بیوگرافی کامل رونی مارا از کودکی تا به امروز

نام: رونی مارا (پاتریشیا رونی مارا)

متولد: 17 آوریل 1985 (28 فروردین 1364)

سن: 33 سال

محل تولد: بدفورد، ایالات متحده آمریکا

قد: 160

شغل: بازیگر آمریکایی

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی رونی مارا

طرفداران سینما رونی مارا را با فیلم “دختری با خالکوبی اژدها” (The Girl with the Dragon Tattoo) می شناسند. این فیلم رونی را مشهور و محبوب کرد. اما کمتر کسی می دانست این بازیگر رویای بازیگری را در سر نداشت زیرا از اجرا بر روی صحنه می ترسید.

پاتریشیا رونی مارا در بدفورد در حوالی نیویورک به دنیا آمد و در یک خانواده گرم و صمیمی بزرگ شد. رونی دو برادر به نام های دنیل و کانر و یک خواهر بزرگتر به نام کیت دارد. خانواده رونی مارا در دنیای ورزش شناخته شده است. والدین او از ایرلند می آیند؛ اجداد او از اشراف هستند و به خانواده یک کنت تعلق دارند.

پدربزرگ پدری او یکی از سهام داران باشگاه فوتبال نیویورک جاینت بود. سپس پسرش تیموتی کریستوفر، پدر رونی، معاون این تیم شد.

رونی مارا در مدرسه به بازیگری علاقه نداشت، برعکس خواهرش. به محض فارغ التحصیلی به بولیوی، پرو و اکوادور رفت. این سفر یک سفر معمولی نبود بلکه رونی در برنامه ای شرکت می کرد که باید با طبیعت آشنا می شد.

رونی پس از بازگشت به آکادمی گالاتین در نیویورک رفت و در رشته روابط بین الملل و روان شناسی تحصیل کرد. در این زمان خواهرش یک بازیگر بود و رونی را نیز به فعالیت در این عرصه تشویق کرد. رونی در مدرسه تئاتر بازی نکرده بود زیرا از صحنه می ترسید و این کار را دشوار می دانست.

فیلم های او

نمی توان گفت رونی مارا سینما را دوست نداشت. او عاشق فیلم های “بر باد رفته” (Gone with the Wind) و “ربکا” (Rebecca) بود و از آثار موزیکال هم لذت می برد. زمانی که رونی برای اولین بار بر روی صحنه ظاهر شد، در یک اجرای آماتور نقش ژولیت را برعهده گرفت که چشم هایش را باز کرد. او آنقدر از این کار لذت برد و به آسانی از پس آن برآمد که خواهر او را در فیلم ترسناک “افسانه های شهری: ماری خونخوار” (Urban Legends: Bloody Mary) شرکت داد.

رونی مارا در فیلم داستان یک روح

سپس بازی در سریال “نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه” (Law & Order: Special Victims Unit) به او پیشنهاد شد و رونی نقش دختری را ایفا کرد که با قانون مشکل داشت. در همان سال در فیلم “پاک کننده” (Cleaner) نقش یک معتاد را ایفا کرد. در سال 2009 در فیلم “تانرهال” (Tanner Hall) در کنار امی سداریس و تام اورت اسکات یکی از نقش های اصلی را برعهده داشت. این اولین بار بود که نام او به عنوان رونی مارا ظاهر می شد زیرا درخواست کرده بود نام پاتریشیا را بردارند.

رونی مارا در فیلم تارن هال

در سال 2010 و با بازی در فیلم ترسناک بازسازی شده “کابوس در خیابان الم” (A Nightmare on Elm Street) در نقش نانسی به شهرت رسید. نقش مهم دیگر او در تاریخ سینما “شبکه اجتماعی” (The Social Network) بود که نقش دختر مارک زوکربرگ را ایفا کرد، کسی که الهام بخش خلق محبوب ترین شبکه اجتماعی بود. گرچه او نقش فرعی را برعهده داشت اما کارگردان فیلم، دیوید فینچر، تو را به خاطر سپرد و در فیلم بعدی اش از او دعوت کرد که تصمیم درستی بود.

در سال 2011 و پس از اکران فیلم “دختری با خالکوبی اژدها” به شهرت جهانی رسید. دو سال قبل یک پروژه سوئدی با همین عنوان تولید شده بود. موفقیت نسخه اروپایی کتاب استیگ لارسون به خلق نسخه آمریکایی آن منجر شد. گویا بازیگران موفقی چون اسکارلت جوهانسون، جنیفر لارنس و ناتالی پورتمن برای این نقش تست دادند و سرانجام رونی مارا قبول شد. او نقش یک هکر با خالکوبی و پیرسینگ را ایفا کرد که در ماجراهای پیچیده شرکت می کرد. روزنامه نگاری به نام بلومکویست (دنیل کریگ) درباره جرایم تحقیق می کند. این فیلم باعث شد رونی مارا در قسمت بهترین بازیگر زن نامزد اسکار و گلدن گلوب شود.

رونی مارا در فیلم خالکوبی اژدها

در سال 2013 رونی مارا سه پروژه دیگر دریافت کرد. در فیلم “هیچ‌کدامشان بی‌گناه نیستند” (Ain’t Them Bodies Saints) کنار کیسی افلک حضور یافت. در فیلم “عوارض جانبی” (Side Effects) در کنار جود لاو نقش آفرینی کرد و نقش یک زن روانی را ایفا کرد که همسر خودش را به قتل رساند.

اما این فیلم فانتزی “او” (Her) بود که به برترین اثر سال تبدیل شد. فیلم داستان نویسنده این به نام تئودور (خواکین فینکس) را نشان می دهد که عاشق یک اپراور سیستم به نام سامانتا (اسکارلت جوهانسون) شده است. رونی نقش همسر قبلی تئودور را بازی می کند. این فیلم با تحسین منتقدین مواجه شد اما گویا مخاطبین را چندان تحت تاثیر قرار نداد.

در سال 2015 مارا با بازی در فیلم “کارول” (Carol) و نقش ترز بلیوت، جایگاه خود را به عنوان یک ستاره هالیوودی تثبیت کرد. این فیلم دومین نامزدی در اسکار، جوایز بفتا و گلدن گلوب را به ارمغان آورد و رونی هم جایزه فستیوال فیلم کن، آکادمی سینمای استرالیا و جوایز هنر تلویزیون را از آن خود نمود.

در سال بعد موج جدید فیلم های او آغاز شد. سه پروژه مهم او عبارت اند از: اونا (Una)، شیر (Lion) و دست‌نوشته محرمانه (The Secret Scripture). بازهم رونی مارا نقش شخصیت های دارای مشکلات روانی را ایفا کرد.

زندگی شخصی

رونی مارا یک فرد مهربان است که بخش مهمی از زمان خود را به خیریه اختصاص می دهند. او قصد ندارد برای حضور در فیلم ها فعالیت خیریه خود را کاهش دهد. او در خیریه هایی فعالیت دارد که به کودکان یتیم کنیا کمک می کنند. برای مدتی زندگی شخصی مورا مخفی بود. در سال 2007 این زن جوان به لس آنجلس نقل مکان کرد و به مدت طولانی با خواهرش زندگی می کرد. آن  دو نه تنها دو خواهر بلکه بهترین دوستان هم بودند.

رونی مارا و خاکین فینکس

در سال 2010 گفته شد رونی با چارلی مک داوول، پسر مالکولم مک داوول ارتباط دارد. این رابطه تا سال 2016 طول کشید. در صحنه فیلم “مریم مجدلیه” (Mary Magdalene) رونی مارا و خواکین فینکس به هم نزدیک شدند. هردوی آن ها برونگرا و دوست داشتنی هستند و گویا زبان مشترک خود را یافتند. این زوج اغلب در مراسم اجتماعی باهم شرکت می کنند. رونی هم تصاویر مشترک شان را به اشتراک می گذارد.

رونی مارا در امروز

در حال حاضر رونی مارا در دنیای شهرت تاخت و تاز می کند. در سال 2017 تریلر درام “اکتشاف” (The Discovery) نقش یک زن مبتلا به مشکلات روانی را نشان داد. رونی در درام فانتزی “داستان یک روح” (A Ghost Story) نقش زنی را ایفا کرد که همسرش ناگهان فوت کرد اما دنیا را ترک ننمود: بلکه به یک روح تبدیل شد. این فیلم در فستیوال فیلم ساندنس اکران شد و منتقدین از آن تحسین کردند.

در موزیکال ملودرام “ترانه به ترانه” (Song to Song) نقش فی را ایفا کرد که میان دو مرد گیر کرده بود: یک موزیسین فقیر و جوان و یک تهیه کننده ثروتمند. رایان گاسلینگ و مایکل فاسبندر از همبازی های او بودند. در سال 2018 فیلم تاریخی “مریم مجدلیه” با حضور او اکران شد که خواکین فینکس نیز نقش مسیح را برعهده داشت.

رونی مارا در فیلم مریم مجدلیه

فیلم شناسی

  • افسانه های شهری: ماری خونخوار – Urban Legends: Bloody Mary – 2005
  • نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه – Law & Order: Special Victims Unit – 2006
  • پسر رویایی – Dream Boy – 2008
  • شور جوانی – Youth in Revolt – 2009
  • کابوس در خیابان الم – A Nightmare on Elm Street – 2010
  • شبکه اجتماعی – The Social Network – 2010
  • دختری با خالکوبی اژدها – The Girl with the Dragon Tattoo – 2011
  • او – Her – 2013
  • کارول – Carol – 2015
  • دست‌نوشته محرمانه – The Secret Scripture – 2016
  • اکتشاف – The Discovery – 2017
  • مریم مجدلیه – Mary Magdalene – 2018

تصاویری از رونی مارا


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم