معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “گلادیاتور” (Gladiator)

چه فیلم هایی شبیه گلادیاتور هستند؟

گلادیاتور یک فیلم زیبا و ساده است که داستان خیانت، شرافت و انتقام را به نمایش می گذارد. زمانی که خانواده یک ژنرال رومی توسط یک پادشاه فاسد به قتل می رسد، سوگند می خورد که یک روز انتقام بگیرد. او به عنوان یک گلادیاتور به رم بازگشته و با مهارت مبارزه خود بین مردم محبوب می شود.

از فیملنامه شاعرانه گرفته تا اجرای زیبا نمونه کامل یک فیلم جنگی است. اگر این فیلم را دوست دارید در اینجا می خواهیم فیلم های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. اسپارتاکوس – Spartacus

داستانی درباره یک برده که مردم را به شورش علیه اشراف روم تحریک می کند. با این حال نقشه و خوب پیش نرفته و به مشکل برمی خورد. گرچه قهرمان داستان با موانع و مشکلاتی رو به رو می شود اما فیلم با موفقیت مواجه شد.

گرچه فیلم در سال 1960 ساخته شد اما هنوز هم دیدنی است و شما را تا پایان همراه می کند. اگر مانند یک فیلم خوب شبیه گلادیاتور هستید، این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جنون سرعت (Need For Speed) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


2. شجاع دل – Braveheart

داستانی درباره یک زوج ایده آل که با مرگ عروس توسط یک سرباز انگلیسی، ویلیام (همسر) برای انتقام علیه شاه شورش می کند. یک فیلم کامل و دیدنی که با وجود داستان 3 ساعته از همان آغاز دیدنی و جذاب است.

از صحنه های نبرد گرفته تا طراحی صحنه، همه چیز کامل و جذاب است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


3. سیزدهمین سلحشور – The 13th Warrior

یک فیلم اقتباسی از رمان مرده خواران مایکل کرایتون درباره مردی که عاشق یک زن اشتباه شده و توسط سلطان به یک سرزمین دوردست فرستاده می شود. زمانی که برای جمع آوری آذوقه در مقابل خانه وایکینگ ها توقف می کند همه چیز عوض می شود.

فیلمنامه جذاب، فیلمبرداری کامل و روایت زیبا، این داستان را به یک اثر جنگی کامل تبدیل می کند. دیالوگ ها به خوبی تنطیم شده اند و البته بخشی از موفقیت آن به دلیل فیلمبرداری است. این فیلم با وجود اجرای زیبا و فیلمنامه موفق یکی از بهترین فیلم های مشابه “سیزدهمین سلحشور” است.

همچنین بخوانید: اگر فیلم عشقم برای همیشه (Forever My Girl) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


4. آخرین سامورایی – The Last Samurai

زمانی که یک سرباز آمریکایی برای نابودی فرهنگ بازمانده سامورایی فرستاده می شود، توسط دشمن اسیر خواهد شد. به تدریج با فرهنگ آن ها آشنا شده و با اینکه می داند سامورایی ها نمی توانند در برابر ارتش آمریکا تاب بیاورند، اما با آن ها همراه می شود.

یک فیلم پربودجه با اجرای تام کروز در نقش اصلی که در این فیلم هم خودش اجرای صحنه های اکشن را برعهده دارد. با این حال این فیلم مسیر متفاوتی را نشان می دهد. متاسفانه این فیلم با وجود فیلمنامه موفق و اجراهای دیدنی چندان که باید مورد توجه قرار نگرفت. تام کروز توانست نقش یک سرباز دائم الخمر که در گذشته زندگی می کند را به خوبی نشان دهد. اگر به دنبال یک فیلم مشابه گلادیاتور هستید این اثر را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من افسانه ام (I Am Legend) را دوست دارید این 15 فیلم را تماشا کنید


5. تیتوس – Titus

یک فیلم اقتباسی از یکی از نمایشنامه های اولیه شکسپیر درباره سقوط یک ژنرال رومی که پس از پیروزی در یک جنگ به رم بازمی گردد تا شهرش را به میدان مبارزه تبدیل کند.

گرچه گفته می شود نمایشنامه منبع نقص هایی دارد اما فیلم اقتباسی اثر موفقی از آب درآمده است. البته فیلمنامه تا حدی تغییر کرده است. زیرا توانسته اند نقاط قوت نمایشنامه را به فیلمنامه وارد کنند. ریتم کند آغازین رفته رفته اوج می گیرد. پس صبور باشید تا از آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید: اگر فیلم اکنون مرا میبینی را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


6. پمپئی – Pompeii

زمانی که معشوقه یک گلادیاتوری که در گذشته برده بود در اختیار سناتور روم قرار می گیرد، این گلادیاتور یک نبرد را آغاز می کند تا به عشقش برسد. داستان بدیع نیست زیرا مبارزه گلادیاتور و پادشاهان روم را بارها دیده ایم. با این حال جزئیات داستان خیره کننده است. اگر طرفدار طراحی صحنه، لباس، فیلمنامه و فضا هستید، از این فیلم دیدن کنید.

متاسفانه این فیلم در IMDB امتیاز متوسطی دارد زیرا برپایه حقایق تاریخی ساخته نشده است. البته قصد سازندگان هم این بود که تخیل و حقیقت را ادغام کنند. بنابراین بهتر بود براساس طراحی صحنه و فضا به آن امتیاز داده می شد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم سریع و خشن را دوست دارید این 14 فیلم را تماشا کنید


7. راب روی – Rob Roy

یک فیلم درباره زندگی راب روی و خانواده اش در سال های 1700 که پس از دشمنی با خانواده اشراف، باید مانند رابین هود زندگی کنند. آیا او انتقام می گیرد؟

این فیلم به دلایل مختلف با شجاع دل مقایسه می شود. گرچه بسیاری شجاع دل را برتر می دانند اما صحت تاریخی این فیلم ببیشتر است. از ابتدا تا انتهای فیلم لذت برده و بازیگران توانا و طنز فیلم آن را متمایز می کند. فیلمبرداری اثر هم نقطه قوت آن است. صحنه های شمشیربازی به خوبی طراحی شده اند. موسیقی متن نیز نقش مهمی داشته و اثر را زیباتر می کند.

همچنین بخوانید: اگر فیلم دفترچه خاطرات (The Notebook) را دوست دارید این فیلم ها را تماشا کنید


8. عقاب – The Eagle

داستان یک سرباز رومی که در جستجوی یک منطقه غیب شده است و سال 140 پس از میلاد را نشان می دهد. این سرباز با قبایل وحشی رو به رو می شود و هیچ چیز آنطور که تصور می کرد پیش نخواهد رفت.

اگر به دنبال یک داستان تاریخی هستید این فیلم ناامیدتان نخواهد کرد. شاید برخی از قسمت ها غیرواقعی به نظر برسند اما به طور کلی شاهد یک اثر زیبا و از لحاظ تاریخی حقیقی خواهید بود.

همچنین بخوانید: اگر فیلم من پیش از تو (Me Before You) را دوست دارید این 12 فیلم را تماشا کنید


9. سنچوریون – Centurian

داستان گروهی از سربازان رومی که پشت خط دشمن گیر کرده اند و چون راهی ندارند باید تا پایان مبارزه کرده و جان خود را نجات دهند. این فیلم باوجود اینکه یکی از خشن ترین آثار سینمایی است، به دلیل داستان و اجرای زیبا، دیدنی و لذتبخش هم است. اگر صحنه های خشن مبارزه را تحمل کنید می توانید تا آخر فیلم را تماشا کنید. گرچه جلوه های ویژه فیلم از آثار جنگی دیگر بیشتر است اما با داستان همخوانی دارد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم جزیره شاتر را دوست دارید این 25 فیلم را تماشا کنید


10. شاه آرتور – King Arthur

درباره شاه آرتور فیلم های مختلفی ساخته شده که اغلب آن ها به جنبه های جادویی می پردازند. اما در اینجا شاهد داستان واقعی هستیم که الهلم بخش داستان های دیگر بوده است. داستان زمانی رخ می دهد که امپراتوری روم قدرت خود را از دست داده و قدرت های دیگر جهان در حال شکل گرفتن هستند. اکنون آرتور باید نظم جهان را برقرار کند. یک وظیفه دشوار اما ممکن.

امتیاز 6.3 از 10 IMDB به این فیلم منصفانه نیست زیرا این فیلم صحنه های نبرد حماسی، شخصیت های قهرمانی، موسیقی متن اغواکننده و مهم تر از آن، فیلمنامه جذابی را در اختیارتان قرار می دهد. شاید این فیلم آنتوان فوکوآ به اندازه گلادیاتور عظیم نباشد اما دیدنی است.

همچنین بخوانید: اگر به سه گانه ارباب حلقه ها علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Fmd

    مهر 30, 1399

    باید اضافه کنم پادشاهی گلادیاتورها و ۳۰۰ و راهب شائولین و نینجا ادمکش که از گلادیاتور جذاب طر بودن

    پاسخ

    • محمد در پاسخ به Fmd

      اردیبهشت 24, 1402

      کشته شدن هموطنانتو تو 300 جذاب میدونی…………….

      پاسخ