بیوگرافی کامل سوفی ترنر (Sophie Turner) از کودکی تا به امروز

نام: سوفی ترنر (سوفی بلیندا ترنر)

متولد: 21 فوریه 1996 (2 اسفند 1374)

سن: 23 سال

محل تولد: نورث ‌همپتون، بریتانیا

قد: 175

شغل: بازیگر بریتانیایی

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی سوفی ترنر

سوفی ترنر یک بازیگر بریتانیایی است که به دلیل بازی در نقش سانسا استارک در سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) به شهرت رسید. سوفی ترنر پنج بار نامزد جوایز فیلم گیلد شد.

این ستاره در فوریه 1996 در نورث همپتون به دنیا آمد. او دو سال اول زندگی را در نورث همپتون، پایتخت اداری کشور گذراند. مادر سوفی در زمان بارداری سوفی دوقلو باردار بود اما دختر دیگر در شکم مادر فوت کرد. در این زمان خانواده به واریک ‌شر نقل مکان کردند.

هیچ کدام از اعضای خانواده سوفی بازیگر نبودند. مادرش معلم مهد کودک کودکان استثنائی و پدرش صاحب کسب و کار کشاورزی بود. سوفی جوان ترین کودک بود، دو برادر بزرگ تر همیشه از او محافظت کرده و او را در بازی های خود شرکت می دادند. سوفی این دوران را شاد و لذت بخش می داند. در اطراف خانه آن ها طویله، زمین چمن و آغل خوک وجود داشت و کودکان همیشه در گل و لای بازی می کردند.

سوفی ترنر در کودکی و امروز

هنگامی که سوفی سه ساله شد، مادرش او را به کمپانی پلی باکس تئاتر برد تا در فضای هنری آن قرار بگیرد. بازیگران جوان می توانستند آزادانه در آنجا بازی کنند و الگوهای قدیمی بازیگری در آن اعمال نمی شد.

زمانی که کلاس دوم بود به کلوپ نمایش مدرسه ملحق شد. در آن زمان در نمایش “جادوگر شهر اوز” در نقش مترسک حضور یافت. سپس سوفی 11 ساله به دبیرستان دخترانه کینگ رفت. این مدرسه  هم کلوپ بازیگری داشت و سوفی به آن ملحق شد. بازیگران جوان در تئاتر پلی باکس اجرا می کردند و ستاره آینده حرفه اش را آغاز کرد.

سوفی ترنر و میسی ویلیامز

یک روز معلم بازیگری درباره تست یک سریال جدید اطلاع رسانی کرد. سوفی ترنر 15 ساله در تست این سریال شرکت کرد و برای نقش سانسا انتخاب شد. در آن زمان با میسی ویلیامز، بازیگر نقش آریا، آشنا شد. آن ها در روزهای اول باهم دوست شدند. آن دو هنوز هم با هم دوست هستند و سوفی تصاویر مشترک با میسی را در صفحه اینستاگرام خود به نمایش می گذارد.

فیلم های او

سریال محبوب “بازی تاج و تخت” این بازیگر را به شهرت رساند. این پروژه یکی از بزرگ ترین سریال های تاریخ سینما بود. سوفی ترنر از رنگ کردن موی بلوند خود ابایی نداشت و موهای قرمز چهره او را تکمیل کردند. او این رنگ را برای مدت زمان طولانی تمدید می کرد. با این حال در فصل ششم مجبور بود کلاه گیس بپوشد زیرا رنگ کردن موهایش را ضعیف کرده بود.

سوفی ترنر در سریال بازی تاج و تخت

به محض پخش شدن این سریال سوفی ترنر نه تنها در قلب میلیون ها طرفدار جای گرفت بلکه به استقلال مالی رسید. او در مرکز لندن یک آپارتمان کوچک خریداری کرد. او آنقدر مشغول اجرا در این فیلم بود که نتوانست به مدرسه برود و به صورت آنلاین تحصیل می کرد. گرچه حرفه بازیگری او در حال رشد است اما نمی خواهد از درس خواندن دست بکشد و دوست دارد در رشته تاریخ یا روان شناسی به دانشگاه برود.

سال 2013 موج جدیدی از شهرت را برای او به ارمغان آورد: این بازیگر جوان در تریلر “من دیگر” (Another Me) و درام رازآلود “حکایت سیزدهم” (The Thirteenth Tale) نقش آدلین را بازی کرد. هردو فیلم درباره دوقلوها بود، او می توانست با این نقش ها همزادپنداری کند.

سوفی ترنر در فیلم من دیگر

در سال 2015 حرفه بازیگری خود را گسترش داد و در فیلم اکشن معروف “به ندرت کشنده” (Barely Lethal) حضور پیدا کرد. هیلی استاینفلد، جسیکا آلبا و ساموئل ال.جکسون در کنار او هنرنمایی کردند.

سوفی ترنر در فیلم به ندرت کشنده

قدم گذاشتن بر روی فرش قرمز تنها قسمت بازیگری است که سوفی از آن نفرت دارد. او با وجود قد 175 سانتی متری اش هنوز از راه رفتن و ژست گرفتن در مقابل هزاران چشم و دوربین هراس دارد. در سال 2016 در چندین فیلم دیده شد: ملودرام “سرباز شکست خورده” (Broken Soldier)، درام زندگی نامه ای “هیولای مری شلی” (Mary Shelley’s Monster) و فیلم اکشن “مردان ایکس: اپوکالیپس” (X-Men: Apocalypse). در آخرین پروژه نقش جهش یافته ای را ایفا کرد که توانایی های دورآگاهی داشت.

سوفی ترنر در فیلم دارک فینکس

در سال 2016 این بازیگر پرطرفدار در فصل ششم “بازی تاج و تخت” حضور یافت. او در یکی از مصاحبه ها اعلام کرد دوست دارد نقش مریلین مونرو و آدری هیپورن را ایفا کند.

زندگی شخصی

این بازیگر بریتانیایی دوست ندارد درباره زندگی شخصی اش صحبت کند. با این حال روزنامه ها درباره روابط او صحبت می کنند. او با همکارانش جک گلیسون و کیت هرینگتون رابطه داشت. در سال 2014 پاپاراتزی ها به رابطه ترنر و جیمز مک وی، خواننده ومز، توجه نشان دادند. آن دو باهم به دیدن فستیوال ها و کنسرت های راک می رفتند. سوفی با بازگشت به لندن هم آخر هفته ها را با او می گذراند. این زوج درباره رابطه شان صحبت نکردند و توجه عموم به آن ها بود. با این حال ازهم جدا شدند.در سال 2015 با دنی سیپریانی، بازیکن راگبی، دوست شد. سال بعد با جو جوناس، خواننده اصلی گروه پاپ DNCE رابطه اش را آغاز کرد. آن ها در اکتبر 2017 نامزدی شان را اعلام کردند.

امروز

این بازیگر بریتانیایی و برنده جوایز مختلف اغلب در فیلم ها حضور می یابد. او در تریلر “جوزی” (Josie) نقش یک دانش آموز دبیرستانی را ایفا کرد که با هانک (دیلن مک درموت) گارد پیشین سلول مرگ، دوست است. این فیلم در زمستان 2018 اکران شد. در سال قبل هم در فصل هفتم بازی تاج و تخت شرکت کرد که فصل پایانی آن در سال 2019 پخش می شود.

سوفی ترنر در فیلم جوزی

این بازیگر در دوازدهمین فیلم ابرقهرمانی “دارک فینکس” (Dark Phoenix) نقش ژان گری را برعهده داشت. این فیلم در فوریه 2019 اکران شد. او برای این نقش هم موهایش را قرمز کرد، درحالی که موهای اصلی اش بلوند است. از سال 2017 ترنر به صورت حرفه ای با کمپانی ولا همکاری کرد. با مراقبت متخصصین این کمپانی از موهایش دیگر لازم نیست نگران ضعیف شدن آن باشد.

فیلم شناسی

  • بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011-2017
  • من دیگر – Another Me – 2013
  • حکایت سیزدهم – The Thirteenth Tale – 2013
  • به ندرت کشنده – Barely Lethal – 2015
  • مردان ایکس: آپوکالیپس – X-Men: Apocalypse – 2016
  • سرباز شکست خورده – Broken Soldier – 2016
  • جوزی – Josie – 2017
  • دارک فینکس – Dark Phoenix – 2018

تصاویری از سوفی ترنر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم