معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “نجات سرباز رایان” (Saving Private Ryan)

در 24 جولای 1998 فیلمساز افسانه ای، استیون اسپیلبرگ، فیلم “نجات سرباز رایان” (Saving Private Ryan)، یک اثر حماسی جنگی درباره وقایع جنگ جهانی دوم را به جهان معرفی نمود. این فیلم یک اثر شاهکار بود، یک اثر کلاسیک که توسط منتقدین و تماشاگران تحسین شد. این فیلم با اجرای زیبای تام هنکس تماشاگران را با خود به جنگ جهانی دوم برد و دشواری های جنگ را نشان دهد. این اثر از زمان ساخت به یک درام اکشن جنگی تبدیل شده است.

این شهرت و محبوبیت باعث شد این فیلم در هفتاد و یکمین مراسم اسکار نامزد 11 جایزه شود، از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه. این فیلم در آن سال 5 جایزه را از آن خود نمود. این فیلم با تحسین منتقدین و مخاطبین توانست به عنوان دومین فیلم پرفروش جهان در سال 1998، 481.8 میلیون دلار فروش داشته باشد.

در این فیلم جان اچ.میلر (با بازی تام هنکس) یک کاپیتان ارتش ایالات متحده است که سربازان خود (وین دیزل، بری پپر، تام سیزمور و ادوارد برنز) را به مرز نرماندی می برد تا یک سرباز (با بازی مت دمون) را بیابند که سه برادر دیگرش در جنگ کشته شده اند.

صحنه های حقیقی نبرد، صحت تاریخی، فیلمبرداری زیبا، فیلمنامه جذاب و تولید موفق، این فیلم را در زمره برترین فیلم های جنگی قرار داده است. پس از سال ها هنوز تاثیر این فیلم بر صنعت سینما حس می شود و فیلم ها، کتاب ها و بازی های ویدیویی زیادی با الهام از آن ساخته شده اند.

با این حال دنیای سینما پر از فیلم های جنگی است که از این فیلم چیزی کم نداشته یا از آن برتر هستند. اگر شما هم از طرفداران “نجات سرباز رایان” هستید، در اینجا می خواهیم 12 فیلم مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. اینک آخرالزمان – Apocalypse Now – 1979

اثر حماسی جنگی از جنگ ویتنام ساخته فرانسیس فورد کاپولا که یکی از الهام بخش ترین و تاثیرگذارترین فیلم هاست. این فیلم در 15 اوت 1979 با بازی افرادی چون مارلون براندو (با بازی در نقش کلنل والتر ای.کرتز) و رابرت دووال (با بازی در نقش مکمل کلنل ویلیام کیلگور) اکران شد. در این فیلم کاپیتان بنجامین ال.ویلارد (با بازی مارتین شین) در ماموریتی به کامبوج می رود تا کلنل کرتز، که اعتماد مردم محلی را جلب کرده، را به قتل برساند. تاثیرات ترسناک جنگ و خشونت این فیلم تا به امروز بیننده را شوکه نموده است.

همچنین بخوانید: اگر مجموعه تاپ گیر (تخت‌گاز) را دوست دارید، این 12 برنامه را از دست ندهید


11. سقوط شاهین سیاه – Black Hawk Down – 2001

یک فیلم زیبای اکشن محصول سال 2001 درباره نفوذ ارتش ایالات متحده به موگادیشو برای دستگیری رهبر شورشی. کارگردانی ریدلی اسکات و اجرای ایوان مک گروگر، اریکا بانا و جاش هارنت، این فیلم را به یکی از برترین آثار جنگی تبدیل کرده است. این فیلم در هفتاد و چهارمین مراسم اسکار دو جایزه بهترین ویرایش و بهترین میکس صدا را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم رما (Roma) را دوست دارید این 15 فیلم را از دست ندهید


10. حرامزاده‌های لعنتی – Inglorious Basterds – 2009

هنگامی که از فیلم های جنگی صحبت می شود حتما باید این اثر را تماشا کنید. یک اثر زیبای دو ساعت و نیمه به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو، که در جنگ اروپا، داستان تاریخی قتل دو نازی را نشان می دهد که یکی درباره گروهی از سربازان یهودی-آمریکایی و دیگری درباره یک فراری فرانسوی-یهودی است.

از جمله بازیگران فیلم عبارتند از برد پیت، کریستوفر والتز، مایکل فاسبندر و الی راث که هرکدام به زیبایی نقش آفرینی می کنند. کریستوفر والتز در نقش هانس لاندا می درخشد. این فیلم در سال 2009 تحسین منتقدین و تماشاگران را برانگیخت. این فیلم با فروش جهانی 320 میلیون دلاری هم در مراسم های مختلف نامزد شد و هم جوایزی را به دست آورد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم ترمینال (Terminal) را دوست دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


9. جوخه – Platoon – 1986

این فیلم در 23 قسمت نامزد شد و 15 جایزه را به خانه برد، از جمله جایزه بهترین فیلم، بهترین نویسندگی و بهترین کاگردانی برای الیور استون، زیرا توانسته بود صحنه های کابوس وار جنگ ویتنام را به خوبی نشان دهد. این فیلم در 19 دسامبر 1986 اکران شد و ستارگانی چون تام برنجر، ویلم دفو، چارلی شین، کیث دیوید، کوین دیلون، جان سی. مک جینلی، فارست ویتیکر و جانی دپ در آن حضور داشتند. این فیلم که براساس خاطرات شخصی استون در جنگ ویتنام ساخته شد به خوبی توانست تلاش و تقلای سربازهای آمریکایی در جنگل های ویتنام و کابوس جنگ و خشونت را نشان دهد. بدون شک طرفداران فیلم های جنگی باید این اثر را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم کتاب سبز (Green Book) را دوست دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


8. مهلکه – The Hurt Locker – 2008

در سال 2009 این فیلم اکران شد و حقایق جنگ عراق را به ما نشان داد. داستان درباره گروهی از سربازان خنثی کننده بمب در عراق است که هدف مبارزان قرار می گیرند. این تیم به سرپرستی ویلیام جیمز بی خیال و ساختارشکن، نهایت شجاعت و تلاش خود را به کار می گیرند تا بر شرایط سخت عراق فائق آیند. این فیلم به کارگردانی کاترین بیگلو از بازیگرانی مانند جرمی رنر، آنتونی مکی، رالف فاینز، دیوید مورز و گای پیرس بهره می برد. این فیلم با تحسین منتقدین مواجه شد، در 9 قسمت اسکار نامزد شد و 5 جایزه را به خانه برد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم تایتانیک (Titanic) را دوست دارید این 6 فیلم را تماشا کنید


7. دشمن پشت دروازه‌ها – Enemy At The Gates – 2001

یک درام تاریخی درباره نبرد استالینگارد با بازی جود لاو و اد هریس در نقش دو جاسوس از دو جناح مختلف که تلاش می کنند یکدیگر را با بدترین عواقب رودررو کنند. این فیلم در سال 2001 اکران شد و ژان-ژاک آنو نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده گرفت. اگر طرفدار فیلم های جنگی هستید و می خواهید یک اثر خاص را تماشا کنید به تماشای این فیلم بنشینید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دوست دارید این 10 فیلم تاریخی را تماشا کنید


6. تک ‌تیرانداز آمریکایی – American Sniper – 2014

حالا که درباره تک تیراندازها صحبت کردیم باید به یک فیلم دیگر با این مضمون نگاهی بیندازیم. این اثر تصمیمات دشوار یک تک تیرانداز در بحبوحه جنگ را به خوبی نشان می دهد. کلینت ایستوود کارگردانی و بردلی کوپر اجرای این فیلم را برعهده دارد. این فیلم با فروش جهانی 547 میلیون دلار یکی از پرفروش ترین فیلم های آمریکایی است. تعجبی ندارد که در هشتاد و هفتمین مراسم اسکار یک فیلم موفق بود و در 6 طبقه بندی نامزد شد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم شجاع دل (Braveheart) را دوست دارید این 18 فیلم را تماشا کنید


5. سرزمین ببرها – Tigerland – 2000

یک فیلم جالب که شاید مورد توجه تمام طرفداران فیلم های جنگی نباشد اما اگر نام آن را نشنیده اید، بهتر است آن را تماشا نمایید. یک درام جنگی محصول سال 2000 درباره یک کمپ آموزشی برای آماده سازی سربازان آمریکایی جنگ ویتنام، که کولین فارل نقش سرباز رولند باز را ایفا می کند. یگ نگاه سرد و خشن به زندگی سربازان جوانی که هرگز جنگ را تجربه نکرده اند، می تواند یک فیلم جالب باشد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جنون سرعت (Need For Speed) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


4. خشم – Fury – 2014

یک فیلم جنگی و جذاب دیگر، محصول سل 2014 درباره افسر یک تانک جنگی با بازی برد پیت و سربازان او که در جنگ جهانی دوم علیه نیروهای نازی مبارزه می کنند. این فیلم به کارگردانی دیوید آیر با استقبال منتقدین مواجه شد و در سراسر جهان بیش از 210 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم دو ساعت و پانزده دقیقه ای لایق جلب توجه طرفداران است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم عشقم برای همیشه (Forever My Girl) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


3. غلاف تمام‌ فلزی – Full Metal Jacket – 1987

یک فیلم جنگی زیبا درباره دشواری های فیزیکی و روانی اردوگاه های نیروی دریایی و سربازان آن ها که عنوان فیلم به غلاف استفاده شده توسط سربازان اشاره دارد. استنلی کوبریک، نویسنده و کارگردان این فیلم براساس یک رمان نوشته سال 1979 به نام The Short-Timers از گوستاو هسفورد ساخته شد و آخرین فیلمی است که در زمان حیات کوبریک اکران شد. همچنین در 26 ژوئن 1987 در سینماهای ایالات متدحده اکران شد.

این فیلم داستان تجربه ها و موانع گروهی از سربازان نیروی دریایی، مخصوصا سرباز جوکر (متیو مودین) و پایل را نشان می دهد. وجود یک مافوق بی ادب و گستاخ به نام گانری هارتمن و شخصیت های دیوانه وار دیگر این تجارب را دشوار می کند. بنابراین شاهد یک اثر جذاب خواهید بود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


2. تنها بازمانده – Lone Survivor –  – 2013

یک فیلم براساس وقایع حقیقی یک تک تیرانداز آمریکایی که در عملیات ناموفق و تروریستی بال های سرخ، باید به تنهایی در مقابل طالبان افغانستان مبارزه می کرد. پتر برگ نویسنده و کارگردان این فیلم دو ساعته است که تلاش ها و قهرمانی های مارکوس لوترل برای نجات همراهانش را نشان می دهد. مارک والبرگ، امیل هیرش، بن فاستر، تیلور کیچ و اریک بانا ازجمله بازیگران این فیلم هستند. این فیلم با تحسین منتقدین مواجه شد و نامزد اسکار بهترین ویرایش و میکس صدا شد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم اکنون مرا میبینی را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


1. ما سرباز بودیم – We Were Soldiers – 2002

یک فیلم جنگی آمریکایی محصول سال 2002 با بازی مل گیبسون که به دلیل نمایش نبرد لا درانگ در جنگ ویتنام توانست توجه منتقدین را به خود جلب کرده و در زمره کارگردانی، بازیگری و نمایش جنگ تحسین شود. اگر می خواهید نمای زیبایی از جنگ را تماشا کرده و می توانید به دیدن یک فیلم دو ساعت و نیمه بنشینید، این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من پیش از تو (Me Before You) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم