بیوگرافی کامل امیلیا کلارک از کودکی تا به امروز

نام: امیلیا کلارک

متولد: 23 اکتبر 1986 (1 آبان 1365)

سن: 32 سال

محل تولد: لندن، بریتانیا

قد: 157

شغل: بازیگر

وضعیت تاهل: مجرد

بیوگرافی امیلیا کلارک

امیلیا کلارک بازیگر تئاتر و سینمای بریتانیایی است که در سال های اخیر به دلیل حضور در سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) و فیلم “نابودگر جنسیس” (Terminator Genisys) به شهرت رسید.

امیلیا در 26 اکتبر 1986 در لندن به دنیا آمد. مادرش شغل آزاد داشت و پدرش در یک تئاتر کوچک در لندن صدابردار بود.

این دختر در سن 3 سالگی زمانی که پدرش را در تئاتر دید این شغل را انتخاب کرد. او به موسیقی کلاسیک و تئاتر علاقه داشت. والدین علاقه او را تشویق کرده و در رویدادهای مختلف اطراف برکشایر که این ستاره دوران کودکی اش را در آنجا گذراند او را همراهی کردند.

دنیای جادویی صحنه او را فریفت و علاقه او به بازیگری افزایش یافت. سپس به آکسفورد نقل مکان کرد و مدرسه سنت ادوارد رفت. در آنجا اولین نقش آماتور خود را به دست آورد و به کلاس های بازیگری رفت.

امیلیا در درس موفق بود: پیش از آکسفورد از مدرسه ری سنت آنتونی فارغ التحصیل شده بود. با این پیش زمینه تصمیم گرفت به مرکز درام لندن از دانشگاه معروف هنرهای زیبای لندن وارد شود. از آنجا بود که مهارت های بازیگری خود را تقویت کرد و آینده خود را ساخت.

تئاتر

گرچه امیلیا کلارک به علت بازی در سریال بازی تاج و تخت شهرت دارد اما بهترین نقش های خود را در تئاتر ایفا کرد. در سال 2007 به یکی از برترین بازیگران درام لندن تبدیل شد زیرا اجرای او در نمایش عسل طبیعی چخوف با واکنش های مثبت مواجه شد. در همان سال در نمایش “پیگملیون” شخصیت اصلی را برعهده داشت.

کارگردان ها به استعداد این بازیگر جوان پی برده و او را به پروژه های خود دعوت کردند. دو سال بعد برای او سال های پرمشغله ای بود: کلارک در هشت نمایشنامه حضور یافت که برخی از آن ها عبارت اند از رؤیای شب نیمه تابستان (A Midsummer-night’s Dream)، امیلیا گالوتی (Emilia Galotti) و “بیدار شو و بخوان!” (Awake and Sing!).

امیلیا کلارک در صحنه تئاتر

زمانی که امیلیا از مرکز تئاتر لندن فارغ التحصیل شد به لس آنجلس رفت و به Company Of Angels ملحق شد، یکی از قدیمی ترین تئاترهای هالیوود. این زن با موفقیت در “احساس” (Sense) حضور یافت که به تنها اثر درخشان او در آنجا تبدیل شد. در آن زمان امیلیا به این فکر می کرد که به سینما وارد شود.

فیلم های او

امیلیا کلارک برای اولین بار در سال 2009 در سریال تلویزیونی “پزشکان” (Doctors) حضور یافت. گرچه در این سریال نقش موفقی داشت اما این سریال موفق نبود. با این حال امیلیا انگیزه خود را از دست نداد و به حرفه اش ادامه داد.

در این زمان شرایط دشواری داشت زیرا باید در سینما و تئاتر شرکت می کرد، اما فیلم علمی تخیلی “حمله تریاسیک” (Triassic Attack) او را ناامید کرد. این نقش موفق نبود اما این بازیگر مورد توجه قرار گرفت. به تدریج پیشنهادهای بهتری دریافت کرد. حمله تریاسیک به این بازیگر کمک کرد تا در سینما بدرخشد.

امیلیا کلارک در بازی تاج و تخت

یک روز مدیر برنامه کلارک درباره تست کانال HBO و نقش آفرینی برای پروژه جدید بازی تاج و تخت به او اطلاع داد. این زن جوان تصمیم گرفت در این پروژه شرکت کند اما به موفقیت باور نداشت.

از آن زمان زندگی او کاملا تغییر کرد و یکی از نقش های اصلی را برعهده گرفت. او نقش دنیریس تارگین، دختر پادشاه آیرس دوم تارگین، پادشاه دیوانه را برعهده گرفت. در جشن ازدواج او با کال دروگو (جیسون موموآ)، الیریو موپاتیس سه تخم اژدها به او داد که که باعث شد به مادر اژدها تبدیل شود.

امیلیا کلارک و جیسون موموآ

در ابتدا بازیگر دیگری قرار بود نقش دنیریس را ایفا کند اما چند هفته پیش از شروع فیلمبرداری از این نقش امتناع کرد. امیلیا از این فرصت استفاده کرد و نقش مادر اژدها را به زیبایی ایفا نمود. صحنه اتاق یکی از جنسی ترین صحنه های تاریخ سینماست. پس از چند قسمت اول، کارگردان قراردادن فصل دوم و سوم را در اختیارش قرار داد.

این نقش در سریال تاج و تخت، براساس رمان ترانه یخ و آتش جرج آر.آر. مارتین ساخته شد و مهم ترین اثر او بود. او با واکنش مثبت منتقدین مواجه شد و کارگردان ها نقش آفرینی در فصل های دیگر را به او پیشنهاد کرد. فصل پیشین این سریال در بازی تاج و تخت ضبط شد. از جمله ستاره های این فصل عبارت اند از امیلیا کلارک، سوفی ترنر، لنا هدی و غیره.

موفقیت امیلیا کلارک عظیم بود: منتقدین سینما و مردم عادی او را ستایش کردند و تصاویر این بازیگر بریتانیایی بر روی جلد مجله های مختلف ظاهر شد. امیلیا جایزه EWwy را دریافت کرد و Ask Men او را در لیست 100 زن جذاب دنیا قرار داد.

پس از آن نقش های مختلف را دریافت کرد. این بازیگر بریتانیایی با ستاره های هالیوودی همکاری کرد و در “دام همینگوی” (Dom Hemingway) در کنار جود لاو حضور یافت. طبق گزارش رسانه بریتانیا در مه 2014 امیلیا پیشنهاد بازی در نقش آناستازیا استیل در فیلم “پنجاه طیف خاکستری” (50 Shades of Gray) را دریافت نمود اما آن را رد کرد. به نظر می رسد او فرصت مهمی را از دست داد زیرا این فیلم در ایالات متحده و جهان مورد توجه قرار گرفت. با این حال کلارک به زودی در پروژه دیگری حضور داشت که به همان اندازه محبوب بود و باعث شهرت او شد.

امیلیا کلارک در نابودگر جنسیس

در فیلم اکشن زیبای “نابودگر: جنسیس” (Terminator Genisys)، امیلیا نقش سارا کانر را ایفا کرد که پنجمین قسمت این چندگانه بود. بازیگران استرالیایی جی کورتنی و جیسون کلارک هم در این فیلم حضور داشتند. امیلیا و جیسون با هم نسبتی ندارند.

در سال 2016 امیلیا کلارک در فیلم “من پیش از تو” (Me Before You) حضور یافت. او نقش یک زن معمولی به نام لوئیزا کلارک را ایفا کرد که می خواست زندگی خود را مدیریت کند. سم کلافین، بازیگر آمریکایی، نقش ویل، مرد فلج داستان را ایفا کرد.

زندگی شخصی

امیلیا کلارک درباره زندگی شخصی اش حرف نمیزند و آن را به صورت یک راز نگه می دارد. در سال 2012 با سث مک فارلن، کارگردان و انیماتور معروف رابطه داشت. این رابطه آتشین بود و بسیاری منتظر ازدواج آن دو بودند اما این دو در عرض کمتر از یک سال از هم جدا شدند. طبق شایعات رابطه امیلیا با کیت هرینگتون، بازیگر بازی تاج و تخت این شایعه را به وجود آورد. با این حال این گفته به صورت رسمی تایید نشد.

امیلیا کلارک و کیت هرینگتون

دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام او در جستجوی یافتن عشق واقعی زندگی امیلیا و جزئیاتی درباره او هستند.

امروز

در سال 2017 امیلیا در چندین پروژه حضور یافت. او در فیلم “صدایی از سنگ” (Voice from the Stone) نقش پرستار ورنا را ایفا کرد. همچنین در سال 2018 در فیلم های “فراتر از تردید” (Above Suspicion) و فیلم اکشن ” سولو: داستانی از جنگ ستارگان” (Solo: A Star Wars Story) حضور یافت.

 

او به زودی در آثار مختلف حضور خواهد داشت: او از کارگردان های فیلم بزرگ پیشنهادهای خوبی دریافت می کند و بسیاری از منتقدین و مخاطبین سراسر جهان مهارت بازیگری او را تحسین کردند.

فیلم شناسی

  • من پیش از تو (Me Before You)
  • دام همینگوی (Dom Hemingway)
  • حمله تریاسیک (Triassic Attack)
  • صدایی از سنگ (Voice from the Stone)
  • پزشکان (Doctors)
  • بازی تاج و تخت (Game of Thrones)
  • نابودگر جنسیس (Terminator Genisys)
  • جزیره اسپایک (Spike Island)
  • شلاق خورده (Shackled)

تصاویری از امیلیا کلارک

kinopoisk.ru
kinopoisk.ru

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم