بیوگرافی کامل اما واتسون (Emma Watson) از کودکی تا به امروز

نام: اما واتسون (اما شارلوت دوئر واتسون)

متولد: 15 آوریل 1990 (26 فروردین 1369)

سن: 28 سال

قد: 165

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی اما واتسون

اما واتسون در حالی که 9 ساله بود ستاره شد. او با بازی در نقش هرموین فیلم های هری پاتر به یک ستاره هالیوودی تبدیل شد. همه درباره او صحبت می کردند. موفقیت او باعث شد تهیه کنندگان حقوق بالایی به این بازیگر کوچک پرداخت کنند. این ستاره کوچک سینما کیست؟ حرفه سینمایی و زندگی شخصی او چه تغییر کردند؟

اما شارلوت دوئرا واتسون در آوریل 1990 در بریتین در آکسفورد به دنیا آمد. طبق گفته ها نام او براساس نام مادربزرگ پدری اش انتخاب شد. مادر او جکلین لزبی فرانسوی است. این ستاره تا پنج سالگی در فرانسه زندگی کرد و سپس به آکسفورد مهاجرت کردند.

والدین اما و برادر کوچک ترش وکیل هستند. زمانی که کودکان کوچک بودند این دو از هم جدا شدند و این دختر و پسر با مادر ماندند. اما در سه سالگی تصمیم گرفت بازیگر شود. مادرش او را درک کرد و برای رسیدن او به هدفش هرکاری کرد. این بازیگر جوان در 7 سالگی اولین جایزه خود را دریافت کرد، جایزه بهترین حفظ شعر د رقابت های مدرسه.

کودکی و جوانی

اما واتسون تحصیلات ویژه نداشت اما در بازیگری بسیار تمرین کرد. او اغلب در نمایش های مدرسه شرکت داشت. در نمایش “شاه آرتور: سال های جوانی” نقش جادوگر شرور را ایفا کرد، در “سوالو و پرنس” نقش سوالو و در “آلیس در سرزمین جوان” نقش آشپز خشن را ایفا کرد. او به مرور قدرت بازیگری خود را اثبات کرد و معلمش را متقاعد کرد که در نمایش “پرنس شاد” اسکار وایلد نقش اصلی را ایفا کند. اما واتسون به تست بازیگری “هری پاتر و سنگ جادو” (Harry Potter and the Philosopher’s Stone) در سال 1999 فرستاده شد.

امای کوچولو به برنده شدن در رقابت نقش هرمیون برای خود شانس زیادی نمی دید. اما واتسون در تمام هشت تست شرکت کرد و در کنار دنیل ردکلیف و روپرت گرینت انتخاب شد. جوآن رولینگ مسئول انتخاب بازیگران بود. اولین سری فیلم های هری پاتر در سال 2001 اکران شد. فیلم آنقدر موفق بود که رکورد گیشه را شکست. اما واتسون به یکی از مشهورترین دختران بریتانیا و جهان تبدیل شد. اما این شهرت او را تغییر نداد. اما هنوز دوست داشت با دوستان و همکلاسی هایش باشد و با آنها به خرید برود. واتسون برخلاف هرمیون تحصیلات آکادمیک را دوست ندارد اما از ورزش خوشش می آید. او به هاکی علاقه دارد.

موفقیت اولین سری هری پاتر تهیه کنندگان را مجاب کرد تا سری های دیگر را بسازند. این پایان کودکی اما واتسون بود. 11 ماه بعد او مشغول کار برروی سری دیگر هری پاتر بود.

فیلم های او

منتقدین از نتیجه کار او و همکاران جوانش راضی بودند. دیلی تلگراف بازی اما واتسون را تحسین کردند و آی جی ان این دختر را بهتر از همه دانست. این دختر برای بازی در نقش هرمیون گرانجر نامزد پنج جایزه شد. در نتیجه جایزه هنرمند جوان را در قسمت بهترین بازیگر جوان را دریافت کرد. “هری پاتر و تالار اسرار” (Harry Potter and the Chamber of Secrets) یک سال پس از فیلم اول اکران شد و موفق بود. روزنامه آلمانی Die Welt جایزه Otto را به او داد.

اما واتسون در هری پاتر و تالار اسرار

در سال 2004 سومین سری فیلم هری پاتر اکران شد و در گیشه ناموفق بود. بازیگران “هری پاتر و زندانی آزکابان” (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) همان بازیگران قبلی بودند، به جز ریچارد هریس که از دنیا رفت. مایکل گامبون جانشین او شد. اما منتقدین اما واتسون را با استعدادترین بازیگر می دانستند. او دو جایزه برتر Otto و Total film را به دست آورد. در سال 2005 طرفداران هری پاتر چهارمین سری “هری پاتر و جام آتش” (Harry Potter and the Goblet of Fire) را تماشا کردند. یک بار دیگر منتقدین از بازی این بازیگر تعریف کردند. چهارمین سری رکورد گیشه در آمریکا و بریتانیا را شکست. واتسون سه جایزه مهم و جایزه طلایی Otto را به دست آورد.

سری پنجم “هری پاتر و محفب ققنوس” (Harry Potter and the Order of the Phoenix) در سال 2005 اکران شد. اما به دلیل امتحانات بازیگران ضبط به تاخیر افتاد. این تاخیر برای برادران وارنر حدود 5 میلیون دلار هزینه داشت. اما با اکران فیلم تمام هزینه ها جبران شد. این فیلم در سراسر جهان 938 میلیون دلار فروش داشت. واتسون به انتخاب “جایزه بازیگران ملی” به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد. سه بازیگر اصلی هری پاتر در خیابان مشاهیر هالیوود ستاره دریافت کردند.

اما واتسون در هری پاتر و جام آتش

فیلم ششم در سال 2009 و تقدیم به راب ناکس، بازیگر پیشین مارکوس بلبی ساخته شد. این بازیگر در بهار 2008 اکران شد. پیش از ضبط سری هفتم اخبار هشداردهنده ای شنسده شد. طرفداران درباره احتمال عدم حضور اما واتسون در سری های دیگر صحبت کردند. گویا شایعات درست بودند. این بازیگر نمی خواست برنامه زمانی سه سال دیگر خود را براساس این فیلم مشخص کند، زیرا می خواست تحصیلاتش را ادامه دهد. اما پس از مدتی نظرش عوض شد و با برادران وارنر قرارداد بست.

کتاب هفتم جوآن رولینگ به دو فیلم بلند تبدیل شد. اولین قسمت در سال 2010 و دومین قسمت یک سال بعد اکران شد. اما برای فیلم آخر سه جایزه “منتخب نوجوانان” را دریافت کرد.

لازم به ذکر است که این بازیگر علاوه بر کار بر روی این سری فیلم ها به تحصیلاتش ادامه داد. او با موفقیت از مدرسه هیدینگتون فارغ التحصیل شد. او که می دانست سرنوشتش با بازیگری گره خورده، در سال 2008 از دوره های بازیگری آکادمی RADA در لندن فارغ التحصیل شد. سپس به دانشگاه براون در ایالات متحده رفت و در رشته ادبیات و الهیات تحصیل کرد.

اما پس از ترم اول باید در ضبط آخرین سری هری پاتر شرکت کند. در همین زمان در فیلم “هفته من با ماریلین” (My Week with Marilyn) در یک اپیزود شرکت کرد. اما واتسون پس از حضور در این فیلم به کارنامه سینمایی خود ادامه داد. اولین فیلم پس از هری پاتر “کفش های باله” (Ballet shoes) بود که نقش بزرگ ترین خواهر از سه خواهر را بازی کرد که داستان به او مربوط بود.

فیلم های دیگر این بازیگر عبارت اند از: مزایای گوشه‌گیر بودن (The Perks of Being a Wallflower) در نقش اصلی، و حلقه بلینگ (The Bling Ring). در فیلم آخر به کارگردانی سوفیا کاپولا یکی از نقش های اصلی را برعهده داشت. این فیلم در سال 2013 اکران شد. در همان سال در کمدی “این آخرشه” (This is The End) حضور یافت. در این فیلم در کنار ستاره هایی چون چنینگ تتوم، سث روگن و جیمز فرانکو.

سال 2014 برای این بازیگر نقش های جدیدی را به ارمغان آورد. او در فیلم “نوح” (Noah) از دارن آرنوفسکی در نقش الی دخترخوانده نوح ظاهر شد. در این فیلم با بازیگرانی چون راسل کرو، جینفر کانلی و آنتونی هاپکینز همبازی شد. در کنار این فیلم از دانشگاه براون فارغ التحصیل شد و در بهار 2014 در رشته ادبیات انگلیسی لیسانس گرفت.

اما واتسون در کفش های باله

در همان سال در رشته مدلینگ فعالیت داشت. عجیب است که بتواند به تمام این کارها رسیدگی کند. همه دوستان و همکاران انرژی و هوش او را تحسین می کنند. او با برند بربری قرارداد بست و به چهره کلکسیون پاییز و زمستان 2009/2010 تبدیل شد. شش ماه بعد چهره کلکسیون بهاره بود و در کنار برادرش الکس، جرج کریگ موزیسین، مت گیلمور و مکس هارد مدل، فعالیت کرد.

در سال 2011 جایزه نماد مد را از ویوین وستوود، طراح معروف، دریافت کرد. در همان سال به عنوان چهره کمپانی فرانسوی لنکام انتخاب شد. برند معروف People Tree هم پیشنهاد همکاری به او داد. جالب است بدانید از کودکی به موسیقی علاقه داشت. البته نه موسیقی اپرا یا کلاسیک، بلکه موسیقی راک اند رول، که البته به تاثیر پدرش. در دوران کودکی آهنگ های الویس پریسلی و چاک بری در خانه شان شنیده می شد. بعدها به آثار برایان ادمز، دیدو و سوزان وگا علاقه مند شد.

در زمینه بازیگری به جولیا رابرتز و جان کلیز علاقه دارد و آرزو دارد یک روز با برد پیت بازی کند. در تابستان 2016 شنیده می شد که اما واتسون و مارگو رابی در فیلم “کوهستان بروکبک” (Brokeback Mountain) انگ لی نقش عشاق را بازی کنند. اما این شایعات درست نبوده و روزنامه های معتبر به آن توجه نکردند.

اما واتسون عاشق پیتزای ایتالیایی و شکلات است. او به مطالعه علاقه دارد. نویسنده مورد علاقه اش رولد دال آمریکایی است.

زندگی شخصی

زندگی شخصی این بازیگر هم برای مردم جالب است همه رسانه ها. اولین عشق او در ده سالگی رخ داد. او عاشق تام فلتون، همکارش در نقش دراکو مالفوی بود.

اما واتسون و تام فلتون

در سال 2011 رسانه ها درباره رابطه او با ویل اداموویچ فارغ التحصیل آکسفورد صحبت کردند. این زوج دو سال رابطه داشته و سپس از هم جدا شدند. سپس با متیو جنی فارغ التحصیل آکسفورد که در رشته ادبیات تحصیل می کرد و عاشق راگبی بود رابطه داشت. اما به دلیل مشغله کاری از او نیز جدا شد. روزنامه ها درباره رابطه اما واتسون و پرنس هری صحبت کردند. اما مدیربرنامه اش اعلام کرد مردم نباید این سخنان را باور کنند.

اخیرا نام او به دلیل قرار گرفتن تصاویر برهنه اش در فضای اینترنت شنیده می شد. این کار هکرها بود. اما سپس مشخص شد این تصاویر فوتوشاپ هستند و او در جلسات عکس برداری برهنه ظاهر نشده است. طرفداران اغلب درباره مدل هوهایش صحبت می کنند. این ستاره نماد مد است. در زمان ضبط فیلم های هری پاتر موهای فر هرمیون با موی کوتاه جایگزین شد و همین موضوع باعث شد درباره تغییر او صحبت کنند. یکی از بحث های جدید پیرامون اما واتسون قرار گرفتن نام او در کنار رومن آبراموویچ است. گفته می شود او از همسرش داریا زوکوا جدا شده و به این ستاره جوان بریتانیایی علاقه مند است. این دو بیش از یک بار در کلوپ های شبانه اشرافی دیده شدند. اما این ستاره چنین روابطی را تکذیب کرد.

فیلم شناسی

  • هری پاتر و سنگ جادو – Harry Potter and the Philosopher’s Stone – 2001
  • هری پاتر و تالار اسرار – Harry Potter and the Chamber of Secrets – 2002
  • هری پاتر و زندانی آزکابان – Harry Potter and the Prisoner of Azkaban – 2004
  • هری پاتر و جام آتش – Harry Potter and the Goblet of Fire – 2005
  • هری پاتر و محفل ققنوس – Harry Potter and the Order of the Phoenix – 2007
  • کفش های باله – Ballet slippers – 2008
  • هری پاتر و شاهزاده دو رگه – Harry Potter and the Half-Blood Prince – 2009
  • هری پاتر و یادگاران مرگ – Harry Potter and the Deathly Hallows – 2010
  • مزایای گوشه‌ گیر بودن – The Perks of Being a Wallflower – 2012
  • این آخرشه – This is The End – 2013
  • نوح – Noah – 2014
  • خسوف – Eclipse – 2015

تصاویری از اما واتسون


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم