25 کاراکتر نقش مکمل تاریخ سینما که بازی کاراکتر نقش اصلی را کمرنگ کردند

فیلم ها و سریال های تلویزیونی همیشه جذاب هستند. مسلما گاهی اوقات شخصیت های معمولی و فرعی شدیدا به چشم آمده و به نقطه اصلی حذابیت آن اثر تبدیل می شوند. این مسئله بیشتر در سریال ها دیده می شود اما در فیلم های سینمایی نیز چنین مواردی رخ داده است. ممکن است یک فیلم درباره شخصیت یک بازیگر باشد اما مهارت بازیگری یک شخصیت دیگر او را در سایه قرار دهد.

نمونه بارز این مسئله در فیلم “ساقدوش ها” (Bridesmaids) و در رابطه با شخصیت مگان پرایس از ملیسا مک کارتی مشاهده شد. فیلم درباره او نبود و او تنها یکی از ستاره های فیلم بود. با این حال آنقدر در نقش خود درخشان ظاهر شد که با وجود نقش آفرینی های پیشین این اثر به نقطه عطف کارنامه او تبدیل شد.

این مسئله معمولا در فیلم های تک سری رخ می دهد که می تواند به ضرر فیلم باشد. بازیگر اصلی آنقدر موفق است که نقش اصلی را به دست آورده اما همبازی اش اجرای او را در سایه قرار می دهد. این مسئله معمولا مشکلساز نیست زیرا کارگردان ها و استودیو از تمام بازیگران بهترین اجرا را می خواهند و حتی می توانند سری های دیگر را تولید کنند.

در این مقاله تصمیم گرفته ایم بازیگرانی که در شخصیت های مکمل از شخصیت اصلی پیشی گرفتند به شما معرفی کنیم. این شخصیت ها شاید نقطه کانونی فیلم نباشند اما با درخشش خود فیلم را از آن خود کرده اند. با پروشات همراه باشید.


25. اما واتسون (هری پاتر – HARRY POTTER)

زمانی که نام فیلم براساس یک شخصیت است، عجیب است که یک شخصیت دیگر از او سبقت بگیرد. فیلم های هری پاتر براساس رمان های جی.کی.رولینگ ساخته شده اند. دنیل ردکلیف نقش هری پاتر را ایفا کرد اما نقش هرمیون گرانجر به اما واتسون این فرصت را داد تا از شخصیت اصلی پیشی بگیرد.

واتسون به همراه بازیگران دیگر در این فیلم ها بزرگ شد و در هر فیلم زیباتر و پخته تر شد. زیبایی او درخشش او را بیشتر کرد اما هنوز هم به مدد بازیگری اش رشد می کرد. به جز الن ریکمن، اما واتسون بهترین اجرای این فیلم را ارائه داد. فیلم ها با وجود ستارگان محبوب می شوند اما واتسون با این فیلم خود را به یک ستاره تبدیل نمود.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


24. جی.کی.سیموزن (ویپلش – WHIPLASH)

این فیلم به دو شخصیت اصلی جی.کی سیمونز و مایلز تلر می پردازد. یک معلم موسیقی (سیمونز) بدجنس تلقی می شود. دانش اموزش (تلر) در مقابلش قرار گرفته و حتی باعث می شود او شغلش را از دست دهد. سرانجام مشخص می شود این معلم واقعا خوب است و دانش آموزش می خواهد مثل او باشد.

اجرای سیمونز در این فیلم عالی است. گرچه فیلم کاملا به شخصیت او مربوط نیست و او یک نقش مکمل دارد، اما به یادماندنی شده است. او آنقدر درخشان ظاهر شد که نامزد جوایز مختلف شد، از جمله جایزه اسکار که در نهایت به دست آورد.


23. مریلین مونرو (بعضیا داغشو دوست دارن – SOME LIKE IT HOT)

سال ها پیش مریلین مونرو برترین مدل بود. به همین دلیل به دنیای سینما وارد شد و در آنجا هم ستاره شد. یکی از بهترین فیلم های “بعضیا داغشو دوست دارن” است. داستان درباره دو مرد است که شاهد یک جرم در نیویورک بوده اند. آن ها برای زنده ماندن به جنوب می روند.

آن ها به خود رسیده و در نمایش های زنان شرکت می کنند. شخصیت مونرو در یکی از این نمایش ها شرکت می کند. این نقش به دلیل چهره زیبا و صدای زیبایش به او داده شد. زنان و مردان عاشق شخصیت او شدند و او این فیلم را در ذهن میلیون ها نفر ثبت کرد.

همچنین بخوانید: لیست برترین فیلم های اکشن تاریخ سینما با محوریت شخصیت زن


22. جیمز دین (غول – GIANT)

در سال های 1950 میلادی جیمز دین یکی از ستاره های بزرگ ایالات متحده بود. او در برادوی حضور داشته و اما در فیلم و سریال های اوایل دهه 50 برای خود شهرتی دست و پا کرد که به دلیل اجرا به عنوان اجرا کننده بود. با این حال او یکی از اولین ستاره های محبوب نوجوانان آن سال ها بود، البته در کنار الویس پریسلی. او می توانست جایزه گلدن گلوب را به دست آورده و نامزد اسکار شود، که این مسئله شهرتش را افزایش می داد.

در سال 1956 فیلم “غول” برای دین یک موفقیت بزرگ بود. او در کنار الیزابت تیلور و راک هادسون نقش آفرینی کرد اما در نقش مکمل. او و هادسون هردو نامزد اسکار شدند. اما امروز این فیلم تنها به دلیل حضور دین شهرت دارد. شاید این فیلم آخرین اثر او باشد اما بهترین اثر اوست که از بازیگران اصلی پیشی گرفت.


21. لئوناردو دی کاپریو (جانگوی آزاد شده – DJANGO UNCHAINED)

زمانی که از فیلم جانگوی آزاد شده صحبت می شود، ما را به یاد جیمی فاکس در نقش اصلی می اندازد. کریستوفر والتز هم نقش کینگ شولتز را برعهده دارد. این شخصیت جانگو را خریده و چون به بردگی باور ندارد در تجارت شکارچی جایزه بگیر او را با خود همراه می کند. سرانجام به مزرعه ای می رسند که چند نفر که در مزرعه نیشکر کالوین کندی از دست قانون فرار می کنند.

لئوناردو دی کاپریو در نقش کالوین کندی اجرای خیره کننده ای داشته و یکی از بهترین نقش های او محسوب می شود. این فیلمی است که شخصیت والتز و فاکس باید تحسین شوند. گرچه نقش دی کاپریو کوتاه بود اما با اجرای زیبایش نامزد چندین جایزه شد. این اجرا از تمام اجراهای او بهتر بوده و این موفقیت تصادفی نیست.

همچنین بخوانید: لیست 40 تایی بهترین شخصیت های منفی در تاریخ سینما


20. آنجلینا جولی (دختر، از هم گسیخته – GIRL, INTERRUPTED)

این فیلم محصول موفق سال 1999 و 2000 بود. گرچه در گیشه فروش بالایی نداشت اما با تحسین منتقدین مواجه شد. به همین دلیل امروزه یکی از برترین آثار کارنامه تمام بازیگران اش محسوب می شود. این فیلم قرار بود درباره شخصیت ویونا رایدر باشد اما سرانجام این آنجلینا جولی بود که درخشید.

جولی شخصیت از هم گسیخته ای است که به همراه رایدر در تیمارستان بستری است. رایدر در نقش خود موفق بود اما این جولی بود که درخشید. او آنقدر درخشان ظاهر شد که جایزه گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر مکمل را دریافت کرد. رایدر اکنون به ندرت به خاطر این نقش شناخته می شود.


19. ربل ویلسون (پیچ پرفکت – PITCH PERFECT)

ربل ویلسون پیش از حضور در این فیلم نقش های کوتاه دیگری داشت. اما در نقش امی چاق درخشان ظاهر شد. گرچه فیلم شخصیت های مختلفی داشت اما قرار بود آنا کندریک ستاره اصلی باشد. گرچه اجرای موفقی داشت اما این ویلسون بود که درخشید. به همین دلیل در سری دوم نقش مهم تری به دست آورد.

بنابراین در سری سوم نیز حضور خواهد داشت. پدرش یک خانواده مجرمانه تشکیل داده که در نهایت از هم می پاشد. به طور کلی ربل در این اثر درخشید و توانست توجه طرفداران را به خود جلب نماید.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


18. تام کروز (تندر استوایی – TROPIC THUNDER)

تام کروز یکی از بزرگ ترین ستاره های سینماست و تقریبا تمام آثار او موفق هستند. با این حال همیشه در نقش شخصیت های جذاب ظاهر شده است. تندر استوایی به او فرصتی داد تا در نقش مکمل کمدی یک مرد چاق و نه چندان جذاب حضور یابد و بازهم درخشید.

گرچه رابرت داونی جونیور نامزد اسکار شد اما نقش کروز توجه منتقدین را جلب کرد. اجرای او آنقدر جالب بود که هر لحظه از آن هم دیدنی است. او برای این نقش نامزد گلدن گلوب شد. گرچه جایزه ای به دست نیاورد اما برای کروز یک موفقیت بزرگ بود. تندر استوایی هنوز به خاطر اجرای کروز شهرت دارد.


17. برد پیت (دوازده میمون – 12 MONKEYS)

دوازده میمون یکی از فیلم های موفق سال 1995 بود و بروس ویلیس نقش اصلی فیلم را برعهده داشت. درحالی که ویلیس به دلیل بازی در فیلم هایی مانند “جان ساخت” (Die Hard) یک ستاره اکشن بود اما همبازی هایش چنین جایگاهی نداشتند. مخصوصا برد پیت که به تازگی به هالیوود وارد شده بود. اما این پیت بود که پس از این فیلم به یک ستاره تبدیل شد و حتی امروز هم بسیاری این فیلم را با نام برد پیت می شناسند.

قرار بود نقش پیت کوتاه باشد اما با موفقیت بالایی مواجه شد. دوازده میمون برد پیت را به جایگاهی رساند که انتظارش را نداشت. این نقش باعث شد در قسمت بهترین بازیگر مکمل اسکار امروز هم این فیلم را اثر برد پیت می دانند نه بروس ویلیس. و این به دلیل درخشش بی نظیر برد پیت است.

همچنین بخوانید: 25 فیلم برتر سینما درباره اختلال چند شخصیتی


16. مریل استریپ (شیطان پرادا می پوشد – DEVIL WEARS PRADA)

این فیلم اغلب شخصیت های داستان را به موفقیت رساند. در آن زمان آن هتوی نقشی به دست آورده بود که به نظر بسیاری در حد و اندازه او نبود. امیلی بلانت اولین نقش اصلی خود را دریافت کرد. با این حال گرچه آن هتوی موفق بود اما این مریل استریپ بود که فیلم را از آن خود نمود.

او در بین بازیگران جوان قرار گرفته بود و به آن ها نشان می داد بازیگری چیست. او گرچه به ندرت نقش مکمل را می پذیرد اما در این فیلم در نقش مکمل حضور می یابد. گرچه در این فیلم بازیگران موفقی حضور دارند اما نقش او به یادماندنی شد. استریپ برای این نقش نامزد شد و جایزه گلدن گلوب را به دست آورد، اما در اسکار هم نامزد شد.


15. جودی دنچ (شکسپیر عاشق – SHAKESPEARE IN LOVE)

مسلما در فیلمی درباره ویلیام شکسپیر به دشواری می توان مورد توجه قرار گرفت. به نظر میر سد جودی دنچ در کنار بازیگرانی چون گوینت پالترو، جفری راش، جوزف فاینز و کولین فیرث کار دشواری داشت و به خوبی از پس آن برآمد. گرچه گوینت هم برای نقش آفرینی در این فیلم شناخته می شود اما دنچ اجرای زیبایی داشت.

جودی نقش الیزابت اول را ایفا کرد. او نه ستاره بزرگی بود نه کسی او را می شناخت اما به خوبی توانست مورد توجه قرار بگیرد. اگر او برای این نقش نامزد می شد قطعا جایزه را از آن خود می کرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد


14. کلویی گریس مورتس (کیک-اس – KICK-ASS)

کلویی گریس مورتس در زمان ضبط این فیلم کودک بود. گرچه دختر زیبایی بود اما بسیاری او را فقط یک دختر بامزه می دانستند. اما با نشان دادن قدرت بازیگری اش بامزه بودن اش فراموش شد. او حتی بهتر از پسرها اسلحه به دست می گرفت. به طور کلی این نقش او را محبوب کرد و باعث شد در کنار بازیگران مذکر بدرخشد.

بنابراین اجرای او در فیلم “کیک-اس 2” طولانی تر بود و نقش مهم تری داشت. او به همان دختر محبوب و دوست داشتنی فیلم اول تبدیل شد و محبوبیتش حتی بیشتر هم شد. مورتس بعدها نقش های مهم ترین به دست آورد و امروز هم در هالیوود درخشان ظاهر می شود.


13. ابیگیل برسلین (میس سان شاین کوچولو – LITTLE MISS SUNSHINE)

زمانی که ابیگیل برسلین در کنار بازیگرانی چون کیت بلانشت و جنیفر هادسن برای نقش مکمل اسکار 2006 قرار گرفت، اتفاق مهمی در شرف وقوع بود. پس از کنار گذاشتن جوایز کودکان، کم پیش آمده یک بازیگر زن زیر 18 سال نامزد اسکار شود. با این حال اجرای او در نقش الیور هوور در این فیلم آنقدر زیبا بود که به ندرت می شد از او صرفنظر کرد.

تا آن زمان ابیگیل در هالیوود نام مهمی نبود و بسیاری پیش از نامزد شدنش در اسکار او را نمی شناختند. پس از نامزد شدن او مردم به اجرای زیبایش جذب شدند. به طور کلی او در کنار بازیگران مهمی حضور یافت و در کنار آن ها درخشید.

همچنین بخوانید: 10 شخصیت برتر تاریخ سینما که هیچ اسمی نداشتند


12. خاویر باردم (جایی برای پیرمردها نیست – NO COUNTRY FOR OLD MEN)

در این فیلم بازیگران مطرحی حضور یافتند و بنابراین تعجبی ندارد که در اسکار و گلدن گلوب بدرخشد. درحالی که تامی لی جونز و جاش برولین بازیگران اصلی فیلم بودند اما این خاویر باردم بود که درخشید. هیث لجر قرار بود نقش برولین را ایفا کند. مطمئنا اگر لجر این نقش را ایفا می کرد زیباتر می شد.

خاویر باردم در نقش انتون چیگور این فیلم را از آن خود نمود. گرچه باردم پیش از این فیلم هم سال ها بازیگری می کرد اما با این فیلم مورد توجه قرار گرفت. شخصیت او در رمان اصلی هم محبوب است. بنابراین تعجبی ندارد که بازی باردم مورد توجه قرار گرفت. او برای این نقش جایزه گلدن گلوب و اسکار را هم دریافت کرد.


11. کریستف والتز (حرامزاده های لعنتی – INGLOURIOUS BASTERDS)

زمانی که کوئنتین تارانتینو تصمیم گرفت درباره جنگ جهانی دوم یک فیلم بسازد باید یک بازیگر آلمانی پیدا می کرد. او یک مرد معمولی با لهجه آلمانی نیست. او نه تنها یک اجرای رئال برعهده داشت بلکه با اجرا در بین حرامزاده های لعنتی توانست یک شبه به یک ستاره تبدیل شود.

والتز از زمان ساخت این فیلم در نقش های دیگری هم حضور داشت. با این حال با این فیلم به عنوان یک ستاره معرفی شد. او برای این نقش نامزد گلدن گلوب و اسکار شد و سرنجام هردو جایزه را به دست آورد. از آن زمان والتز یکی از ستاره های سینماست.

همچنین بخوانید: 10 فیلم زیبا که با پیروز شدن شخصیت منفی به پایان می‌رسد


10. جنیفر هادسن (دختران رویایی – DREAMGIRLS)

جنیفر هادسن با نقش افرینی در دختران رویایی در کنار دختران زیبای دیگر به یک ستاره تبدیل شد. هادسن خواننده ای است که در آمریکن ایدل معروف شد و توانست اولین آهنگ خود را ضبط کند. او حتی اهنگ موفق And I’m Telling You I’m Not Going از ویتنی هوستون را اجرا کرد. با اینکه در کنار ستاره هایی چون ادی مورفی، بیانه نولز، جیمی فاکس و دنی گلاور حضور یافت اما هادسن در نقش افی وایت درخشید.

هادسن در این فیلم نقش مهمی برعهده گرفت و به همین دلیل پس از گذشت سال ها این اثر هنوز برترین اثر اوست. این نقش آنقدر مورد تحسین منتقدین قرار گرفت که جایزه گلدن گلوب و اسکار را به دست آورد. بنابراین برای اولین فیلمش اولین اسکارش را دریافت کرد.


9. جو پسکی (رفقای خوب – GOODFELLAS)

بدون شک مارتین اسکورسیزی یکی از بهترین کارگردان های دنیای امروز است. بنابراین می تواند با بهترین بازیگران همکاری کند. که یکی از آن ها جو پسکی است. او توانست در کنار سایر بازیگران فیلم بدرخشد. او در نقش یک مجرم از طبقه بالای اجتماع باورپذیر بود و موفق ظاهر شد.

رفقای خوب می تواند یکی از برترین فیلم های تاریخ باشد و شکی ندارد که نقش پسکی مورد توجه قرار گرفت. او نقش مکمل را برعهده داشتو ری لیوتا و رابرت دنیرو همبازی های او بودند، اما پسکی جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر درباره جنگ جهانی دوم در تاریخ سینما


8. آنتونی هاپکینز (سکوت بره ها – THE SILENCE OF THE LAMBS)

زمانی که درباره یکی از شناخته شده ترین قاتلین تاریخ یک فیلم ساخته می شود شکی وجود ندارد که این شخصیت می درخشد. سکوت بره ها درباره شخصیت هانیبال لکتور است. شخصیت جودی فاستر باید به کمک هانیبال لکتور یک قاتل دیگر به نام بوفالو بیل را پیدا کند.

با این حال شاید هانیبال چندان باهوش نباشد زیرا شخصیت فاستر درصورت نیاز از او کمک می گیرد. در حقیقت این فیلم به دلیل اجرای آنتونی هاپکینز شناخته می شود. به همین دلیل جایزه اسکار را به دست آورد. این محبوبیت باعث شد بعدها فیلم هانیبال با حضور این شخصیت ساخته شود.


7. آن هتوی (بی نوایان – LES MISERABLES)

یک فیلم اقتباسی از نمایش برادوی که از رمان ویکتور هوگوی فرانسوی اقتباس شد. این نویسنده کتاب های دیگری هم دارد اما این محبوب ترین اثر اوست. آن هتوی در این فیلم نقش مکمل فانتین را برعهده داشت و هیو جکمن هم نقش اصلی ژان والژان را ایفا کرد.

آن هتوی به دلیل این نقش به شهرت رسید و با صدای زیبایش این نقش را از آن خود نمود. او برای این نقش موهایش را کوتاه کرد و نقش زنی را ایفا نمود که برای نگهداری از دخترش تن فروشی کرد. او در جوایز مختلف نامزد شد جوایزی هم به دست آورد، از جمله جایزه بهترین بازیگر مکمل زن.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره خودکشی و مرگ


6. لئوناردو دی کاپریو (چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد – WHAT’S EATING GILBERT GRAPE)

دو ستاره بزرگ، جانی دپ و لئوناردو دی کاپریو در این فیلم حضور دارند. سال های 1990 کتاب های محبوب زیادی به فیلم تبدیل شدند. شخصیت جانی ستاره این فیلم بود و در آن زمان دپ ستاره هالیوود محسوب می شد. مردم برای دیدن او به سینما آمدند اما این لئوناردو دی کاپریو بود که فیلم را از آن خود نمود.

امروز همه می دانیم دی کاپریو چه هنرمند توانایی است اما در آن زمان کسی از توانایی های او خبر نداشت. او در این فیلم نقش یک کودک روانی را برعهده داشت. نقش آفرینی او آنقدر موفق بود که برخی تصور می کردند واقعا روانی است. او روانی نبود بلکه نقشش را خوب ایفا کرد. او نامزد اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مکمل سال 1994 شد. گرچه هیچ کدام از جوایز را به دست نیاورد اما خوش درخشید.


5. جک نیکلسون (چند مرد خوب – A FEW GOOD MEN)

زمانی که جک نیکلسون در یک فیلم حضور می یابد آن فیلم حتما موفق خوهد بود. او سبک خاصی دارد که همه به آن عادت کرده اند. بنابراین زمانی که در نقش کلنل جسوپ ظاهر شد همه همان انتظار قبلی را داشتند. اما اینبار یک نقش منفی برعهده گرفت و در آن درخشید.

تام کروز نقش اصلی را برعهده داشت و در کنار دمی مور، کوین بیکون، کیفر سوترلند و کوین پولاک، کارش را خوب انجام داد. اکنون این فیلم را یکی از برترین آثار سینمایی می دانند. جک به دلیل اجرایش نامزد چندین جایزه شد، از جمله یک جایزه اسکار. او به راستی در این فیلم درخشید.


4. رابین ویلیاز (ویل هانتینگ خوب – GOOD WILL HUNTING)

فیلمی برپایه نبوغ شخصیت مت دمون که داستان آن توسط مت دمون و دوستش بن افلک نوشته شد. فیلم در اسکار جوایز مختلفی دریافت کرد از جمله جایزه اسکار بهترین فیلمنامه. این دو ستاره امروز این فیلم گرچه درخشیدند اما این همبازی شان بود که بهترین اجرا را ارائه داد.

رابین ویلیامز که در آن زمان یک ستاره شناخته شده بود بهترین اجرای ممکن را ارائه داد. او برای این نقش خود را رها کرد که البته در هر فیلمی این شانس را به دست نمی آید. با این حال به بازیگر بزرگی چون ویلیامز باید این اجازه را داد. ویلیامز برخی از فیلم ها را به اوج رساند. او آنقدر هنرمند بود که هر فیلمی را به برترین تبدیل می کرد.


3. رابرت دنیرو (پدرخوانده 2 – THE GODFATHER PART II)

بسیاری از مردم بهترین آثار سینما را سه گانه پدرخوانده می دانند. آل پاچینو، مارلون براندو، جرج همیلتون، رابرت دووال و دایان کیتون، در این فیلم اجراهای افسانه ای نشان دادند. اما تنها یک مرد بود که با وجود ظاهر شدن در سری دوم خوش درخشید. جایزه گرفتن در این فیلم ماجرای تازه ای نیست.

رابرت دنیرو یکی از بازیگران مهم این فیلم بود. او مانند آل پاچینو نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل شد و این جایزه را به خانه برد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی موسیقی دان ها


2. وال کیلمر (تامبستون – TOMBSTONE)

یک فیلم درباره برادران واقعی خانواده ارپ که در این میان بر وایات ارپ وکیل تمرکز می شود. داستان درباره دوره ای از زندگی او در تامبستون، آریزونا است. مخصوصا در اوکی.کورال. او که اکنون با خلافکاران است نمی خواهد به دنیای سیاست و قانون بازگردد. با این حال به دلیل مشکلات شهر و حمله به خانواده اش دوباره به حرفه پیشین بازگشت.

در این فیلم به دوست واقعی شان داک هلیدی که از جوانی به سل مبتلا بود، نیز پرداخته می شود. او اگر بهترین تیرانداز نبود قطعا یکی از بهترین تیراندازهای غرب بود. وال کیلمر نقش داک و کرت راسل نقش وایات ارپ را برعهده داشت. با این حال کیلمر در نقش خود درخشید و مورد توجه قرار گرفت. بنابراین یکی از بهترین اجراها در تاریخ سینمای وسترن محسوب می شود.


1. هیث لجر (شوالیه تاریکی – THE DARK KNIGHT)

هیث لجر در زمان اجرا در فیلم شوالیه تاریکی چندان محبوب نبود. گرچه در فیلم هایی چون کوهستان بروکبک (Brokeback Mountain)، برادران گریم (The Brothers Grimm)، مهمانی هیولا (Monster’s Ball) و وطن پرست (The Patriot) حضور یافته بود اما  کسی او را برای این نقش مناسب نمیدید. با این حال در این فیلم به کارگردانی و نویسندگی کریستوفر نولان حضور یافت و یک اجرای شگفت انگیز ارائه داد.

این فیلم هیث لجر را بیش از پیش به شهرت رساند. او برای این نقش ماه ها خود را در اتاق حبس کرد، کارهای وحشتناک انجام داد و به این شخصیت نزدیک شد. تلاش او نتیجه داد و در این نقش درخشید. او دنیا را شگفت زده کرد. متاسفانه پیش از اکران فیلم درگذشت و به اولین بازیگری تبدیل شد که برای یک فیلم ابرقهرمانی جایزه اسکار را دریافت کرد. یک افتخار بزرگ تا به امروز.

همچنین بخوانید: 23 فیلم برتر درباره جاده و سفر که می‌توانید در تابستان تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آریو

    اسفند 13, 1397

    واقعا تنها مشکل بزرگ دارک نایت این بود که شخصیت اصلی یک دهم جوکر هم جالب نبود !

    پاسخ