کشت میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان دارویی در گلدان و داخل آپارتمان

تمام خانه‌ها از امکاناتی مانند باغچه و خاک مناسب بهره‌مند نیست. به همین دلیل یکی از راه‌های پرورش میوه و سبزیجات این است که آن‌ها را در گلدان کشت کرده و در بالکن و یا روی میز قرار دهیم. در اینجا با گیاهانی آشنا می‌شویم که در گلدان کشت می‌شوند.

خیار

اگر باغچه ندارید می‌توانید خیار را در گلدان کشت کرده و درجایی قرار دهید که در معرض کامل نور خورشید باشد. زمانی که این گیاه به رنگ سبز تیره متمایل شد، وقت آن رسیده که آن را بچینید و از خوردنش لذت ببرید.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی هم یکی از میوه‌هایی است که در گلدان کشت می‌شود، تنها کافی است که این گیاه را هر روز آب‌داده و گلدان آن برای آب دادن مناسب باشد.

گوجه‌فرنگی

می‌توانید این گیاه را در گلدان کاشته و از سقف آویزان کنید. تنها کافی است که این گیاه را در یک گلدان بزرگ بکارید زیرا برای رشد کردن به فضای زیادی نیاز دارد.

نخودفرنگی

برای کاشت این گیاه به‌جای خاک معمولی گلدان را با خاک‌اره، تراشه چوب و کود پر کنید. برای اینکه گلدان سنگین نشود پس از رشد گیاه آن را هرس کنید و دانه‌های آن را بچینید، به‌جای اینکه همه را یکجا بچینید.

برگ چغندر

اگر خانه شما نورگیر نیست اصلاً اشکالی ندارد زیرا این گیاه به نور کافی نیاز ندارد. زمانی که این گیاه کمی رشد مرد آن را بکنید و در گلدان دیگری بکارید زیرا برای رشد به فضای بیشتری نیاز دارد.

گیاهان دارویی

یکی از بهترین راه‌ها این است که گیاهان دارویی و یا سبزیجاتی را که روزانه استفاده می‌کنید در گلدان کاشته و هر بار سبزیجات موردنیاز خود را بچینید.

کاهو

کشت کاهو در گلدان و در خانه کار بسیار آسانی است زیرا به‌سرعت رشد می‌کند. پس از رشد گیاه می‌توانید برگ‌های خارجی را کنده و مصرف کنید تا برگ‌های جدید رشد کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم