معرفی 13 انیمه زیبا که هر کودکی باید ببیند

کودکان یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان دنیای انیمه هستند. بنابراین تعجبی ندارد که برای آن ها ژانر مخصوصی وجود داشته باشد. با وجود مضامین مختلف این انیمه ها، گاهی اوقات یافتن یک انیمه مناسب برای کودکان دشوار می باشد زیرا بسیاری از آن ها به بزرگسالان تعلق دارند. در اینجا می خواهیم فهرستی از انیمه های کودکانه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. پوکمون – Pokemon – 1997

لیست مان را با یکی از محبوب ترین انیمه های کودکانه آغاز می کنیم. پوکمون در اواخر دهه 90 تا اوایل سال های 2000 بسیار محبوب بود و هنوز طرفداران خود را دارد. داستان درباره هیولاهایی به نام پوکمون است که براساس گونه خود توانایی های خاص خود را دارند. انسان ها آنها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرده و در مبارزه در تورنمنت های جهانی از آن ها استفاده می کنند. داستان درباره اش است که می خواهد با شکست رهبران باشگاه و پیروزی در تورنمنت بهترین مربی پوکمون های جهان باشد. پیکاچو، پوکمون محبوب و بهترین دوست او در این ماجراجویی در کنار اوست.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های سه بعدی (3D) تاریخ سینما را بشناسید


12. سرویس تحویل کیکی – Majo no Takkyuubin – 1989

اولین فیلم استودیو جیبلی در این لیست که رفته رفته انیمه های دیگری از این استودیو را معرفی می کنیم. یک انیمه فانتزی و ماجراجویانه 1 ساعت و 45 دقیقه ای، فیلم درباره یک جادوگر جوان 13 ساله به نام کیکی که برای تبدیل شدن به یک جادوگر باید بدون حمایت خانواده و دوستان زندگی کند. او تصمیم می گیرد یک سفر را آغاز کرده و به شهر کوریکو برود. اما زندگی به تنهایی آسان نیست و آواره خیابان ها می شود. سپس با اوسونو آشنا شده و به عنوان تحویل دهنده شیرینی پزی کار می کند. در طول فیلم کیکی مسئولیت پذیرتر شده و شاهد رشد او هستیم.

همچنین بخوانید: اگر انیمه بلیچ (Bleach) را دوست دارید این 12 انیمه را تماشا کنید


11. شین-چان – Crayon Shin Chan – 1992

یکی دیگر از انیمه های محبوب دیگر درباره یک پسر معمولی که به عجیب و غریب ترین شکل ممکن زندگی می کند. شاید تصور کنید این انیمه برای کودکان مناسب نیست اما آیا فیل خنده دار را به یاد دارید؟ در هر صورت اگر خودتان هم نظارت داشته باشید می توانید آن را در کنار کودک تان تماشا کنید. شین-چان در کنار والدین اش هیورشی و میزایی، خواهر کوچکش هیماواری و گش شیرو زندگی می کند. او بیشتر اوقات به همراه دوستش بوده و در خانه یا مدرسه خرابکاری می کند. همچنین در مواجهه با مشکلات زندگی به راه حل های عجیب و بامزه دست می یابد.

همچنین بخوانید: لیست انیمه ۹ تا از بهترین انیمه‌های چینی به انتخاب پروشات


10. میرای – Mirai no Mirai – 2018

یک انیمه سرگرم کننده 1 ساعت و 37 دقیقه ای که لحظات ماجراجویانه، درام و فانتزی را به نمایش می گذارد. کون یک پسر چهارساله و نور چشم خانواده است. اما به تازگی خواهرش متولد شده و زندگی او تغییر کرده است. همچنین از اینکه مادرش به سر کار رفته و پدر در خانه است راضی نیست. یک روز با عصبانیت به باغ خانه رفته و موجوداتی را میبیند. آن ها از گذشته و آینده آمده اند و یکی از آنها آینده میرای است. گرچه دلیل دیدار آن ها مشخص نیست اما میرای نوجوان برادرش را در سفری با خود همراه می کند تا با داستان خانواده شان آشنا شوند و وظیفه خود به عنوان برادر بزرگ تر را بداند. اما خواهرش چرا از آینده آماده است؟

همچنین بخوانید: اگر انیمه شمشیرزن دوره گرد (Rurouni Kenshin) را دوست دارید این 12 انیمه را تماشا کنید


9. کاراگاه کونان – Detective Conan – 1996

یک سریال قدیمی که هنوز هم پخش می شود و طرفداران خود را دارد. قهرمان انیمه شینیچی کودو، یک دانش آموز دبیرستانی باهوش است که در حل جرایم استاد است. اما یک روز با تعقیب دو مرد مشکوک شاهد حوادثی بوده و دستگیر می شود. آن  دو مرد یک داروی مخدر به او تزریق کرده و رهایش می کنند تا بمیرد. شینیچی زنده مانده اما به یک کودک تبدیل شده است. خوشبختانه هوش او صدمه ای ندیده. او با الهام از نویسندگان داستان های رازآلود نام کونان ادوگاوا را انتخاب کرده و هویت خود را پنهان می کند. اکنون به صورت مخفیانه پرونده های دوست پدرش را که او هم یک کارآگاه است، حل می کند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر تاریخ درباره غذا و آشپزی


8. شهر اشباح – Spirited Away – 2001

یکی از بهترین انمیه های ماورایی تولید شده توسط استودیو جیبلی، که به یک اثر هنری تبدیل شده است. چیهیرو اگینو، یک دختر 10 ساله، قهرمان این انیمه است. او ساده لوح و احمق است که با رفتن به خانه جدید به همراه خانواده از یک پارک متروک عبور می کنند. از این مکان لذت می برند اما چیهیرو حس بدی دارد. با تاریک شدن هوا اتفاقات عجیبی رخ داده و اشباح پدیدار می شوند. والدین اش غذاهای خوشمزه اطراف را خورده و به خوک تبدیل می شوند. به نظر می رسد چیهیرو به دنیای ارواح رفته و به دام افتاده است. برای نجات خود از این مکان و نجات والدینش باید به کمک های هاکو اعتماد کند.

همچنین بخوانید:اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


7. Kochira Katsushikaku Kameari Kouenmae Hashutsujo – 1996

یک انیمه محبوب با نام دیگر Kochikame که در 373 قسمت 25 دقیقه ای ساخته شده است. کانکیچی ریتسو قهرمان این انیمه یک پلیس است. حقوق او کافی نیست و اغلب به مشکلات مالی خنده دار برمی خورد. همیشه نقشه هایش نقش بر آب شده و در داستان های پیچیده درگیر می شود.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های خاطره انگیز دهه 1990 که نباید از دست بدهید


6. بی بلید – Beyblade – 2001

یکی از انیمه هایی که در سراسر جهان طرفداران زیادی یافته و به یک پدیده تبدیل شده است. همه این انیمه را تماشا کرده یا بازی آن را انجام می دادند. این انیمه در سال 2001 و در 51 قسمت 23 دقیقه ای پخش شد و مانند پوکمون به عشق و دوستی می پردازد. محتوای آن برای کودکان مناسب است نه بزرگسالان. قهرمان انیمه پسری 13 ساله به نام تایسون گرانگر است که به همراه دوستانش کای هیواتاری، ری کن و مکس تیت، سخت تمرین می کند تا یکی از بی بلیدرهای جهان باشد. آنها برای رسیدن به این هدف باید در تورنمنت های مختلف مبارزه کرده و پیروز می شدند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر سامورایی که باید تماشا کنید


5. پونیو – Ponyo – 2008

یک انیمه سرگرم کننده دیگر از استودیو جیبلی، با مدت زمان 1 ساعت و 40 دقیقه. سوسوکه یک پسر جوان است که به همراه مادر در کنار دریا زندگی می کند و قهرمان انیمه است. او به قایق پدر در دریا پیام هایی را مخابره می کند. یک روز موج ها یک ماهی قرمز را به ساحل می آورند. ماهی قرمز را به خانه برده و آن را پونیو می نامند. اما پونیو یک ماهی قرمز معمولی نیست. با ملاقات یک مرد عجیب ماجراجویی سوسوکه و پونیو آغاز می شود. آن دو باید در این ماجراجویی در کنار هم بوده و معنای دوستی را بدانند. همچنین در این مسیر از تمام افراد چیزی بیاموزند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


4. قصر متحرک هاول – Howl’s Moving Castle – 2004

کل لیست را می توان با انیمه های جیبلی پر کرد. زیرا این استودیو خالق بهترین انیمه های جالب و خانوادگی است. این انیمه هم یکی از انیمه های محبوب این استودیوست. هاول یک جادوگر قدرتمند است که در یک خانه متحرک زندگی می کند. او را یک زن باره می دانند. سوفی هتر دختری است که در فروشگاه کلاه دوزی پدر کار می کند. یک روز در یک موقعیت بد گیر کرده و جادوگر به کمک او می شتابد. این مسئله جادوگر شرور آن ناحیه را که مخالف هاول است، تحریک می کند. درنتیجه با طلسم کردن سوفی او را به یک پیرزن تبدیل می کند. سوفی نمی تواند با این شمایل به روستا بازگردد، بنابراین از هاول تقاضای کمک کرده و بدون فاش کردن هویت خود به مستخدم او تبدیل می شود.

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


3. ماجراجویی دیجیمون – Digimon Adventure – 1999

یک انیمه محبوب و سرگرم کننده که در زمان انیمه پوکمون پخش شد و جایگاه خود را به دست آورد. یک انیمه ایزکی در 54 قسمت 24 دقیقه ای، درباره گروهی از کودکان که به دنیای دیجیتال می روند. در این دنیا به جای انسان هیولاهایی به نام دیجیمون زندگی می کنند. هر کودک با یک دیجیمون جفت می شود. تقدیر این کودکان را به آنجا برده تا این دنیای دیجیتال را از شر شیاطین نجات دهند. آن ها برای نجات این جهان و بازگشت به خانه باید سخت تلاش کنند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های زمستان ۲۰۱۹ به انتخاب پروشات


2. استیم بوی – Steamboy – 2004

یک فیلم انیمه سرگرم کننده دو ساعت و 6 دقیقه ای که براساس “تاریخ جایگزین” ساخته می شود. این انیمه در انگلستان دوران ویکتوریا رخ داده و داستان درباره یک کودک نابغه مخترع به نام ری است که جوان و پر از ایده های درخشان است. اما با دریافت یک نامه از ایالات متحده همه چیز تغییر می کند. این نامه از طرف پدربزرگش لیولد استیم است.  این نامه حاوی یک توپ بخار است که می تواند برای هر دستگاه نیازمند به بخار یک منبع قوی باشد. لیولد از ری می خواهد تا از توپ بخار محافظت کرده و آن را به دست افرادی چون سازمان اوهارا که آن را برای مقاصد خودخواهانه خود استفاده می کنند، نسپارد. اکنون ری باید با کمک نبوغ خود به آرزوهای پدربزرگش دست یافته و آینده بشریت را نجات دهد.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه آکادمی قهرمان من علاقه دارید این 14 انیمه را ببینید


1. فرزندان گرگ – Wolf Children – 2012

یک انیمه زیبا و حیرت آور که بسیار شهرت دارد و استودیو شیزو آن را تولید کرده است. هانا، قهرمان این انیمه، یک دانشجوی کالج است که عاشق همکلاسی خود می شود، مردی که یک گرگینه است و هر زمان که بخواهد به گرگ تبدیل می شود. آن ها رابطه شان را ادامه داده و تشکیل خانواده می دهند. هانا دو فرزند به دنیا می آورد که هردو گرگینه هستند، پسری به نام امه و دختری به نام یوکی. پس از تولد امه پدر خانواده می میرد و هانا باید از دو فرزند گرگینه اش مراقبت کند. او آن ها را به روستا می برد تا از چشم شکارچیان به دور باشند.

همچنین بخوانید: 24 انیمه ترسناک کل تاریخ سینما که هر انیمه بازی باید ببیند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (16)

بستن فرم

  1. A.M

    شهریور 18, 1401

    ببخشید
    کاراگاه کونان بجز چند قسمت اولش کلی صحنه‌ی عاشقانه و مرگ و صحنه‌های غم انگیز داره
    خیلی رده سنیش بالا نیست و چیز بدیم نداره ولی فکر نکنم واسه بچه‌های کوچیک خوب باشه
    البته احتمالا فقط تا ۱۰ ۱۱ سالگی خوب نیست
    ولی در کل از داستاناییه که یکم بزرگتر باشی برات جذاب تره

    پاسخ

  2. کاوه

    اسفند 2, 1400

    یکسری انیمه هایی که داخل لیستتون بود مثل استیمبوی و قلعه متحرک هاول و شهر اشباح به نظرم برای کودکان مناسب نیستن چون هم از نظر بصری هم داستانی بدرد بالا ۱۴ سال میخورند
    انیمه مخصوص کودکان خوب میخواین که قشنگ میخ کوب کنه
    Pokemon, kirby, sonic x, my hero academia, Haikyu

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به کاوه

      اسفند 3, 1400

      الان اونوقت مای هیرو آکادمیا هم شد بچگونه ؟
      سونیک اصلش انیمه نیستا
      شهر اشباح مناسب تره تا مای هیرو
      کلا استودیو جیبلی واسه کودکان مناسب هستند

      پاسخ

    • Sabrina در پاسخ به کاوه

      اسفند 3, 1400

      هایکیو کودکانست ؟ نه وجدانی ؟ مای هیرو اکادمی ؟ با سانسور دیدشون درست میگم ؟ اقا اول تحقیق کنید بعد نظر بدید . -_-

      پاسخ

  3. من دیجیمون هارا خیلی دوست دارم از بچگی دارم میبینمش مخصوصا شخصیت هایش

    پاسخ

  4. جانان

    دی 6, 1400

    شیپودن

    پاسخ

  5. جانان

    دی 6, 1400

    منم معرفی می کنم اومارو چان

    پاسخ

  6. دلنیا

    دی 5, 1400

    شهر اشباح اصلا برای کودکان مناسب نیست ۹ سالمه

    پاسخ

    • رهام در پاسخ به دلنیا

      دی 6, 1400

      من نمیدونم کی اومد این فیلم ولی اگه هفت سال پیش اومده باشه من هفت سالگیم این فیلم رو دیدم 😂😂😂و هیچ هم مشکلی نداشتم

      پاسخ

    • ب ت چ😐 در پاسخ به دلنیا

      بهمن 15, 1400

      بنظر من اصلن هیچ اشکالی داخل این انیمع نیس من ده سالمع این انیمع رو دیدم هیچ جای ترسناکی ندرع

      پاسخ

    • 𝓐𝓡𝓨𝓐𝓝 در پاسخ به دلنیا

      آبان 3, 1401

      من ۵ سالم بود دیدم چیز مهمی نداشت /:

      پاسخ

  7. Roya

    مهر 8, 1400

    انیمه برای کودکان که اینا اصلن مناسب نیستن -_-
    انیمه هایی مثل:
    ۱-من نمیخوام صدمه ببینم پس دفاعم رو مکس میکنم
    I don’t wanna get hurt so I’ll max my def fence
    ۲-کرم کتاب فصل ۱و ۲
    Wormbook s1and2
    ۳-برگزیده شده توسط خدایان
    Kali tachi ni hiroweta
    و…

    پاسخ

  8. Gh

    شهریور 31, 1400

    میشه چند انیمه برای ۱۴ ساله ها بگید؟
    لطفا

    پاسخ

    • A.H.A در پاسخ به Gh

      آبان 5, 1400

      کیمیاگر تمام فلزی برادری خیلی خوبه

      پاسخ

      • FBI در پاسخ به A.H.A

        بهمن 27, 1400

        سلام من ۱۱ سالمه و کمیاگر تمام فلزی برادری را دیدم باحال بود اما وقتی پدرش تو یک روز بصورت خیلی عجیب بیر شد ناراحت کننده بود

        پاسخ

  9. otaco

    فروردین 4, 1400

    انیمه کمدی میخوام 14 سالمه

    پاسخ

    • ava در پاسخ به otaco

      فروردین 30, 1400

      هیموتو اوماروچان رو ببین 2 فصله و خیلی قشنگه خودم تازه تمومش کردم

      پاسخ

  10. mps

    بهمن 18, 1399

    فقط بگم که کاراگاه کنان + ۱۳ ساله

    پاسخ