بیوگرافی کامل شیلین وودلی (Shailene Woodley) از کودکی تا به امروز

نام: شیلین وودلی (شیلین دیان وودلی)

تاریخ تولد: 15 نوامبر 1991 (24 آبان 1370)

سن: 27 سال

محل تولد: سن برناردنیو، ایالات متحده آمریکا

قد: 171 سانتی متر

شغل: بازیگر، مدل

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی شیلین وودلی

شیلین وودلی یک بازیگر آمریکایی است که به دلیل حضور در فیلم “زندگی مخفی نوجوان آمریکایی” (The Secret Life of the American Teenager) و آثاری چون “زادگان” (The Descendants)، “بخت پریشان” (The Fault in Our Stars) و “سنت شکن” (Divergent) شناخته می شود.

شیلین در سیمی ولی کالیفرنیا به دنیا آمد. والدین او در مدرسه کار می کردند. پدرش لونی وودی مدیر مدرسه و مادرش لوری ویکتور-وودلی یک رواشناس بود. شیلین یک برادر جوانتر به نام تنر وودلی دارد. او هم می خواست بازیگر شود اما تنها در دو فیلم حضور داشت.

زمانی که شیلین 15 ساله بود والدینش از هم جدا شدند. استرس های روانی او را بیمار کردند و در همان سال بیماری کژپشتی در او تشخیص داده شد. برای حل این مشکل نخاعی باید کمربند مخصوص می پوشید و دندان هایش را نیز ارتودنسی کرده بود. در چنین شرایطی دبیرستانش عوض شد و باید به مدرسه دیگری می رفت. تعجبی ندارد که این دختر خجالتی ناگهان سرکش شد. اما این سرکشی او با الکل، مواد مخدر یا رفتارهای بد نبود. او به مدافع محیط زیست تبدیل شد. او در شورش ها و جلسات فعالان محیط زیستی شرکت می کرد.

شیلین تصمیم گرفت به دانشگاه نیویورک برود و معمار و طراح داخلی شود. اما در آن زمان حضور در یک پروژه تلویزیونی به او پیشنهاد شد. شیلین از سن 5 سالگی به عنوان مدل در آگهی ها حضور می یافت و سپس به عنوان یک بازیگر. بنابراین آنچه از او می خواستند را اجرا می کرد.با این حال این بازیگر هنوز معتقد است سینما برای او یک سرگرمی و نمایش است. زمانی که این کار برای او به تجارت تبدیل شود آن را ترک خواهد کرد.

فیلم های او

کارنامه بازیگری او زود شروع شد. اولین بار در سن 8 سالگی در ملودرام “به جای پدر” (Replacing Dad) نقش یک دختر کوچک را ایفا کرد. سپس در چند سریال حضور یافت. او حتی در فیلم تاریخی خانوادگی “فلیسیتی: ماجراجویی یک دختر آمریکایی” (Felicity: An American Girl Adventure) نقش اصلی را ایفا کرد.

شیلین وودلی در فلیسیتی: ماجراجویی یک دختر آمریکایی

تا سال 2008 در سریال “زندگی مخفی نوجوان آمریکایی” نقش امی جرگینز را ایفا کرد، درحالی که هنوز بازیگری را به عنوان یک حرفه نپذیرفته بود. وودی به مدت پنج سال در این فیلم  حضور یافت و هربار در جوایز ملی و بین المللی نامزد شد. او طی فعالیت خود 69 بار نامزد جایزه شد و 26 جایزه به دست آورد. نقش بعدی او الکساندرا کینگ در کمدی ملودرام “زادگان” بود. سپس در کمدی رمانتیک “اکنون شگفت‌انگیز” (The Spectacular Now)، تریلر “پرنده سفید در یک کولاک” (White Bird in a Blizzard) و درام روان شناسانه “بخت پریشان” حضور یافت. او در “مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز” (The Amazing Spider-Man) حضور یافت اما صحنه های مربوط به نقش مری جین واتسون حذف شدند.

شیلین وودلی در بخت پریشان

شیلین وودلی در بخش های مختلف تریلر علمی تخیلی “سنت شکن” نقش تریس را برعهده داشت. این فیلم از نیل برگر در گیشه موفق بود و سری اول آن 288 میلیون دلار فروش داشت. در سال 2014 در کمدی “بخت پریشان” نقش یک دختر مبتلا به سرطان را برعهده داشت. این دختر که هزل نام دارد در جلسات گروه های حمایتی با یک پسر به نام آگوستس (انسل الگورت) آشنا شده و رابطه شان را آغاز می کنند. آن ها سعی کرده مشکلات را حل کرده و یک ماجراجویی را آغاز کنند.

در سال 2016 تریلر “اسنودن” (Snowden) از الیور استون اکران شد و نقش اصلی زن برعهده شیلین بود. جوزف گوردن-لویت هم نقش یک برنامه نویس دردسرساز را ایفا کرد.

زندگی شخصی

درباره زندگی شخصی شلیلین شایعات زیادی وجود دارد. برای مدتی طرفداران نام او و درن کاگاسوف، همبازی اش در “زندگی مخفی نوجوان آمریکایی”، نام او و مایلز تلر در “حال شگفت انگیز” و نام او و انسل الگورت در “بخت پریشان” را در کنار هم قرار می دادند. پس از تریلر “پرنده سفید در یک کولاک” گفته می شد با شیلو فرناندز و پس از “سنت شکن” گفته می شد با تیو جیمز رابطه دارد.

شیلین وودلی و ناکو بیر

جالب اینجاست که او با تمام این مردان دوست بود اما با آن ها رابطه نداشت. او مدت زمان طولانی با ناکو بیر، موسیقی دان راک، رابطه داشت. او در مصاحبه ها اعتراف کرد این مرد نگرش او به زندگی را تغییر داده است. با این حال از پاییز 2015 کمتر و کمتر باهم دیده شدند و در پایان زمستان 2016 جدایی شان را اعلام کردند. این بازیگر به ورزش هایی چون چتربازی و بانجی جامپینگ علاقه دارد. در اوقات فراغت به نفع محیط زیست فعالیت می کند. همچنین برای ارتقای داروهای هومئوپاتی تلاش می کند.

در سال 2016 در اعتراضات علیه ساخت لوله نفت داکوتا فعالیت کرد. این لوله در ناحیه مورتون، داکوتای شمالی، ایالات متحده، ساخته شد. این بازیگر به جرم ورود غیرمجاز به منطقه ساخت و ساز دستگیر شد. سپس همه چیز را به صورت زنده در فیسبوک توضیح داد. مدت کوتاهی پس از دستگیری او اعتراضات آغاز شد. با این حال اوایل سال 2017 به جرم سرپیچی از قوانین در مقابل قاضی قرار گرفت. اوبه یک سال کار اجباری محکوم شد.

شیلین وودی در امروز

این حادثه مانع بازیگری او نشد. در سال 2017 یک قرارداد جدید بست و در دومین فصل سریال “دروغ‌ های کوچک بزرگ” (Big Little Lies) در کنار زو کراویتز، لورا درن، نیکول کیدمن و ریس ویترسپون حضور یافت. همچنین نقش مادر پری رایت کشته شده، مری لوئیز هم برای مریل استریپ نوشته شد.

زندگی شخصی این بازیگر هالیوودی پرمشغله است. در تابستان 2017 وودلی به همراه مردی دیده شد که چهره اش پنهان بود. اما گزارشگران هویت او را فاش کرده و گفتند او بازیکن راگبی نیوزلند از باشگاه نورث هاربر است. همچنین عضو تیم ملی فیجی، بن وولاولا است. آن ها در نیوزاند آشنا شدند، آن هم زمانی که برای نقش آفرینی به آنجا رفته بود. با این حال روابط خود را علنی کرده و در مکان های عمومی ظاهر می شوند.

در اوایل سال 2018 اولین تریلر رسمی فیلم “شناور” (Adrift) پخش شد و شیلین وودلی نقش اصلی را ایفا کرد. سام کلافلین بازیگر فیلم “من پیش از تو” (Me Before You) همبازی او بود. این زوج در تاهیتی یکدیگر را دیده و با کشتی به یک سفر رمانتیک رفته بودند. اما کشتی اسیر طوفان شد. اکنون این بازیگر در فیلم انیمیشن “آرکی” (Arkie) به کارگردانی لوک جورویسیوس استرالیایی حضور یافته و در آن صداپیشگی می کند.

فیلم شناسی

  • فلیسیتی: ماجراجویی یک دختر آمریکایی – Felicity: An American Girl Adventure – 2005
  • زندگی مخفی نوجوان آمریکایی – The Secret Life of the American Teenager – 2008-2013
  • زادگان – The Descendants – 2011
  • حال شگفت انگیز – The Spectacular Now – 2013
  • پرنده سفید در یک کولاک – White Bird in a Blizzard – 2014
  • بخت پریشان – The Fault in Our Stars – 2014
  • سنت شکن – Divergent – 2014
  • سنت‌شکن: شورشی – Insurgent – 2015
  • مجموعه سنت‌ شکن: هم ‌پیمان – The Divergent Series: Allegiant – 2016
  • اسنودن – Snowden – 2016
  • دروغ ‌های کوچک بزرگ – Big little lies – 2017

تصاویری از شیلین وودلی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم