معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “شیرشاه” (The Lion King)

“باید گذشته ات را پشت سر بگذارید!” این دیالوگ معروف فیلم “شیرشاه” است که با مضمون فیلم “کوکو” مشترک می باشد. زندگی جریان دارد و با یک قایق نمی توان در دریای دیگری جریان داشت. تمام چیزی که باید انجام دهید این است که ببینی، ببخشی و پذیرای زندگی باشی. سیمبا، پسر شیرشاه موسافا یک شیر شاد است که همیشه غرش می کند. او پس از نافرمانی از پدر مایوس شده اما پس از قتل پدر توسط اسکار، می خواهد ثابت کند که شجاعت به توانایی فیزیکی وابسته نیست. این فیلم به کارگردانی راب مینکوف و راجر آلرز، یک شاهکار از والت دیزنی است.

با گذشت زمان فیلم های مشابه “شیرشاه” ساخته شد. اگر این فیلم را دوست دارید و بارها آن را تماشا کرده اید، باید فیلم مشابهی را تماشا نمایید. در اینجا فهرست فیلم های مشابه را به شما معرفی می کنیم. با پروشات همراه باشید.


12. آگوست راش – August Rush – 2007

اگر موسیقی میگوئل 12 ساله را با اجدادش مرتبط می کند، درباره ایوان تیلور 11 ساله که هرگز والدینش را ندیده نیز همینطور است. یک فیلم به کارگردانی کریستن شرایدن، درباره راهنمایی موسیقی برای یافتن والدین. از آنجاییکه موسیقی در ژن هایش وجود دارد در همه چیز ریتم میبیند، باد، لرزش برگ ها یا صدای خودروها. درحالی که میگوئل در “کوکو” ارنستو دلاکروز را جد خود می داند و می خواهد او را بیابد، ایوان تصور می کند با کمک موسیقی والدین خود را پیدا خواهد کرد. با این حال زمانی که از زاویه وسیع تری به این فیلم نگاه کنید، “ارتباط پیوسته میان همه موجودات جهان را نشان می دهد.”

همچنین بخوانید: اگر به انیمیشن بالا (UP) علاقه دارید این 10 انیمیشن را از دست ندهید


11. کوکو – Coco – 2017

“من مثل بقیه اعضای خانواده ام نیستم. من با آن ها فرق دارم.” زمانی که میگوئل ریوریای 12 ساله با غم، امید و نگرانی این جملات را به زبان می آورد، با او ارتباط برقرار می کنیم. اینکه یک انیمیشن بتواند موسیقی و روایت، خنده و ترس، طمع و مهربانی و فلسفه زندگی را نشان دهد، می تواند جالب باشد. انیمیشن کوکو با کمک موسیقی به این هدف می رسد. یک فیلم با وجود شخصیت های مرده به راحتی می تواند به یک اثر ترسناک تبدیل شود، درحالی که کوکو به یک اثر شاد و امیدبخش تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمیشن هایی که در سال 2018 اکران شدند


10. بالا – Up – 2009

بلندپرواز بودن محدودیت ندارد. درحالی که میگوئل 12 ساله تمام محدودیت های بلندپرواز بودن را کنار می زند تا بهترین موزیسین باشد، کارل فردریکسون 78 ساله می خواهد به بهشت دست یابد. شاید در لیست فیلم های بلندپروازانه این فیلم بهترین باشد. اثری از پت داکتر درباره تخیل کودکان که با رنگ و لعاب خاصی به نمایش درآمده است. حتی یک صحنه 5 دقیقه ای از رابطه عاشقانه کارل و الی اشک تان را درمی آورد و کاری را انجام می دهد که شاید برخی فیلم ها ساعت ها هم نتوانند از پس آن بربیایند. اما داستان واقعی از جایی آغاز می شود که الی مرده و کارل باید برای دستیابی به آرزوی او به آبشار بهشت برود. راسل، دوست کوچک کارل، شما را به یاد دانته می اندازد که همراه میگوئل بود.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن کوتاه برتر کمپانی پیکسار


9. میس سان‌شاین کوچولو – Little Miss Sunshine – 2006

یکی دیگر از جنبه های فیلم کوکو پیوند خانوادگی است. اهمیت خانواده و روابط در فیلم “کوکو” کاملا قابل درک است. در پرتو این پیوند خانوادگی فیلم میس سان شاین کوچولو را جایگزین کوکو می کند. یک فیلم با موسیقی متن Till the End of Time و کارگردانی والری فاریس، درباره خانواده عجیبی است که مسافت طولانی را سفر می کنند تا دختر کوچک شان در مسابقه زیبایی شرکت کند. این فیلم معنای موفقیت را به شکل کنایی نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن برتر تاریخ سینما


8. کتاب جنگل – The Jungle Book – 2016

اگر از جنبه ماجراجویانه کوکو خوشتان امده ، پس از حتما کتاب جنگل را تماشا کنید. اثری از رمان رودیارد کیپلینگ که به یکی از برترین آثار سینما تبدیل شد و حتی بهترین انیمیشن دیزنی محسوب می شود. درحالی که اغلب ما با شخصیت های کیپلینگ آشنا هستیم، کارگردانی جان فاورو کل فیلم را نوستالژیک می کند. همانطور که موگلی برای فرار از تهدید شیرخان سفری را آغاز می کند، ما را به خودشناسی دعوت می نماید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمیشن های سال 2019-2020 که حتما باید تماشا کنید


7. بنجی – Benji – 2018

آیا از دانته، سگ دوست داشتنی میگوئل خوشتان می آید؟ پس حتما باید از بنجی، سگ کوچکی که جان دوستان و خانواده اش، کارتر و فرانکی، را نجات می دهد نیز لذت ببرید. دانته و بنجی یتیم بوده و توسط پسران خوش قلب به سرپرستی گرفته می شوند. با تماشای ماجراجویی های بنجی و کوکو، به رابطه صمیمانه سگ ها و صاحبین آن ها پی میبریم. این درام آمریکایی به کارگردانی براندون کمپ و تولید نتفلکیس یک اثر هنری زیبا و احساسی است.

همچنین بخوانید: 7 انیمه‌ی سریالی برتر سال 2018 به انتخاب پروشات


6. دایناسور خوب – The Good Dinosaur – 2015

داستان زیبای دوستی میان آرلو، یک دایناسور جون و اسپات، یک کودک، که با وجود روایت زیبا و انیمیشن تاثیرگذار، به یکی از فیلم های لذتبخش تبدیل شده است. “دایناسور خوب” شما را به دنیایی میبرد که انسان ها و دایناسورها در کنار هم زندگی می کنند. گرچه کل فیلم درباره اسپات مهربان است که در یافتن والدین آؤلو به او کمک می کند، نشان می دهد در زندگی باید با بزرگ ترین ترس های خود رو به رو شویم.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


5. شهر اشباح – Spirited Away – 2001

این انیمیشن زیبا با کلمات قابل توصیف نیست. یک اثر هنری زیبا به کارگردانی هایائو میازاکی ژاپنی که بر مضمون فیلم “کوکو” تاثیر گذاشت. چه روایت زیبای این فیلم و شخصیت برای رهایی والدین اش باشد، چه عناصر ماورایی، میان “شهر اشباح” و “کوکو” شباهت هایی وجود دارد. شیهیروی 10 ساله و ماجراجویی او قلب تان را می رباید.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


4. موانا – Moana – 2016

قبول دارید که کوکو یک ماجراجویی موزیکال است و اگر عاشق این ژانر باشید باید “موانا” را نیز تماشا کنید. یک انیمیشن محصول سال 2016 به کارگردانی ران کلمنتز و جان ماسکر که به یک جلوه بصری و شنیداری زیبا تبدیل شد. یک داستان زیبا از سنت های جزایر پولی نزی، که مانند سفر میگوئل به دنیای مردگان و بازگشت او، در اینجا شاهد سفر موانا وایکیکی به اقیانوس آرام و ماجراجویی او هستیم.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


3. اشک و لبخندها – The Sound of Music – 1965

بی شک موسیقی به شما بال پرواز داده و به شما کمک می کند با تخیل خود رو به رو شوید و به همه چیز دست یابید. “اشک و لبخندها” یک درام آمریکایی است که همین کار را انجام می دهد. ماریا یک زن جوان مهربان است که می خواست راهبه شود. اما سرنوشت او را به پرستار هفت بچه بی مادر تبدیل می کند که به هیچ وجه نمی توان آنها را کنترل نمود. در این فیلم زیبا از رابرت وایس، ماریا با مهربانی و جادوی موسیقی قلب آن ها را از آن خود نموده و یک داستان زیبا را خلق می کند.

همچنین بخوانید: رده بندی تمام فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2018 اکران شدند


2. در جستجوی دوری – Finding Dory – 2016

آیا یادتان هست زمانی که خانواده میگوئل در کنار هم جمع شدند چقدر شاد بودند؟ این انیمیشن استودیوی پیکسار همین شادی ناشی از کنار هم بودن خانواده را نشان می دهد. یک داستان زیبا به کارگردانی اندرو استانتون که به یکی از محبوب ترین آثار تبدیل شده است. دوری به فراموشی دچار است و خاطرات والدین اش را به یاد نمی آورد. با این حال بر این مشکل غلبه کرده و خانواده اش را پیدا می کند. یک داستان زیبا از کشف گذشته و البته خودشناسی.

همچنین بخوانید: اگر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


1. کتاب زندگی – The Book of Life – 2014

“کتاب زندگی” و “کوکو” آنقدر به هم شبیه هستند که پس از مدتی شخصیت های آن را با هم اشتباه می گیرید. هردوی آن ها از فانتزی موزیکال مکزیکی استفاده می کنند. داستان درباره روز مردگان است و شخصیت های اسکلتی در هر دو دیده می شود. اما مثلث عشقی و هنجارهای فرهنگی در آن ها مشترک نیست. درحالی که کوکو به زندگی نگاه مثبت تری دارد، “کتاب زندگی” جنبه رقابتی را نشان می دهد. بنابراین اگر “کوکو” را تماشا کردید، باید “کتاب زندگی” را نیز تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر انیمه شمشیرزن دوره گرد (Rurouni Kenshin) را دوست دارید این 12 انیمه را تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. hamed

    اسفند 23, 1397

    تیترش زدید فیلمهای شبیه شیرشاه ولی با کوکو مقایسه کردید

    پاسخ