بهترین انیمه های خاطره انگیز دهه 1990 که نباید از دست بدهید

دهه 90 برای انیمه بهترین دهه ممکن بود. زیرا بستر انیمه قرن 21 را فراهم کرد. همچنین از آنجاییکه دوره گذر از قرن 20 به 21 بود می شد عناصر مشترک دو دوره را ارائه داد. در همین زمان بود که صنعت انیمه از هر وقت دیگری محبوب تر شد. بنابراین می خواهیم به گذشته نگاهی انداخته و بهترین انیمه های دهه 90 را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


14. شکارچیان الف – Elf wo Karu Mono-tachi – 1997

از انیمه جالب ایزکی کارمان را آغاز می کنیم. اگر به دنبال داستان پیچیده و شخصیت های آشنا هستید این انیمه را تماشا نکنید. این انیمه به خاطر مسخره بودنش جالب است. سه دانش آموز دبیرستانی، یک بازیگر، یک هنرمند رزمی کار و یک عاشق اسلحه به دنیای جادو و الف برده می شوند. اما طلسم بازگشت به خانه از بین رفته و متون جادویی روی پوست شان کنده شده اند. اکنون این سه تن در این دنیای جادویی به دنبال الف ها هستند تا متون جادویی را به دست آورند. آن ها همچنین یک مخزن دارند که به همراه شان به دنیای دیگر برده شده است.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه آکادمی قهرمان من علاقه دارید این 14 انیمه را ببینید


13. آکازوکین چاچا – Akazukin Chacha – 1994

یک انیمه جادویی. چاچا یک دختر جادویی است که در کوهستان موچی موچی زندگی می کند. قیم و معلمش سراوی نیز به همراه او در کلبه کوهستانی زندگی می کنند. سراوی بزرگ ترین جادوگر دنیای تخیلی است. اما هنوز هم چاچا در جادو حرفی برای گفتن ندارد. بیشتر اوقات طلسم او نتیجه نمی دهد. اما هربار که او و دوستش به مشکل دچارند می تواند با طلسم خود همه را نجات دهد. ریا پسری است که در همان کوهستان زندگی کرده و از خانواده گرگینه هاست. او از لحاظ فیزیکی قوی است. کوهستان دیگری به نام اوریزوری از کوهستان موچی موچی دور است. دوروتی جادوگر به همراه دانش آموزان با استعدادش در آنجا زندگی می کنند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه های 2018 که حتما باید ببینید


12. اسلم دانک – Slam Dunk – 1993

یک انیمه ورزشی درباره بسکتبال. طرفداران انیمه معمولا انیمه های ورزشی را دوست دارند. زیرا هیجان ورزش را القا کرده و تجربه جالبی را پدید می آورند. این انیمه بسیار زیبا بوده و اگر می خواهید یک انیمه جالب را تماشا کنید باید این انیمه را انتخاب نمایید. هانامیچی ساکوراگی قهرمان این انیمه است که 50 دختر دبیرستان او را پس زده اند. او دوست دارد با یک دختر باشد اما شهرتش باعث می شود همه دختران دست رد به سینه او بزنند. پس از یک حادثه از بسکتبال هم بدش آمده و نیازش به دوست دختر بیشتر شده است. زمانی که یک دختر درباره علاقه به بسکتبال از او سوال می کند پاسخ مثبت می دهد. ما زمانی که دختر از او می خواهد تکنیک اسلم دانک را انجام دهد زیاد پریده و به خود آسیب میزند. دختر تحت تاثیر قدرت فیزیکی غیرطبیعی او شده و به تیم بسکتبال اطلاع می دهد. این آغاز ورود هانامیچی به ورزش است.

همچنین بخوانید: 12 انیمه خون آشامی برتر در تاریخ انیمه به انتخاب پروشات


11. ربان هیچ-چان – Hime-chan no Ribbon – 1992

یک انیمه جادویی فانتزی و در عین حال کمدی رمانتیک. در دهه 90 انیمه های بسیار جالبی تولید شد و این انیمه این موضوع را منعکس می کند. این انیمه حاوی 61 قسمت است که البته تمام شان جدی نیست. انیمه با نکته جالبی آغاز شده، ادامه یافته و به پایان می رسد. داستان درباره ربانی است که به دختر صاحبش این امکان را می دهد تا به هرکسی که میبیند تبدیل شود. اریکا پرنسس قلمروی جادویی این ربان را به او داد. او در جستجوی دختری شبیه خودش به زمین می آید و مشخص می شود دختری به نام هیمکو نوهاراکا پسرنما است. او از این ربان استفاده می کند تا مطمئن شوید اریکا شایسته جانشینی است یا خیر. در این انیمه شاهد ماجراجویی هیمکو هستیم که در شرایط مختلف از ربان جادویی استفاده می کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه هایی که در سال 2019 و 2020 منتظر اکران شان هستیم


10. رومئوی آسمان‌های آبی – Romeo no Aoi Sora – 1995

بگذارید کمی از دنیای کمدی فاصله گرفته و انیمه ای را معرفی کنیم که دنیای واقعی و دشواری های آن را نشان می دهد. این داستان الهام بخش نشان می دهد با سعی و تلاش می توان از موانع عبور کرد. رومئو یک پسر معمولی با قلبی بزرگ است که با خانواده اش در روستایی در سوئیس زندگی می کند. لوئینی یک شخصیت منفی است که کودکان را به تمیزکردن دودکش وادار می کند. توجه رومئو به او جذب کرده و برای نزدیک شدن به او مزرعه ذرت خانوده اش را آتش میزند. پدرش که برای خاموش کردن آتش تلاش کرده بود سرش را سوزاند. رومئو برای کمک به خانواده با لوئینی همکاری کرده و دودکش ها را تمیز می کند. در راه میلان با پسری به نام آلفردو دوست شده و با آغاز دوستی شان به هم قول می دهند بازهم همدیگر را ببینند. رومئو در تمیز کردن دودکش ها با موانع بسیاری مواجه می شود و به مشکلاتی برمی خورد. یکی از این موانع تهدید دارودسته ولف پک است. زمانی که رومئو آلفردو را میبینند تصمیم می گیرند با تشکیل گروه از یکدیگر حمایت کرده و در مقابل ولف پک ایستادگی کنند.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


9. شمشیر تکامان – Uchuu no Kishi Tekkaman Blade – 1992

اکنون نوبت انیمه مکا است. ژانر مکا یک ژانر محبوب در دهه 90 بود و در آن زمان در اوج قرار داشت. گرچه این ژانر هنوز محبوب است و انیمه هایی چون “گورن لاگان” (Tengen Toppa Gurren Lagann) تلاش می کنند افول این ژانر طی این سال ها را جبران نمایند. این انیمه مانند انیمه های دیگر ژانر مکا در آن زمان ربات هایی را نشان می دهد که برای محافظت از زمین با بیگانه ها مبارزه می کنند. انیمه سال 2030 را نشان می دهد. هیولاهای حشره مانند، مبارزین مختلف و تکامان به زمین حمله کرده و تنها شوالیه ها می توانند از زمین دفاع کنند. سپس مردی به نام تکامان ظاهر شده و به شوالیه های مقدس کمک می کند تا مقابل رادام ها مبارزه کنند. اما درباره گذشته او چیزهایی وجود دارد که درباره شان صحبت نمی کند.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه نوراگامی (Noragami) علاقه دارید این 15 انیمه را از دست ندهید


8. نئون جنسیس اونگلیون – Neon Genesis Evangelion – 1995

اکنون به انیمه دیگری از ژار مکا می پردازیم. این انیمه هم مانند انیمه قبلی ربات های بزرگ در مبارزه با بیگانه هایی را نشان می دهد که به زمین حمله کرده اند. اما داستان این انیمه غنی تر بوده و کشف خود و عزت نفس را نشان می دهد. بسیاری از مفاهیم انیمه پخته بوده و تنها بزرگسالان آن را درک می کنند. شینجی ایکاری قهرمان این انیمه است. پدرش رئیس سازمان نرو است، آخرین سازمان بازمانده زمینی ها در مبارزه با حملات بیگانه ها به زمین. نرو آخرین تکنولوژی ممکن را داشته و از مکاهای بزرگ استفاده می کند که نوجوانان خلبان آن هستند. شینجی مدت هاست پدرش را ندیده و تصور می کند زندگی اش معمولی است و به جایی نمی رسد. اما زمانی که به خلبان مکا تبدیل می شود آن را نشانه عشق پدر میبیند درحالی که بعدا متوجه می شود اینگونه نبوده. اکنون شینجی باید برای دفاع از زمین در مقابل بیگانه ها بایستد. اکنون مسئولیت نجات انسان برعهده اوست و به هدف خود در زندگی دست یافته است.

همچنین بخوانید: ۵ انیمه شبیه “Tensei shitara Slime Datta Ken” که باید تماشا کنید


7. تریگان – Trigun – 1998

اگر به دنبال ماجراجویی فضایی هستید این بهترین انیمه است. این انیمه در آینده رخ داده و سیاره متفاوتی را نشان می دهد. وش داستامپد قهرمان این انیمه است که در هر کاری که وارد شدن نابودی به بار آورده و به همین دلیل طوفان انسانی نامیده می شود. او یک لیست 60 میلیارد دلاری دارد و گفته می شود مخالفان او زنده نمی مانند. او برای لذت خود شهرها را نابود می کند. اما گویا حقیقت متفاوت است. گویا او قلب رئوفی دارد، به گفته خود هرگز کسی را نکشته و از خشونت دور می ماند. در سیاره گانسوک دو مامور به دنبال او هستند تا از آسیب های وارده توسط او پیشگیری کنند. اما زمانی که گروهی از مزدوران دنبالشان می کنند زندگی شان به خطر می افتد. به نظر می رسد مرزهای اخلاقی وش آزمایش شده و گذشته او فاش می شود.

همچنین بخوانید: 10 انیمه شبیه ناروتو (Naruto) که باید تماشا کنید


6. هانتر × هانتر – Hunter x Hunter – 1999

شاید بسیاری از شما ندانید این انیمه اولین بار در سال 1999 پخش شد زیرا نسخه 2011 آن هم پخش شد و اگر هنوز این انیمه را تماشا نکرده اید توصیه می کنیم نسخه 2011 را تماشا کنید زیرا داستان مشابه بوده و گرافیک هم بهتر است. اما تماشای نسخه دهه 90 هم جالب است. گان، قهرمان انیمه، از پدرش که یک شکارچی است الهام می گیرد. شکارچی بودن یک حرفه محترمانه بوده و فرد را به سرعت ثروتمند می کند. اما این حرفه به مهارت بالایی هم نیاز دارد.پدر گان برای رسیدن به خواسته هایش او و خواهرش را ترک کرده و اکنون گان می خواهد شکارچی شود و پدرش را پیدا کند. در این ماجراجویی با افراد جالبی آشنا شده که یکی از آنها پسری به نام کیلوا و از خانواده مزدوران است. او بهترین دوست گان شده و در ماجراجویی ها همراهی اش می کند. یک انیمه پر از اکشن و ماجراجویی.

همچنین بخوانید: 12 انیمه شبیه حمله به تایتان (Attack on Titan) که باید تماشا کنید


5. رورونی کنشین – Rurouni Kenshin – 1996

اگر از مبارزه با شمشیر خوشتان آمده و انیمه های سامورایی دوست دارید این انیمه قطعا خوشحال تان خواهد کرد. یکی از انیمه های محبوب دهه 90 که انیمیشن و جلوه های هنری آن زیبا هستند. شخصیت ها نیز جالب می باشند. عصر باکوماتسو عصر جنگ و سختی است. در سال های پایانی آن، یک شمشیرباز برای توانایی قتل عامش به نام باتوسای آدم کش نامیده می شود. اما پس از جنگ هیچکس نمی داند او کجاست. رورونی کنشین که قبلا آدمکش بوده اکنون آواره شده و قسم خورده دیگر کسی را به قتل نرساند. او حتی یک شمشیر با لبه معکوس می سازد که کشتن را دشوار می کند. او آرزو می کند در سختی به دیگران کمک کرده و از آن ها محافظت کند. در این صورت شاید گناهان گذشته اش بخشیده شود. پس از یک حادثه که از دختری به نام کارو در برابر مردی به نام باتوسایی محافظت کرده او را در کنار خود نگه می دارد. دختر کارهای خانه را انجام داده و از فرزندان مراقبت می کند. اما به نظر می رسد گذشته هرروز به سراغش می آید.

همچنین بخوانید: 15 انیمه جذاب شبیه بازی نباشه زندگی نیست (No Game No Life)


4. کابوی بیباپ – Cowboy Bebop – 1998

انیمه ای با مردم عجیب و غرب، ماجراجویی فضایی، شخصیت های عمیق در فشایی وسترن مانند، که بهترین شخصیت های ممکن را به شما معرفی می کند. داستان انیمه در فضا رخ می دهد. انسان ها در فضا کلنی تشکیل داده اند اما هرچه کلنی شان بزرگ تر است کنترل آن دشوارتر می باشد. شکارچیان برای برقراری قانون از میان لیست مجرمین دولت یکی را انتخاب کرده، او را تحویل داده و جایزه می گیرند. انیمه مردمی را نشان می دهد که سفینه ای به نام بیباپ را رانده و به دنبال مجرمین هستند. اما ماجراجویی آن ها ساده نبوده و هربار به یک داستان جدی وارد می شوند. سریال در 26 قسمت 24 دقیقه ای ساخته شد و اگر آن ها را تماشا کنید آرزو می کنید کاش قسمت های بیشتری داشته باشد.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه دفتر مرگ (Death Note) که باید تماشا کنید


3. پوکمون – Pokemon – 1997

از ابتدا می دانستیم پوکومن باید در این لیست قرار بگیرد. یکی از بهترین انیمه های تاریخ که شاید همه در کودکی دیده باشیم. مفهوم این انیمه بسیار لذت بخش بوده و برای کودکان مناسب است. همچنین می توانید نشان دهد که با تلاش و کوشش در زندگی می توان به خواسته ها دست یافت. این انیمه درباره موجوداتی به نام پوکمون است که ظاهر و توانایی های عجیب دارند. انسان ها آن ها را گرفته و به آنها آموزش می دهند تا در نبرد پوکمون ها که بسیار محبوب است مبارزه نمایند. ساتوشی یا اش کچوم می خواهد بهترین مربی پوکمون ها در جهان باشد. برای این کار باید برترین رهبران پوکمون جهان را شکست داده و در تورنمنت های جهانی بدرخشد. در میان آن ها پیکاچو هم قرار دارد که بهترین دوست اوست. آن دو در کنار هم در ماجراجویی های ورزشی مختلف شرکت کرده و و تلاش می کنند در تورنمنت های مختلف برنده شوند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه جذاب شبیه توکیو غول که باید تماشا کنید


2. کریان شین-چان – Crayon Shin-chan – 1992

یکی از دیدنی ترین انیمه های جهان که محتوای آن به تدریج ملایم تر شد. این انیمه قطعا شما را می خنداند و لذت بخش است. داستانی درباره ماجراجویی شین-چان 5 ساله و دوستان او که در زندگی روزمره خود در شرایط مختلف قرار گرفته و نتایج جالبی پدید می آید. داستان به ما نشان می دهد که باید از زندگی لذت ببریم. همچنین تجربه بزرگ شدن را به شکل جالبی نشان می دهد.

همچنین بخوانید: 10 انیمه‌ی سینمایی زمستانی که ژاپنی ها انتظارش را می‌کشند


1. دراگون بال زد – Dragon Ball Z – 1989

در حقیقت این انیمه در سال 1989 به نمایش درآمد اما قسمت های مختلف آن در دهه 90 پخش شد و به همین دلیل در این لیست قرار گرفت. دراگون بال زد دومین سری چندگانه دراگون بال بوده و اینجاست که ملحق شدن گوکو به سوپر سایان را میبینیم. یک قسمت طول کشید تا به آن ها بپیوندد و کاری که انجام داد بسیار رضایتبخش بود. گوکوی بالغ با دشمنانی جدید مواجه می شود که حیات کره زمین را به خطر انداخته اند و باید برای مقابله با آن ها آموزش ببیند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه ورزشی برتر تمام زمان ها


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. رهگذر

    مرداد 1, 1401

    سلام … یه انیمه قدیمی بود تلویزیون هم گذاشت اسمش رو یادم نیست ، ولی یه دختری بود که رفت توی صومعه راهبه شد تو صومعه هم از بالای پنجره پرت شد پایین یه خواهر روحانی اونو گرفت نذاشت بیفته ، بعد رفت خونه‌ی یه مردی که زنش مرده بود تا پرستاری بچه هایش رو بکنه … میدم هراز گاهی تو صومعه بود یا تو اون خونه آخر سر از صومعه بیرون میاد با مرده ازدواج می‌کنه ، اسمش نمی‌دونم چیه

    پاسخ

  2. im

    اسفند 4, 1400

    سلام من دنبال یه انیمه خیلی قدیمی میگردم واقعا هرچی میگردم پیداش نمیکنم . یادمه یه پسره سوار یه موتور بزرگ میشد کنارش یه نوع شمشیر داشت . موهاش یکم بلند بود . واقعاااا اگه یکم میدونی کمکم کن

    پاسخ

  3. محمد مهدی آزاد

    آذر 28, 1400

    سیلورمون و دیجیمون دو انیمه بسیار زیبای دهه نود میلادی هستند لطفا اینا رو هم اضافه کنید بدون اینا لیست ناقصه

    پاسخ

  4. محمد مهدی آزاد

    آذر 28, 1400

    سیلورمون و دیجیمون دو انیمه بسیار زیبای دهه ۹۰ میلادی چرا در لیست نیست

    پاسخ

  5. Sevda

    آذر 13, 1399

    من دنبال یک انیمه میگردم که وقتی کوچک بودم نگاه میکردم یادم نیست دقیق اما یا ژاپنی بود یا چینی یه پسر بچه بود موز نارس میخورد بعد دلش باد میکرد یه پیر مرد براش طب سوزنی انجام داد و بقیش رو یادم نیست یه همچزن چیزی خاطرتون هست؟؟؟

    پاسخ

    • Z.Kiaee در پاسخ به Sevda

      دی 18, 1399

      فکر کنم شمشیر اژدها رو میگید. اگه درست یادم باشه، یه انیمیشن چینی بود

      پاسخ