بیوگرافی کامل رزمند پایک (Rosamund Pike) از کودکی تا به امروز

نام: رزمند پایک

تاریخ تولد: 27 ژانویه 1979 (7 بهمن 1357)

سن: 40 سال

محل تولد: لندن، بریتانیا

قد: 174

شغل : بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی رزمند پایک

رزمند پایک یک بازیگر انگلیسی است که به دلیل بازی در این فیلم ها شهرت دارد: افسارگسیخته (The Libertine)، نسخه بارنی (Barney’s Version)، سرزمین موعود (Promised Land)، غرور و تعصب (Pride & Prejudice) و روزی دیگر بمیر (Die Another Day) از سری فیلم های جیمز باند. کارنامه فیلم شناسی او کمتر از 30 فیلم دارد و به همین دلیل نمی توان او را یک بازیگر مشهور و شناخته شده دانست.

اما در سال 2014 با بازی در تریلر کاراگاهی “دختر گمشده” (Gone Girl)، که نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان به یک فیلم پرفروش تبدیل شد، در حرفه خود تغییر بزرگی ایجاد کرد و به شهرت رسید.

رزمند پایک در لندن، پایتخت انگلستان به دنیا آمد. والدین او، جولیان و کارولین پایک خواننده های مشهور اپرا بودند. پدرش یک پروفسور و سرپرست مطالعات دانشکده بیرمینگام هم بود. رزمند در سن 7 سالگی با والدین اش به سراسر اروپا سفر کرد. سپس به مدرسه دختران بریستول رفت و علاوه بر دروس عمومی در زمینه موسیقی ساز ویلون سل را آموخت.

رزمند در دانشگاه وادام، آکسفورد در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کرد. در همان زمان در تولید تئاتر نشنال یوث هم شرکت داشت. از جمله نمایش های او عبارت اند از: رومئو و ژولیت، رام کردن زن سرکش، افسار گسیخته و تمام پسران من. این گروه به سراسر اروپا و آسیا سفر کردند.

سپس در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد و در نمایش های کرگدن (Rhinoceros) و اسکای لایت (Skylight) به کارگردانی جیمز روگان حضور یافت. رزمند پایک با دریافت مدرک لیسانس در سال 2001 تصمیم گرفت در رشته بازیگری فعالیت کند.

فیلم های او

رزمند در سال 1998 و حین تحصیل در کالج در فیلم “یک ازدواج انگلیسی” (Rather English Marriage) در نقش سیلیا حضور یافت. یگ سال بعد در سریال تلویزیونی “همسران و دختران” (Wives and Daughters)، اثر اقتباسی رمان الیزابت گسکل حضور یافت که نه ماه طول کشید. مخاطبین از این فیلم استقبال کرده و منتقدین نیز از بازی او تحسین کردند.

رزمند پیک در غرور و تعصب

این بازیگر جوان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در سریال ها حضور یافت. از جمله سریال های او در این زمان عبارت اند از: Love in a Cold Climate و Foyle’s War، که نقش های کوتاهی را برعهده داشت. در سال 2002 در سینما حضور یافت و در فیلم “روزی دیگر بمیر” جیمز باند دیده شد. دو سال بعد در فیلم فرانسوی-اسرائیلی “سرزمین موعود” حضور یافت. سپس درام “افسارگسیخته”، تریلر علمی تخیلی “دوم” (Doom)، نسخه سینمایی “غرور و تعصب” رمان جین آستن، تریلر “شکست” (Fracture) و درام “قطعات فراری” (Fugitive Pieces)، حضور یافت. او در تمام این فیلم ها نقش های جزئی برعهده داشت.

منتقدین  اجرای او را تحسین کردند، مخاطبین او را دوست داشتند اما گرچه تمام این فیلم ها پرفروش بودند اما در آن ها نقش مهمی نداشت. فیلم های دیگر او عبارت اند از: درام برنده اسکار “تحصیل” (Education)، فیلم اکشن “بدل ها” (Surrogates)، کمدی تاریخی “ساخت داگنهام” (Made in Dagenham)، کمدی درام “نسخه بارنی”، کمدی پارودی “جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود” (Johnny English Reborn) و کمدی “بیگ یر” (The Big Year).

رزمند پایک در خشم تایتان ها

تنها در سال 2010 در فیلم ماجراجویانه “خشم تایتان ها” (Wrath of the Titans) براساس اساطیر یونان بود که نقش اصلی زن را به دست آورد. او نقش دختر پادشاه اتیوپی، آندرومدیا را ایفا کرد. دو سال بعد فیلم اکشن “جک ریچر” (Jack Reacher) تولید شد و رزمند پایک در کنار تام کروز هنرنمایی کرد.

و در این فیلم با لباس زیر ظاهر شد اما خودش مشکلی نداشت. او در فیلم ها با لباس زیر ظاهر شده، در صحنه های رابطه جنسی حضور می یابد و حتی با لباس زیر و برهنه در مقابل دوربین پلی بوی هم قرار گرفته است. اما نقشی که شهرت حقیقی را برای او به ارمغان آورد، نقش امی الیوت دان در تریلر کاراگاهی “دختر گمشده” در سال 2014 بود و منتقدین آن را اقتباس عالی نامیدند.

رزمند پایک در دختر گمشده

با این حال برخی از منتقدین از نظر تاثیر اجتماعی این فیلم آن را نپسندیدند. براساس آمار، در ایالات متحده، تعداد زنانی که برای آزار مردان و متهم نمودن آنها به خشونت خانگی دست زدند از مردان بیشتر است. این فیلم اولین فیلم درباره اتهامات اشتباه تبود. مدافعین حقوق بشر و فعالان اجتماعی معتقد بودند موفقیت عظیم این فیلم میزان بی اعتمادی نسبت به قربانیان حقیقی خشونت را افزایش می دهد.

این بازیگر در سال 2014 در یک اقتباس زیبا نقش اصلی زن را برعهده داشت. او در کمدی “هکتور و  جستجوی خوشبختی” (Hector and the Search for Happiness) نقش کلر را برعهده داشت. این فیلم براساس رمان فرانسیس للورد ساخته شد و داستان یک روانپزشک است که با داروهای سنتی و روش های روان شناسی نمی تواند مراجعین را شاد کند و در جهان به جستجوی خوشبختی است. سایمون پک نقش اصلی فیلم را برعهده داشت.

رزمند پایک در هکتور و جستجوی خوشبختی

رزمند پایک در سال 2015 در تریلر “بازگشت به فرستنده” (Return to Sender) نقش اصلی را برعهده داشت و بازهم نقش قربانی خشونت را ایفا کرد. این بار یک پرستار بود که قربانی یک روانی شده بود. این زن زنده ماند، نزد پلیس رفت و به عدالت رسید. اما حتی زمانی که مرد روانی به زندان می رود، دختر زخم دیده از فکر کردن به انتقام دست برنمی دارد.

زندگی شخصی

از سال 1997 رزمند پایک با سایمون وودز بازیگر رابطه داشت. رابطه آن ها شش سال طول کشید. سپس یک سال با هنری جان هنرمند دوست بود. در صحنه فیلم “غرور و تعصب” با جو رایت کارگردان آشنا شد. آن ها از سال 2004 باهم رابطه داشتند و در سال 2007 نامزدی شان را اعلام کردند اما به زودی از هم جدا شدند.

رزمند پایک در اواخر سال 2009 با روبی ونیاک فیلمبردار دوست شد. آن ها قصد ازدواج ندارند. با این حال صاحب دو پسر به نام های عجیب شدند. در سال 2012 سولو به دنیا آمد و دو سال و نیم بعد اتم. رزمند پایک علاوه بر انگلیسی به آلمانی و فرانسه هم مسلط است.

رزمند پایک و روبی ونیاک

این بازیگر صفحه رسمی اینستاگرام ندارد اما صفحات طرفداران او تصاویر مختلف را به اشتراک می گذارند. صفحات آلمانی، دو صفحه انگلیسی و صفحاتی به زبان های مختلف از او وجود دارد. این صفحات توجه هزاران طرفدار را جلب کرده و هر کدام از آن ها حدود 60،000 دنبال کننده دارند.

رزمند پایک در امروز

در سپتامبر 2016 درام زندگی نامه ای “یک پادشاهی متحد” (A United Kingdom) به کارگردانی اما اسنت با حضور رزمند پایک و دیوید اویلو ساخته شد و در فستیوال فیلم تورنتو به نمایش درآمد. این فیلم به حوادث سال 1948 می پردازد که به امپراتوری ضربه زد.

رزمند پایک در یک پادشاهی متحد

سرسته خاما، شاهزاده بوتسوانا در لندن تحصیل می کند و عاشق روث ویلیامز بریتانیایی می شود. دختر هم او را دوست دارد اما این پایان مشکلات آنها نیست. هردو خانواده و دولت بریتانیا و آفریقای جنوبی مخالف این ازدواج بوده و تضاد طبقاتی و ملیتی را مانع این ازدواج می دانند.

در سال 2017 رزمند پایم در فیلم فرانسوی “مردی به قلب آهنین” (The Man with the Iron Heart) در نقش لینا هدریک حضور یافت.

فیلم شناسی

  • همسران و دختران – Wives and Daughters – 1999
  • روزی دیگر بمیر – Die Another Day – 2002
  • سرزمین موعود – Promised Land – 2004
  • غرور و تعصب – Pride & Prejudice – 2005
  • تحصیل – An Education – 2009
  • جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود – Johnny English Reborn – 2011
  • خشم تایتان ها – Wrath of the Titans – 2012
  • جک ریچر – Jack Reacher – 2012
  • هکتور و جستجوی خوشبختی – Hector and the Search for Happiness – 2014
  • دختر گمشده – Gone Girl – 2014
  • بازگشت به فرستنده – Return to Sender – 2015
  • یک پادشاهی متحد – A United Kingdom – 2016

تصاویری از رزمند پایک


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم