بیوگرافی کامل هایلی اتول (Hayley Atwell) از کودکی تا به امروز

نام هایلی اتول (هایلی الیزابت اتول)

متولد: 5 آوریل 1982 (16 فروردین 1361)

سن: 36 سال

محل تولد: لندن، بریتانیا

قد: 170

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی هایلی اتول

هایلی الیزابت اتول یک بازیگر بریتانیایی و آمریکایی است که در فیلم “اولین انتقامجو” (The First Avenger) و سریال جنایی آمریکایی “مامور کارتر” (Agent Carter) حضور یافت. هایلی در 5 آوریل 1982 در پایتخت بریتانیا به دنیا آمد و دوران کودکی را در لندن گذراند.

مادر او انگلیسی و پدرش آمریکایی بود، درنتیجه او تابعیت دوگانه دارد. والدین افراد مهمی بودند، مادرش یک سخنران بود و درنتیجه دخترش هم به سخنرانی عمومی علاقه داشت، گرچه بعدها آن را کنار گذاشت. پدرش ماساژدرمانی می کرد، در پاراروانشناسی و شمن باوری تبحر داشته و عکاسی را هم دوست داشت. زمانی که هایلی دوساله بود والدین اش طلاق گرفتند. او با مادرش ماند اما همچنان با پدر رابطه خوبی داشت. مادرش اغلب او را به کارگاه ها و رویدادهای اجتماعی می برد اما هایلی به آن علاقه نداشت.

هایلی به مدرسه دخترانه کاتولیک سیون-مانینگ رفت و پس از فارغ التحصیلی به مدرسه درام و موسیقی گیلدهال وارد شد. اتول در سن 23 سالگی تحصیل  در رشته فلسفه و الهیات در کالج کینگ لندن را آغاز کرد اما دوست داشت بازیگر شود و در تست ها شرکت می کرد.

علاقه اتول به بازیگری از دوره مدرسه آغاز شد و در نمایش ها شرکت کرد، هرچند که نقش های کوچکی مانند حیوانات و درخت را بازی می کرد. اتول اجرای خوبی داشت اما معلمش معتقد بود که به دلیل چهره اش برای بازی در نقش اصلی شانسی ندارد. بنابراین هایلی که از بازیگری و اجرا ناامید شده بود کالج کینگ لندن را انتخاب کرد. خوشبختانه موفقیت او به زودی آغاز شد و رویای اجرا در سینما تحقق یافت.

فیلم های او

در سال 2005 هایلی در تبلیغات پرینگلز و فیلم “معنای عشق هرچه که باشد” (Whatever Love Means) حضور یافت. سال بعد درام “خط زیبایی” (The Line of Beauty)، درباره زندگی فارغ التحصیلان آکسفورد اکران شد. دن استیونز و الیور کولمن نقش های اصلی نیک و توبی را برعهده داشتند، هایلی نقش خواهر توبی را دریافت کرد. یک دختر معتاد و در آستانه خودکشی به نام کاترین فدن. او همچنین در فیلم تلویزیونی “ترس فنی” (Fear of Fanny) و “روبی در مه” (The Ruby in the Smoke) حضور یافت.

در درام عاشقانه “منسفیلد پارک” (Mansfield Park) براساس رمان جین آستن، در کنار بیلی پایپر و بلیک ریتسون حضور یافت. شخصیت ماری، با بازی هایلی، یک زن خودخواه بود که می خواست توجه ادموند را جلب کند. با این حال ادموند واقعا عاشق او بود. در سن 25 سالگی در “رؤیای کاساندرا” (Cassandra’s Dream) از وودی الن حضور یافت که داستان مهیجی داشت. این بازیگر موتیره توجه کارگردان و عوامل را جلب کرد. کولین فارل و ایوان مک گریگور همبازی های او بودند و قسمت اعظم فیلم در یک کشتی بود. این پروژه اعتماد به نفس این بازیگر را افزایش داد. در همان سال در فیلم تلویزیونی “سایه ای در شمال” (The Shadow in the North) حضور یافت.

هایلی اتول در فیلم دوشس

در سال 2008 عوامل درام “باری دیگر برایدزهد” (Brideshead Revisited) نقش بانو جولیا را ایفا کرد. جولیا عاشق هنرمند فقیری به نام چارلز رایدر (متیو گود) می شود، با این حال باید با رکس مورترام (جاناتان کیک) ثروتمند صاحب کارخانه ازدواج کند.

سپس درام “دوشس” (The Duchess) ساخته شد. هایلی نقش الیزابت، دوست و رقیب شخصیت اصلی جورجیانا کوندیش (کیرا نایتلی) را ایفا کرد. منتقدین فیلم را تحسین کردند و این فیلم جایزه اسکار بهترین طراحی لباس را دریافت کرد. اتول جایزه فیلم مستقل فیلم بریتانیا و هیئت منتقدین فیلم لندن را دریافت کرد. در سال 2009 در فیلم “زندانی” (The Prisoner) نقش لوسی را ایفا کرد. در سال 2010 سریال “ستون های زمین” (The Pillars of the Earth) نامزد جایزه گلدن گلوب شد. داستان زندگی حقیقی که در قرون وسطای انگلستان رخ داد. هایلی نقش ویلیام ثروتمند (دیوید اوکس) را ایفا کرد.

هایلی اتول در ستون های زمین

در همان سال در فیلم “قلب انسانی” (Any Human Heart) درباره زندگی نویسنده ای به نام لوگان موتزارت، حضور یافت. هایلی نقش معشوقه او فریا دورل را برعهده داشت. گیلیان اندرسون هم در این سریال حضور یافت و نقش والیس، دوشس ویندزور و همسر پادشاه بریتانیا را ایفا کرد.

سال 2011 برای اتول موفقیت آمیز بود زیرا در فیلم “کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو” (Captain America: The First Avenger) حضور یافت. او نقش پگی کارتر را ایفا کرد، مامور کامیک معروف کاپیتان آمریکا. اتول در فیلم های بعدی “کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی” (Captain America: The Winter Soldier)، “مرد مورچه ای” (Ant-Man) و “مامور کارتر” (Agent Carter) حضور یافت.

هایلی اتول در فیلم آینه سیاه

در سال 2012 فیلم اکشن “سوئینی” (The Sweeney) درباره ایستگاه پلیس لندن اکران شد. ری وینستون و بن درو نقش های اصلی را برعهده داشتند. در همان سال اتول در “فالکون” (Falcón) و “بی قرار” (Restless) حضور یافت. در درام زندگی نامه ای “جیمی: همه چیز در طرف من” (Jimi: All Is by My Side) در نقش کتی اچینگام، طرفدار ساده لوح هنرمندی که عاشقش شد، حضور یافت. در همان سال در سریال “زندگی تبهکاری” (Life of Crime) و “آینه سیاه” (Black Mirror) حضور یافت. در سال 2014 درام تاریخی جنگ جهانی اول به نام “عهد جوانی” (Testament of Youth) اکران شد و هایلی نقش فرعی را برعهده داشت.

در سال 2015 در فیلم مدرن سیندرلا از کمپانی دیزنی حضور داشت و نقش مادر او را برعهده داشت. کیت بلانشت هم نقش نامادری را برعهده داشت.

زندگی شخصی

از آنجاییکه اتول طرفداران بسیاری را دوست دارد پس جای نگرانی نیست. او دوست ندارد وضعیت تاهل خود را تغییر دهد و برای همسر یا مادر بودن آماده نیست. در سال 2012 با پل ویلسون گیتاریست رابطه داشت. سال بعد استیون مرچنت، مجری رادیو، دوست پسر او بود اما رابطه شان دیری نپایید.

هایلی اتول و گابریل بیست-اسمیت

امروزه او با گابریل بیست-اسمیت فیلمنامه نویس و کارگردان رابطه دارد. اتول رابطه شان را گرم و احساسی می داند و گویا تا به حال چنین رابطه خوبی را تجربه نکرده است.

او تصاویر شخصی خود را در حساب اینستاگرام و توییتر به اشتراک می گذارد.

هایلی اتول در امروز

در سال 2016 سریال “محکومیت” (Conviction) از شبکه ABC پخش شد و هایلی نقش اصلی هایز موریسون وکیل را برعهده داشت. سریال ” هواردز اند” (Howards End) یکی از تازه ترین آثار اوست.

فیلم شناسی

  • خط زیبایی – The Line of Beauty – 2006
  • رویای کاساندرا – Cassandra’s Dream – 2007
  • باری دیگر برایدزهد – Brideshead Revisited – 2008
  • دوشس – The Duchess – 2008
  • ستون های زمین – The Pillars of the Earth – 2010
  • کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو – Captain America: The First Avenger – 2011
  • سوئینی – The Sweeney – 2012
  • جیمی: همه چیز در طرف من – Jimi: All Is by My Side – 2013
  • آینه سیاه – Black Mirror – 2013
  • عهد جوانی – Testament of Youth – 2014
  • مامور کارتر – Agent Carter – 2015-2016
  • سیندرلا – Cinderella – 2015
  • محکومیت – Conviction – 2016

تصاویری از هایلی اتول


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم