چرا نباید این 8 تصویر فرزند خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

چرا نباید این 8 تصویر فرزند خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

ما در عصری زندگی می‌کنیم که اشتراک گذاشتن عکس‌ها و تصاویر نوزادان به یکی از عادت‌های والدین تبدیل شده است. بااینکه به اشتراک گذاشتن تصاویر حمام کردن نوزادان و عکس‌هایی از این قبیل بامزه است، اما برخی از تصاویر نباید به اشتراک گذاشته شوند. در این صورت باعث تحقیر و خجالت فرزند خود شده و یا بدتر از آن فرزندتان را در معرض کودک‌آزاری قرار می‌دهید. به همین دلیل در اینجا به شما نشان می‌دهیم که کدام عکس‌ها باید خصوصی باقی بمانند.

  1. حمام کردن

تصاویر لخت و نیمه‌لخت کودک درحالی‌که حمام کردن برای شبکه‌های اجتماعی مناسب نیست. متأسفانه این تصاویر بامزه از کودکتان می‌تواند به دست پورنو گراف ها بیفتد و از آن‌ها سوءاستفاده شود.

  1. زمان بیماری یا جراحت

وظیفه شما به‌عنوان والدین این است که از فرزند خود مراقبت کنید نه اینکه از او سوءاستفاده نمایید. از خودتان سؤال کنید که آیا زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید دوست دارید کسی از شما عکس بگیرد؟ مسلماً نه. بنابراین هنگام اشتراک‌گذاری تصاویر به این بایدونبایدها خوب فکر کنید.

  1. تصاویر خجالت‌آور

تصاویر خجالت‌آور از فرزندان ممکن است بامزه و خنده‌دار باشد اما اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت سو دارد. نه‌تنها اعتماد میان والدین و فرزند از بین می‌رود، بلکه ممکن است باعث افسردگی و ناراحتی فرزند شما در آینده شود.

  1. تصاویر دستشویی رفتن کودکان

تصاویر دستشویی رفتن کودکان باید حتماً خصوصی باقی بماند. به یاد داشته باشید که هر چیزی که در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته شود هرگز از بین نمی‌رود. بنابراین دوست دارید فرزندان در آینده و بزرگ‌سالی این‌گونه تصاویر از خود را در صفحات دیگر ببیند؟

  1. جزئیات شخصی

هرگز جزئیات شخصی و خصوصی کودکان مانند نام و نام فامیل، مدرسه و محل زندگی را فاش نکنید. زیرا معلوم نیست چه کسی و با چه اهدافی می‌تواند از این اطلاعات سوءاستفاده کند.

  1. عکس‌های گروهی

این‌که بخواهید تصاویر فرزندان و دوستان آن‌ها را در شبکه اجتماعی خود قرار دهید ایده خوبی است، اما شاید والدین دیگر دوست نداشته باشند تصاویر فرزندان خود را در صفحات مختلف ببینند. بنابراین دراین‌باره حسابی مراقب باشید و یا از قبل اجازه بگیرید.

  1. تصاویر دعوای کودکان

فقط تصور کنید این تصاویر در مدرسه چه تأثیری بر فرزندتان خواهد گذاشت. برای مثال یک تصویر از کتک خوردن، ضعیف بودن و یا نشان دادن اسم مستعار کودکان باعث می‌شود که او تا آخر عمر احساس ضعف کند.

  1. تصاویر نامناسب

برای مثال برای چند ثانیه یک شیشه آبجو به دست فرزند خود داده و از او عکس می‌گیرید. و یا هنگام بیرون آمدن از گاراژ با یک دست فرمان را گرفته و با دست دیگر درحالی‌که ژست گرفته‌اید از خود عکس می‌گیرید. به اشتراک گذاشتن این‌گونه تصاویر در صفحات اجتماعی باعث می‌شود که دیگران شما را موردانتقاد قرار دهند، زیرا از قبل و بعد آن قضیه خبر ندارند و تنها آن چند ثانیه موجود در عکس را می‌بینند.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. هانیه کرامتی

    اردیبهشت 21, 1396

    من نمیدونم چرا بعضی از پدر مادرا رعایت نمیکنن
    خودم دیدم که یه عکسایی از بچه میذارن که بیچاره بچه اگه بزرگ شه و اون عکسارو ببینه خودش خجالت میکشه

    پاسخ