بیوگرافی کامل اما استون (Emma Stone) از کودکی تا به امروز

نام: اما استون (امیلی جین استون)

تاریخ تولد: 6 نوامبر 1988 (15 آبان 1367)

سن: 30 سال

محل تولد: سکاتزدیل، ایالات متحده آمریکا

قد: 168 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی اما استون

اما استون یک بازیگر هالیوودی است که استعداد او باعث جلب توجه طرفداران و دریافت جوایزمختلف شده است: گلدن گلوب، اسکار، بفتا و چند جایزه گیلد. اما را یکی از با استعدادترین بازیگران نسل خویش می دادند. او همچنین در لیست پردرآمدترین بازیگران فوربس قرار گرفته است.

از جمله فیلم های مطرح او عبارت اند از: سوپربد (Superbad)، سرزمین زامبی ها (Zombieland)، مثل آب خوردن (Easy A)، خدمتکاران (The Help)، دیوانه، احمق، عشق (Crazy, Stupid, Love)، مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man)، مرد پرنده (Birdman) و لالالند (La La Land).

اما در شهر سکاتزدیل در آریزونا به دنیا آمد. پدرش جف استون رئیس سازمان قرارداد بود. مادرش کریستینا ییگر خانه دار بود. برادرش اسپنسر از او دو سال جوان تر است. او به مدرسه ابتدایی سکویا، مدرسه راهنمایی کوکوپا و مدرسه دختران کاتولیک اگزاویه رفت. او مدتی تحصیل کرد و سپس در خانه آموزش دید.

در مدرسه ابتدایی در اجراها شرکت کرد و به تئاتر علاقه پیدا کرد. مادرش او را به استودیوی ولی یوث تئاتر برد. اما در آنجا در سن 11 سالگی در نمایش “باد لابه لای درخت بید” حضور یافت. او به طور کلی در 16 نمایش این تئاتر شرکت کرد، از جمله: پرنسس و پی، آلیس در سرزمین عجایب، پری دریایی، تایتانیک و غیره.

اما استون در کودکی

اما در سن 15 سالگی یک عکس کامیپوتری با نام پروژه هالیوود ساخت و با نشان دادن آن به والدین آن ها را متقاعد کرد که در بازیگری موفق تر است. والدین رضایت دادند که مدرسه را رها کرده و حتی به همراه او به لس آنجلس رفتند تا در تست ها شرکت کند. در سال 2004 اما و کریستینا به پایتخت سینمایی جهان رفته و اما در برنامه The Partridge Family حضور یافت. این برنامه چندان موفق نبود اما این بازیگر تازه کار مورد توجه قرار گرفته و کار در سریال های مختلف به او پیشنهاد شد. اما در سه سال بعدی در سریال های “واسطه” (Medium)، ” زندگی سوئیت زاک و کودی” (The Suite Life of Zack & Cody)، “دنیای مالکولم” (Malcolm in the Middle)، “لوئیی خوش شانس” (Lucky Louie) و “رانندگی” (Drive) حضور یافت.

فیلم های او

اما استون در سال 2007 در کمدی نوجوانانه “سوپربد” در نقش فرعی دختری به نام جولز حضور یافت. سال بعد در کمدی “راکر” (The Rocker) نقش یک دختر نوازنده گیتار به نام آملیا را برعهده گرفت. در کمدی نوجوانانه “خرگوش خانگی” (The House Bunny) نقش مهم ناتالی را برعهده گرفت. در سال 2009 او در سه فیلم همکاری کرد: کمدی ملودرام ” ارواح دوست‌ دخترهای سابق” (Ghosts of Girlfriends Past)، کمدی ملودرام “مرد کاغذی” (Paper Man) و کمدی سیاه “سرزمین زامبی ها” (Zombieland). نقش های استون عموما فرعی بودند اما این سه فیلم شهرت او را افزایش دادند.

اما استون در مرد عنکبوتی شگفت انگیز

این نقش ها باعث شد در کمدی موزیکال “مثل آب خوردن” نقش اصلی را به دست آورد. شخصیت الیو پندرگاست آنقدر عالی بود که استون نامزد جایزه گلدن گلوب شد. سال بعد کمدی رمانتیک “دوستی با مزایا” (Friends with Benefits) و سپس ” دیوانه، احمق، عشق” با بازی اما در نقش دختر شخصیت اصلی، ساخته شد. در آن زمان این بازیگر در درام “خدمتکاران” براساس رمان کاترین استاکت نقش روزنامه نگاری به نام اسکیتر فلان را ایفا کرد.

اما استون در سرزمین زامبی ها

فیلم سال 2012 “مرد عنکبوتی شگفت انگیز” در کنار اندرو گارفیلد شهرت او را افزایش داد. او نقش گوئین استیسی، دختری که بتمن عاشق اوست را ایفا کرد. این فیلم در گیشه موفق بود اما منتقدین درباره آن سکوت کردند. در سال 2014 سری دوم “مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2: طلوع الکترا” (The Amazing Spider-Man 2: Rise of Electro) ساخته شد. اما علاوه بر این فیلم ها در تریلر ” جوخه گانگستر” (Gangster Squad)، کمدی سیاه “مرد پرنده”، کمدی ” جادو در مهتاب” (Magic in the Moonlight) به همراه کولین فارث و در کمدی تراژدی “آلوها” (Aloha) به همراه بردلی کوپر حضور یافت. در سال 2015 اما در درام “مرد بی منطق” (Irrational man) به کارگردانی وودی آلن حضور یافت.

اما استون در لالالند

در سال 2017 اما برای بازی در فیلم مهم “لالالند” جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد. این فیلم هم نامزد بهترین فیلم شد اما آن را به “ماهتاب” (Moonlight) واگذار کرد. با این حال شش جایزه اسکار گرفت. او و همبازی اش رایان گاسلینگ به ترتیب جوایز بهترین بازیگر زن و مرد را دریافت کردند. کمدی موزیکال لالالند درباره دو فرد خلاق است. این فیلم با واکنش مثبت منتقدین و تماشاگران کشورهای مختلف جهان مواجه شد. منتقدین این فیلم را دومین اثر درخشان این ژانر می دانستند و اجرای زیبای اما استون هم دلیل موفقیت آن بود. این فیلم در سایت روتن تومیتوز امتیاز 95 درصد را دریافت کرد و امتیاز آن در وبسایت های دیگر هم مشابه بود. این فیلم به یکی از آثار پرفروش آن سال تبدیل شد.

زندگی شخصی

گرچه تماشاگران اغلب اما را با موهای قرمز می بینند اما او بلوند است. در ابتدای مسیر بازیگری در سریال ها موهای خود را مشکی می کرد. تهیه کننده سریال “سوپربد” جاد آپاتوو اصرار داشت موهای او قرمز باشد. این بازیگر هم آنقدر این رنگ را دوست داشت که تصمیم گرفت آن را نگه دارد. تیلور سوئیفت، خواننده مشهور کانتری، بهترین دوست اما است. در سال 2008 اما در فیلم “راکر” با تدی گایگر بازیگر و موزیسین آشنا شد و آنها یک سال باهم بودند.

در سال 2010 این بازیگر با اندرو گارفیلد رابطه داشت و سپس در فیلم بتمن همبازی شدند. رابطه آنها پنج سال طول کشید و قرار بود در تابستان 2015 ازدواج کنند. با این حال چند ماه پیش از آن از هم جدا شدند. در سال 2017 شایعه شد که او با دیو مک کری، کارگردان و فیلمنامه نویس 32 ساله برنامه محبوب Saturday Night Live رابطه دارد. روزنامه نگاران حدس می زنند حضور اما در پایان سال 2016 در این برنامه باعث آشنایی آنها شد.

اما استون و دیو مک کری

اما و دوست پسرش برای اولین بار در مه 2017 باهم دیده شدند و پاپاراتزی های تصاویر آن دو را شکار کردند. در سال 2017 فوربس اما استون را در لیست پردرامدترین بازیگران زن جهان قرار داد. درآمد سالانه او 26 میلیون دلار بود. این بازیگر حساب اینستاگرام ندارد، با این حال صفحات طرفداران او زیاد هستند.

امروز

در سال 2017 اما تنها در یک فیلم ورزشی حضور یافت: نبرد دو جنس (Battle of the Sexes). این فیلم براساس زندگی دو ورزشکار معروف، بابی ریگز و بیلی جین کینگ تنیس باز، ساخته شد. اما استون نقش بیلی جین کینگ، تنیس باز شماره دو جهان و رهبر جنبش مدال برابر را برعهده دارد. بابی ریگز برنده ویمبلدون هم توسط استیو کارل ایفا می شود که همیشه ورزش زنان را مسخره کرده است.

اما استون در نبرد دو جنس

ریگز برای اثبات خود بیلی جین را به چالش می کشد. رسانه ها این چالش را نبرد دو جنس نامیدند. اما در سال 2018 در سریال های “مجنون” (Maniac) و درام زندگی نامه ای “سوگلی” (The Favorite) حضور یافت.

فیلم شناسی

  • سوپربد – Superbad – 2007
  • ارواح دوست‌ دخترهای سابق – Ghosts of Girlfriends Past – 2009
  • سرزمین زامبی ها – Zombieland – 2009
  • مثل آب خوردن – Easy A – 2010
  • خدمتکاران – The Help – 2011
  • مرد عنکبوتی شگفت انگیز – The Amazing Spider-Man – 2012
  • جوخه گانگستر – Gangster Squad – 2013
  • مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2: طلوع الکترا – The Amazing Spider-Man 2: Rise of Electro – 2014
  • جادو در مهتاب – Magic in the Moonlight – 2014
  • مرد بی منطق – Irrational Man – 2015
  • لالالند – La La Land – 2016
  • نبرد دو جنس – Battle of the Sexes – 2017

تصاویری از اما استون


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم