15 راز طراحی دفاتر زیبای شرکت گوگل

15 راز طراحی دفاتر زیبای شرکت گوگل

طراحی دفتر کار به خلاقیت و بازده کارمندان کمک می‌کند. باوجود تکنولوژی‌های جدید، میز و صندلی کار اجزای جداناپذیر دفاتر کاری هستند، بااین‌حال باید اجزای دیگری نیز به آن اضافه کرد. بیایید نگاهی به طراحی دفاتر زیبای شرکت گوگل بیندازیم.

طبق گفته گوگل: “رمز موفقیت ما این است که در دفاتر کاری، کارکنان را بر کارشان متمرکز نموده و چیزهای اضافی را حذف کنیم. ما به دنبال راهی هستیم تا سلامتی و نشاط کارمندان را افزایش دهیم. اما این نهایت هدف ما نیست، ما می‌خواهیم که کارمندانمان بوسیله همکاری با ما، به فرد بهتری تبدیل شوند.”

بنابراین این طراحی‌ها نه‌تنها زیبا و جذاب هستند، بلکه روحیه کارمندان را بهتر نموده و باعث سلامتی و نشاط آن‌ها خواهند شد.

اولین راز: به طراحی خود هویت دهید

گوگل طراحی شعبه‌های مختلف خود را تقلید نمی‌کند. بلکه در هر شعبه از امکانات، شخصیت‌ها و اهداف الهام می‌گیرند. برای مثال، یکی از شعبه‌های پیتسبورگ گوگل از یک پوستر که تصویر یک پل بر آن حک‌شده استفاده می‌کند.

دومین راز: از فضای باز استفاده کنید

هوای آزاد بهترین راه برای سلامتی است، بنابراین از فضای باز و طبیعت استفاده کنید. البته که گوگل همانند شرکت‌های دیگر در پارکینگ یک میز و صندلی نمی‌گذارد، بلکه برای کارمندان خود یک فضای زیبا به همراه باغچه ترتیب داده است.

سومین راز: اتاق‌های جلسه شکیل طراحی کنید

برای فرار از شلوغی و یا تشکیل جلسات می‌توانید اتاق‌های خالی شرکت را به مکان‌هایی زیبا تبدیل کنید.

چهارمین راز: اصالت خود را فراموش نکنید

اولین دفتر گوگل در یک گاراژ افتتاح شد، بنابراین گوگل در طراحی دفتر آمستردام خود از این حقیقت الهام گرفته است. این طراحی در تمام اتاق‌ها ازجمله اتاق کنفرانس استفاده شده است.

پنجمین راز: سالن مطالعه

گوگل به کارمندانش اجازه می‌دهد تا در حین کار هم سرگرم باشند و هم چیزی یاد بگیرند. بنابراین این کتابخانه زیبا را ترتیب داده است.

ششمین راز: اتاق جلسه جادویی

در دفتر مادرید، یک اتاق جلسه زیبا طراحی شده که بر روی دیوار این کدها را مشاهده می‌کنید. این کدها کلمه مادرید را نشان می‌دهند.

هفتمین راز: فضای استراحت

برخی از کارمندان در دفتر معمولی هم خلاق هستند. اما در این فضای زیبا قطعاً خلاقیتتان دوچندان می‌شود. این فضای استراحت در شعبه پیتسبورگ خلاقیت و نوآوری‌تان را دوچندان می‌کند.

هشتمین راز: سالن ورزش

اگر از کارمندان خود انتظار کار بیشتر را دارید، باید فضایی را مهیا کنید تا انرژی‌شان افزایش یابد. با کمی هزینه برای این کار، بازدهی بیشتری دریافت خواهید نمود. شرکت گوگل چنین فضاهایی را برای استراحت، تفریح و ورزش فراهم می‌کند. همان‌طور که در این تصویر می‌بینید، در این اتاق از وسایل ورزش نظیر تردمیل و دوچرخه استفاده شده است.

نهمین راز: پیک‌نیک هنگام کار

بیشتر ما حین استراحت به نوشیدن قهوه اکتفا می‌کنیم. این اتاق استراحت در شعبه آمستردام همانند این است که به پیک‌نیک رفته باشید. برخلاف طرح‌های سنتی، گوگل از این‌که از طرح‌های عجیب و خنده‌دار استفاده کند واهمه‌ای ندارد.

دهمین راز: آشپزخانه در محل کار

گوگل در شرکت‌های خود آشپزخانه‌های زیبایی طراحی کرده تا کارمندان بتوانند ازلحاظ تغذیه خود را تأمین کنند. این مکان کوچک و زیبا در شعبه توکیو آرزوی هر کارمندی است.

یازدهمین راز: برند تجاری

اگر تابه‌حال از تصاویر متوجه نشدید، باید بدانید که برند تجاری گوگل در همه‌جا استفاده می‌شود. بنابراین برند گوگل در همه جای شرکت و به شکل‌ها و رنگ‌های مختلف دیده می‌شود.

سوزان مولیناری، نائب رئیس ارتباط با مشتری معتقد است که: ” ما می‌خواهیم مردم به‌جایی بیایند که نوآوری و خلاقیت در آن موج بزند و این خلاقیت به نیازهای مختلف افراد پاسخ دهد.”

دوازدهمین راز: از نور طبیعی استفاده کنید

همان‌طور که می‌بینید در دفاتر گوگل نور طبیعی خورشید دیده می‌شود. اما حتی اگر فضا نورگیر نباشد و یا شب باشد، از لامپ‌ها و چراغ‌هایی استفاده می‌شود که نور طبیعی را تداعی کنند. زیرا با این کار زیبایی فضا دوچندان می‌شود.

سیزدهمین راز: نوشیدنی

در شعبه دوبلین گوگل، در داخل شرکت بارهایی وجود دارد که کارمندان در زمان استراحت می‌توانند نوشیدنی مصرف کنند.

چهاردهمین راز: استراحت کنید

برای خیلی‌ها کارکردن نقطه مقابل استراحت کردن است. حتی ممکن است روزهای تعطیل را هم به کار اختصاص دهیم. اما در شعبه زوریخ این اتاق‌های استراحت مهیا شده‌اند که در آنجا می‌توانید ماساژ بگیرید و یا در وان ریلکس کنید.

پانزدهمین راز: کافه‌تریا

این کافه‌تریا علاوه بر اینکه غذا و نوشیدنی رایگان در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهد، بلکه یک فضای گرم و صمیمی به وجود می‌آورند تا کارمندان دورهم جمع شده و به بحث و گفتگو بپردازند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم