بیوگرافی کامل پیتر دینکلیج (Peter Dinklage) از کودکی تا به امروز

نام: پیتر دینکلیج (پیتر هایدن دینکلیج)

متولد: 11 ژوئن 1969 (21 خرداد 1348)

سن: 49 سال

محل تولد: موریس‌ تاون، ایالات متحده آمریکا

قد: 135

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: متاهل

بیوگرافی پیتر دینکلیج

پیتر دینکلیج یک بازیگر تئاتر و سینمای آمریکایی است که به دلیل بازی در فیلم “مامور ایستگاه” (The Station Agent) به شهرت رسید و سپس با بازی در نقش تیریون لنیستر در سریال فانتزی “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) به شهرت جهانی دست یافت. او در شهر موریس تاون نیوجرسی به دنیا آمد. پدرش جان کارل یک فروشنده بیمه و اغلب بیکار و مادرش دایان معلم موسیقی مدرسه ابتدایی بود. او برادر دیگری به نام جاناتان دارد.

پیتر دینکلیج در کودکی

یک سال بعد یکی از انواع آکندروپلازی در او تشخیص داده شد. این مسئله دست و پای او را کوتاه کرد و به کوتولگی دچار شد. با رسیدن به قد 135 سانتری متری دیگر رشد نکرد. وزن او 35 کیلوگرم است. همکلاسی های او در مدرسه ابتدایی دلبارتون اغلب او را اذیت می کردند و همین موضوع او را به یک دانش آموز خشن و زودرنج تبدیل نمود. اما در نوجوانی با رفتن به مدرسه پسران کاتولیک نگاهش را به دیگران تغییر داد و همین موضوع نگرش دیگران را هم عوض کرد. او در تئاتر و کلاس های بازیگری این مدرسه شرکت می کرد.

پیتر دینکلیج پس از فارغ التحصیلی تصمیم گرفت به حرفه بازیگری ادامه دهد. در سال 1991 به کالج بنینگتون وارد شد. هوش بیشتر او در مقایسه با دیگران توجه معلمین را به خود جلب کرد.

فیلم های او

این بازیگر بلافاصله پس از فارغ التحصیلی حرفه بازیگری خود را آغاز کرد و در درام کم بودجه و غیرتجاری “زندگی در فراموشی” (Living in Oblivion) شرکت کرد. فیلم های بعدی او عبارت اند از “مردان امن” (Safe Men)، “دیگر هرگز” (Never Again) و “طبقه بندی شده” (Pigeonholed). او همچنین در سریال های “خیابان” (The $treet) و “جادوگر سوم” (Third Watch) و کمدی های “فقط یک بوسه” (Just a Kiss) و “طبیعت انسان” (Human Nature) حضور یافت. همچنین در کمدی رازآلود “13 ماه” (13 Moons) حضور یافت.

پیتر دینکلیج در سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین

اما با حضور در درام مستقل “مامور ایستگاه” در سال 2003 بود که به شهرت رسید و نقش فینبر مک براید را بازی کرد که می خواست به زندگی خود بنگرد. این بازیگر نامزد نه جایزه مختلف شد و جایزه فستیوال بین المللی اورنس، هیئت انجمن منتقدین فیلم نیویورک و جایزه ساتلایت را دریافت کرد.

پس از این موفقیت در ملودرام “تیپ توز” (Tiptoes)، کمدی کریسمسی “الف” (Elf)، کمدی رمانتیک “بکستر” (The Baxter)، کمدی “مرگ در خاکسپاری” (Death at a Funeral) و “سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین” (The Chronicles of Narnia: Prince Caspian) حضور یافت. در این فیلم ها نقش فرعی را برعهده داشت اما فیلم هایی که در آن نقش اصلی را برعهده داشت عبارت اند از: کمدی تراژدی مرا گناهکار بدان (Find Me Guilty)، کمدی فانتزی پنه لوپه (Penelope)، کمدی رمانتیک من هم دوستت دارم (I Love You Too) و کمدی فانتزی خانوادگی آندرداگ (Underdog). همچنین در کمدی جنایی پت اسمالز مرده (Pete Smalls Is Dead) نقش کی.سی را ایفا می کرد.

پیتر دینکلیج در بازی تاج و تخت

اما موج جدید شهرت پیتر دینگلیج با حضور در اولین فصل سریال فانتزی “بازی تاج و تخت” با اقتباس از رمان پرفروش جرج آر.آر. مارتین به وجود آمد. او برای بازی در نقش تیریون لنیستر دو بار جایزه گلدن گلوب و امی را دریافت کرد. او برای حضور در این سریال هرساله در فستیوال های مختلف نامزد بهترین بازیگر مکمل می شد. همچنین به خاطر بازی در فیلم اکشن ابرقهرمانی “مردان ایکس: روزهای گذشته آینده” (X-Men: Days of Future Past) در جوایز فیلم MTV نامزد عنوان بهترین ویلن شد.

در همان زمان در کمدی سیاه “شوالیه های باداسوم” (Knights of Badassdom) و درام “عصبانی‌ترین مرد در بروکلین” (The Angriest Man in Brooklyn) شرکت کرد. آخرین فیلم بلند او کمدی زیبای “پیکسلز” (Pixels) از کریس کلمبس است که نقش یک طرفدار بازی های کامپیوتری را ایفا کرد.

همچنین در فیلم های انیمشینی مانند Continental Crack-Up: Part 2، عصر یخبندان: رانش قاره‌ای (Ice Age: Continental Drift) و “پرندگان خشمگین” (Angry Birds) صداپیشگی کرد.

زندگی شخصی

پیتر دینکلیچ در سال 2005 ازدواج کرد. همسر او اریکا اشمیت کارگردان تئاتر است. او قد متوسطی دارد اما گویا با همسر کوتاه قد خود مشکلی ندارد. در پایان سال 2011 دخترشان زلیگ به دنیا آمد. پیتر رژیم گیاهخواری دارد. او از سن 16 سالگی گوشت نخورده است.

پیتر دینکلیج به همراه خانواده

روزنامه نگاران به خاطر قد کوتاه او دائم درباره زندگی روزمره از او سوال می پرسند. پیتر از پاسخ به این سولات واهمه ای نداشته و می گوید که از مرکز خرید کودکان لباس می خرد و حتی گاهی از همسرش می خواهد برایش لباس بدوزد. او با قد خود مشکلی ندارد و خوشحال است که دخترش زلیگ در سن مدرسه از او قدربلندتر است.

صفحه اینستاگرام او نیز به زندگی روزمره اش می پردازد. 2.7 میلیون نفر او را دنبال می کنند. البته این صفحه طرفداران اوست. با این حال بسیاری از روزنامه نگاران و طرفداران این صفحه را متعلق به او می دانند.

پیتر دینکلاج در امروز

در سال 2016 در کمدی “رئیس” (The Boss) نوشته ملیسا مک کارتی، نقش رنالت، صاحب شرکت رنالت حضور یافت. ملیسا مک کارتی نقش اصلی یک کلاهبردار را ایفا کرد که می خواست سابقه اش را زنده کرده و به یک قطب صنعتی محبوب تبدیل شود.

در همان سال در کمدی “پرندگان خشمگین” با اقتباس از بازی های ویدیویی به همین نام در نقش عقاب مایتی صداپیشگی کرد. این کارتون درباره مشکلات پرندگان صلح دوست یک جزیره با خوک هاست که تخم پرندگان را دزدیده و روستا را نابود کرده اند.

پیتر دینکلیج در فیلم رئیس

در 25 ژانویه 2017 درام کارآگاهی “خاطره” (Rememory) در نقش اصلی حضور یافت. داستان درباره یک مخترع نابغه است که یک روز پیش از اختراع جدید، دستگاهی که خاطرات را تولید و ضبط می کند، از دنیا می رود.

در 16 جولای 2017 اولین قسمت از فصل هفتم بازی تاج و تخت پخش شد. امروزه تهیه کنندگان توزیع فصل هشتم را اعلام کرده اند. این سریال در دسامبر 2018 پخش خواهد شد. پیتر دینکلیج در ضبط فیلم حضور داشته و جزئیات دیگری از آن  را نمی دانیم.

این فصل براساس  نیمه دوم کتاب “رویای بهار” ساخته می شود، بنابراین طرفداران سرنوشت شخصیت ها را نمی دانند. نویسندگان این سری در خفا آن را کامل کردند تا لو نرود بازیگران دراین باره چیزی نگویند. بنابراین عوامل فیلم صحنه های پایانی را به ندرت ضبط می کنند تا شخصیت ها به فیلمنامه پی نبرند.

همچنین فیلمنامه در آخرین لحظات در اختیار بازیگران قرار گرفته و آن را تجزیه می کنند تا بازیگران تنها با قسمت های مربوط به خود آشنا بوده و درباره کل داستان صحبت نکنند.

در سپتامبر 2017 درام جنایی “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) به همراه پیتر دینکلیج در فستیوال فیلم ونیز اکران شد. فیلم درباره مشکلات یک زن افسرده است که دخترش کشته شده و از پلیس شکایت می کند. این فیلم در فوریه 2018 اکران شد.

فیلم شناسی

  • زندگی در فراموشی – Living in Oblivion – 1995
  • طبیعت انسان – Human Nature – 2001
  • سیزده ماه – 13 Moons – 2002
  • مامور ایستگاه – The Station Agent – 2003
  • مرا گناهکار بدان – Find Me Guilty – 2006
  • پنه لوپه – Penelope – 2006
  • آندرداگ – Underdog – 2007
  • سرگذشت نارنیا: شاهزاده کاسپین – The Chronicles of Narnia: Prince Caspian – 2008
  • پت اسمالز مرده – Pete Smalls Is Dead – 2010
  • بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011-2017
  • شوالیه های باداسوم – Knights of Badassdom – 2013
  • مردان ایکس: روزهای گذشته آینده – X-Men: Days of Future Past – 2014
  • پیکسلز – Pixels – 2015
  • رئیس – The Boss – 2016

تصاویری از پیتر دینکلیج


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم