بیوگرافی کامل سلمان خان (Salman Khan) از کودکی تا به امروز

متولد: 27 دسامبر 1965 (6 دی 1344)

سن: 53 سال

محل تولد: ایندور، هند

قد: 174

شغل: بازیگر، مجری تلویزیونی

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی سلمان خان

سلمان خان یک بازیگر و تهیه کننده هندی است که نقش های منفی، مثبت و قهرمان را برعهده داشته است. سلمان خان در صدها فیلم حضور یافت و جوایز مختلف بهترین بازیگر مرد و نماد جذابیت را به دست آورد.

دوران کودکی و جوانی

سلمان خان در 27 دسامبر 1965 در ایندور، مادیا پرادش، هند به دنیا آمد. پدرش سلیم خان یک فیلمنامه نویس و مادرش سلما خان یک هنرمند است. سپس پدرش برای دومین بار با رقصنده معروف، هلن آن ریچاردسون ازدواج کرد.

والدین اش مذاهب مختلف داشته و کودکان باید تمام آن ها را مطالعه کرده، قرآن می خواندند، پوجا را عبادت می کردند، هانومان می خواندند و هفته ای یک بار نزد کشیش کاتولیک می رفتند.

سلمان به عنوان فرزند خلاق این خانواده بزرگ شد. مادرش علاقه به هنر را در او خلق و مادر دومش علاقه به رقص را در او پرورش داد. پدرش هم او را با کارگردان های برتر آشنا نمود. خانواده به بمبئی نقل مکان کردند و خان هم هنوز در آنجا زندگی می کنند.

فیلم های او

این بازیگر اولین بار در سال 1988 در فیلم Biwi Ho To Aisi حضور یافت. ریکا، ستاره بالیوودی، نقش مقابل او را ایفا کرد اما فیلم چندان موفق نبود و با واکنش های منفی رو به رو  شد. او در سال 1989 و پس از حضور در فیلم Maine Pyar Kiya مشهور شد. این فیلم یکی از بهترین آثار بالیوود است. خان با بازی در نقش اصلی نامزد بهترین ستاره جوان سال و بهترین بازیگر مرد شد.

این بازیگر در دهه 90 در فیلم های مختلف حضور یافت. موفق ترین فیلم او “یار” (Saajan) بود که در سراسر آسیا موفق شد و سلمان خان را به یکی از سه ستاره برتر بالیوود تبدیل کرد.

در سال 1994 فیلم “من برای تو چه کسی هستم؟” (Hum Aapke Hain Koun) اکران شد و خان نقش اصلی را برعهده داشت. او در کنار ستاره دیگر، مادهوری دیکشیت، حضور یافت. این فیلم بسیار موفق بود و هنوز هم درخشان است.

سلمان خان در فیلم پس از ازدواج

در سال 2001 فیلم “اگه کسی رو دوست داری، نترس” (Pyaar Kiya To Darna Kya) اکران شد. این فیلم قرار بود مشهور باشد اما به دلیل شایعات ایجاد شده درباره پروژه در گیشه انتظارات را برآورده نکرد. گفته می شد رئیس مافیا، بهارات شاه، هزینه ساخت این فیلم را پرداخت نمود.

باوجود شکست فیلم در گیشه، سلمان خان نامزد بهترین بازیگر نقش اول شد. در سال 2006 فیلم “ازدواج کردم گیر افتادم” (Shaadi Karke Phas Gaya Yaar) اکران شد. فیلم درباره آیان، صاحب گاراژ و دخترین به نام آکانه بود. زوج جوانی که در یک نگاه عاشق شده و باهم ازدواج کردند. اما پس از ازدواج متوجه شدند که دیدگاهشان نسبت به زندگی متفاوت است.

سلمان خان در فیلم اک تا تایگر

در سال 2003 فیلم موفق “تحت تعقیب” (Wanted) اکران شد. این فیلم ابتدا در آسیا و سپس در اروپا بسیار محبوب بود. تماشاگران جوان به دلیل جلوه های ویژه کلاسیک هندی که بسیار سرگرم کننده بود، از آن استقبال کردند. در سال 2012 فیلم معروف “اک تا تایگر” (Ek Tha Tiger) به روی صحنه رفت و داستان درباره جاسوسی به نام تایگر است که عاشق رقصنده ای به نام زویا می شود. طرفداران بازی سلمان در نقش تایگر را دوست داشتند. او با ترکیب قدرت، رقص و عشق، این فیلم را موفق نمود. در سال 2017 ادامه این فیلم با نام “تایگر زنده است” (Tiger Zinda Hai) اکران شد.

سلمان خان در فیلم کیک

در سال 2014 فیلم اکشن دیگری از این ستاره بالیوودی با نام “کیک” (Kick) اکران شد. او در کنار ژاکلین فرناندز، نوازالدین صدیقی و چند ستاره هندی، نقش آفرینی کردند. سلمان نقش یک معتاد را ایفا کرد که از یک دختر جدا شده و به گروه گانگستری می پیوندد.

زندگی شخصی

روابط شخصی این بازیگر همیشه مورد توجه رسانه ها و طرفداران بوده است. درباره دوست دخترهای او پیش از رسیدن به شهرت چیز زیادی نمی دانیم. اولین دوست دختر او، بانوی پیشین هند، سانجیتا بجلانی بود. این دختر 5 سال از او بزرگ تر بود اما آن دو یک سال باهم بودند.

سلمان خان و سانجیتا بجلانی

در سال 1999 سلمان خان رابطه با آیشواریا رای را آغاز کرد. آن دو در حین ضبط فیلم “هم دل دچوکه صنم” (Hum Dil De Chuke Sanam) باهم آشنا شدند. رابطه آنها دو سال طول کشید. در این دو سال درباره خیانت های خان و رفتار بد او با آیشواریا، شایعاتی شنیده می شد. والدین دختر از او خوششان نمی آمد اما رای برخلاف نظر والدینش با او ماند.

سلمان خان و آیشواریا رای

او پس از رابطه با آیشواریا، روابط کوتاه مدت دیگری داشت که در رسانه ها اعلام نشد. اما تصاویر او با دختران مختلف دیده می شد. رابطه مهم دیگر او با کاترینا کیف بود. رابطه آن ها در سال 2003 آغاز شد. گفته می شد سلمان خان در حرفه بازیگری به کاترینا کمک کرد. این زوج در سال 2010 از هم جدا شدند اما دوستی شان حفظ شد.

سلمان خان و کاترینا کیف

سال 2015 برای این بازیگر سال دشواری بود. در 6 مه به دلیل رانندگی در حین مستی به پنج سال زندان متهم شد. او به مرد بی خانمانی که در خیابان زندگی می کرد برخورد کرده بود. این جرم در سال 2002 انجام شد، و این بازیگر معتقد بود که در آن روز اصلا رانندگی نکرده بود. این پرونده سال ها در جریان بود تا اینکه سرانجام متهم شد. در 8 دسامبر 2015 دادگاه عالی بمبئی خان را متهم نمود.

سلمان خان و یولیتا وانتور

در سال 2017 درباره رابطه این ستاره با مجری رومانیایی، یولیا وانتور شایعاتی شنیده می شد. بعدها سلمان خان این رابطه را تایید کرد و این رابطه را جدی خواند.

سلمان خان در امروز

اکنون سلمان خان می خواهد با یولیا ازدواج کند. این زوج می خواهند مراسم ازدواج داشته باشند و اقوام، دوستان و روزنامه نگاران را دعوت کنند.

او همچنین در چهار فیلم شرکت کرد که سه فیلم در سال 2018 اکران شد. در دو فیلم “نترس 3” (Fearless 3) و “پدر رقاص” (Dancing Dad) هم بازیگر بود و هم تهیه کننده.

فیلم شناسی

  • بیوی هو تو ایسی – Biwi Ho To Aisi – 1998
  • محبوب – Beloved – 1991
  • من برای تو چه کسی هستم؟ – Hum Aapke Hain Koun.. – 1994
  • ده – 1997 – “Ten” – 1997
  • هم سات سات هه – Hum Saath – Saath Hain – 1999
  • موجسه شادی کروگی – Mujhse Shaadi Karogi – 2004
  • رسالت – The Prophecy – 2006
  • قهرمان – Hero – 2008
  • اک تا تایگر – Ek Tha Tiger – 2012
  • من قهرمان تو هستم – Main Tera Hero – 2014
  • لامپ مهتابی – Tubelight – 2017
  • به نیویورک خوش آمدید – Welcome to New York – 2018

تصاویری از سلمان خان


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Roksana

    مهر 7, 1400

    در یک مصاحبه گفت قدم ۱۷۶ است !!

    پاسخ