معرفی 10 فیلم و سریال برتر با حضور متیو مک کانهی (Matthew McConaughey)

متیو مک کانهی در خانواده یک پدر فوتبالیست و یک مادر نویسنده به دنیا آمد و جوان ترین فرزند از سه فرزند خانواده بود. او در ابتدا می خواست وکیل شود اما پس از حضور در کمدی درام “مات و مبهوت” (Dazed and Confused) از ریچارد لینکلاتر، حرفه بازیگری را انتخاب نمود. در ابتدا تنها در کمدی های رمانتیک حضور می یافت نه نقش های پیچیده. اما با بازی در فیلم “مایک جادویی” (Magic Mike) در سال 2012 مورد توجه سینماگران قرار گرفت.

از جمله آثار موفق او می توان “میان ستاره ای” (Interstellar) کریستوفر نولان و سریال “کاراگاه های حقیقی” (True Detective) از راستین کول را می توان نام برد. در اینجا می خواهیم برترین آثار متیو مک کانهی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. پسر روزنامه فروش – The Paperboy – 2012

یک فیلم برای خشمگین کردن شما  که یا از آن خوشتان می آید یا بدتان. اما قطعا از اجرای متیو مک کانهی لذت می برید. مک کانهی در نقش وارد جنسن می درخشد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تام هنکس که باید تماشا کنید


9. جوی قاتل – Killer Joe – 2011

یک فیلم جنایی گوتیک جنوبی به کارگردانی ویلیام فردکین، که مک کانهی نقش پلیس را برعهده داشته و یک موادفروش بدهکار از یک مزدور کمک می گیرد تا مادر شرورش که به خواهرش آسیب رسانده را به قتل برساند. یک فیلم دست کم گرفته شده از اجرای دست کم گرفته شده متیو.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر ایمی آدامز که باید تماشا کنید


8. زمانی برای کشتن – A Time to Kill – 1996

پیش از اینکه متیو در نقش مردان جذاب مشهور شود، در این فیلم نقش یک وکیل را برعهده گرفت که باید از یک مرد سیاهپوست متهم به قتل دو زن سفیدپوست و تجاوز به دختر 10 ساله خود دفاع می کرد. این فیلم مک کانهی را به یک ستاره تبدیل کرد.

همچنین بخوانید: نگاهی به 15 فیلم برتر جان فورد، یک وسترن ساز تمام عیار


7. برنی – Bernie – 2011

اگر می خواهید مک کانهی را در یک نقش جالب ببینید این فیلم مناسب شماست. او نقش یک کلانتر محلی تگزاسی و سختگیر را ایفا می کند که پرونده های قتل را بررسی می کند. مک کانهی با لهجه تگزاسی، کلاه و رفتارش در این نقش می درخشد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کریس همسورث که باید تماشا کنید


6. ماد – Mud – 2012

داستان مردی که پس از قتل مرد دیگر در تگزاس و جایزه گذاشتن برای سرش به تبعید رفته و مک کانهی با اجرای این نقش در تمام فستیوال های آن سال درخشید. با دیدن دو پسر که در جزیره رودخانه می سی سی پی جستجو می کنند، به آنها می گوید که هدفش یافتن عشقش است نه زنده ماندن. مک کانهی با حضور در این نقش مهارت های بازیگری اش را ارائه داد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر برادران کوئن که نباید از دست بدهید


5. میان ستاره ای – Interstellar – 2014

همکاری نام هایی مانند کریستوفر نولان، متیو مک کانهی، جسیکا چستین، آن هتوی و مایکل کین و کیپ تورن فیزیک دان یک پدیده علمی تخیلی درباره دانشمندان ناسا ساخته که برای یافتن سفینه جایگزین انسان در زمان و فضا سفر می کنند. مک کانهی باوجود ژانر علمی تخیلی فیلم اجرای حسی ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کیت وینسلت که باید تماشا کنید


4. مایک جادویی – Magic Mike – 2012

یک فیلم موفق و پرفروش به کارگردانی استیون سادربرگ درباره پسری که برای گذران زندگی خود هرکاری می کند. روزها یک فرد موفق و شب ها رقصنده کلوپ است. پس از ملاقات یک پسر 19 ساله می خواهد او را به حرفه خود وارد کند اما با دیدن خواهر آن پسر عاشق او می شود. با این حال حقیقت شغل او ممکن است این عشق را تهدید کند. مک کانهی خودش هم نقش مدیر این کلوپ را ایفا می کند. این اجرایی بود که سرنوشت مک کانهی را تغییر داد. مردم هم به توانایی های او پی بردند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آرنولد شوارتزنگر که باید تماشا کنید


3. مات و مبهوت – Dazed and Confused

شاید بسیاری از افراد او را با این اجرای زیبا بشناسند. بن افلک هم هم در این فیلم نقش کوتاهی برعهده داشت، اما این مک کانهی بود که در این نقش درخشید. او نقش درخشانی داشته و داستان نوجوانانی را ایفا می کند که در آخرین روز دبیرستان جشن می گیرند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نائومی واتس (Naomi Watts) که باید تماشا کنید


2. کارآگاه های حقیقی – Ture Detective – 2014

داستان درباره تحقیقات مربوط به قتل های رخ داده در زمان فعالیت دو کاراگاه است. مجموعه ای از فلش بک ها و مصاحبه ها داستان را تشکیل می دهد. اجرای زیبای مک کانهی و داستان پیچیده اثر را رئال نموده و تحسین منتقدین را نیز برانگیخته است. پرداختن به روان انسان و زوایای مختلف شخصیتی این اثر را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نیکلاس کیج که باید تماشا کنید


1. باشگاه خریداران دالاس – Dallas Buyers Club – 2013

یکی از موفق ترین فیلم های زندگی نامه ای تاریخ که به اسکار آن سال راه یافت. مک کانهی نقش ران وودرف را ایفا می کند. کسی که در دهه 80 بیماری ایدز در او تشخیص داده شد. در آن زمان این بیماری برای بشر ناشناخته بود و او یک باشگاه مخصوص راه اندازی کرد تا داروهای ایدز را به بیماران به فروش برساند. مک کانهی برای این نقش 20 کیلوگرم وزن کم کرد. اما علاوه بر این موفقیت فیزیکی اجرای خوبی ارائه داد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر ادوارد نورتون که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم