گوگل کاردبورد: 26 بازی و اپلیکیشن برتر برای واقعیت مجازی موبایل شما

بااینکه گوگل Daydream برخی از ویژگی‌های ارزان گوگل کاردبورد را کپی کرده اما هنوز هم درزمینهٔ واقعیت مجازی گوگل کاردبرود حرف اول را میزند. زیرا به‌صرفه‌ترین و مناسب‌ترین اپلیکیشن ها را عرضه می‌کند. کاردبورد یک هدست واقعیت مجازی ارزان است که هرکسی می‌تواند آن را بسازد و با کمک یک نرم‌افزار اپلیکیشن های واقعیت مجازی تولید کند.

حتماً بخوانید: بهترین هدست های واقعیت مجازی

گوگل هدست هایی را تولید نموده که با گوشی‌های اندروید و آیفون سازگار است، اما غیر از آن‌ها هدست های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید با قیمت مناسب آن‌ها را خریداری کنید. اما پس از خرید و برای استفاده از این هدست ها باید از اپلیکیشن های سازگار استفاده نمایید. در اینجا اپلیکشین ها و بازی‌های واقعیت مجازی را به شما معرفی خواهیم نمود.

Discovery VR

تماشای اخبار و داستان‌های علمی همیشه جالب بوده است، حالا فرض کنید امکانات دیگری هم مهیا شده باشد، این امکانات دقیقا همان چیزی هستند که این اپلیکیشن به شما ارائه می‌دهد. درواقع سه نوع محتوا در اختیارتان قرار خواهد گرفت: DNews Labs که شامل داستان‌های علمی کوتاه و مختصر است؛ Let’s Go Places گشت‌وگذار به مکان‌هایی مانند سمفونی؛ و Discovery Presents که درباره موضوعاتی مانند مالاریا، مستندهای کوتاه و جالب نشان می‌دهد.

Expeditions

اگر دارای فرزند باشید ترجیح می‌دهید این اپلیکیشن ها را در کنار فرزند خود استفاده کنید تا هم لذت ببرند و هم چیزی یاد بگیرند. این اپلیکیشن یک اپلیکیشن سفر واقعیت مجازی است. اگر از شبکه اینترنت مشترک استفاده می‌کنید، در آن صورت این اپلیکیشن شما را شناسایی نموده و باهم می‌توانید به سفرهای اکتشافی آفریقا، داخل ناسا و جاهای دیگر بروید. شما به‌عنوان رهبر می‌توانید تنظیمات مربوطه را انجام دهید. همچنین می‌توانید به‌عنوان ماجراجو نشسته و لذت ببرید.

War of Words VR

خواندن اشعار زیبا همیشه کار لذت بخشی بوده است، اما زمانی که این کار شنیداری نباشد و مجبورباشید خودتان آن‌ها را بخوانید نمی‌توانید ریتم و لحن شعر را بازسازی کرده و تجربه خوبی داشته باشید. این اپلیکیشن اشعار سربازان و شعرای جنگ را جمع‌آوری نموده و ترجمه می‌کند.

(Within VR (formely VRSE

این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای برخورداری از واقعیت مجازی سینمایی است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید فیلم‌های کوتاه، مستند و کمدی را که بر اساس نیویورک‌تایمز و Saturday Night Live انتخاب شده‌اند، را تماشا کنید. پس برای لذت بردن از یک تجربه جدید سینمایی خود را آماده کنید.

VR Cave

شاید اپلیکیشن های واقعیت مجازی تابه‌حال تجربه دیدن اقیانوس را در اختیارتان گذاشته باشند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها درباره غارها کاری انجام نداده‌اند. این اپلیکیشن فرصت بازدید از غارهای زیبا را در اختیارتان گذاشته و بدون این‌که بترسید و یا از فضای تاریک و تنگ وحشت کنید، می‌توانید از غارهای مختلف دیدن کنید.

VR Crossy Road

اگر طرفدار بازی‌های مسابقه‌ای و ماشین‌رانی باشید، این اپلیکیشن واقعیت مجازی لذت شما را دوچندان خواهد نمود. در جاده‌های مختلف مسابقه داده و باید مراقب باشید تا واژگون نشوید. اگر تابه‌حال بازی Frogger را بازی کرده باشید، پس چندان تعجب نخواهید کرد.

Hidden Temple

این بازی که موردعلاقه کاربران کاردبورد است، یک بازی پازل مانند است. همان‌طور که با دقت به معبد نگاه کرده و به دنبال اشیای مختلف می‌گردید، با حرکت سر می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین گرافیک این بازی برای یک بازی کاردبورد واقعاً فوق‌العاده است.

Minos Starfighter VR

این بازی فوق‌العاده نشان‌دهنده قدرت واقعیت مجازی است. همانطورکه در جای خود نشسته‌اید و یا سرپا مانده‌اید، می‌توانید از سفینه خود، دشمنانتان را تیرباران کرده و از بین ببرید. در حین بازی فراموش نکنید که از جلوه‌های جذاب واقعیت مجازی لذت ببرید.

Adventure Time: I See Ooo VR

این بازی شامل دو بازی جزئی است که به علت گران بودنش، یک پازل هم اضافه شده تا کاربر را راضی نگه دارد. در یکی از این دو بازی بر فراز سرزمین Ooo به پرواز درمی آیید و در بازی دیگر در مقابل پنگوئن‌ها می‌جنگید تا شخصیت‌هایی مانند جیک، BMO و شاهزاده خانم بابلگام را نجات دهید.

Bohemian Rhapsody Experience

آیا به سبک راک کوئین علاقه دارید؟ این اپلیکیشن سفری را به ناخودآگاه فردی مرکوری (Freddie Mercury) آغاز نموده و سپس می‌توانید از تجربه قرار گرفتن روی صحنه و شنیدن موسیقی زنده لذت ببرید.

Fulldive VR

این اپلیکیشن واقعیت مجازی به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر 3 بعدی و 360 درجه را تماشا نموده و اینترنت را جستجو کنید. همچنین می‌توانید از خودتان عکس گرفته و ویدیوهای 360 درجه یوتیوب را تماشا کنید. این اپلیکیشن با Netflix, Hulu و Roku سازگار است.

Wizard Academy VR

این اپلیکیشن حاوی مجموعه‌ای از بازی‌ها و سرگرمی‌هاست که شما را به یک روستای جادویی می‌برد. در این روستا با چالش‌های آموزشی و سرگرم‌کننده مواجه خواهید شد. در این اپلیکیشن به یک کنترل‌کننده نیاز دارید که یا می‌توانید آن را دانلود کرده و یا با دانلود یک کیت رایگان خودتان آن را بسازید.

Google Arts & Culture

گوگل اپلیکیشن های مختلفی را برای تماشای مطالب و یا مکان‌های واقعیت مجازی و 360 درجه تولید نموده که این اپلیکیشن یکی از آن‌هاست. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید شبکه‌ها، محصولات، بیش از 850 موزه، آرشیو و سازمان‌هایی را که با گوگل قرارداد بستند، را مشاهده کنید. در صورت نیاز حتی می‌توانید زوم کرده و همه‌چیز را با دقت بیشتری بررسی کنید.

Chair in a Room

اگر به هیجان و ترس علاقه دارید، حتماً از این اپلیکیشن استفاده کنید. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید با کمک یک چراغ‌قوه به مکان‌های ترسناک و تاریک بروید و ناگهان چیزهای ترسناک در اطرافتان ظاهر می‌شوند. نسخه قبلی درباره یک دختر گم‌شده بود اما در نسخه جدید می‌توانید به مکان دیگری بروید. اگر به‌راحتی وحشت می‌کنید، از این اپلیکیشن استفاده نکنید.

InMind

این بازی کوتاه و جالب به شما این فرصت را می‌دهد تا به درون مغز یک فرد بیمار رفته و به دنبال نورون‌هایی که عامل بیماری روانی او هستند، بگردید.

YouTube

از زمان پیدایش ویدیوهای 360 درجه در یوتیوب مطالب بیشتری در اختیارتان قرار گرفته است. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید ویدیوهای مختلف یوتیوب، از انتخابات مختلف تا بازدید از مکان‌هایی که هرگز در آنجا قدم نگذاشته‌اید، را تماشا کنید. در این صورت می‌توانید ویدیوهای 360 یوتیوب را ساعت‌ها تماشا کنید.

Star Wars VR

اگر به فیلم جنگ ستاره‌ها علاقه دارید، می‌توانید این اپلیکیشن را در گوشی اندروید یا آیفون خود استفاده کنید. این اپلیکیشن شما را به یک سیاره خیلی دور می‌برد که متعلق به شماست و شما هم نقش مأمور مخفی را دارید که در جاکو، سیاره صحرا مانند موجود در فیلم، قرار گرفته‌اید.

Google Cardboard camera

گوگل کاردبورد هدفش این نیست که تنها از این سیستم استفاده کنید، بلکه از شما می‌خواهد تا آن را ایجاد نمایید. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید تصاویر 360 درجه، واقعیت مجازی گرفته و آن را تماشا کنید. برای این کار اپلیکیشن را دانلود نموده، دوربین را باز کرده و به‌آرامی در اطراف خود بچرخانید. اپلیکیشن بقیه کار را خودش انجام می‌دهد، و تصاویر و صدا را باهم ادغام می‌کند. این اپلیکیشن حتی از Google Street View VR هم پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید مکان‌های 3 بعدی را به مکان‌های موردعلاقه خود بیفزایید.

NYT VR

اگر به دنبال مجموعه‌ای از اخبار و مستند هستید، این اپلیکیشن برای شما مناسب است. ماهانه برنامه‌های جدیدی افزوده شده و ویدیوهای کوتاه 360 درجه هم به‌صورت روزانه آپلود می‌شوند. این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید و آیفون موجود است.

Street View

این اپلیکیشن هم برای گوشی‌های اندروید موجود است و هم آیفون. اگرچه یک تجربه حقیقی واقعیت مجازی نیست، اما به کمک آن می‌توانید تصاویر 360 درجه سرتاسر جهان را تماشا کنید.

Jaunt VR

این اپلیکیشن تجربه‌های جدید واقعیت مجازی را در اختیارتان قرار می‌دهد. از سفرهای کوتاه تا سفرهای بلند که در چند قسمت تهیه می‌شوند. برای تولید این اپلیکیشن و تجربه‌های جدید آن با کارگردان‌های سرشناسی مانند داگ لیمان (Doug Liman) همکاری می‌شود.

Proton Pulse

این بازی یکی از بازی‌های جالب واقعیت مجازی است. البته این بازی فقط یک دمو نیست بلکه از مراحل مختلفی تشکیل شده است که باعث می‌شوند نسخه بعدی بازی هم در راه باشد.

Orbulus

اگر به واقعیت مجازی علاقه دارید باید حتماً از این اپلیکیشن استفاده نمایید. این اپلیکیشن تصاویر و آثار مختلف را به شما نشان می‌دهد. با توقف نمودن و نگاه کردن به تصویر موردعلاقه می‌توانید آن را انتخاب نموده و مشاهده نمایید. سپس در جای عکاس قرار می‌گیرید، اما به‌جای اینکه در یک جای ثابت قرار بگیرید، در همان مکانی که عکاس قرار داشته است قرار می‌گیرید، چه یک شهر در شب بود، یا گالری هنری در روز.

Titans of Space

آیا دوست دارید به منظومه شمسی نگاهی بیندازید؟ با کمک این اپلیکیشن زمانی که در خانه نشسته‌اید می‌توانید همه منظومه شمسی را گشته و اجسام و سیاره‌ها را به‌صورت 3 بعدی تماشا کنید. با کمک بلوتوث و یا تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید سرعت خود را کنترل نمایید. این اپلیکیشن یک افزونه دارد که شامل 50 دقیقه روایت است.

Google Cardboard

در این لیست اپلیکیشن های واقعیت مجازی باید حتماً از گوگل کاردبورد هم صحبت کنیم. با کمک این برنامه می‌توانید از طریق Google Earth اطراف سیاره زمین را بچرخید، در قسمت‌های مختلف جهان سفر کنید، ویدیوهای یوتیوب را بازدید کنید، انیمیشن‌های کوتاه ببینید و یا ویدیوهای 360 درجه تماشا کنید.

اما بهترین مزیت آن این است که می‌توانید تصاویر گوشی هوشمند خود را مشاهده کنید. سپس با چسباندن این تصاویر به یکدیگر می‌توانید چشم‌انداز زیبایی به وجود آورده و از آن لذت ببرید.

Glitcher VR

این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای تصویربرداری است. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید حدود 9 فیلتر را به دوربین خود افزوده و رنگ، اندازه و تصویر را تغییر دهید، اما مهم‌ترین مزیت آن توانایی کنترل صدا است. می‌توانید فیلترها را تغییر دهید، فیلم‌برداری کنید، عکس بگیرید و حتی چراغ‌قوه را فعال کنید. حتی اگر هنوز هدست واقعیت مجازی ندارید، می‌توانید با فشار دادن دکمه‌های کنترل صدا برنامه را باز کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم