آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 14)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم های مختلف است؛ پیشنهاد ما این ده فیلم است که در ادامه خواهید دید. با پروشات همراه باشید.


1. میان ستاره ای -2014- Interstellar

ژانر: درام، علمی-تخیلی، راز آلود

کارگردان: “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan)

بازیگران: “متیو مک کانهی”، “ان هتوی”، “جسیکا چستین”

تریلر فیلم

تماشا کردن یکی از فیلم های نولان نیازی به معرفی ندارد و تکراری هم نمی شود؛ مخصوصا اگر با داستانی به زیبایی فیلم “میان ستاره ای” مواجه باشیم. داستانی که در عین تعلق داشتن به ژانر علمی  تخیلی، درام زیبایی در ستایش عشق و علاقه ی بین اعضای خانواده و اهمیت دلسوزی و ایمان به عشق است.

تماشای فیلم “میان ستاره ای” علاوه بر داستان پرکشش و بازی های حرفه ای تیم قوی بازیگران اش، همچون “متیو مک کانهی” و “آن هاتوی”، می تواند موجب شود که تماشاگران اطلاعات علمی زیادی نیز راجع به فناوری های فضایی و فیزیک کوانتوم بیاموزند. “میان ستاره ای” ما را می ترساند، اشک مان را جاری می کند و در پایان در زیبا ترین حالت قلب تماشاگر را سرشار از امید می کند.


2. مهتاب -2016- Moonlight

ژانر: درام

کارگردان: “بری جنکینز” (Barry Jenkins)

بازیگران: “تراوانته رودز”، “اندره هلند”، “نائومی هریس”، “ماهرشالا علی”

تریلر فیلم

اگر به تماشای فیلم های درام علاقه دارید، حتما این فیلم را ببینید. فیلم “مهتاب” داستان زندگی پسری سیاه پوست را در سه مرحله ی کودکی، نوجوانی و جوانی به تصویر می کشد. ریتم فیلم بسیار آرام است و این امر باعث می شود تا مخاطب فرصت کافی برای شناخت و همراهی شخصیت ها را داشته باشد.

فیلم “مهتاب” جایزه ی اسکار بهترین فیلم و بهترین را در سال 2017 کسب کرده است.


3. جان ویک -2014- John Wick

ژانر: اکشن، جنایی

کارگردان: “چاد استاهلسکی” (Chad Stahelski)

بازیگران: “کیانو ریوز”، “ایان مک شین”، “لنس ردیک”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی قاتلی حرفه ای به نام “جان ویک” (با بازی “کیانو ریوز”) است که بعد از ازدواج با زن مورد علاقه اش، دست از آدم کشی برداشته است. اما پس از حمله ی عده ای به خانه اش و کشته شدن سگی که تنها یادگار همسرش بوده است، دوباره دست به ادم کشی و قتل می زند.

صحنه های اکشن و درگیری هایی که بین شخصیت های این فیلم اتفاق می افتد بسیار هبجان انگیز بوده و برای مخاطبان فیلم های اکشن جذاب است. فیلم “جان ویک” دارای امتیاز 7 در سایت معتبر IMDB می باشد.


4. وثیقه -2018- Pledge

ژانر: ترسناک، هیجان انگیز

کارگردان: “دنیل روبینز” (Daniel Robbins)

بازیگران: “آرون دالا ویلا”، “زاچری بیرد”، “زک وینر”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی گروهی از دانشجویان است که به دنبال تاسیس یک انجمن برای تحقق اهداف مدنظرشان هستند؛ این افراد به ناگهان با دعوتی نامه ای مرموز از طرف فردی ناشناس رو به رو می شوند که سرنوشت زندگی شان را برای همیشه تغییر می دهد.

این فیلم در ابتدا احساس امیدواری و سر زندگی را در مخاطب خود به وجود می آورد اما این احساس خیلی زود جای خود را به ترس و وحشت می دهد. تصمیم ها و انتخاب هایی که شخصیت ها در طول فیلم انجام می دهند چالش برانگیز است و مخاطب را درگیر خود می کند.


5. شیطان پرادا می پوشد -2006- The Devil Wears Prada

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: “دیوید فرانکل” (David Frankel)

بازیگران: “مریل استریپ”، “آن هتوی”، “امیلی بلانت”، “استنلی توچی”

تریلر فیلم

شغلی که انتخاب می کنیم تا چه اندازه می تواند بر زندگی و روابط ما تاثیر بگذارد؟ آیا پول، مقام و شهرت می توانند انسان را برای همیشه راضی نگه دارند؟ این ها سوالاتی اند که حین تماشای فیلم “شیطان پرادا می پوشد” به ذهن مخاطب خطور می کنند و خوشبختانه کارگردان این فیلم به خوبی توانسته است به این سوال ها در پایان داستان جواب دهد!

“آن هتوی” در این فیلم نقش دختری جوان به نام “آندرا” را بازی می کند که در یک دفتر مجله ی مد استخدام می شود. سردبیر این مجله زنی به نام “میراندا” (با بازی “مریل استریپ”) است که بسیار بد اخلاق و سخت گیر می باشد. “آندرا” که به این شغل احتیاج دارد، مجبور است با شرایط سخت محل کارش کنار بیاید. او سخت تلاش می کند تا نظر “میراندا” را به خود جلب کند و از همکارش، “امیلی” (با بازی “امیلی بلانت”)، پیشی بگیرد. “آندرا” در این مسیر چیز هایی را از دست می دهد و در مقابل، تجربه های جدیدی کسب می کند که نگاهش به زندگی راتغییر می دهد.


6. مری شلی -2017- Mary Shelley

ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه

کارگردان: “حیفا المنصور” (Haifaa al-Mansour)

بازیگران: “ال فانینگ”، “داگلاس بوث”، “بل پاولی”، “میسی ویلیامز”

تریلر فیلم

این فیلم داستان زندگی نویسنده ای به نام “مری شلی” و تلاش های او برای استفاده از قسمت های تاریک و رنج آور زندگی اش برای بروز قدرت نویسندگی اش را به تصویر می کشد. داستان زندگی “مری”، سرشار از عشق، نا امیدی، غم و از خود گذشتگی است.

شاید یکی از مهم ترین نتایجی که هر مخاطبی بعد از تماشای این فیلم به دست می آورد این باشد که عشق همیشه باعث خرسندی و رضایت در زندگی نمی شود و این احساس، در بعضی مواقع می تواند بسیار تخریب کننده و زیان بار هم باشد.


7. پاتریک -2018- Patrick

ژانر: کمدی، خانوادگی

کارگردان: “مندی فلچر” (Mandie Fletcher)

بازیگران: “امیلی اتک”، “بتی ادموندسون”، “اد اسکرین”

تریلر فیلم

فیلم “پاتریک” درباره ی زندگی معلمی است که با وارد شدن سگ مادربزرگش به زندگی اش، با ماجراها و اتفاقاتی رو به می شود که نظم زندگی اش را به طرز وحشتناکی تغییر می دهد.

این فیلم دارای امتیاز 6 در سایت معتبر IMDB می باشد و یکی از بهترین فیلم ها در ژانر کمدی و خانوادگی است.


8. نوبت توست -2013- Make Your Move

ژانر: درام، موزیکال، عاشقانه

کارگردان: “دوآن آدلر” (Duane Adler)

بازیگران: “درک هاف”، “بوآ”، “ویل یان لی”

تریلر فیلم

اگر از طرفداران فیلم های استپ آپ هستید و از دیدن رقابت، هیجان و رقص لذت می برید حتما این فیلم را تماشا کنید. “نوبت توست” به خوبی به تماشاگران نشان می دهد که بهای رسیدن به خواسته ها تلاش سخت و تمرکز است. این فیلم علاوه بر نمایش پر زرق و برقی از زندگی کلاب های زیر زمینی، رقص را به تصویر می کشد، شخصیت پردازی قابل قبول و تصویر برداری زیبایی نیز دارد.


9. 102 سالگی پایان نیست -2018- 102 Not Out

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: “اومش شوکلا” (Umesh Shukla)

بازیگران: “آمیتاب باچان”، “ریشی کاپور”

تریلر فیلم

فیلم “102 سالگی پایان نیست” داستان زندگی پیر مردی 102 ساله است که با پسر 70 ساله اش در یک خانه زندگی می کند. نکته ی طنز آمیز این فیلم در این است که پسر هفتاد ساله ی این پیر مرد، بیشتر از خود او احساس پیری و درماندگی کرده و خود را در آستانه ی مرگ می بیند. در سراسر این فیلم، شاهد تلاش های این پدر 102 ساله برای برگرداندن امید به زندگی و شور و نشاط در فرزند هفتاد ساله اش هستیم!


10. کوکو -2017- Coco

ژانر: فانتزی، ماجراجویی

کارگردان: “لی آنکریچ” (Lee Unkrich)

صداپیشگان: “آنتونی گونزالس”، “گائل گارسیا برنال”، “بنجامین برت”

تریلر فیلم

با دیدن انیمیشن “کوکو” احساس سر زندگی، امیدواری و هیجان را تجربه می کنیم و در پایان داستان همراه با شخصیت ها اشک در چشمانمان حلقه می زند!

داستان این انیمیشن درباره ی پسری به نام “میگل” است که به دنبال رسیدن به رویای خود یعنی خواننده شدن، با خانواده اش که سخت با این کار مخالف اند درگیر می شود و بعد از اتفاقاتی که رخ می دهد، به دنیای مردگان می رود و در آنجا با اجدادش ملاقات می کند و در اداکه داستان فیلم طوری رقم می خورد که مخاطب را شوکه می کند.


امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم