اگر انیمه “شمشیرزن دوره گرد” (Rurouni Kenshin) را دوست دارید این 12 انیمه را تماشا کنید

“شمشیرزن دوره گرد” داستان عشق، گناه و آگاهی در دوره میجی است. یک سامورایی با مهارت در مقابل دولت فدرال باکوفو مبارزه می کند و می خواهد گناهان گذشته را جبران کند. کنشین هیمورا، که در گذشته باتوسای قاتل، پس از قتل های بی شمار به عنوان یک مزدور، از گذشته پشیمان است. برای جبران گذشته می خواهد به مردمی که به کمک نیاز دارند یاری کند. درنتیجه شمشیر خود را با یک شمشیر با لبه معکوس تعویض می کند که جز قتل هدف دیگری دارد.

بنابراین کنشین به یاری مردم آمده و عشق زندگی اش کائورو کامیا را می یابد. این انیمه از مانگای محبوبی به همین نام از نوبوهیرو واتسوکی اقتباس شده و یکی از بهترین انیمه ها درباره دوره میجی است. اگر به دوره تاریخی میجی علاقه دارید، حتما این انیمه زیبا را تماشا کنید و از آن لذت ببرید. در اینجا می خواهیم 12 انیمه مشابه انیمه “شمشیرزن دوره گرد” را به شما معرفی کنیم.


12. ریو – Ryo – 2013

یک انیمه کوتاه ژاپنی به کارگردانی کویچی شیگارا که در سال 2013 اکران شد. داستان درباره کودکی است که با تهاجم انگلیسی ها والدین خود را از دست داده و می خواهد انتقام بگیرد. کودک که پسر یک سامورایی است بزرگ شده و به ریوما ساکاموتو می پیوندد. این انیمه 26 دقیقه ای حس فقدان را در بیننده بیدار می کند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر تاریخ درباره غذا و آشپزی


11. برسک – Berserk – 1997-1998

فضای تاریک، صحنه های مبارزه و موسیفی متن این انیمه را در لیست انیمه های تاریک قرار می دهد. این انیمه در 25 قسمت از هفتم اکتبر 1997 آغاز شد و سی و یک مارس 1998 به پایان رسید. گاتس یک مبارز بالفطره است که زندگی ساده ای دارد. تا اینکه گریفیث، رهبر قبیله گروه هاکز را ملاقات می کند. گاتس پس از باخت در مقابل گریفیث، رهبر گروه هاکز، به آن گروه می پیوندد. او مدت ها مزدور گروه بوده و با کمک مهارت خود در قتل به جایگاه بالا می رسد و جنبه تاریک خود را نشان می دهد. برسک با وجود بهترین صحنه های بصری، در 25 قسمت کوتاه انتخاب های انسان در زمان ناامیدی را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 24 انیمه ترسناک کل تاریخ سینما که هر انیمه بازی باید ببیند


10. موکو هادان – Mukou Hadan – 2007

موکو هادان یا شمشیر غریبه یک انیمه به کارگردانی ماساهیرو اندو و تولید 2007 است که با واکنش های مثبت مواجه شده و در جایگاه نخست “10 انیمه برتر دهه” قرار گرفت. داستان درباره یتیمی به نام کوتارو، سگ وفادارش و دوستش توبیمارو است که از دست دشمنان گریخته و در راه رسیدن به معبد مانگاکو با شمشیربازی به نام ناناشی رو به رو می شوند. موکو هادان در دوره سنگوکی و در میان قتل و غارت، داستان عشق، همراهی، دوستی و پیروزی یکی بر دیگری است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های خاطره انگیز دهه 1990 که نباید از دست بدهید


9. کیو سامورایی – Samurai Deeper Kyo – 2002

داستان یک سامورایی از دوره ادوی ژاپن به نام دیمون آیز کیو که در بدن رقیبش کیوشیرو و یک شکارچی به نام شینی یویا گیر کرده است. کیوشیرو داروفروش بود و پس از ارتباط با شینا یویا داستان شکل گرفت. این انیمه سال 2002 که توسط استودی دین تولید شد 26 قسمت دارد. این انیمه مانند “شمشیرزن دوره گرد” عناصر اکشن، درام، معماگونه و کمدی را ادغام می کند. صحنه های مبارزه مانند “سامورایی ایکس” بوده و کمی تاریک تر است.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه آکادمی قهرمان من علاقه دارید این 14 انیمه را ببینید


8. بلیچ – Bleach – 2004-2012

یک انیمه محبوب دیگر که اگر “شمشیرزن دوره گرد” را دوست داشته باشید، از آن خوشتان می آید. یکی از برترین انیمه های این صنعت که برترین نام های انیمه ساز در آن حضور دارند. یک اقتباس آزاد از مانگایی به همین نام که با وجود 366 قسمت  اولین بار در سال 2004 آغاز و در سال 2012 پایان یافت. داستان درباره یک دانش آموز دبیرستانی به نام ایشیگو کوروساکی از شهر کاراکورا است که پش از مرگ یک سول ایتر به نام رویکا جایگزین او می شود. با پذیرفتن این وظیفه راز دوستان خود را کشف کرده و با عادت به زندگی جدید خود به این موضوع دردناک پی می برد که همیشه پنهان بوده است. آیزن سول ریپری است که رویکا را به قتل رسانده و اکنون ایشیگو می خواهد به کمک ویزاردها و سول ریپرهای تبعید شده او را به دام بیندازد. این داستان شما را مجذوب خود نموده و از آن لذت می برید.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


7. اینویاشا – Inuyasha – 2000-2010

یک انیمه از سانرایس براساس مانگایی به همین نام که برنده جایزه شده است. این انیمه یکی از برترین انیمه های تاریخ است که از قاره های مختلف پخش شد. داستان درباره ماجراجویی های کاگوم هیگورشی، نوجوانی از توکیو است که در هنگام نجات گربه اش به داخل گودالی افتاده و با سفر در زمان به دوره سنگوکو بازگشته است. پس از رسیدن به آنجا در چنگال قدرتی گیر افتاده که برای رهایی باید آن را کنار بزند. با آزاد کردن اینویاشا، یک سگ شیطانی، سرنوشت به او رو کرده و برای کنار گذاشتن تکه های جواهر شیکون در سراسر ژاپن سفر می کند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر سامورایی که باید تماشا کنید


6. جدال در باکوماتسو – Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto – 2006-2007

انیمه ای درباره زندگی یوجیرو اکیزوکی که برای انتقام از مرگ رهبر خود سفری را آغاز کرده و با دشمنان خود رو به رو می شود. او با کمک شمشیر افسانه ای خود می خواهد کنترل کشور را به عهده گرفته و خود را در میان کشمکش ها می یابد. داستان در دوره ای از تاریخ ژاپن رخ می دهد که کنشین هیمورا علیه دولت مبارزه کرده و با وجود فضای ماورایی با انیمه “شمشیرزن دوره گرد” شباهت هایی دارد.

همچنین بخوانید: 12 انیمه برتر استودیو جیبلی که حتما باید ببینید


5. سامورایی چامپلو – Samurai Champloo – 2004-2005

یک انیمه به کارگردانی شینیچیرو واتانابه افسانه ای، خالق “ببوپ گاوچران” (Cowboy Bebop)، که در سال 2004 از تلویزیون فوجی پخش شد. داستان درباره دختری به نام فو و ماجراجویی ابدی او برای یافتن یک سامورایی است که بوی گل آفتابگردان بدهد. این انیمه در دوره ادو رخ می دهد که سبک کارگردانی رادیکال واتانوبه را با موسیقی وسترن و طراحی شخصیت نشان می دهد. این انیمه با قسمت های مختلف یک اثر هنری است که تمام انیمه دوستان از آن لذت می برند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه خون آشامی برتر در تاریخ انیمه به انتخاب پروشات


4. کوروگانه صلح دوست – Peacemaker Kurogane – 2003-2004

اگر با فضای انیمه “شمشیرزن دوره گرد” آشنا باشید این انیمه شوکه تان نمی کند. داستان در دوره پیش از میجی رخ می دهد که مشکلات سیاسی و اجتماعی کشور را تهدید می کرد. تتسونوسوکه ایشیمورا یا تتسو، یک یتیم پانزده ساله است که با برادرش زندگی می کند و حسابدار شینسنگومی است تا انتقام مرگ والدینش را بگیرد. با این حال رابطه نزدیک با شینسنگومی چیزهای بیشتری را نشان داده و برای برقراری صلح باید با خودش مبارزه کند. این انیمه شما را تا انتها میخکوب می کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


3. باسیلیسک – Basilisk: Kouga Ninpou Chou – 2005

یک مانگای محبوب به نویسندگی و مصورسازی مازاکی سگاوا که در سال 2003 تهیه شد. داستان براساس رمان The Kouga Ninja Scrolls از فوتارو یامادا ساخته شده و برخورد دو نینجا، ایگا از سوباگاکوره و کوگا از منجیدانی، برای تبدیل شدن به شوگان بعدی را نشان می دهد. مبارزه ابدی میان دو قبیله صلح و شادی قبیله را به هم زده و هر دو قبیله باید برای خدمت به استان همکاری کنند. با این حال، زمانی که سلطنت به خطر می افتد، توافق دو قبیله به هم خورده و از هر قبیله ده مبارز انتخاب شدند تا پای مرگ مبارزه کنند. قبیله ای که مبارزان قبیله دیگر را شکست دهند تا هزاره دیگر توسط دولت حمایت می شوند. چالش های داستان انیمه را جذاب تر نموده و احساسات را برمی انگیزد.

همچنین بخوانید: 14 انیمه اکشن رمانتیک برتر همه زمان ها


2. هفت سامورایی – Seven Samurai – 2004

انیمه اقتباسی از فیلم محبوب ژاپنی به نام “هفت سامورایی” به کارگردانی آکیرا کوروسوا در سال 1954. داستان درباره روستای کانا در آینده است که جنگ و حملات آن را تهدید می کند. روستایی ها پس از تلاش برای نجات شهر به این نتیجه می رسند که سامورایی ها باید آن را نجات دهند. با این حال پس از جنگ روستا فقیر شده و اکنون به مبارزانی نیاز دارند تا برنج به دست آورند. این انیمه در کنار مبارزان رنج انسان و قوانین رفتاری را نشان می دهد که باعث می شود اعمال تان را زیر سوال ببرید.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه نوراگامی (Noragami) علاقه دارید این 15 انیمه را از دست ندهید


1. گینتاما – Gintama – 2006-2010

یکی از محبوب ترین مانگاهای ژاپنی تاریخ به نویسندگی هیداکی سوراشی و تهیه کنندگی مجله “ویکی شونن جامپ” در سال 2003، که بیش از 55 میلیون نسخه از آن امروزه هم در جریان است. در سال 2006 تلویزیون توکیو انیمه آن را با نام گینتاما تولید کرد. داستان درباره زندگی گینتوکی ساتاکا، یک سامورایی و فریلانسر است که با دوستانش شیمورا و کاگورا کار می کند تا به اهدافش برسد. با این حال بیگانه هایی به نام آمانتو به شهر حمله می کنند و دولت شوگان با آگاهی درباره قدرت بیگانه ها به آمانتوها اجازه داد در شهر بمانند، با این شرط که انسان ها از شمشیر که نماد آزادی است، استفاده نکنند. دولت به یک وسیله تبدیل شده و قهرمانی های گینتوکی ساکاتا و همراهانش باید آینده شهر را نشان دهند.

همچنین بخوانید: 15 انیمه جذاب شبیه بازی نباشه زندگی نیست (No Game No Life)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم