بیوگرافی کامل میلا یوویچ (Milla Jovovich) از کودکی تا به امروز

نام: میلا یوویچ

متولد: 17 دسامبر 1975 (26 آذر 1354)

سن: 43 سال

محل تولد: کیف، اوکراین

قد: 174

شغل: بازیگر، خواننده، مدل

وضعیت تاهل: متاهل، همسر پل اندرسون

بیوگرافی میلا یوویچ

میلا یوویچ یک بازیگر است که اجداد او از کشورهای مختلف می آیند. او در اوکراین متولد شد و با کمک یک کارگردان فرانسوی توانست در هالیوود به اوج شهرت و محبوبیت برسد. میلا یوویچ ملیت روسی و صربستانی دارد. این بازیگر در حرفه موسیقی و مدلینگ به اوج رسید، تصاویر او در مجلات مشهور صنعت مد چاپ شده اند.

میلا در 17 دسامبر 1975 در کیف به دنیا آمد. مادرش گالینا یوویچ یک بازیگر اهل شوروری بود که با یک پزشک صربستانی بوگیچ یوویچ ازدواج کرد. سپس با برنامه تبادل دانشجویی مونته‌ نگرو به پایتخت اوکراین آمد.

میلا یوویچ به همراه والدین

خانواده او در دنیپرو زندگی کردند، جاییکه ستاره هالیوودی به مهد کودک رفت. اما این سال ها آرام نبودند زیرا خانواده یوویچ مجبور شدند از شوروی مهاجرت کنند. آن ها برای مدتی در لندن زندگی کردند. مهاجران شوروی تنها 7 ماه در آنجا ماندند. آن ها به لس آنجلس رفتند. این شهر خانه جدیدشان شد. زندگی در ایالات متحده برای این خانواده جوان دشوار شد. مشکلات عدیده به ازدواج شان پایان داد. بوگیچ یوویچ به این ازدواج پایان داد. میلا یک برادر ناتنی به نام مارکو دارد که چند بار در زندگی او را دیده است.

میلا یوویچ در کودکی و امروز

گالینا یوویچ برای گذران زندگی نظافت می کرد. او زبان نمی دانست و نمی توانست شغل بهتری پیدا کند. به دلیل اصل و نصب او از شوروی کسی دوست نداشت به او کار بدهد. میلا هم از کودکی به دلیل زادگاهش در عذاب بود: همکلاسی ها او را مسخره کرده و با نام “جاسوس روسی” صدایش می کردند. با اینکه در عرض 3 ماه انگلیسی را یاد گرفت اما هنوز در کلاس غریبه بود.

رفتارهای همکلاسی ها باعث شد به حرفه مدلینگ روی آورد. اما پس از اینکه گلینا متوجه شد دخترش یک بازیگر است اورا به مدرسه بازیگری در کالیفرنیا فرستاد.

میلا یوویچ در نوجوانی

میلا در سال های نوجوانی سرکش بود: او از فروشگاه ها لباس می دزدید و با کارت اعتباری کلاهبرداری می کرد. در همین زمان پدرش بوگیچ به دلیل اقدامات غیرقانونی در بیمه پزشکی دستگیر شد. در یکی از مصاحبه ها میلا اعتراف کرد که 5 سال زندان بر پدرش تاثیر مثبت گذاشت.

حرفه مدلینگ

زمانی که گالینا دختر 11 ساله اش را نزد کارلوس رینوز، عکاس معروف برد، او آنقدر تحت تاثیر زیبایی این دختر قرار گرفت که او را به آژانس پریما معرفی کرد. آن ها با دختر قرارداد امضا کرده و یک جلسه عکاسی با کارگردانی هرب ریتس ترتیب دادند. در سال 1986 تصویر یوویچ بر روی جلد مجلات ایتالیایی لی و نسخه لندنی فیس قرار گرفت. ریچارد اودن، عکاس افسانه ای دختر جوان را عنوان مدل مجله مادمازل معرفی کرد. صاحبین مجله انتشار تصاویر او را ممنوع کردند زیرا تنها 11 سال داشت. اودن حتی می خواست درصورت عدم چاپ تصاویر میلا همکاری خود با این مجله را متوقف کند. این سروصداها بر شهرت میلا تاثیر گذاشت. نام و تصویر او بر جلد مجلات زرد دیده می شد. تا ماه ها درباره ورود او به عرصه مدلینگ بحث می شد و درباره تصاویر او صحبت می کردند.

میلا یوویچ با مجلات افسانه ای ووگ و کازموپولیتن دو قرارداد سودده امضا کرد. او به عنوان چهره برندهایی نظیر رولون تا کریستین دیور، کالوین کلاین و دیگران، انتخاب شد. در سال 2003 جیانی ورساچه، طراح معروف، او را “سوپرمدل مورد علاقه” خود معرفی کرد. و یک سال بعد فوربس نام دختر را در لیست ثروتمندترین مدل های جهان قرار داد. قد میلا 1.74 است. او هنوز فیزیک بدنی خوبی دارد و گهگاه در جلسات عکاسی مجلات معروف شرکت می کند.

فیلم های او

شهرت در دنیای مدلینگ دروازه ورود او به هالیوود بود. در سن 13 سالگی در فیلم “قطار شب به کاتماندو” (The Night Train to Kathmandu) شرکت کرد. سپس حرفه بازیگری را آغاز کرد. در همان سال فیلم “تقاطع دو ماه” (Two Moon Junction) از زلمان کینگ اکران شد که در آن نقش سامانتا دلونگپره را برعهده داشت. فیلم درام آمریکایی “بازگشت به بلو لاگون” (Return to the Blue Lagoon) برای او فیلم مهمی بود که نقش اصلی فیلم را بازی کرد. او در این فیلم برهنه ظاهر شد. پس از این فیلم هیاهوی پیرامون او آغاز شد. در سال 1991 نامزد جایزه “بهترین بازیگر زن موشن پیکچر” و “بدترین ستاره جدید” تمشک طلایی شد. پس از بازی در کمدی “مات و مبهوت” (Dazed and Confused) ناامید شده و تصمیم گرفت به اروپا بازگردد و در عرصه موسیقی فعالیت کند.

میلا یوویچ در بازگشت با بلو لاگون

این بازیگر به دنیای بازیگری بازگشت و تاثیرگذار بود. در اروپا با لوک بسون کارگردان آشنا شد. او برای فیلم جدید “عنصر پنجم” (The Fifth Element) به دنبال بازیگر می گشت. بین سیصد نفر نقش لیلو را به مبلا واگذار کرد و زبان جدیدی را برای او خلق کرد. زبان الهی او تنها 400 کلمه داشت. اما می توانست با کارگردان ارتباط برقرار کند. او در این فیلم با بروس ویلیس و گری الدمن همبازی شد. او برای این نقش از رفتن به کلوپ و اجرای بر روی صحنه خودداری کرد و خود را وقف حرفه اش نمود. در نتیجه این فیلم او را به شهرت رساند و به یک ستاره تبدیل کرد.

میلا یوویچ در نقش ژان دارک

میلا یوویچ هم با انتقادات مواجه شد و هم در جوایز مختلف نامزد شد. جیمز براردینلی دراین باره گفت، “اجرای یوویچ تاثیرگذار بود، گرچه این تاثیر به بازیگری و دیالوگ چندان ربط نداشت.” همکاری های دیگر با بسون کمتر موفق بود. او در فیلمی به نام “ژان دارک” (Joan of Arc) نقش همین شخصیت را بازی می کرد. شش ماه پیش از ضبط مشخص شد بازیگر دیگری برای این نقش مشخص شده و کارگردان پروژه را ترک کرده است. پس از مذاکرات دیگر بسون تصمیم گرفت فیلمنامه را مجددا نوشته و نسخه جدید خود از این فیلم به نام “پیام آور” (The Messenger) را تولید کند. برای بازی در این نقش بازهم نامزد جایزه تمشک طلایی شد اما توانست با بازیگرانی چون داستین هافمن، جان مالکوویچ و ونسان کسل همبازی شود.

میلا یوویچ در عنصر پنجم

یکی از برترین فیلم های یوویچ “رزیدنت اویل” (Resident Evil) بود که براساس بازی های کامپیوتری به همین نام ساخته شد. این فیلم در سال 2002 اکران شد. میلا که طرفدار این بازی بود با مطلع شدن درباره فیلم پیشنهاد بازی در این فیلم را مطرح کرد. میلا برای بازی در نقش آلیس باید هنرهای رزمی را می آموخت. تقریبا تمام صحنه ها را خودش ایفا می کند. این فیلم که در سال 2002 اکران شد در گیشه بسیار موفق بود و چند برابر هزینه بودجه را به دست آورد. این بازیگر برای این نقش نامزد جایزه ساترن بهترین بازیگر زن شد.

میلا یوویچ در رزیدنت اویل

میلا در سال 2005 در پروژه آمریکایی-ایتالیایی “کالیگولا” (Caligula) شرکت کرد و با بازیگرانی چون هلن میرن، بنسیو دل تورو و جرارد باتلر همبازی شد. سپس در سری های دیگر “رزیدنت اویل” حضور یافت که هم مورد توجه منتقدین قرار گرفت و هم در گیشه موفق بود.

میلا یوویچ و بروس ویلیس

این بازیگر به فعالیت خود با پل اندرسون کارگردان ادامه داد. در سال 2011 در فیلم ماجراجویانه “سه تفنگدار” (The Three Musketeers) براساس رمان های الکساندر دوما شرکت کرد. میلا یوویچ نقش میلدی دیونیتر را ایفا کرد، که به همراه دوک باکینگهام (اورلاندو بلوم) با سه شخصیت اصلی رو به رو میشد.

میلا یوویچ در سه تفنگدار

این فیلم با وجود انتقادات منتقدین موفق بود. کوئنتین تارانتینو حتی فیلم را در لیست برترین فیلم های 2011 خودش قرارداد. میلا یوویچ در فیلم های روسی هم حضور یافت. در سال 2011 کمدی “فریکس” (Freaks) اکران شد و در آن در کنار ایوان ارگنت و کنستانتین خابنسکی حضور یافت. او برای تبلیغ این فیلم در برنامه تلویزیونی Prozhektorperiskhilton حضور یافت.

موسیقی

در سال 1988 میلا یوویچ نمونه هایی از آهنگ هایش را به استودیو SBK Records فرستاد و با آنها قرارداد بست. اما به دلیل مشغله زیاد اولین آلبومش با نام The Divine Comedy در سال 1994 منتشر شد. او برای ساخت آهنگ های این آلبوم از آهنگ های محلی اوکراین الهام گرفته بود. این آلبوم با تحسین منتقدین مواجه شد و توجه طرفداران موسیقی را برانگیخت. بنابراین او را تشویق کردند تا مسیر را ادامه دهد. در سال 1998 میلا یوویچ آلبوم دوم خود با نام The People Tree Sessions را تولید کرد.

یک سال بعد این خواننده با همکاری کریس بنر موزیسین گروه Plastic Has Memory را راه اندازی کرد که در آن هم تک خوان بود،  هم گیتار الکتریکی می نواخت و هم ترانه های آهنگ های جدید را می نوشت. این گروه در نمایش های مختلف شرکت کردند اما هرگز یک فول آلبوم تولید نکردند.

زندگی شخصی

زندگی شخصی میلا یوویچ به شکل های مختلف با حرفه اش در سینما گره خورده است. برای مدتی با همکار خود در فیلم “مات و مبهوت” (Dazed and Confused) از شان اندرو، ازدواج کرده بود که این ازدواج کوتاه بود. دو ماه بعد مادرش به این ازدواج خاتمه داد. پس از فیلم “عنصر پنجم” (The Fifth Element) کارگردان فرانسوی، لوک بسون را تحت تاثیر قرار داد و به پیشنهاد ازدواج او پاسخ مثبت داد. آن ها در سال 1997 ازدواج کردند و دو سال بعد از هم جدا شدند.

میلا یوویچ و پل اندرسون

تا مدت ها درباره زندگی شخصی او شایعاتی شنیده می شد. او در سال 2002 با پل اندرسون کارگردان آشنا شد و به این شایعات پایان داد. در سال 2007 دخترشان اور گابو به دنیا آمد.

میلا یوویچ و خانواده

والدین اور کوچک تصمیم گرفتند در سال 2009 باهم ازدواج کنند. در سال 2015 دختر دوم شان دشیل ادن به دنیا آمد. میلا یوویچ در سن 40 سالگی این کودک را به دنیا آورد. این زوج در لس آنجلس زندگی کرده و باهم فرزندان را بزرگ می کنند. همچنین سعی می کنند تا جای ممکن زمان شان را به آن ها اختصاص دهند.

میلا یوویچ در امروز

این بازیگر آمریکایی-روسی محبوب میلیون ها نفر در امروز در زندگی شخصی و حرفه ای به یک اندازه خوشحال است. در سال 2016 تصویر خانواده او چاپ شد. میلا به همراه همسر و دو کودکش و دو حیوان خانوادگی اش پیده روی می کرد. او با حضور در جلسات عکاسی و فیلم جدید “خوف و هراس: داستان الکتریسیته” (Shock and Awe: The Story of Electricity) اسرس زیادی را تحمل کرده بود و در این فیلم با الک بالدوین، جسیکا بل و تامی لی جونز همبازی شد. این فیلم در نیواورلئان ضبط شد و برای این فیلم باید خانواده را ترک کند.

در دسامبر 2016 برای ضبط فیلم جدید “رزیدنت اویل: فصل پایانی” باید به توکیو می رفت. او در این سفر با دختر زیبایش اور گابو و همسرش پل اندرسون همراه بود. این مراسم اکران برای اور کوچک که در این فیلم برای اولین بار نقش آفرینی کرده بود، بسیار به یادماندنی شد.

در فوریه 2017 میلا یوویچ در برنامه Evening Urgant شرکت کرد و درباره فیلم های “رزیدنت اویل”، نحوه بزرگ کردن کودک در زمان حضور در فیلم های زامبی و سرگرمی های یک زن روسی بودن، صحبت کرد. این بازیگر به زبان روسی تکلم می کند و به اصل و نصب روسی خود مفتخر است. این بازیگر که “روسی ترین بازیگر آمریکایی” نام دارد، معمولا در حساب ایسنتاگرام خود که 1.8 میلیون دنبال کننده دار، تصاویر خود را به انتشار می گذارد.

فیلم شناسی

  • تقاطع دو ماه – Two Moon Junction – 1988
  • بازگشت به بلو لاگون – Return to the Blue Lagoon – 1991
  • مات و مبهوت – Dazed and Confused – 1993
  • عنصر پنجم – The Fifth Element – 1997
  • ژان دارک – Joan of Arc – 1999
  • رزیدنت اویل – Resident Evil – 2002
  • سه تفنگدار – The Three Musketeers – 2011
  • فریکس – Freaks – 2011
  • دردسر خوب – Lucky Trouble – 2014
  • رزیدنت اویل: فصل پایانی – Resident Evil: The Final Chapter – 2017

آلبوم شناسی

  • The Divine Comedy – 1994
  • The People Tree Sessions – 1998

تصاویری از میلا یوویچ


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

 

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ممد نظر

    تیر 26, 1402

    زن خوبی بود. باید زن من میشد

    پاسخ

  2. رضا

    بهمن 19, 1401

    تحت تاثیر قرار گرفتم نقش ژان دارک عالی بازی کرده

    پاسخ