بیوگرافی کامل لینا هیدی (Lena Headey) از کودکی تا به امروز

نام: لینا هیدی

متولد: 3 اکتبر 1973 (11 مهر 1352)

محل تولد: همیلتون، کانادا

قد: 166

شغل: بازیگر بریتاناییی

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی لینا هیدی

لینا هیدی یک بازیگر بریتانیایی است که پس از اجرای سرسی لنیستر در سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) مشهور شد. این بازیگر در قلمروی خارجی بریتانیا، در برمودا، متولد شد. جایی که پدر پلیسش از یورک شایر در آنجا خدمت می کرد. لینا به مدت پنج سال در مجمع الجزایر زندگی کرد و سپس به همراه خانواده به آلبیون رفت. این بازیگر آینده دوران کودکی و جوانی را در یورک شایر گذراند.

با این حال در این زمان برای بازیگر شدن برنامه ای نداشت و بیشتر به مد و فشن علاقه داشت. او دوست داشت آرایشگر شود و در صنعت مد کار کند. زمانی که برای فیلم “واترلند” (Waterland) بازیگر انتخاب می کردند عکس لینای 17 ساله را دیدند. لینا که از روی کنجکاوی تست داده بود از سوی عوامل به فیلم دعوت شد و او هم این دعوت را پذیرفت.

فیلم های او

فیلم واترلند اولین فیلم او بود. او برای این نقش آماده شد و به کلاس های بوکس و دوچرخه سواری رفت. بنابراین اولین نقش او به یک نقش مهم در کارنامه اش تبدیل شد. او در این فیلم از استیون جیلنهال در کنار بازیگرانی چون جرمی آیرونز و ایتن هاوک حضور یافت.

لینا هیدی در سریال مرلین

سال های پس از حضور در این فیلم بسیار پرکار بود زیرا در دوازده پروژه شرکت کرد. فیلم های بعدی کارنامه او عبارت اند از: بازمانده روز (The Remains of the Day)، سده (Century)، گرسنگی (The Hunger)، گروه طلایی (Band of Gold)، گروتسک (The Grotesque) و مرلین (Merlin). فیلم “آبردین” (Aberdeen) محصول سال 2001 درخشان بود و به حرفه لینا هیدی کمک کرد. این نقش باعث شد در فستیوال راوپایی فیلم بروکسل نامزد جایزه بهترین بازیگر زن شود. در همان زمان دو فیلم “خبرچینی” (Gossip) و “اونگین” (Onegin) با واکنش مثبت منتقدین و تماشاگران مواجه شد.

لینا هیدی در شهر استخوان ها

نقش های بعدی او هم درخشان بودند، اما جوایز چندانی دریافت کرد. در فیلم 300 در نقش گورگو، ملکه اسپارتا حضور یافت که باعث شد نامزد دریافت سه جایزه شود. این فیلم جایگاه او را بالا برد و تصویر او بر جلد مجلات سینمایی معروف قرار گرفت. این بازیگر یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی خود را دعوت شدن به فیلم “نابودگر: ماجراهای سارا کانر” (Terminator: The Sarah Connor Chronicles) در نقش سارا کانر می داند. او برای این نقش نامزد جایزه ساتورن شد. فیلم پرفروش “درد” (Dredd)، تریلر “شکسته” (The Broken) و فیلم های “پاکسازی” (The Purge) و “آلات مرگبار: شهر استخوان‌ها” (The Mortal Instruments: City of Bones) فیلم های مهم حرفه او بودند.

با این حال سریال “بازی تاج و تخت” تمام آثار پیشین او را تحت الشعاع قرار داد.

بازی تاج و تخت

سریال “بازی تاج و تخت” بزرگ ترین پروژه سینمایی این بازیگر است که در آن نقش سرسی لنیستر را ایفا می کند. این سریال فانتزی از سال 2011 از شبکه آمریکایی HBO پخش می شود. این سریال در ده قسمت نامزد جایزه امی شد و سری کتاب های “دنیای یخ و آتش” از جرج مارتین الهام بخش او بود.

لینا هیدی در بازی تاج و تخت

لینا به مدت هفت سال در ضبط این سریال نقش داشت، اما این سریال معروف در فصل های آخر به سر می برد. تماشاگران حدس میزنند که فصل پایانی چگونه خواهد بود و چه کسی بر تخت می نشیند. این بازیگر مطمئن است که برای مدت کوتاهی بر تخت نشسته و سپس توسط آریا استارک (میزی ویلیامز) یا تیریون لنیستر (پیتر دینکلیج) کشته می شود. این پیشبینی ها تماشاگر را ناامید می کند زیرا با آثار مارتین آشنا بوده و این سرنوشت را نمی پذیرند.

براساس کتاب سرسی توسط یک برادر کوچکتر کشته می شود. تیریون می تواند آن برادر کوچکتر باشد اما اغلب افراد می دانند او توسط جیمی (نیکولای کاستر-والدو) کشته خواهد شد سرسی کمی زودتر به دنیا آمده و به این معناست که جیمی از او کوچک تر است.

دیوید بنیوف و دن ویس با این شخصیت همزادپنداری کرده و علاقه او به کودکانش را دلیل کارهایش می دانند، همانطور که پس از خودکشی آخرین فرزندش از هم فروپاشید. براساس نشریات صحنه های برهنه برای HBO گران تمام شده اند. حتی طرفداران سریال هیدی را متهم کرده اند. طبق گفته طرفداران بازی تاج و تخت، آن ها تصور می کنند در این صحنه ها از بدل استفاده می شود.

مذهبیون سرسی را به خاطر فساد رفتاری زندانی کرده اند. او برای آزادی باید موهایش را کوتاه کرده و برهنه در شهر راه برود. درنتیجه توهین و حقارت زیادی را تحمل کرد. به گفته خودش، او برای این تجربه آماده نبود و بدل او ربکارون کلیو به جای او بازی کرد.

با این حال هیدی در خیابان برهنه شد. ویرایشگران بریتانایی اینگونه گفته اند که تنها امنیت این ویدیو (گردش سری به صورت برهنه در شهر) که در کرواسی ضبط شد، برای HBO بیش از 200،000 دلار هزینه داشته است. زیرا برای کنترل جمعیت باید از نیروهای زیادی کمک گرفته می شد. با این حال دراین باره حرف های زیادی گفته نشد.

زندگی شخصی

لینا هیدی در زمان ضبط فیلم “کتاب جنگل” (The Jungle Book) با جیسون فلمینگ آشنا شد. رابطه عاشقانه آن ها نه سال طول کشید. رابطه آنها جدی بود و لینا نام او را به زبان تایلندی خالکوبی کرده بود. اما این رابطه به پایان رسید.

لینا هیدی و پیتر پل لوران

در سال 2006 لینا با پیتر پل لوران آشنا شد. آن دو رابطه خود را رسمی کردند. در این ازدواج، در سال 2010 پسرشان ویلی به دنیا آمد. اما در سال بعد پیتر و لینا ناگهان جدا شدند.

در سال 2013 لینا در طی ضبط “بازی تاج و تخت” با همکار شیلیایی خود پدرو پاسکل آشنا شد. از آن زمان آن دو باهم زندگی می کنند و رابطه شان را رسمی کرده اند.

کاربران اینستاگرام و رسانه های اجتماعی همیشه سعی کرده اند درباره کودکان، زندگی شخصی و سلامت لینا اطلاعاتی را به دست آورند. در جولای 2015 مشخص شد که تالولا کیرا هیدی، فرزند هیدی و پاسکل، به دنیا آمده است.

لینا هیدی و پدرو پاسکال

لینا در اوقات بیکاری به تمرین یوگا پرداخته و با قد 166 سانتی متر، وزن او 54 کیلوگرم است. او در زمان اقامت در هند عاشق یوگا شد. او همچنین عاشق بوکس است و در مرکز بوکس لندن به کلاس های بوکس می رود.

لینا هیدی در امروز

در سال 2017 لینا هیدی مجددا در نقش سرسی لنیستر حضور یافت و فصل هفتم این سریال پخش شد. فیلم دیگر او “سیل” (The Flood) است که نقش یکی از کارمندان اداره مهاجرت را برعهده دارد. فیلمنامه از خاطرات افراد شاغل در آنجا (سازمان مهاجرت بریتانیا) اقتباس شده است. او در یکی از محاصبه ها اعلام کرده که مهاجرت فجایع و مشکلاتی را به بار می آورد بهتر است قوانینی را اعمال کنیم که انسانی تر باشند. زیرا به گفته او فراری های مهاجر با مشکلات زیادی رو به رو شده و نگرش اروپا نسبت به مهاجرت بسیار منفی است. به نظر او فجایع مهاجرت مراحل مختلفی دارد و بزرگ ترین مشکل آن انکار قوانین اخلاقی است.

در آوریل 2017 در رسانه های آمریکایی گفته شد پنج بازیگر سریال “بازی تاج و تخت” گران قیمت ترین بازیگران تاریخ سریال هستند. به جز لینا هیدی، پیتر دینکلیج (تیریون لنیستر)، امیلیا کلارک (دنیریس تارگرین)، نیکولای کاستر-والدو (جیمی لنیستر) و کیت هرینگتون (جان اسنو) در این لیست قرار داشتند. گفته می شود براساس قراردادهای این بازیگران با کانال HBO برای یک قسمت کامل 2.5 میلیون دلار دریافت می کنند. همچنین به ازای سود پخش این سریال در بیش از 170 کشور نیز مبالغی را به دست می آورند. همچنین ادامه سریال نیز درامدشان را افزایش می دهد.

احتمالا در آینده لینا را در فیلم های دیگر ببینیم. او می تواند نباید تا ابد در فیلم های فانتزی حضور یابد و باید با جلب نظر کارگردان های مختلف در ژانرهای متنوع حضور داشته باشد.

فیلم شناسی

  • بازمانده روز – The Remains of the Day
  • گروتسک – The Grotesque
  • مرلین – Merlin
  • آبردین – Аberdeen
  • ازدواج شیطان – The Devil’s Wedding
  • برادران گریم – The Brothers Grimm
  • من و خودت را تصور کن – Imagine Me & You
  • پیمانکار – The Contractor
  • سیصد – ۳۰۰
  • نابودگر: ماجراهای سارا کانر – Terminator: The Sarah Connor Chronicles
  • ۳۰۰: ظهور یک امپراتوری – 300: Rise of an Empire
  • شکسته – The Broken
  • ماجراجویی: طلسم میداس باکس – The Adventurer: The Curse of the Midas Box
  • درد – Dredd
  • بازی تاج و تخت – Games of Thrones

تصاویری از لینا هیدی

kinopoisk.ru

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم