معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم” (How to Train Your Dragon)

فیلم های اکشن فانتزی ماجراجویانه سرگرم کننده و خاص بوده و داستان زیبا و شخصیت های تخیلی از دلایل جذابیت آن هستند. درحالی که فیلم های اکشن فانتزی ماجراجویانه رئال بوده اما تخیل نویسنده را نیز با خود همراه می کنند و یک فیلم زیبا پدید می آید. جلوه های رایانه ای، جلوه های ویژه و انیمیشن این آثار را ماجراجویانه می کنند. “چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم” یک داستان ماجراجویانه اکشن زیباست. از آنجاییکه همه از داستان های فانتزی و ماجراجویانه خوششان می آید در اینجا می خواهیم برترین فیلم های مشابه این فیلم را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. هابیت: نبرد پنج سپاه – The Hobbit: The Battle of the Five Armies – 2014

بیلبو باگینز (مارتین فریمن) یک هابیت محتاط است که نگران دوستش توریون (ریچارد آرمیتاژ) بوده که در چرخه شومی گیر افتاده و می خواهد آرکنستون را داشته باشد. توریون نمی خواهد گنج را با مردم شریک شود و بنابراین رهبرشان بارد (لوک ایوانز) با الونکینگ تراندویل  (لی پیس) همراه می شود تا توریون را که با ارتش کوتوله همراه است را شکست دهد. گندلف جادوگر (ایان مک کلن) درباره یک تهدید با بارد و ترندویل صحبت کرده و آن ها انکار می کنند. به زودی تورین متوجه شده که مورد خیانت قرار گرفته و با ارتش انسان ها و الف ها مقابله می کند.

سه گانه هابینت از رمان محبوب جی.آر.آر تولکین اقتباس شده است و پر از ماجراجویی و هیجان است. نژادهای انسان گونه (هابیت ها، کوتوله ها، جادوگران و الف ها) و نقاط قوت شان از دلایل جذابیت این داستان است. گرافیک با تخیل خوانندگان رمان همراه است. یک فیلم فانتزی دیدنی با داستان جذاب و موسیقی زیبا.

همچنین بخوانید: اگر به انیمیشن بالا (UP) علاقه دارید این 10 انیمیشن را از دست ندهید


9. حماسی – Epic – 2013

بومبا یک پروفسور دانشمند (جیسون سودیکیس) است که درباره سربازان کوچک به نام لیفمن که از جنگل محافظت می کنند تحقیق می کند. دخترش ماری (آماندا سیفرید) آمده تا با او زندگی کند و به داستان پریان پدر باور نداشته و با او بحث می کند. با گم شدن سگ ماری در جنگل و رفتن به آنجا، موجوداتی را دیده و حرف پدر را باور می کند اما پیش از اینکه به نزد او رفته و همه چیز را در تعریف کند در ماجرایی گیر کرده که جان یک نفر به او بستگی دارد.

یک انیمیشن زیبا با داستان جذاب که مفهوم حماسی پیدا می کند. در این داستان به تماشای یک جهان پنهان می نشینیم که موجودات عجیبی در آن دیده می شوند. برخی از صحنه ها دیدنی بوده و شاید رئال نباشند اما شما را سرگرم می کنند. اگر به دنبال یک انیمیشن خاص هستید باید این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمیشن هایی که در سال 2018 اکران شدند


8. کتاب جنگل – The Jungle Book – 2016

یک پسر یتیم در جنگلی در هند گم شده و یک ببر سیاه به نام باگیرا (بن کینگزلی) او را پییدا می کند و به یک گرگ ماده به نام راکشا (لوپیتا نیونگ او) می سپارد تا او را بزرگ کند. با گذشت زمان کودک بزرگ شده و موگلی (نیل سثی) نام می گیرد، که البته کتاب جنگل را از باگیرا یاد می گیرد. در یک روز داغ تمام حیوانات جنگل می خواهند در کمال صلح و صفا آب بنوشند اما پلنگی به نام شیرخان (ادریس آلبا) سر رسیده و با بوییدن موگلی تصمیم می گیرد او را به قتل برساند. موگلی می خواهد جنگل را ترک کند و نگران دوستانش است، باگیرا او را همراهی می کند. اما زمانی که می خواهند به جنگل دیگری بروند شیرخان به آن ها نزدیک می شود.

یک فیلم لایو اکشن از رمانی به همین نام نوشته رودیارد کیپلینگ، که به دلیل جلوه های رایانه ای و ویژه تحسین شد. با داستان زیبای فیلم با حیات وحش هند آشنا می شوید. رابطه زیبای یک کودک یتیم و حیوانات وحشی هیجان انگیز است. یک فانتزی 1 ساعت و 46 دقیقه ای که هرگز خسته کننده نمی شود و برخلاف فانتزی های کودکانه دیزنی پر از بازیگران بااستعداد است. درحالی که برای خلق حیوانات، جنگل و همه چیز از جلوه های رایانه ای استفاده شده، اما همه چیز حقیقی بوده و نمی توانید تفاوت را احساس کنید. یک فیلم ماجراجویانه که می توانید به همراه خانواده تان تماشا کنید.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه انیمه شهر اشباح (Spirited away) علاقه دارید این 10 فیلم را از دست ندهید


7. شرک – Shrek – 2001

شرک (مایک میرز) یک غول سبزرنگ است که دوست دارد در کلبه اش تنها باشد. اما موجوداتی توسط لرد فاردکواد (جان لیتگو) رها شده و آزارش می دهند. به فارکواد قول می دهد پرنسس فیونا (کامرون دیاز) را بازگرداند تا آرامش زندگی پیشین اش را به دست آورد. یک الاغ (ادی مورفی) نیز با او همراه می شود. فارکواد می خواهد به عشق فیونا دست یابد درحالی که شرک عاشق او می شود. داستان جذاب و زیبا به همراه صحنه های ماجراجویانه و شخصیت های خاص و خنده دار، تا پایان فیلم خنده را بر لب تان می نشاند. یک انیمیشن زیبا که بدون جلوه های ویژه خاص اما روایت زیبا و کمدی دیدنی است. سبک خاص فیلم های دیزنی این اثر را لذتبخش می کند.

همچنین بخوانید: اگر به فیلم های هری پاتر علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


6. شکارچیان اژدها – Dragon Hunters – 2008

جهان به مکان ترسناکی تبدیل شد زیرا مردم در جزایری زندگی می کنند که اندازه آن هربار تغییر می کند. در دنیای که اژدهای خطرناک به دنبال شکار است، انسان ها برای نجات جان خود هرکاری می کنند. یک لرد به نام آرنولد (فیلیپ ناهون) نگرانی اژدهایی است که پس از بیدار شدن با شعله خود همه جا را نابود می کند. برادرزاده اش زو (ماری دریون) شکارچیانی را به کار می گیرد که یکی از آن ها پسری به نام لیان-چو (وینسنت لندن) و دیگری کلاهبرداری به نام گوئیزدو (پاتریک تیمسیت) است. زو تصور می کند آن ها می توانند اژدها را شکار کنند، درحالی که اینطور نیست. داستان فیلم ساده، گرافیک جذاب و طبیعت خیره کننده است. یک انیمیشن فرانسوی که هر صحنه آن به زیبایی ساخته شده است. شخصیت ها دوست داشتنی و طنز هستند. به طور کلید فیلم آمیزه ای از فانتزی و ماجراجویی است.

همچنین بخوانید: اگر به سه گانه ارباب حلقه ها علاقه دارید این 12 فیلم را از دست ندهید


5. اژدهای پیت – Pete’s Dragon – 2016

پیت (اوکس فگلی) یک کودک پنج ساله است که به همراه والدین اش یک سفر جاده ای را آغاز می کند. اما یک تصادف والدین او را از بین برده و سفر را به یک کابوس تبدیل می کند. گروهی از گرگ ها پت را دنبال کرده و در جنگل یک اژدهای سبزرنگ به نام الیوت نجاتش می دهد. گروهی از افراد محلی به همراه افسر گریس (برایس دالاس هاوارد) به جنگل می روند تا او را پیدا کنند اما تصادفا او را زخمی کرده و به بیمارستان می برند. پیت به جنگل بازگشته و به خانه درختی اش پناه می برد اما اژدهایش پلیس هایی که به دنبالش آمده اند را می ترساند. افراد محلی اژدها را دستگیر کرده و زندانی می کنند. اکنون پیت به همراه گریس به نجات الیوت می رود تا لطف او را جبران کند. یک انیمیشن ماجراجویانه کمدی-درام از دیزنی.

اژدهای این فیلم برخلاف اژدهای فیلم های دیگر دلسوز، بامزه و کودکانه است. پیت و الیوت مانند دو همخون به هم علاقه دارند. بنابراین یک داستان زیبا با روایت جذاب پدید آمده و جنبه های تاریک و روشن انسان را نشان داده که گاهی به ضرر محیط زیست و گاهی به نفع آن است. اجرای بازیگران و جلوه های رایانه ای بی نظیر است.

همچنین بخوانید: اگر به انیمه نوراگامی (Noragami) علاقه دارید این 15 انیمه را از دست ندهید


4. فیلم پرنده خشمگین – The Angry Birds Movie – 2016

رد (جیسون ودیکیس) در جزیره پرندگان مهربان زندگی کرده و رفتار خشنی دارد. یک روز قایقی به جزیره آمده و چند خوک سبز از آن خارج می شوند. رهبرشان لئونارد آنها را صلح جو دانسته و معتقد است قصد دوستی با پرندگان را دارند. با گذشت زمان جزیره از خوک ها پر شده و رد مشکوک می شود. با پرندگان صحبت می کند اما کسی به سخنانش گوش نمی دهد. تا اینکه به این نتیجه می رسد خودش باید نیت شوم خوک ها را ثابت کرده و آن  ها را در مقابل پرندگان قرار دهد.

انیمیشنی از کمپانی ریو اینترتیمنت و با اقتباس از بازی های ویدیویی انگری برد که صحنه های طنز آن خنده را بر لب تان می نشاند. جلوه های ویژه انواع مختلف پرندگان را نشان می دهد. هر پرنده قدرت عجیبی دارد. فیلم داستان پرنده ای است که می خواهد اعتماد همنوعان اش را جلب کرده و صحنه های عاطفی پدید می آورد. آمیزه ای از طنز و کمدی.

همچنین بخوانید: بهترین انیمیشن های سال 2019-2020 که حتما باید تماشا کنید


3. ریو – Rio – 2011

بلو (جسی آیزنبرگ) آخرین طوطی دم بلند آفریقایی نر است که از ارتفاع می ترسد. او با لیندا (لسلی من) که صاحب کتابفروشی است زندگی کرده و با هم به ریو می روند زیرا تولیوی پرنده شناس (رودریکو سانتورو) آن ها را احضار کرده است. تولیو یک طوطی دم بلند ماده به نام جوول (آن هتوی) دارد و می خواهد با جفتگیری آن دو نژادشان را حفظ کند. بلو سرانجام جوول را دیده و با او ماجراجویی می کند اما یک قاچاقچی به دنبال آنهاست، زیرا یک گونه نادر هستند. برزیل خانه پرندگان مختلف است. داستان در ریو دژانریو رخ دداه و از تصاویر انیمیشنی زیبا استفاده می شود. از بازیگران با استعداد استفاده شده و تمام شان در نقش های خود می درخشند. آهنگ های رقص پرندگان شما را به شوق می آورد. با دیدن فیلم با سبک زندگی و فرهنگ مردم برزیل آشنا می شویم. فیلم آمیزه ای از کمدی، درام و ماجراجویی محسوب می شود.

همچنین بخوانید: 12 فیلم انیمیشن پیکسار که تأثیر روان‌شناسانه عمیق داشتند


2. آواتار – Avatar – 2009

یک شرکت تحقیقات فضایی محققین خود را به قمر پاندورا ارسال می کند تا به منابع دسترسی پیدا کنند، زیرا منابع زمین ته کشیده است. یک نژاد عجیب با پوست آبی و قد 3 متر و بدن عضله ای در این سیاره زندگی می کنند. رهبر گروه، مایلز کواریتچ (استیون لنگ) برای دسترسی به منابع از یک مرد فلج به نام جیک سالی (سم ورثینگتون) درخواست می کند تا وظیفه را اجرا کند. با این حال رهبر پاندورا با انسان ها در حال جنگ است.

یک فیلم از جیمز کامرون افسانه ای که با وجود جلوه های ویژه و روایت زیبا به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد. داستان در سال 2154 رخ می دهد و با وجود تکنولوژی پیشرفته ما را به یک دنیای زیبا می کشاند. طبیعت زیبای پاندورا و مردمانش یک تجربه زیبا را در اختیارتان قرار می دهد.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن کوتاه برتر کمپانی پیکسار


1پاندای کونگ فو کار – Kung Fu Panda – 2008

در جایی از چین همه حیوانات با آسایش در کنار هم زندگی می کنند. یک پاندای چاق (جک بلک) عاشق یادگیری کونگ فو است و به سراغ پاندای قرمز، استاد هنرهای رزمی (داستین هافمن) می رود، اما او هم به دلیل تمرکز بیش از حد پاندا به کونگ فو از پذیرفتن او خودداری می کند. پس از انگیزه گرفتن از مربی شیفو، به پنج جنگجو نزدیک شده تا از تی لونگ (ایان مک شین) در برابر شیفو که در آستانه فرار از زندان است، محافظت کند. یک فیلم انیمیشنی زیبا و سرزنده که شخصیت اصلی لبخند را بر لبان تان می نشاند. این فیلم با نمایش موسیقی سنتی فرهنگ چین را به ما آموزش داده و دیدنی است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمپانی دیزنی که در سال 2019-2020 اکران خواهند شد


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم