بیوگرافی کامل آنجلینا جولی (Angelina Jolie) از کودکی تا به امروز

نام: آنجلینا جولی (آنجلینا جولی ویت)

متولد: 4 ژوئن 1975 (14 خرداد 1354)

سن: 43 سال

محل تولد: لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

قد: 169

شغل: بازیگر، کارگردان، فیلمنامه نویس، مدل، سفیر حسن نیت یونیسف

وضعیت تاهل: مطلقه

بیوگرافی آنجلینا جولی

ستاره شماره یک هالیوود که از پروژه های سینمایی ده ها میلیارد دلار به دست آورده، جوایز اسکار و سه جایزه گلدن گلوب کسب کرده، براساس برنامه تلویزیونی بریتانایی “100 نماد برتر جذابیت” به عنوان برترین انتخاب شده، توسط مجله اسکویر و مردم در سال های 2004 و 2006 به عنوان زیباترین زن انتخاب شده است. گزارشگر آمریکایی تایم او را در بین صد شخصیت تاثیرگذار جهان قرار داده است.

او یک کارگردان، فیلمنامه نویس، سفیر حسن نیت یونیسف و مادر شش فرزند هم هست که سه تن از آن ها را به سرپرستی گرفته است. هر حرکت او توسط رسانه ها دنبال شده و سروصدا به پا می کند. از اواخر دهه 90 زندگی شخصی و حرفه ای بسیار مورد توجه بوده است.

سال های کودکی و جوانی

آنجلینا جولی در 4 ژوئن 1975 در خانواده بازیگران در لس آنجلس به دنیا آمد. او از سمت مادر اجداد فرانسوی، دانمارکی، آلمانی و ایروکوایی دارد. از سمت پدر، جان ویت، اجداد آلمانی و اسلواکی دارد.

آنجلینا جولی در کودکی

آنجلینا جولی دومین فرزند خانواده است و پس از جیمز هاون 2 ساله به دنیا آمد. جکلین بیسیت بازیگر و ماکسیمیلیان شل برنده جایزه اسکار پدرخوانده و مادرخوانده های او بودند. این حقایق جز جالب ترین حقایق زندگی او بودند. یک سال پس از تولد او والدین اش به خاطر خیانت مکرر پدر از هم جدا شدند. زیرا پدر هرروز در حرفه اش موفق تر می شود و یک سال پس از ترک همسر برای بازی در فیلم “بازگشت به خانه” (Coming home) جایزه اسکار را به دست آورد.

مارشلین به همراه دو کودکش به نیویورک رفت و حرفه اش را به پایان رساند. زیرا تمام مدتش را به فرزندانش اختصاص داد. با این حال عشق او به سینما الهام بخش دو کودکش بود. زمانی که آنجی 11 ساله بود به لس آنجلس نقل مکان کردند. آنجی دو سال در مدرسه فیلم لی استراسبرگ تحصیل کرد. با این حال این استودیوها اعتماد به نفس این دختر لاغر و استخوانی را افزایش ندادند.

آنجلینا جولی در نوجوانی

آنجلینا از چهره خود در آینه متنفر بود و از لباس های دست دومش خجالت می کشید. تلاش بیهوده برای حضور در عرصه مدلینگ افسردگی اش را تشدید کرد. این افسردگی باعث شد همیشه لباس های سیاه بپوشد، به مشکلات روحی و روانی منجر شود و با چاقو بدن خود را ببرد.

اولین رابطه او در 14 سالگی آغاز شد. او به مدت دو سال با دوست پسرش زندگی می کرد و در 16 سالگی از او جدا شد. او مشکلات و شکست هایش را با الکل و مواد مخدر جبران می کرد. در مصاحبه ای با دیلی میرر اعتراف کرد تا سن 20 سالگی انواع و اقسام مواد مخدر را تجربه کرد و شانس آورد که در جوانی از دنیا نرفت.

آنجلینا جولی در نوجوانی

مشکلات روحی او به دلیل رابطه ناموفق با پدر بود. تلاش او برای جبران رابطه با پدر در فیلم “لارا کرافت: مهاجم مقبره” (Lara Croft: Tomb Raider) با شکست مواجه شد. سرانجام با پدرش قهر کرد و نام خانوادگی ویت را حذف نمود. جان هم در واکنش گفت که آنجی مشکلات روانی جدی دارد.

آنجلینا در 14 سالگی به روی صحنه رفت و در کلیپ ویدیویی لنی کراویتز و رولینگ استون حضور یافت. در 16 سالگی به روی صحنه تئاتر رفت. برادر و مادرش نزدیک ترین افراد به او بودند. جیمز هاون انقدر به خواهرش نزدیک بود که در سال 2000 مجبور شد شایعات رابطه با او را تکذیب کند.

فیلم های او

آنجی حرفه بازیگری خود را از سال 1982 آغاز کرد و در 7 سالگی در قسمتی از کمدی “نگاهی به بیرون” (Lookin to Get Out) حضور یافت و نقش های اصلی را پدرش و آن-مارگرت ویلسون، بازیگر سوئدی، اجرا کردند.

آنجلینا جولی در سال 1993 و در سن 18 سالگی در فیلم “سایبورگ 2” (Cyborg 2: Glass Shadow) در نقش کسلا ریز حضور یافت. این فیلم کم بودجه در گیشه موفق بود و آنجی که از نتایج راضی نبود، براساس “زندگی نامه غیررسمی آنجلینا جولی” از اندرو مورتون، برای خودش یک قاتل استخدام کرد. این قاتل حرفه ای این مسئله را یک ماه به تعویق اندخت و خوشبختانه آنجی نظرش را عوض کرد. دو سال بعد در سال 1995 در تریلر “هکرها” (Hackers) در کنار جانی لی میلر حضور یافت. این فیلم با واکنش مثبت منتقدین مواجه شد و در مدت زمان کوتاهی نیویورک تایمز درباره این ستاره جدید نوشت.

آنجلینا جولی در فیلم نگاهی به بیرون

کارگردان ها به این ستاره توجه کرده و دیگر از او چشم برنداشتند. فیلم هکرها باعث حضور او در فیلم “الیمپ” (Olimp) شد. در سال 1997 درام جنایی “بازی خدا” (Playing God) اکران شد و در این فیلم با تیموتی دالتون و دیوید دوکاونی بازی کرد. دو صحنه اروتیک جولی و دوکاونی از نسخه اصلی حذف شد.

سپس در ژانرهای مختلف شرکت کرد: در فیلم “جرج والاس” (George Wallace) نقش همسر فرماندار آلاباما را ایفا کرد، در فیلم “جیا” (Gia) در نقش جیا، یک مدل، حضور یافت که به مواد مخدر معتاد بود و بر اثر بیماری ایدز از دنیا رفت. همچنین در فیلم “استخوان جمع کن” (The Bone Collector) و “سرقت در ۶۰ ثانیه” (Gone in sixty seconds) حضور یافت.

در سال 1999 در درام زندگی نامه ای “دختر، ازهم‌گسیخته” (Girl, Interrupted) حضور یافت. در این فیلم نقش یک دختر روانی به نم سوزانا کایسن را ایفا کرد که پس از خودکشی در بیمارستان روانی به هوش می آید. او برای این نقش جایزه اسکار، جایزه گیلد و گلدن گلوب را دریافت کرد و ستاره هالیوود شد.

آنجلینا جولی در فیلم هکرها

در سال 2001 درام “گناه اصلی” (Original sin) از مایکل کریستوفر حضور یافا. آنتونیو باندراس و آنجلینا جولی نقش های اصلی را برعهده داشتند. این فیلم دومین اقتباس از رمان ویلیام آیریش، “والتز در تاریکی” بود. اولین اقتباس آن توسط کارگردان فرانسوی، فرانسوا تروفو انجام شد.

در همان سال نقش اصلی فیلم “لارا کرافت: مهاجم مقبره” را ایفا کرد. این فیلم 270 میلیون دلار فروش داشت و منتقدین نیز با اکراه آن را پذیرفتند. در سال 2003 سری دوم این فیلم عرضه شد، با این حال تولیدکنندگان چندگانه لارا کرافت را متوقف کردند. جولی برای بازی در سری دوم 12 میلیون دلار دریافت کرد و گران ترین بازیگر زن جهان شد. او تمام مهارت های رزمی فیلم را خودش انجام داد. این بازیگر در سال 2015 و برای بازی در فیلم کمدی تخیلی ” آقا و خانم اسمیت” (Mr. and Mrs. Smith) به کارگردانی داگ لیمان بسیار معروف شد. این فیلم 480 میلیون دلار فروش داشت و آنجلینا جولی و برد پیت نقش های اصلی را برعهده گرفتند.

انجلینا جولی در سرقت در 60 ثانیه

در سال 2006 این ستاره در پروژه هایی حضور یافت که چندان موفق نبودند: بازی در نقش های اصلی فیلم های “چوپان خوب” (The Good Shepherd)، “قلب مهربان” (A Mighty Heart) و “بئوولف” (Beowulf).

در سال 2008 در انیمیشن “پاندای کونگ فو کار” (Kung Fu Panda) در نقش تیگرس صداپیشگی کرد. اما بزرگ ترین موفقیت سال تریلر روان شناسانه “بچه جایگزین” (Changeling) به کارگردانی کلینت ایستوود بود. آنجلینا جولی نثش کریستین کولینز را ایفا کرد. منتقدین سینما اجرای جولی را تحسین کردند. آنجلینا به جایزه اسکار یک قدم نزدیک تر شد اما این کیت ویسنلت بود که برای بازی در فیلم “کتابخوان” (Reader) این جایزه را از آن خود نمود.

آنجلینا جولی در فیلم لارا کرافت: مهاجم مقبره

فیلم اکشن جنایی “سالت” (Salt) نقطه عطف حرفه بازیگری او بود. این فیلم و فیلم اکشن “تحت تعقیب” (Wanted) به کارگردانی تیمور بکمامبتوف (که در قسمت هایی از آن کنستانتین خابنسکی حضور یافت) جایگاه او را در هالیوود تثبیت کرد. اما در سال 1010 از نقش مامورین ویژه دست کشید زیرا از این نقش ها خسته شده بود.

سپس در ملودرام “توریست” (Tourist) در نقش ونشین الیز حضور یافت. او در این فیلم در کنار جانی دپ و پل بتانی حضور یافت. در سال 2013 با عنوان گران قیمت ترین بازیگر زن هالیوود در صدر فوربس قرار داشت. براساس منابع مختلف از ژوئن 2012 تا ژوئن 2013، 33 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد.

در سال 2014 در فیلم فانتزی “مالیفیسنت” (Maleficent) به کارگردانی رابرت استرامبرگ حضور یافت. این داستان آزاد زیبای خفته بود که جولی نقش جادوگر شرور را برعهده داشت. این فیلم پرفروش ترین اثر کارنامه او یود که 758 میلیون دلار فروش داشت و منتقدین بازی او را خیره کننده نامیدند.

کارگردانی

آنجلینا جولی به عنوان کارگردان و بازیگر محسوب می شود. در سال 2007 به کارگردانی روی آورد و با بودجه نیم میلیون دلار مستند “مکانی در زمان” (A Place in Time) را ساخت. در سال 2011 در فیلم “در سرزمین خون و عسل” (In the Land of Blood and Honey) بازی کرد. وقایع فیلم در بالکان رخ می دهد. بازیگران بوسنیایی زانا مارجانویک، گوران کاستیک و بازیگر صربستانی رید سروجیزا در این فیلم حضور یافتند.

در سال 2014 درام “شکست ناپذیر” (Unbroken) به روی صحنه آمد. جولی جک اوکانل، گرت هدلاند و خواننده ژاپنی میاوی را در نقش های اصلی قرار داد. این فیلم به شدت موفق بود: جایزه ساترن را دریافت کردو هیئت منتقدین فیلم را دریافت کرد و در سه قسمت نامزد اسکار شد.

آخرین فیلم جولی در مقام کارگردان و بازیگر در سال 2015 اکران شد. این فیلم با عنوان “در کنار دریا” (By the sea) توسط جولی کارگردانی شد. این ستاره فیلمنامه را نیز نوشت و به همراه برد پیت تهیه کنندگی اثر را برعهده داشت. منتقدین سینما چندان به فیلم خوشبین نبودند و به گفته خود کارگردان موفقیت تجاری نیز نداشت.

خیریه

ضبط فیلم “لارا کرافت: ممهاجم مقبره” در کامبوج انجام شد و شروع فعالیت خیریه جولی بود. او که با چشم خود سختی های کشورههای جهان سوم را دید، با یونیسف ارتباط برقرار کرد و سفیر حسن نیت یونیسف شد. او در طول زندگی در سفرهای بشردوستانه بسیاری شرکت کرد و سه فرزند را به سرپرستی گرفت.

آنجلینا جولی در پاکستان سال 2005

در سال 2004 نخست وزیر کامبوج به دلیل سفرهای بشردوستانه جولی عنوان شهروند افتخاری کامبوج را به او اهدا کرد. این بازیگر هالیوودی در سال 2005 جوایز بشردوستانه یونیسف را دریافت کرد. او سازمان های خیریه مختلف برپا کرد: سازمان مدوکس جولی-پیت، مخصوص حفظ محیط زیست و پیشرفت شرایط زندگی در استان باتامبنگ، مرکز کودکان مدوکس شیوان برای نگهداری از کودکان مبتلا به ایدز در پنوم پن، حمایت تحصیلات کودکانی که بر اثر فجایع طبیعی یا محیطی آسیب دیده اند.

آنجلینا جولی در جلسه یونیسف

در نوامبر 2013 جایزه کمک های خیریه داوطلبانه به او آنجلینا اهدا شد. در سال بعد ملکه الیزابت همین عنوان را به آنجلینا جولی اهدا کرد و به دلیل کمک های خیریه در کمپین های علیه آزار جنسی و نظامی و خدماتش به نفع سیاست های بریتانیا، جایزه سنت گریگوری و سنت مایکل را دریافت کرد.

زندگی شخصی

آنجلینا جولی در صحنه فیلم “هکرها” با همکار بریتانیایی اش جانی لی میلر آشنا شد. آن ها در سال 1996 ازدواج کردند و یک سال بعد جدا شدند. جانی لی میلر به انگلستان رفت و جولی در آمریکا ماند. آن ها در سال 1999 رسما طلاق گرفتند. آن ها دوستی شان را ادامه دادند و ازدواج زودهنگام را اشتباه جوانی دانستند.

انجلینا جولی و جانی لی میلر

آنجلینا زمانی که همسر میلر بود با تیموتی هاتن، همبازی اش در “بازی خدا” رابطه داشت. در همین زمان با جنی شیمیزو، همبازی اش در “فاکس فایر” (Foxfire) نیز رابطه داشت. آنجی برای دومین بار با بیلی باب تورنتون ازدواج کرد. این ازدواج که در سال 2000 انجام شد به سرنوشت ازدواج های دیگر دچار شد. پس از سه سال زندگی خالکوبی یکدیگر را پاک کردند. این دو در زمان ازدواج گردنبندهایی حاوی خون یکدیگر را به گردن داشتند.

در سال 2004 و صحنه فیلم “آقا و خانم اسمیت” آنجلینا جولی مطلقه با برد پیت که همسر جنیفر آنیستون بود آشنا شد و عاشق هم شدند. این زوج رابطه شان را از روزنامه نگاران و طرفداران پنهان کردند اما در تمام جراید تصاویر مشترک شان دیده می شد.

در سال 2005 پیت از جنیفر آنیسون به دلیل “مشکلات غیرقابل حل” جدا شد. در این زمان رابطه شان را علنی کردند و رسانه ها آن دو را برنجلینا نامیدند. در آغاز سال 2006 آنجلینا در مصاحبه با مردم اعتراف کرد که از پیت باردار است. در بهار همان سال برد هم سرپرستی فرزندان آنجی، پسرش مدوکس و دخترش زاهارا، را برعهده گرفت. از آن زمان نام فامیل این کودکان به جولی پیت تغییر یافت.

در مه 2006 دخترشان شیلو نوول به دنیا آمد. این کودک در نامیبیا به دنیا آمد. والدین تصاویر این کودک را به مجله مردم و هلو به ازای 10 میلیون دلار فروختند. این کودک از سنین 3-4 سالگی لباس پسرانه می پوشید. والدین اعتراف کردند دخترشان از پیراهن متنفر است و لباس های پسرانه را دوست دارد. در سال 2014 آنجی و برد اعتراف کردند شیلو خودش را یک پسر دگرجنس به نام جان می داند. والدین هم به انتخاب او احترام گذاشتند.

آنجلینا جولی و برد پیت

در مارس 2007 آن ها یک پسر پاکستانی به نام پاکس تین را به سرپرستی گرفتند و در فوریه سال بعد جولی با یک لباس تنگ که بارداری اش را نشان می داد در مجامع عمومی حاضر شد. در تابستان 2008 دوقلوهای جولی، ناکس لئون و ویوین مارشلین در کلینیکی در نیس به دنیا آمدند. پزشکان مجددا روی آنجی عمل سزارین انجام دادند.

ازدواج آنجلینا و برد

مجلات آمریکایی با پرداخت 14 میلیون دلار به این زوج اولین تصاویر کودکان را چاپ کردند. 9.5 میلیون دلار این مبلغ به خیریه واگذار شد. در سال 2012 جولی و پیت ازدواج کردند و به خواسته کودکان آن را جشم گرفتند. این جشن در اوت در عمارت فرانسوی این زوج برگزار شد. لوئیجی ماسی طراح ورساچه لباس های این زوج را طراحی کرد. انتهای لباس عروس با نقاشی کودکان تزئین شد.

خالکوبی ها

این ستاره هالیوودی روی بدن خود بیش از ده خالکوبی دارد: بالای لگن چپ یک صلیب، پایین باسن یک عبارت لاتین، روی مچ چپ حرف H به خاطر برادرش جیمز هاون. پایین کمر یک اژدها و ببر (نماد محافظت بودایی)، روی گردن عبارت: حق و حقوقت را بدان، و روی شانه چپ نقشه جغرافیایی مکان های تولد فرزندانش. در زمستان 2016 در کامبوج سه خالکوبی جدید دریافت کرد.

مبارزه با سرطان

مادر آنجلینا جولی براثر سرطان درگذشت. جولی تصمیم گرفت آزمایش ژنتیک انجام دهد تا ببینید مستعد سرطان تخمدان یا سینه هست یا نه. او بافت سینه را برداشت و آن را جراحی کرد. در بهار 2015 هم تخمدان خود را برداشت.

تا مدت ها خانواده نگران سلامت او بودند. لاغری بیش از حد او ابتلا به آنورکسی را نشان می داد. اما جولی از همان جوانی همیشه لاغر و ضعیف بود. او اعتراف کرده که همیشه لاغر بود و کاری از دست او ساخته نیست. او با قد 170 سانتی متر تنها 47 کیلوگرم وزن دارد.

فشن

این ستاره هالیوودی نماد فشن است. دو دهه است که طرفداران او را در لباس های زیبا میبینند. بیست سال پیش دوست داشت لباس های سیاه بپوشد. در ابتدا ابروهای خود را سیاه می کرد و جنجال برانگیز بود. اما به تدریج به سمت استایل کلاسیک پیش رفت. بنابراین لباس های شیک، پیراهن های بلند بسته و لباس های مختلف را به کمد لباس خود افزود. در دهه نخست 2000 زنانگی و ظرافت را ترجیح داد. طرفداران در شبکه های اجتماعی آخرین اخبار تو را دنبال می کنند.

طلاق از برد پیت

در پاییز 2016 طرفداران از خبر جدایی آن دو شوکه شدند: برنجلینا دیگر وجود نداشت. آنجی برای طلاق اقدام کرد و برد پیت را به سورفتار با پسرشان مدوکس متهم نمود. طبق گفته او برد در مقابل سایر کودکان مدوکس را کتک زد. این زوج از هم جدا شده و به خانه های مجزا رفتند و خبر طلاق شان در صدر اخبار قرار گرفت.

در پایان سال 2016 توافق نامه ای امضا کردند مبنی بر این موضوع که برد پیت در زمان های خاص و در حضور یک روان شناس می توانست کودکان را ببیند. در سال 2017 قوانین تغییر یافت. عوامل مجله این تاچ اعلام کردند که آنجی به کودکان اجازه می داد بدون حضور روان شناس به خانه پیت رفته و شب آنجا بمانند. این زوج برای مراحل نهایی آماده می شوند.

آنجلینا جولی در امروز

در بهار 2016 نماینده های آنجی اعلام کردند که او به مدرسه اقتصاد لندن دعوت شده است. او در دانشگاه بریتانیا کلاس های ارشد را دایر کرده و تجربه های خود با یونیسف، حقوق زنان و فعالیت های بشردوستانه را به اشتراک می گذارد.

در بهار 2017 طرفداران بازهم با این خبر که انجی می خواهد از دنیای سینما خداحافظی کرده و زندگی اش را وقف کودکان کند، شوکه شدند. او به جای بازیگری به خیریه و فعالیت های بشردوستانه می پردازد. در عین حال به فیلمنامه نویسی، کارگردانی و تهیه کنندگی می پردازد.

در فوریه 2017 درام زندگی نامه ای «اول پدرم را کشتند: دختری از کامبوج به یاد می‌آورد» (First They Killed My Father: Memories of Cambodia’s Daughter) معرفی شد. این فیلم توسط او کارگردانی شد و داستان غم انگیز یک نویسنده و مدافع حقوق بشر کامبوجی به نام لونگ آونگ را نشان می داد که تجارب ترسناک در زمان حکومت پل پوت را به اشتراک می گذاشت.

در سال 2017 آنجی دختران جهان را شوکه کرد و عطر مخصوص خود را از Guerlain House معرفی کرد. این قرارداد اولین همکاری او به یک شرکت تولید عطر است که به عنوان چهره آنها معرفی شده و تجربه قبلی ندارد. او از کودکی به این برند علاقه داشت: پودر مورد علاقه مادرش از این شرکت بود. آنجی درآمد فروش آن را به خیریه واگذار کرد.

تیری واسر این عطر را خلق کرد. این عطر آنجلینا عناصر اسطوخدوس، یاس هندسی، سندل سفید استرالیایی و وانیل تاهیتی را ادغام می کند. شیشه مخصوص این عطر نیز توسط گابریل گرلین طراحی شد.

در سال 2017 درباره رابطه آنجی با دوست پسر سابق اش جرد لتو شایعاتی ایجاد شد. پاپاراتزی های در هنگام شام در هتل Chateau Marmont از آن ها تصاویری تهیه کردند. گفته می شود آن ها هنوز به هم علاقه دارند. جرد اولین کسی بود که از طلاق آنجلینا و برد باخبر شد. برخی نیز رابطه او با جرد لتو را تکذیب می کنند.

فیلم شناسی

  • سایبورگ دو – Cyborg 2: Glass Shadow – 1993
  • هکرها – Hackers – 1995
  • بازی خدا – Playing God – 1997
  • جیا – Gia – 1998
  • دختر از هم گسیخته – Interrupted – 1999
  • سرقت در ۶۰ ثانیه – Gone in 60 seconds – 2000
  • گناه اصلی – Original Sin – 2001
  • لارا کرافت: مهاجم مقبره – Lara Kroft: Tomb Raider – 2001
  • لارا کرافت مهاجم مقبره: گهوارهٔ حیات – Lara Kroft: Tomb Raider. The Cradle of a life – 2003
  • آقا و خانم اسمیت – and Mrs. Smith – 2005
  • بئوولف – Beowulf – 2007
  • سالت – Salt – 2010
  • توریست – Tourist – 2010
  • مالیفیسنت – Maleficent – 2014
  • در کنار دریا – By the Sea – 2015

فیلم شناسی (کارگردان)

  • مکانی در زمان – A Place in Time – 2007
  • در سرزمین خون و عسل – In the Land of Blood and Honey – 2011
  • شکست ناپذیر – Unbroken – 2014
  • در کنار دریا – By the Sea – 2015
  • اول پدرم را کشتند: دختری از کامبوج به یاد می‌آورد – First They Killed My Father: Memories of Cambodia’s Daughter – 2017

تصاویری از آنجلینا جولی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ستایش

    آبان 5, 1399

    از واژه مطلقه بدم میاد استفاده نکنید….. مجرد می نوشتین بهتر بود تحقیر آمیزه

    پاسخ

  2. Asal

    خرداد 20, 1398

    سلام خیلی بهتر از سایت های دیگه گفته بودین ممنونم

    پاسخ