غلبه بر افکار منفی و تقویت روحیه مثبت

آیا تابه‌حال پیش آمده که یک فکر منفی تمام انرژی مثبتتان را از بین ببرد؟ یا اینکه زندگی‌تان از این افکار منفی پر شده و دائم احساس غم و ناراحتی دارید. اگر این‌گونه است با ما همراه باشید تا راه از بین بردن این افکار و مقابله با آن‌ها را یاد بگیرید. اگر با همراه باشید می‌توانید راه های غلبه بر افکار منفی و تقویت روحیه مثبت را یاد گرفته، میان این حالات تفاوت ایجاد کرده و زندگی خود را تغییر دهید.

اینکه تمام روحیه مثبتتان با یک فکر منفی از بین برود واقعاً آزاردهنده است.

همه شما متوجه می‌شوید که چه زمانی روحیه‌تان مثبت است و در شرایط خوبی به سر می برسد. گاهی اوقات در این شرایط افکار منفی به ذهنتان هجوم آورده و به شما اجازه نمی‌دهد که حس خوبی داشته باشید. این افکار منفی در حقیقت به روحیه مثبت شما حمله کرده و آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگر با دوستانتان بیرون رفته باشید، این افکار به شما اجازه نمی‌دهند تا خوش‌گذرانی کنید.

اگر بخواهید روزی را با فرزندتان سپری کنید، این افکار روزتان را خراب می‌کنند.

اگر بخواهید با خانواده شام میل کنید، این افکار آرامشتان را به هم می‌ریزد.

درنتیجه روحیه‌تان به هم می‌ریزد، آدرنالینتان افزایش می‌یابد، پر از افکار منفی شده و دیگر به شما خوش نمی‌گذرد. بنابراین می‌خواهیم به شما آموزش دهیم تا در مقابل این افکار ایستاده و نگذارید تا روزتان را خراب کنند. این اطلاعات بسیار باارزش هستند زیرا به شما کمک می‌کنند تا از لحظات خود لذت برده و ناراحتی را از خود دور کنید. در حقیقت در لحظه زندگی می‌کنید. اما اگر در لحظه زندگی نکنید در افکار مختلف غرق می‌شوید و نگرانی و استرس به سراغتان می‌آید.

قبل از هر چیزی باید بدانید افکار منفی‌تان از کجا سرچشمه می‌گیرند.

منظور ما از افکار منفی این نیست که برای چند ثانیه به چیزهای منفی فکر کنید، بلکه افکاری که مدت‌ها فکرتان را مشغول نموده و نمی‌گذارند از لحظه لذت ببرید.

برای این کار به دو عامل نیاز دارید. که این عوامل نه‌تنها روانی بلکه بیولوژیکی نیز هستند.

عامل 1: تعادل هورمون منفی

شاید پیچیده و علمی به نظر برسد، اما سعی می‌کنیم ساده توضیح دهیم. فرض کنید در بدنتان سطلی وجود دارد که مخصوص هورمون‌های استرس است. اگر این سطل پر شود بر عملکرد بدن و مغزتان تأثیر می‌گذارد. همچنین بر عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین (انتقال‌دهنده‌های عصبی افکار و احساسات مثبت) نیز تأثیر می‌گذارد، درنتیجه بیشتر به افکار منفی متمایل شده و نمی‌توانید از افکار و احساسات مثبت لذت ببرید.

عامل 2: واکنش خودکار نسبت به افکار منفی

زمانی که افکار منفی به ذهنتان خطور می‌کند و واکنش خودکار نمی‌تواند آن را تشخیص دهد، این افکار تثبیت می‌شوند و یک چرخه معیوب را به وجود می‌آورند. درنتیجه زمانی که افکار منفی به سراغتان می‌آید و واکنش خودکار هم منفی شده، دچار مشکل خواهید شد. افکار منفی بر شما غلبه کرده و به‌سختی از احساسات مثبت لذت می‌برید.

اما حالا که به این موضوع پی برده‌اید، به‌راحتی می‌توانید آن را حل کنید. این همان راه‌حلی است که درباره‌اش صحبت می‌کردم.

محرک‌های روش زندگی سالم + محرک‌های ذهنیت مثبت = کاهش افکار منفی

این معادله چگونه عمل می‌کند؟

2 قسمت وجود دارد…

قسمت 1: به‌وسیله “محرک‌های روش زندگی سالم” “تعادل هورمون مثبت” را به وجود آوریم.

حتماً برایتان سؤال پیش می‌آید که محرک روش زندگی سالم چیست؟

سؤال خوبی است، پس خوب توجه کنید…

یک تغییر کوچک در روش زندگی که هورمون استرس را کاهش داده و باعث تعادل هورمون‌ها می‌شود. بنابراین شانس مواجه‌شدن با افکار منفی را کاهش می‌دهید.

می‌توانید دو کار انجام دهید…

هرروز به مدت 10-20 ثانیه “ورزش انعطاف‌پذیری” را انجام دهید.

این ورزش از ورزش سنتی انعطاف‌پذیری که بیشتر باعث استرس می‌شود، متفاوت است. این ورزش بدن را به استرس ورزش تطبیق کرده و درنتیجه هورمون استرس را کاهش می‌دهد. سعی کنید هرروز پس از بیدار شدن این ورزش را به مدت 10 دقیقه انجام دهید.

از خوردن “غذاهای منفی” خودداری کنید.

برخی از غذاها مقدار انرژی منفی بالایی در بدن تولید می‌کنند. محرک روش زندگی مثبت بسیار ساده و تأثیرگذار است. تنها کافی است که این غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنید و سپس شاهد تغییرات آن باشید. بنابراین غذاهای فرآوری شده و گلایسمی را حذف کنید.

این محرک‌های روش زندگی سالم هورمون‌هایتان را متعادل کرده و ازلحاظ بیولوژیکی هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهند.

قسمت 2: به‌وسیله “محرک‌های ذهنیت مثبت” ذهنیت مثبتی داشته باشید.

محرک‌های ذهنیت مثبت، در صورت پیدایش افکار منفی به‌طور خودکار آن‌ها را از بین می‌برند و درنتیجه الگوی مثبتی خواهید داشت.

می‌توانید دو کار انجام دهید…

مثبت باشید و از افکار منفی دوری کنید.

برای مثبت بودن روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند در لحظه زندگی کرده و افکار منفی را از خود دور کنید.

با سخنان مثبت ذهنتان را پاک کنید.

با این کار می‌توانید افکار خود را پاک‌سازی کنید. برای شروع می‌توانید سخنان مثبت یادداشت کنید تا ذهنیتتان تغییر کند. سپس زمانی که افکار منفی به سراغتان می‌آید این سخنان را تکرار کنید.

برای افزایش احساسات مثبت در زندگی‌تان این معادله را به کار ببرید.

کاری که باید انجام دهید این است.

با کمک محرک‌های روش زندگی هورمون‌های خود را متعادل نموده تا احتمال تاثیرگرفتن از افکار منفی کاهش یابد.

با کمک محرک‌های ذهنیت مثبت روش مقابله با افکار منفی را تقویت کنید.

این معادله این‌گونه عمل می‌کند.

اگر این معادله برایتان مفید واقع شد آن را ادامه دهید. زیرا با انجام آن انگیزه و انرژی‌تان افزایش می‌یابد، اما برای استمرار این انرژی مثبت باید آن را به‌صورت مداوم انجام دهید. بنابراین انجام این موارد را به برنامه زندگی خود اضافه کنید.

خلاص شدن از شر افکار منفی به زمان نیاز دارد، اما ارزشش را دارد.

خلاص شدن از شر افکار منفی باعث می‌شود که زندگی آرام و بدون استرسی داشته باشید. همچنین برای سلامت روح و روانتان هم مفید است و افسردگی، استرس و نگرانی را کاهش می‌دهد. زمانی که به افکار منفی اجازه ندهید وارد زندگی‌تان بشوند، زندگی شادتر و سالم‌تری خواهید داشت.

بنابراین این راه‌ها را دنبال نموده و با تغییر جزئیات کوچک، تغییرات بزرگی را در زندگی خود اعمال کنید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم