بهترین انیمه های سه بعدی (3D) تاریخ سینما را بشناسید

با پیشرفت تکنولوژی در دنیای سرگرمی پیشرفت های بیشتری دیده می شود. با مشاهده برخی از انیمیشن های مدرن می توانید شاهد این تکنولوژی باشید. تکنولوژی سه بعدی در عین تاثیر بر سینما بر دنیای انیمیشن هم تاثیرگذار بود. با این حال برخی با استفاده از تکنولوژی سه بعدی در انیمه موافق نیستند. برای این لیست گزینه های زیادی در دسترس نبود زیرا انیمه های سه بعدی چندان زیادی تولید نشده اند. با این وجود در اینجا می خواهیم برترین انیمه های 3 بعدی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


11. فاینال فانتزی ۷: ظهور کودکان – Final Fantasy VII: Advent Children – 2005

حوادث این انیمه دو سال پس از شکست شفیروث اهریمن توسط کلاود استرایف رخ می دهد. شفیروث می خواست یک شهاب سنگ عظیم را به زمین بکوباند اما به دلیل وجود قهرمان ها نقشه اش شکست خورد. اما گرچه قهرمان ها پیروز شدند اما این پیروزی آسان به دست نیامد زیرا شهر پر جمعیت میدگار با حوادثی مواجه شد. خوشبختانه بسیاری از شهروندها تخلیه شده و در شهر اج زندگی می کنند. کلود و تیفا سعی دارند با زندگی در شهر جدید خو بگیرند. آن ها اکنون باید از دو کودک جوان حمایت کنند. اما این کودکان به یک بیماری به نام جئوستیگما دچارند. همچنین یک نفر می خواهد کودکان بیمار را برباید. کلود برای پایان دادن به این مشکل در عین یافتن کودکان داروی درمان جئوتیگما را به دست می آورد. اما گویا آدم ربایان با دشمن آن ها، شفیروث ارتباط دارد. اکنون کلود و گروهش باید مجددا دنیا را نجات دهند.

همچنین بخوانید: اگر انیمه بلیچ (Bleach) را دوست دارید این 12 انیمه را تماشا کنید


10. استیم بوی – Steamboy – 2004

یک فیلم انیمه سرگرم کننده دو ساعت و 6 دقیقه ای که براساس “تاریخ جایگزین” ساخته می شود. این انیمه در انگلستان دوران ویکتوریا رخ داده و داستان درباره یک کودک نابغه مخترع به نام ری است که جوان و پر از ایده های درخشان است. اما با دریافت یک نامه از ایالات متحده همه چیز تغییر می کند. این نامه از طرف پدربزرگش لیولد استیم است.  این نامه حاوی یک توپ بخار است که می تواند برای هر دستگاه نیازمند به بخار یک منبع قوی باشد. لیولد از ری می خواهد تا از توپ بخار محافظت کرده و آن را به دست افرادی چون سازمان اوهارا که آن را برای مقاصد خودخواهانه خود استفاده می کنند، نسپارد. اکنون ری باید با کمک نبوغ خود به آرزوهای پدربزرگش دست یافته و آینده بشریت را نجات دهد.

همچنین بخوانید: لیست انیمه ۹ تا از بهترین انیمه‌های چینی به انتخاب پروشات


9. نینجا بتمن – Batman Ninja – 2018

یک فیلم زیبا با جلوه های بصری زیبا که گرچه شخصیت منفی داستان جوکر است اما این گوریلا گراد است که وقایع را آغاز می کند. او با کمک یک دستگاه خاص بدترین دشمنان بتمن را به همراه او به دوران فئودال ژاپن می برد. این دشمنان های به لردهای این دوره تبدیل می شوند و بر مردم حکمرانی می کنند. از آنجاییکه این حوادث بر سرنوشت مردم و تاریخ تاثیر می گذارد، بتمن تصمیم می گیرد به میدان وارد شده جوکر را شکست داده و برای بازگشت به دنیای امروز راهی پیدا کند. جلوه های بصری و انیمیشن زیبا آن را دیدنی می کند.

همچنین بخوانید: اگر انیمه شمشیرزن دوره گرد (Rurouni Kenshin) را دوست دارید این 12 انیمه را تماشا کنید


8. رزیدنت ایول: تباهی – Biohazard: Degeneration – 2008

یک انیمه 1 ساعت و 27 دقیقه ای درباره داستان رزیدنت ایلو، درباره آخرالزمان زامبی ها که به دلیل ویروس تی آغاز می شود. داستان در سال 2005 و در فصل پاییز آغاز می شود. داستان به نوعی ادامه بازی رزیدنت اویل 4 بوده و یک سال پس از آن را نشان می دهد. این بار فرودگاه هارواردویل به این ویروس دچار می شود. همچنین به نظر می رسد یک تروریست می خواهد این ویروس را در ایالات متحده پخش کند. یک بار دیگر قهرمان داستان از اشاعه این ویروس پیشگیری می کند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر تاریخ درباره غذا و آشپزی


7. گاد ایتر – God Eater – 2015

اگر می خواهید داستان “حمله به تایتان ها” را در یک فضا و سلاح های متفاوت تجربه کنید، باید این انیمه را ببینید. داستان انیمه در آینده و سال 2071 رخ می دهد. هیولاهای آدم خوار به نام آراگامی انسان را به انقراض نزدیک کرده اند و همه چیز را در مسیر خود نابود می کنند. تنها انسان های خاصی به نام گاد ایتر که سلول های بیضی شکل دارند می توانند انسان ها را نجات دهند. این انسان های خاص سلاح هایی دارند که هیولاها را نابود می کنند. لنکا اوتسوگی یک گاد ایتر جدید است که باید آراگامی را متوقف کرده و با کمک این سلاح هیولاها را متوقف کند.

همچنین بخوانید: 24 انیمه ترسناک کل تاریخ سینما که هر انیمه بازی باید ببیند


6. تایگر و بانی – Tiger and Bunny – 2011

اکنون باید به یک انیمه ابرقهرمانی نگاهی بیندازیم. اغلب انیمه های ابرقهرمانی کمدی هستند و این انیمه هم کمدی و پارودی این ژانر محسوب می شود. این انیمه در شهر استرن بیلد رخ می دهد که انسان های خاص نکس نام دارند. آن ها می توانند نیروهای خود را در جهت خیر یا شر به کار ببرند. یک کانال تلویزیونی به نام هیرو وجود دارد که نکس ها اهریمن ها  را به دام می اندازند تا حامیان خود را معرفی کرده و قهرمان بعدی برنامه باشند. یکی از آن ها تایگر است، یک قهرمان سرباز که همیشه هم عالی عمل نمی کند. زیرا نمی تواند با قهرمان های دیگر مشارکت کند. این عدم موفقیت باعث می شود در فصل بعدی در کنار قهرمان دیگری با نام اصلی بارنابی بروکس جونیور همکاری می کند. تایگر او را با نام بانی صدا می کند. به زودی مشخص می شود این دو شبیه هم نبوده و نمی توانند باهم خوب تا کنند. اما باید برای پیشرفت در کارشان و امنیت شهر باهم کنار بیایند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های خاطره انگیز دهه 1990 که نباید از دست بدهید


5. کاپیتان هارلوک – Captain Harlock – 2013

یک انیمه اکشن علمی تخیلی 1 ساعت و 55 دقیقه ای که در آینده رخ می دهد، زمانی که انسان های قدرتمند می توانند در سراسر فضا سفر کنند. اما هر گونه محدوده سرعت خود را دارد، گونه انسان هم سرعتش محدود است. با کاهش منابع زمین این سرعت کمتر می شود. با این شرایط انسان های 500 میلیارد ساله تصمیم می گیرند به زمین بازگردند و بین گونه های مختلف رقابت ایجاد می شود.

یک حکومت مستبد به تان گایا سنکشن می خواهد از پرجمعیت شدن زمین پیشگیری کند و از کاپیتان هارلوک کمک می خواهد. او کارش را با موفقیت انجام می دهد اما زمانی که گایا به یک دیپلمات اجازه می دهد تا به زمین سفر کند، او خشمگین شده و به دیپلمات حمله می کند. او از جسم سیاه استفاده می کند تا زمین را به یک جای غیرقابل سکونت تبدیل نماید اما خودش به آن دچار شده و نامیرا می شود. 100 سال پس از این حوادث، گایا هنوز می خواهد زمین را کنترل کند و شرایط حقیقی خود را پنهان می کند. کاپیتان هارلوک هنوز نقش خود را داشته و با گایا سنکشن مبارزه می کند و می خواهد حکومت را از بین ببرد.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه آکادمی قهرمان من علاقه دارید این 14 انیمه را ببینید


4. شبح درون پوسته ۲: اینوسنسو – Ghost in The Shell 2: Innocence – 2004

یکی از محبوب ترین سه گانه های صنعت انیمه که سری دوم آن با کمک عناصر سه بعدی ساخته شده و مانند سری پیشین جاذبه بصری دارد. موتوکو کوساناگی گم شده و سکشن 9 باتو هو به دنبال اوست. او باید در بین قتل ها جستجو کند زیرا به  نظر می رسد این قتل ها نتیجه ربات های جنسی هستند.

اما باتو پس از دریافت یک پیام رمزنگاری شده از یک ربات با رازهای دیگری آشنا می شود. گویا شک آن ها صحیح است و قتل های جدیدی رخ می دهد. با پیشروی فیلم باتو و شریکش توگوسا به حقایق عمیق تری پی برده و دیگر مرز میان انسان و ماشین از بین می رود. آیا در دنیای ماشین ها و ربات ها می توان این مشکل را حل کرده و اثری از انسانیت به جا گذاشت؟

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


3. شیدونیا نو کیشی – Sidonia no Kishi – 2014

انیمه اکشن علمی تخیلی که در فضا رخ می دهد. یک گونه بیگانه به نام گانا پیام آور انقراض بشریت است. اما خوشبختانه نجات یافتگانی وجود دارند که به کمک قایق های غول پیکر گریخته اند. یکی از این کشتی های سفینه ای شیدونیا است. ناگاته تانیکازه قهرمان انیمه، تصمیم می گیرد از زندگی منزوی در کشتی بگریزد و برای یافتن غذا به طبقات بالا برود. اما به گروه مهم تری می پیوندد: آخرین تلاش بشریت برای بقا. گویا گانا توانسته شیدونیا را بیابد و انسان های باقی مانده را از بین ببرد. تانیکازه باید از کشتی شیدونیا دفاع کند. او و دوستانش تنها افرادی هستند که می توانند انسان را از دام انقراض نجات دهند. این انیمه در 12 قسمت 24 دقیقه ای تولید شده است.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر سامورایی که باید تماشا کنید


2. پاپریکا – Paprika – 2006

یک انیمه سرگرم کننده علمی تخیلی و ترسناک، درباره رویاها و روان انسان. آتسوکو چیبا و کوزاکو توکیتا تحت نام دی سی مینی فعالیت کرده و با خلق یک دستگاه می خواهند به رویاهای افراد دست یابند. این دستگاه برای درمان اختلالات روانی نیز استفاده می شود. اما در دست افراد سودجو می تواند یک سلاح تروریستی روانی باشد. متاسفانه دستگاه ربوده شده و مردم به مشکلات روانی دچار می شوند. اکنون توسعه دهندگان باید به کمک کوناکاوا که این دستگاه را برای درمان استفاده می کرد، سارقان را بیابند تا اوضاع از کنترل خارج نشود.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


1. هوسکی نو کونی – Houseki no Kuni – 2017

یک انیمه جالب و سرگرم کننده در دنیایی رخ می دهد که تمام ساکنین سنگ های قیمتی هستند و توسط لونارین ها مورد حمله قرار می گیرند، زیرا می خواهند آن ها را تجزیه کرده و مورد استفاده قرار دهند. مسلما این سنگ ها از خود دفاع می کنند. بنابراین هرکدام وظیفه ای برعهده می گیرند تا از گونه خود محافظت کنند. فسفوفیلات نوعی سنگ است که با نام فس هم شناخته می شود. آنها می خواهند در مبارزه علیه لونارین ها به رفقای خود کمک کنند اما به دلیل آسیب پذیری مانند دایره المعارف عمل می کنند. سرانجام کینابر را می بینند، افرادی که به دلیل تولید نوعی گاز در یک جزیره زندانی شده اند. فس با دیدن غم آن ها تصمیم می گیرد کاری انجام دهد تا این سنگ ها در عین کمک رسانی از کار خود لذت ببرند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه خون آشامی برتر در تاریخ انیمه به انتخاب پروشات


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. بهمن 3, 1401

    من یه میکسی رو دیدم که انگار دوتا پسر عاشق یه دختر شده بودن یکی از پسر ها موهاش قرمز بود اون یکی پسر هم لباس تاریخی پوشیده بود موهاش سفید بود بعد دختر هم موهاش سفید بود و ژانر عاشقانه و غمگین بود و ۳ بعدی بود
    کسی میدونه اسم این انیمیشن چی هس؟

    پاسخ

  2. کوثر

    دی 1, 1400

    من همشو دیدیم عالی بودن

    پاسخ

  3. خواهرزاده ی آنتارک:>

    شهریور 13, 1400

    واقعا هوسکی خعلی پیچیده و قشنگ و تراژیکه باید اول لیست میبود واقعا:’)

    پاسخ

  4. آبتین

    بهمن 23, 1398

    از این لیست من فقط سه تاشو دیدم و باید بگم هیچکدوم به پای Advent Childrenنمیرسه فوق العاده است

    پاسخ

  5. عباس

    فروردین 9, 1398

    advent children فوق العادس 😍👌

    پاسخ