یک فیلم با حضور نیکلاس کیج و آنجلینا که بیشتر درباره سرقت خودروهاست تا مسابقه دادن آن ها، با این حال صحنه های مسابقه آن را در این فیلم جای می دهد. ممفیس رینز یک مجرم سابق است که باید با سرقت 50 خودرو در یک شب جان برادرش را نجات دهد. باید پیش از رفتن به زندان از کمک تیم اش استفاده کرده و این خودروها را سرقت کند. این فیلم ساختار خوبی داشته و دو ساعت مهیج و جالب را در اختیارتان قرار می دهد.

همچنین بخوانید: معرفی فیلم های رو به اکران آنجلینا جولی در آینده نزدیک


2. جاده آسفالت دوطرفه – Two-Lane Blacktop – 1971

یک کلاسیک محصول سال 1971 درباره زندگی دو مرد که با شورلت 1955 خود در خیابان های جنوب غرب آمریکا رانندگی می کنند و با هر رقیبی که در مقابل شن ظاهر می شود، رقابت دارند. در این مسیر یک دختر به آنها ملحق شده و در پمپن گاز هم با یک مرد میانسال به نام جی.تی.او همراه می شوند. او آنها را به چالش می کشد تا واشنگتن مسابقه دهند و برنده ماشین بازنده را تصاحب کند. پسرها با او همراه می شوند و مسابقه ای را آغاز می کنند که یا یک خودروی جدید به دست می آورند و یا خودروی خود را از دست می دهند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


1. مسابقهٔ مرگ ۲۰۰۰ – Death Race 2000 – 1975

ایده فیلم های جدید “مسابقه مرگ” از این فیلم گرفته شد. این اثر کلاسیک درباره مسابقه ای در یک دنیای آخرالزمانی است که شرکت کننده های نقاط مختلف باید از هر مسیری عبور کنند تا امتیاز خود را افزایش دهند. این فیلم خشن بوده و ستاره هایی چون دیوید کارادین و سیلوستر استالونه در آن حضور داشته و اجرای درخشانی را ارائه دادند. بنابراین از جستجوی فیلم های دیگر خودداری کرده و این اثر را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شجاع دل (Braveheart) را دوست دارید این 18 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مهدی

    مرداد 30, 1400

    ملتو اسکل کردی یه بار مینویسن سری فیلمهای سریع و خشن نه اینکه ۱۰تا از ۱۲تا فیلمارو بنویسی سریع وخشن ۱،سریع وخشن ۵،سریع و خشن ۸

    پاسخ