بیوگرافی گوئینت پالترو (Gwyneth Paltrow) از کودکی تا به امروز

نام: گوئینت پالترو (گوئینت کیت پالترو)

تاریخ تولد: 27 دسامبر 1972 (6 دی 1351)

سن: 46 سال

قد: 175 سانتی متر

شغل: بازیگر، خواننده

وضعیت تاهل: مطلقه

بیوگرافی گوئینت پالترو

گوئینت پالترو یک بازیگر هالیوودی است که پس از بازی در ملودرام های مختلف به شهرت رسید. او در فیلم علمی تخیلی “مرد آهنی” (Iron Man) براساس داستان های ابرقهرمانی مارول نقش  یک زن تاجر را ایفا کرد. این شخصیت شریک و دوست دختر مرد آهنی است.

فیلم “شکسپیر عاشق” (Shakespeare in Love) باعث شهرت حرفه ای او شد. پالترو برای نقش آفرینی در این فیلم جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را از آن خود نمود.

گوئینت پالترو در جوانی

گوئینت پالترو در لس آنجلس به دنیا آمد. پدرش، بروس پالترو، یک تهیه کننده است و مادرش بلیث دنر یک بازیگر معروف. گوئینت بک برادر جوان تر به نام جیک هم دارد که یک کارگردان معروف است. اما او اقوام معروف دیگری هم دارد. برای مثال، کاترین موئنینگ دخترخاله گویئنت و جیک است. او در سریال های بسیاری حضور یافت. گابریل گیفوردز دختر خاله دیگرش عضو کنگره آمریکاست. استیون اسپیلبرگ، کارگردان و تهیه کننده معروف هم پدرخوانده اوست.

گوئینت دوران کودکی اش را در سانتا مانیکای کالیفرنیا گذراند. زمانی که 11 ساله بود خانواده اش به نیویورک نقل مکان کردند و کار در تئاتر به مادرش پیشنهاد شد. او در این شهر از مدرسه دختران فارغ التحصیل شد. گوئینت در نوجوانی اجراهای مادر را دنبال کرد و دو بار هم در آن ها شرکت کرد. اولین بار در نمایشنامه “ماجراجویی های هاکلبری فین” براساس رمان معروف مارک توئین شرکت کرد. گوئینت پس از دریافت دیپلم به سانتا مانیکا رفت و به دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا وارد شد. او به دانشکده تاریخ هنر رفت اما آن را نیمه کاره رها کرد. او بازیگری را انتخاب نمود.

فیلم های او

گوئینت پالترو برای اولین بار در فیلم “جیغ” (Scream) در کنار جان تراولتا در نقش ربکا حضور یافت. در همان سال در فیلم ماجراجویانه “هوک” درباره شخصیت های پتر پن، نقش وندی را ایفا کرد. اجراهای دیگر او عبارت اند از: نقش کوچکی در تریلر “مالیس” (Malice)، زندگی نامه دوروتی پاکر نویسنده با نام “خانم پارکر و محفل شرور” (Mrs. Parker and the Vicious Circle)، درام “سیدنی” (Sydney) که در آن نقش یک پیشخدمت فاحشه را ایفا نمود. او همچنین در کمدی رمانتیک “نعش کش” (The Pallbearer) نقش جولی دی مارکو، یکی از نقش های اصلی را برعهده دارد.

این بازیگر در سال 1996 اولین نقش اصلی خود را دریافت کرد. او در فیلم اقتباسی از رمان جین آستن، “اما” (Emma) نقش اصلی را ایفا نمود. او برای این نقش جایزه ساتلایت بهترین بازیگر زن فیلم کمدی را دریافت کرد.

گوئینت پالترو در نقش اما

فیلم های بعدی او عبارت اند از: درام رمانتیک فانتزی Sliding Doors نسخه اقتباسی رمان “آرزوهای بزرگ” چارلز دیکنز، تریلر “هاش” (Hush) بازسازی فیلم ” ام را به نشانه مرگ بگیر” (Dial M for Murder) از آلفرد هیچکاک. دو فیلم بعدی گوئینت را به جایگاه بالایی در هالیوود رساند. در فیلم “آقای ریپلی بااستعداد” (The Talented Mr. Ripley) نظر مثبت منتقدین را جلب کرد. با بازی در نقش اصلی فیلم “شکسپیر عاشق” جایزه اسکار بهترین بازیگر زن و همچنین جایزه گلدن گلوب و بازیگران گیلد را دریافت کرد. در هزاره جدید در فیلم های ملودرام و کمدی رمانتیک حضور یافت، از جمله: “خانواده اشرافی تننبام” (The Royal Tenenbaums)، “هال ظاهربین” (Shallow Hal)، بانس (Bounce)، “ویپلش” (Whiplash)، “برهان” (Proof)، “شب خوش” (The Good Night). اغلب این فیلم ها تجاری بودند و مشخص بود که به دلیل درامدشان آن ها را انتخاب کرده است.

گوئینت پالترو در Sliding Doors

در سال 2003 این بازیگر در کمدی “نمایی از بالا” (View from the Top) در نقش دختری حضور یافت که می خواست مبارز شود. در سال 2006 و با شهرت فیلم های اقتباسی از کامیک ها، در فیلم “مرد آهنی” نقش پپر پاتس را ایفا کرد. این فیلم موفق شد و در سال 2010 و 2013 هم سری های بعدی آن تولید شدند. پالترو در این فیلم نقش فرعی را برعهده دارد. با این حال نقش اش جالب است. او در ابتدا منشی بوده و سپس مدیریت شرکت را برعهده می گیرد. او دوست دختر تونی استارک است. اما بعدها از او جدا شده و دوست می مانند. او گروگان گرفته شد، تحت آزمایشات خطرناک قرار گرفت و حتی یک ابرقهرمان بود.

گوئینت پالترو در مرد آهنی

فیلمبرداری این فیلم مشکلاتی داشت، زیرا پالترو از رابرت داونی جونیور بلندقد تر است. داونی نقش تونی استارک میلیاردر که ابرقهرمان شد را برعهده دارد. پالترو حتی بدون کفش پاشنه بلند هم از داونی بلندتر است. قد او 175 سانتی متر و قد رابرت 174 است. پپر پاتس یک زن تاجر بوده و لباس های رسمی می پوشد. بنابراین گوئینت در این فیلم کفش پاشنه بلند می پوشید.

طبق کتاب استارک از دستیارش بلندقدتر است. بنابراین داونی کفش هایی با پاشنه پنهان می پوشید و روی یک سطح مرتفع قرار می گرفت. کارگردان هم از جلوه های بصری مختلف استفاده می کرد. در سال 2012 این بازیگر مجددا در فیلم ابرقهرمانی “انتقام جویان” (The Avengers) حضور یافت. او همچنین در سریال موزیکال “گلی” (Glee) نقش هالی هالدی را ایفا کرد.

گوئینت پالترو در موردکای

گوئینت برای این نقش جایزه امی بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. برای بازی در درام رمانتیک The Affair نامزد جایزه ایندیپندنت شد. در فیلم Country Strong برخی از آهنگ های متن را اجرا کرد.

در سال 2015 فیلم “موردکای” (Mortdecai) با حضور گوئینت پالترو اکران شد. این فیلم براساس رمان هایی از کایریل بانفیگیولی ساخته شد. پالترو در کنار جانی دپ، بازیگر نقش چارلز موردکای، هنرمند و همسرش قرار گرفت. با این حال این فیلم در گیشه شکست خورد و با واکنش منفی منتقدین مواجه شد.

زندگی شخصی

گوئینت پالترو در اوایل دهه 90 با بازیگر آمریکایی رابرت شان لئونارد رابطه داشت. در سال 1994 گوئینت با برد پیت آشنا شد و رابطه طولانی داشتند. آن ها حتی نامزدی خود را اعلام کردند اما 3 سال بعد از هم جدا شدند. گوئینت در مصاحبه ای اعلام کرد که از آن اتفاق پشیمان است. او همچنین با بن افلک، بازیگر و کارگردان 3 سال رابطه داشت.

در سال 2002 با کریس مارتین موزیسین رابطه داشت. آن ها حدود یک سال رابطه داشتند و در سال 2003 ازدواج کردند. در ازدواج آنها دخترشان اپل و پسرشان موسی به دنیا آمد. گوئینت و کریس 10 سال باهم بودند و در بهار 2015 از هم طلاق گرفتند. گوئینت به سرعت با برد فالچوک، تهیه کننده تلویزیونی رابطه داشت و در سریال “گلی” باهم آشنا شدند.

گوئینت پالترو و بن افلک

گوئینت بارها به عنوان خواننده فعالیت کرد و در فیلم هایش آهنگ اجرا می کرد. او برای اولین بار برای فیلم Duets در کنار هوی لویس تک آهنگ Cruisin را اجرا کرد. این آهنگ همچنین در لیست برترین آهنگ های استرالیا نیز قرار گرفت. همچنین در فیلم Country Strong 4 آهنگ خواند: Country Strong, Shake That Thing, Coming Home و Me and Tennessee. او حتی با خواننده آمریکایی، شریل کرو نیز آهنگ It’s Only Love را اجرا کرد. گوئینت پالترو از سال 2005 به عنوان چهره عطر Estée Lauder’s Pleasures انتخاب شد. او در اینستاگرام حساب رسمی خود 3.4 میلیون دنبال کننده دارد.

گوئینت پالترو در امروز

در سال 2016 این بازیگر در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) مجددا به نقش پپر پاتس بازگشت، این فیلم درباره شکاف بین یک تیم براثر تفاوت های سیاسی و ایدئولوژیک است. این فیلم با واکنش های مثبت مواجه شد. طبق نظر منتقدین، داستان فیلم نقطه قوت آن است. این فیلم براساس داستان های تکراری مبارزه خیر و شر درباره رویارویی آزادی و امنیت است. این فیلم مخاطبین را دعوت می کند تا طرف یک نفر را بگیرند، زیرا هردو گروه انتقام جویان ابرقهرمان هستند و به عنوان شخصیت های منفی ظاهر نمی شوند. در سال 2017 شایعه شد که پالترو قرار است با برد فالچوک ازدواج کند.

گوئینت پالترو در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

در آوریل 2017 این بازیگر اعلام کرد که می خواهد مجله گلاسه جدیدی به نام گوپ راه اندازی کند. این مجله براساس وب سایت فعلی گوئینت منتشر می شود. پالترو با همکاری آنا وینتور، ویراستار مجله آمریکایی ووگ این مجله را چاپ می کند.

فیلم شناسی

  • هوک – Hook – 1991
  • نعش کش – The Pallbearer – 1996
  • اما – Emma – 1996
  • Sliding doors – 1998
  • آرزوهای بزرگ – Great expectations – 1998
  • شکسپیر عاشق – Shakespeare in love – 1998
  • آقای ریپلی بااستعداد – The Talented Mr. Ripley – 1999
  • برهان – Proof – 2005
  • مرد آهنی – The Iron Man – 2008
  • The Affair – 2008
  • Country Strong – 2010
  • ممنون برای سهیم شدن – Thanks for Sharing – 2012
  • انتقام جویان – The Avengers 2012
  • موردکای – Mortdecai – 2015
  • کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – Captain America: Civil War – 2016

تصاویری از گوئینت پالترو


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم