بیوگرافی کیت هرینگتون (Kit Harington) از کودکی تا به امروز

نام: کیت هرینگتون (کریستوفر کتسبی هرینگتون)

تاریخ تولد: 26 دسامبر 1986 (5 دی 1365)

سن: 32 سال

محل تولد: لندن، بریتانیا

قد: 1.72 سانتی متر

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی کیت هرینگتون

کیت هرینگتون یک بازیگر بریتانیایی تئاتر و سینماست که به دلیل بازی در نقش جان اسنو در سریال فانتزی “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) شهرت یافت. کیت هرینگتون در 26 دسامبر 1986 در لندن به دنیا آمد. تعجبی ندارد که از کودکی به بازیگری علاقه داشت: مادرش نمایشنامه نویس بود. او می تواند به خانواده اش افتخار کند: پدرش یک تاجر موفق و عمویش یک بارون است.

در سال 1992 کریستوفر به مدرسه ابتدایی سوترفیلد رفت. شش سال بعد خانواده اش به قصد ووستر لندن را ترک کرد و درآنجا به مدرسه راهنمایی رفت. در دوران دانش آموزی در تئاتر مدرسه شرکت می کرد و بیشتر از هر چیز تئاتر “در انتظار گودو” را دوست داشت. گرچه از بازی بر روی صحنه خوشش می آمد اما به حرفه بازیگری فکر نمی کرد. او افکار مختلفی داشت: می خواست روزنامه نگار، فیلمبردار و خبرنگار جنگ شود. با این حال در سنین بالاتر تصمیم گرفت بازیگر شود. هرینگتون در یکی از برترین دانشگاه های لندن، مدرسه درام و نمایش رویال سنترال تحصیل کرد. تلاش او سرانجام نتیجه داد.

تئاتر

کیت هرینگتون 22 ساله از دانشگاه فارغ التحصیل شد و به تئاتر ملی رویال رفت. اولین حضور او در سال 2008 و در نمایش “اسب جنگی” بود که نقش اصلی را برعهده گرفت. اجرای این بازیگر تازه کار درخشان بود. مخاطبین از اجرای دیدنی و استعداد او لذت برده و منتقدین هم از او تحسین کردند. او همچنین در اجراهای تئاتر لندن حضور یافت.

کیت هرینگتون در تئاتر

در سال 2010 در نمایش “پاش” (Posh) نقش اد مونت گومری را به دست آورد. هرینگتون آرزو دارد نقش هنری هشتم انگلستان را ایفا کند و مطمئن است آرزویش برآورده خواهد شد. این بازیگر تئاتر را دغدغه خاص خود و سینما را سرگرمی اش می داند.

فیلم های او

کیت هرینگتون اغلب جان اسنو نامیده می شود. این شخصیت او در سریال بازی تاج و تخت بود. او در تست ها شرکت کرد و به راحتی از کاندیداهای دیگر برتر بود. در سال 2011 فصل اول این سریال پخش شد؛ هرینگتون به سرعت خود را مشهور دید.

او مجبور بود کلاهگیس بپوشد. او توانست روحیه غمگین و تودار این شخصیت را به خوبی نمایش دهد. با این حال طرفداران معتقدند او در زندگی حقیقی انسان شادی است و این موضوع از تصاویر و فیلم های به اشتراک گذاشته او مشخص است. برای مثال همکارش امیلیا کلارک در اینستاگرام خود یک ویدیو به اشتراک گذاشته که خودش مانند جان اسنو لباس پوشیده و کیت هم لباس مخصوصی پوشیده و خود را یک اژدها نشان می دهد. در روز اول 11 میلیون نفر فیلم را تماشا کردند.

کیت هرینگتون در نقش جان اسنو

کیت معتقد است در زندگی واقعی می توانست برای جان اسنو دوست خوبی باشد. او صحنه ای را که در فصل پنجم نزدیک بود جان اسنو توسط برادرش به قتل برسد، از صمیم قلب ایفا کرد. با این حال این موضوع مانع نقش آفرینی او در این نقش نشد و رفته رفته جان اسنو به یکی از شخصیت های اصلی داستان بدل شد. تماشاگران منتظر فاش شدن جزئیات بیشتری از زندگی نامه او بودند و پیشرفت او را نظاره می کردند.

کیت هرینگتون در هفتمین پسر

بازی تاج و تخت به بزرگ ترین پروژه حرفه بازیگری او تبدیل شد، اما تنها نقش مهم او نیست. این بازیگر در فیلم های “هفتمین پسر” (Seventh Son) و “پمپئی” (Pompeii) هم حضور یافت. طبق گزارش روزنامه نگاران این بازیگر فست فود دوست دارد و در جوانی چاق بود. بنابراین بدن جدید او نتیجه سختکوشی و برنامه ریزی اوست. امروز او به عضلات خود می بالد. او با قد 173 سانتی متر 72 کیلوگرم وزن دارد.

کیت هرینگتون در پمپئی

با این حال این پروژه های جدید هم موثر نبودند: زیرا شخصیت ها تکراری بود. در سال 2014 کیت را یک بازیگر کلیشه معرفی نمودند. با این حال پس از کمدی “7 روز” (7 Days) حرفه او دگرگون شد. در سال 2015 فیلم اکشن “اشباح: بهترین خوب” (Spooks: The Greater Good) اکران شد و اجرای او شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت. در سال 2016 در تریلر “بریمستون” (Brimstone) که ساختار غیرمعمول داشت شرکت کرد. داستان در چهار بخش تقسیم شده که سه بخش ترتیب غیرخطی دارند.

کیت هرینگتون در بریمستون

گرچه نقش های او مشابه هستند اما او غمگین نیست. او آرزو دارد در آثار ریدلی اسکات و مارتین اسکورسیزی حضور یابد.

زندگی شخصی

کیت هرینگتون درباره زندگی شخصی اش زیاد صحبت نمی کند. پس از سریال بازی تاج و تخت طرفداران تصور می کردند او و امیلیا کلارک باهم اند زیرا اغلب در کنار هم دیده می شدند و حتی باهم در تبلیغات عطر دی اند جی شرکت کردند. با این حال کیت تاکید کرد او و امیلیا فقط دوست هستند. پس از مدتی رز لزلی، بازیگر نقش یگریت در بازی تاج و تخت به همراه هرینگتون دیده شد. در بهار 2016 آن ها رسما اعلام کردند که باهم رابطه دارند و شایعات دیگر تنها فرضیات روزنامه نگاران بود.

کیت هرینگتون و امیلیا کلارک

صحنه های خاص کیت و رز به رابطه واقعی شان ختم شد. آن ها نقاط مشترک زیادی داشتند: همسن بودند، هردو در انگلستان به دنیا آمده و بزرگ شده بودند و زندگی شان را برای بازیگری وقف کرده بودند. کیت اعتراف کرد از بازی در صحنه های نزدیک با رز خوشحال می شد و هرگز درخواست نمی کرد از بدلکار استفاده شود. او حتی منتظر روز بعد بود تا بازهم زن موردعلاقه اش را لمس کند.

کیت هرینگتون و رز لزلی

در اکتبر کیت و رز مجددا توجه همگان را به خود جلب کردند. هرینگتون به برنامه جاناتان راس دعوت شد و درباره حقه هایش به دوست دخترش صحبت کرد: او یک سر ساختگی که شبیه سر خودش بود را در یخچال گذاشت و از دوربین مخفی استفاده کرد. همینکه رز در یخچال را باز کرد و آن سر را دید، به زمین افتاد، جیغ کشید و گریه کرد.

نظر طرفداران درباره این حقه او متفاوت بود. برخی آن را یک حرکت زشت و آزاردهنده از جانب یک عاشق می دانستند.

این دو بازیگر در نهایت در تاریخ 23 ژوئن 2018 با یکدیگر ازدواج کردند.

امروز

در سال 2017 این بازیگر به حضور در بازی تاج و تخت ادامه داد. در ادامه داستان جنگ با وایت واکرها ادامه یافت؛ جان اسنو یکی از مهم ترین شخصیت های آن داستان بود. پس از نمایش این فصل، درباره تولید فصل بعدی صحبت شد. از آنجاییکه فصل هفتم برپایه کتاب ناتمام “بادهای زمستانی” جرج آر.آر.مارتین ساخته شد، گفته می شد فصل بعدی به جزئیاتی از “رویای بهار” می پردازد. مارتین تنها طرح داستان را نوشته بود و هنوز نوشتن داستان را آغاز نکرده بود.

در سال 2017 هرینگتون در مینی سریال “باروت” (Gunpowder)، درباره شکست توطئه باروت در سال 1605 شرکت کرد. این فیلم برای او اثر مهمی بود و هرسال شب آتش را جسن می گرفتند.

کیت هرینگتون در باروت

در دسامبر 2017 جی کیو این بازیگر را در صدر لیست بد لباس ترین بازیگران قرار دارد. در 6 ژانویه 2018 خبر بد دیگری منتشر شد: کیت هرینگتون مست در یک بار آشوب به پا کرده بود. طبق گفته یک شاهد بازیگر غریبه هایی که بیلیارد بازی می کردند را تهدید و به دعوا ترغیب کرد. ویدیوی این اتفاق در توییتر منتشر شد. سرانجام نگهبانان کیت مست را از بار خارج کرده و او را راه ندادند.

فیلم شناسی

  • بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011 تا به امروز
  • سایلنت هیل: مکاشفات – Silent Hill: Revelation – 2012
  • پمپئی – Pompeii – 2014
  • هفتمین پسر – Seventh Son – 2014
  • عهد جوانی – Testament of Youth – 2014
  • اشباح: بهترین خوب – Spooks: The Greater Good – 2015
  • 7 روز در جهنم – 7 Days in Hell – 2015
  • بریمستون – Brimstone – 2016
  • باروت – Gunpowder – 2017

تصاویری از کیت هرینگتون


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. هادی

    دی 15, 1399

    “او صحنه ای را که در فصل پنجم نزدیک بود جان اسنو توسط برادرش به قتل برسد، از صمیم قلب ایفا کرد.”

    فکر کنم اشتباه نوشتی همچین صحنه ای وجود نداشت اصلا.

    پاسخ

  2. سالارئال

    فروردین 21, 1398

    البته مجرد نیست همین سال 2018 با رز لزلی یا همون ایگریت تو سریال گیم آف ترونز ازدواج کرد

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به سالارئال

      فروردین 21, 1398

      سلام سالار جان،
      بله درسته مقاله اصلاح شد، مرسی 😊

      پاسخ